Apple MacBook Pro 2017 - Reviews

Intel Core i5
13,3 inch
Intern geheugen (RAM)
8 GB RAM

Beoordeling op basis van 3 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

2,3

• Slecht

Felix Visser 23-10-2017

Apple, mooi en fijn, totdat er iets niet werkt.

Gekozen omdat ik al sinds 1990 werk met Apple. Ik was onder de indruk van de SE 30, misschien kent u hem wel, zo'n rechtopstaande crèmekleurige doos met een klein zwart/wit scherm en minifloppy drive.
Niet kapot te krijgen!
Sinds die tijd blijven hangen aan het merk. Waarom? Gemakzucht en vrienden die ook totaal aan het merk zijn verslingerd. Die me ook altijd te hulp schieten als er iets fout gaat. Want dat gebeurde steeds vaker, naarmate alles kleiner, sneller en gelikter werd. En Apple groter groeide. En koos voor de grote telefoniemarkt.
Intussen bedenk ik dat ik in de periode na de SE 30 een stuk of 6, 7 laptops van Apple had, waar meestal snel iets mechanisch kapot ging - een connectortje voor (toen nog) een modemverbinding met... Compuserve, de eerste stappen op e-mail-paden. Dit kon gratis worden gerepareerd (o, dat is fijn, dank u wel!) alleen het nieuwe mother board à raison van (omgerekend) ± 450 euro moest ik betalen. En de verzendkosten. O, juist. Nee dus, dan maar een nieuwe.
In een andere reactie lees ik dat iemand zich terecht stoort aan de afschrijvingspolicy van Apple, het snel tot vintage verklaren, en er nog mee wegkomen ook. Ik erger mij daar ook zeer aan, maar Apple is helaas geen uitzondering. Fabrieken moeten draaien en een nieuwmarkt is al snel te klein als de fabriek te groot is geworden, dus dan maar de vervangingsmarkt erbij pakken. Met andere woorden: dimensioneren of blijven knoeien met software upgrades waardoor perifere apparatuur niet meer kan worden ondersteund, zodat 5 jaar al 'pushing your luck' is. Iemand die 5 jaar geen problemen heeft is spekkoper - dat wil Apple ons inprenten. En het is gelukt. Alleen... jammer dat die 5 jaar geen 5 jaar meer zijn, maar soms al minder dan een jaar, gezien het ras groeiende aantal 'pechgevallen'. Zie het MacBook Pro Retinascherm. Binnen een jaar zag het eruit als een spiegel die 100 jaar lang buiten in de regen had gestaan.
OK, garantie! roept Apple gul. Leuke kreet, maar kom er maar eens om, vooral als er na de royale Apple 1 Jaar Garantie! nog meer problemen optreden. Dan val je als klant tussen de wal en het schip. Wee je gebeente als dat in het tweede jaar gebeurt. Dat ben je overgeleverd aan de uitkomst van een gevecht tussen Apple en Amac over wie zal dat betalen? Zoals in mijn geval, ik had daar de laptop gekocht. Enfin, wie meer wil weten over dit geval kijkt maar even bij Trustpilot.
Mijn puntenbeoordeling is gebaseerd op mijn persoonlijke ervaringen. In de hoop dat niet iedereen er zoveel had...
Apple heeft een 'firewall' om zich heen opgetrokken als schild tegen klachten en aansprakelijkheidsclaims - de zogenaamde service centers, premium sellers en weet ik veel welke etiketten ze nog meer opgeplakt hebben gekregen.
Sterkte, en veel plezier met uw nieuwe aankoop, binnenkort reeds vintage. Denk aan de wal en het schip, daar waar niemand terecht wilt komen.

Pluspunten

• ziet er goed uit

Minpunten

• fraai uiterlijk, maar cheesy constructie
  • te duur
  • Apple = totale arrogantie
  • Apple duikt weg voor garantieaansprakelijkheid
  • het NL servicenet werkt niet goed

bofhase 28-09-2017

Slecht accu jammer voor een laptop

Voor een laptop van EUR 3000 ben ik teleurgesteld dat de accu doet 3 of4 uur max na een paar manden ipv 10 uur. Het is een bekent probleem van deze model maar Apple doe niks voor het te oplossen . Dan bent je altijd onderweg met een dikke lader...USB-c is snel maar moet veel extra betalen voor adapters en docking station

• Scherm

Minpunten

• Accu
  • USB C

Frits Bos 25-08-2017

Macbookpro slechte duurzaamheid

Het zijn prachtige producten totdat je problemen krijgt. Met mijn vorige high end MacBook Pro (5 jaar oud) had ik problemen met de video. Toen was apple niet thuis en is het vintage geworden volgens Apple. Wat een schandalige naam! Een zeer slechte manier van zaken doen. Ik heb een windows machine uit 2003 (ALDI / Medion hardware)en die loopt nog steeds zonder problemen

• Gemak

Minpunten

• Duurzaamheid
  • Reparatie
  • Uitwisselbaarheid minimaal
  • Klantenservice