Acer Spin 5 SP513-51-552G

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Acer Spin 5 SP513-51-552G op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Walter Steers 22-03-2018

Super Laptop

Geschreven voor: Acer Spin 5 SP513-51-552G

Dit is een fantastische laptop. Ik wilde persé een 2 in 1laptop met een mooi scherp beeld, een snelle processor, een SSD-schijf van minimaal 250GB en een verlicht toetsenbord. Ik had ook nog graag een mat beeldscherm gehad, maar dat heeft op dit moment vrijwel geen enkele laptop met een aanraakscherm. Dit is trouwens op te lossen door zelf een matte folie aan te brengen. Dat heb ik bij mijn vorige laptop ook gedaan, met heel bevredigend resultaat. Het is wel een klusje dat heel nauw luistert. Je kunt het beste een aantal vellen van deze anti-glare folie in China bestellen, want in Nederland is dat spul peperduur en duidelijk een product waar allerlei bedrijven een slaatje uit proberen te slaan. Die Chinese folie voldoet prima en met meerdere velletjes kun je het nog eens overdoen als het de eerste keer niet lukt. Op YouTube staan filmpjes hoe je het aan moet pakken.
Deze laptop ziet er niet heel spannend uit, maar hij is supersnel, heeft een prettig toetsenbord en muis, een fantastisch scherp beeldscherm en een prima accu. Bovendien is hij, indien nodig, in de toekomst gemakkelijk te upgraden, te oordelen naar de duidelijk zichtbare schroefjes aan de onderkant van de laptop, die een aanwijzing zijn dat de laptop heel gemakkelijk zelf te openen is. Zo te zien geen verborgen schroefjes onder stickers of rubberen voetjes zoals bij sommige andere laptops. Een absolute aanrader met weinig bloatware, die al een aantal keer met heel aantrekkelijke kortingen te koop is aangeboden.

Pluspunten

• Snel
  • Lange accuduur
  • Zeer helder scherm
  • Verlicht toetsenbord
  • Voelt stevig aan

Minpunten

• Scherm helaas niet mat
  • Beetje lastig aan/uit-knopje