Lenovo IdeaPad 5

• Test panel 8,8 feb 2023

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Lenovo IdeaPad 5 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

jorrit 25-07-2023

IdeaPad 5 is zeker goed!

Geschreven voor: Lenovo 5

fijne laptop met veel funties en een goeie battterij. Je kan snel de laptop laden wat ideaal is. Zeker een aanrader.

Pluspunten

• snel opladen
  • licht

Minpunten

• onduidelijke funties op toetsenbord
  • maar 1 usb-c poort

m***************@h********** 10-02-2023

Compacte laptop met luxe uitstraling

Geschreven voor: Lenovo 5

Fijne snelle laptop zowel in gebruik als met opladen. De laptop laadt super snel op en kan er zo een hele dag mee werken. Valt op dat de toetsen heel fijn typen en dat alles snel reageert. Hij is compact en licht gemakkelijk mee te nemen en heeft een mooi groot scherm. Het scherm is goed helder geeft erg mooi beeld. De laptop heeft een luxe uitstraling. Dankzij het vele geheugen kan ik heel veel op de laptop doen vooral voor foto´s bewerken is hij heel fijn en werkt supersnel. Opladen kan zowel met de bijgeleverde opladen als met usb. Wat ook heel handig is is het schuifje voor de camera voor de privacy. Zelf ben ik erg blij met het numerieke gedeelte op de laptop dat typt toch fijner met boekhouden.

Pluspunten

• accuduur
  • oplaadmogelijkheden
  • schuifje voor camera
  • geheugen
  • snelheid

ReneN91 09-02-2023

Prima laptop!

Geschreven voor: Lenovo 5

De laptop ziet er solide en strak uit. De behuizing lijkt stevig te zijn en kan volgens mij wel tegen een stootje.
Daarnaast is de laptop snel door het 16GB werkgeheugen in combinatie met een SSD schijf. De opslag is 512 GB, dus ruim voldoende.
De privacy van de webcam wordt gewaarborgd door een handig schuifje voor de lens.
Het scherm kijkt fijn door de anti schitterlaag die er overheen zit. Ook voor mensen die in een donkere omgeving werken is dit een fijne laptop door het verlichte toetsenbord.
De accuduur is voor ons gebruik prima te noemen.

Pluspunten

• Accuduur
  • Privacyschuifje voor de webcam
  • Snelheid
  • Opslag

Diede 27-01-2023

Zeer teleurstellend

Geschreven voor: Lenovo IdeaPad 5

Mijn Lenovo laptop van €799,- is 2 jaar en 1 maand na aanschaf kapot gegaan buiten mijn schuld om. Er is aan de achterkant een schaniertje losgegaan waardoor het scherm ook kapot is gegaan. Ondanks dat Lenovo aangeeft dat dit voor hen een bekend probleem is met deze laptop, zeggen ze er niets meer aan te kunnen doen omdat het met 1 maand buiten de fabrieksgarantie valt. Erg teleurstellend en niet wat je mag verwachten van een laptop van deze prijs.

Minpunten

• Nauwelijks 2 jarige levensduur

p*******@h********** 04-01-2023

Fijne laptop!

Geschreven voor: Lenovo 5

Ik heb dit product een aantal weken mogen testen. Het is een fijne lichte laptop. Lekker snel door de 16gb geheugen in combinatie met een SSD schijf. Daarnaast kun je er ook zat op opslaan door de 512gb opslagruimte. De laptop heeft onder andere een USB-c aansluiting en is daardoor bij de tijd. Erg handig ook dat de camera een schuifje heeft waardoor je de camera lens kunt afschermen. Daarnaast is voor de financieel georienteerde mensen het numerieke toetsenbord erg handig om te hebben! Het anti-glare scherm zorgt ervoor dat je altijd goed op het scherm kunt kijken, zonder schittering. Een nadeel is dat de laptop lichtjes open blijft staan wanneer je de laptop in een laptop tas stopt. Al met al een hele fijne laptop om te hebben!

Pluspunten

• 16gb geheugen
  • anti-glare scherm
  • camera met privacy shutter
  • numeriek toetsenbord

Minpunten

• laptop klikt dichtgeklapt niet vast

Michaelvandoorn87 01-01-2023

Mooie snelle laptop!

Geschreven voor: Lenovo 5

Ik vind het een hele fijne snelle laptop. Het design is mooi strak en wanneer ik foto's ga bewerken met lightroom werkt het ook lekker snel. Een minpunt vind ik dat de geluidskwaliteit die in de laptop zit tegenvalt. Het is een fijne compacte laptop maar wel meet een kwalitatief goed scherm waar je rustig achter kan werken zonder dat je vermoeide ogen krijgt. Een pluspunt vind ik verder dat het toetsenbord verlicht is. Hierdoor kan je ook bijvoorbeeld in de avond/ schemer makkelijker verder typen. Ik vind alleen dat de schermhelderheid iets te geel is. Persoonlijk zou ik het scherm iets witter willen hebben.
De accu heeft een goede lange levensduur voordat hij leeg is en het opladen gaat ook lekker snel.
Al met al een hele fijne laptop die ik zeker iemand zou aanraden!

Pluspunten

• Mooi ontwerk
  • Goede accu
  • Verlicht toetsenbord
  • Werkt goed met fotobewerkingsprogramma's

Minpunten

• Het scherm is een beetje geel achtig

h**********@g******** 25-07-2022

Top lenovo

Geschreven voor: Lenovo IdeaPad 5

werkt echt snel .voelt niet goedkoop aan ...stevig luxe uitstraling lange accu duur

Pluspunten

• Batterij duur

Minpunten

• Nul

t*****************@g******** 15-03-2022

Kwaliteit valt na 18 maanden tegen.

Geschreven voor: Lenovo IdeaPad 5

De Lenovo Ideapad is een snelle, lichte en praktische computer, met een goede prijs/prestatie verhouding

Pluspunten

• licht
  • snel

Minpunten

• duurzaamheid valt tegen
  • geluid is matig

v*************@l****** 19-01-2022

Super fijne en stille laptop

Geschreven voor: Lenovo IdeaPad 5

Deze laptop heb ik een aantal weken mogen testen. Ik ben er zo tevreden over dat ik deze laptop wil gaan aanschaffen.

De plus punten:
- Het betreft een compacte laptop en is erg licht. Hij is gemakkelijk mee te nemen in een tas omdat hij net iets groter is dan een A4 formaat. Ondanks dat het een relatief kleine laptop is merk ik daar tijdens het gebruik hiervan niks van. Er is goed gebruik gemaakt van de maximale grootte van het scherm.
- Een heel groot pluspunt is dat de laptop is super stil is! En hij wordt ook niet heet.
- Persoonlijk vind ik het fijn dat de laptop een los cijfertoetsenbord heeft. Hierdoor zijn programma's zoals excel makkelijker en sneller te gebruiken.
- Nog een groot pluspunt is dat je het toetsenbord kan laten verlichten. Dit is heel fijn als je in een donkere omgeving zit.
- De accu gaat lang mee en het opladen gaat snel.
- De laptop start snel op en hij reageert ook snel.
- Over het geluid van de laptop ben ik erg tevreden. Wanneer het geluid maximaal hard staat (wat echt hard is) dan is de kwaliteit wel minder. Echter is dit ook te verwachten bij een dunne laptop. Voor mij is dit geen probleem.

De min punten:
- Het enige wat ik jammer vind aan de laptop is dat de knopfunctie (linker muisklik en rechter muisklik) in het touchpad verwerkt zitten. Ik heb hier erg aan moeten wennen. Ondanks dat, vind ik de laptop echt super fijn!

Kortom: Een hele fijne laptop voor dagelijks gebruik die een licht is, lange batterijduur heeft en zeer stil is.

h********@p******** 14-12-2021

Een goede prijs kwaliteit verhouding

Geschreven voor: Lenovo IdeaPad 5

Had reeds een Lenovo, zowel laptop als een tablet. Zeer tevreden, in 6 jaar tijd geen enkel probleem ondervonden. Goede referenties gelezen (ook consumentenbond) deed mij daarom besluiten wederom een Lenovo te kiezen, voor snelheid en stabiliteit.

Pluspunten

• goed beeld
  • snel
  • prijs/ kwalteit
  • accu

Minpunten

• geen touchscreen

Romée Hubers 23-11-2021

Snelle laptop!

Geschreven voor: Lenovo IdeaPad 5

Ik heb de lenovo ideapad 15 nu al een aantal weken in gebruik. Het is een snelle en zeer fijne laptop. Ik gebruik de laptop voor school gerelateerde doeleinden. Ik merk dat de laptop een dag op campus goed overleeft! Voorheen had ik wel eens dat laptops uitvielen gedurende dag maar deze heeft dat nauwelijks gehad! Wel is de ideapad één keer uitgevallen. Ik had de laptop toen gelijk aan de oplader aangesloten en hij was binnen no time weer klaar voor gebruik! Ideaal dus! Wat ik een minpuntje vind aan de laptop is dat het beeld nogal “geel” is. Ik heb gekeken bij de instellingen voor het beeld maar hier kon ik niks over vinden. Ook is de laptop wat aan de zware kant. Dat is natuurlijk totaal niet erg maar wanneer je veel onderweg bent is dit geen handige laptop om mee te nemen! Al met al is het een top laptop en ben ik zeer tevreden over de werking!

Pluspunten

• Snel opgeladen
  • Zuinige batterij

Minpunten

• Geel beeld
  • Zwaar

Manuel Bijen 19-11-2021

Fijne laptop in deze prijsklasse

Introductie:
Enkele weken heb ik de Lenovo IdeaPad 5 (15ALC05) in mijn bezig gehad om te testen. Het eerst wat opvalt als je hem uit de doos haalt is het kleine formaat maar toch groot scherm. Uiteraard zit de laptop mooi stevig verpakt in de doos zelf.

Uiterlijk:
De laptop is redelijk dun en heeft voor deze prijsklasse mooie dunne bezels (randen) aan het scherm. Lenovo heeft gebruik gemaakt van een duurzame verflaag en deze ziet er mooi en stevig uit. In de weken dat ik de laptop heb getest heb ik er geen krassen op gekregen. Het gebied rondom het touchpad (muis) en toetsenbord is voorzien van een soft-touch laag. Buiten dat dit zacht aanvoelt ben ik hier ook erg over te spreken aangezien ik nogal snel wat zweterige handen krijg op een normale plastic feel. Dat heb ik bij deze laptop niet ervaren.

Beeld:
Het beeldscherm heeft een 16.9 ratio en is heeft een Full HD resolutie (1920x1080). Lenovo heeft gelukkig gekozen om het scherm geen glossy look te geven waardoor ik nagenoeg geen last heb gehad van reflecties van licht. Ook onderweg in de trein heb ik alles goed kunnen blijven zien op het scherm. De helderheid van het scherm had wel iets feller gemogen voor gebruik buiten. Het scherm is vanuit alle invalshoeken scherp en helder. Dit is fijn als je iemand iets wilt laten zien of als iemand mee kijkt.
Het ondersteund ook HDR. Wanneer je dit aanzet/gebruikt heb je een mooier contrast voor bijvoorbeeld tijdens films. De kleurweergave en beeldkwaliteit is prima voor deze prijsklasse. De scharnieren van het scherm zijn stevig en het scherm blijft mooi op zijn positie staan.
De laptop beschikt ook over een HDMI poort en een USB-C aansluiting met power delivery en DisplayPort functie. Het aansluiten van 2 schermen was dan ook geen probleem.

Audio:
Uiteraard heb ik ook de speakers van deze laptop getest. Het volume van de speakers kan goed hard zonder dat het slecht gaat klinken er had voor mij wel meer bass in gemogen. Lenovo levert een programma 'Vantage' mee waarmee je veel instellingen aan de laptop kan veranderen. Hierin zijn ook meerdere geluidsmodi in te stellen bijvoorbeeld Film of Muziek waarbij ik wel positieve verandering hoor. Tevens zit er een speciale optie in voor bv digitale vergaderingen of het volgen van les vanuit huis. In deze modus was ik zeer goed te verstaan door mijn collega's en werd achtergrond geluid gefilterd. Een zeer handige functie in thuiswerk tijden.

Accu:
Bij normaal gebruik (geen gaming of videobewerking) ging de laptop makkelijk de hele dag mee zonder tussendoor opladen. De laptop is echter ook krachtig genoeg om zwaardere programma's te draaien zoals Photoshop. Houd er rekening mee dat de accu bij zwaardere programma's wat sneller leeg raakt. Dit is echter wanneer je de oplader mee hebt (welke redelijk klein is en gemakkelijk in mijn rugzak past) geen probleem aangezien de laptop gebruik maakt van een Rapid Charger Battery. De laptop laad hierdoor erg snel op. Als je hem tijdens het opladen niet gebruikt zit hij in een uur helemaal vol. De accuduur en het lichte gewicht van de laptop maakt het voor mij een ideale laptop om mee te nemen.

Technische specificaties:
De Ryzen 5 5500u processor is in deze prijsklasse is een snelle processor en krachtig genoeg om zware programma's snel te laten draaien. De 16GB SDRAM is snel en meer dan voldoende voor dagelijks gebruik. De combinatie van Processor, videokaart en geheugen scoort in deze prijsklasse hoog.
De laptop wordt geleverd met een 512GB SSD-opslag wat ervoor zorgt dat je snelle toegang hebt tot alles op je harde schijf. Dit is vooral te merken bij het laden van grote bestanden of laadtijden in spellen. Je houd trouwens ongeveer 415GB vrije ruimte over na installatie van Windows 11.

Gebruiksgemak:
De laptop is uitgerust met handige opties. De ingebouwde laptop is de gebruikelijke 720p maar gaf beter beeld dan verwacht. De kleuren werden goed weergegeven en de webcam is meer dan prima te noemen voor online les of vergaderingen. Tevens zit er een ingebouwde privacy shutter in. Je kunt dan met een schuifje de webcam afschermen zodat eventueel een hacker niet mee kan kijken.
De ingebouwde kaartlezer ervaarde ik als traag, echter is het wel handig dat deze erin zit.
Tevens beschikt deze laptop over een Fingerprint reader ingebouwd in de aan-knop. Deze reageerde ondanks zijn smalle formaat snel en handig. Dit maakt het inloggen in de laptop een stuk sneller.

Windows 11:
Deze laptop is zeer geschikt voor Windows 11 en zal (indien nog geleverd met Windows 10) ook zelf vragen om de upgrade. Indien je dus op zoek bent naar een laptop welke Windows 11 aan kan hoef je je hier geen zorgen om te maken en gaat het evt. upgraden gemakkelijk.

Eindconclusie:
De laptop heeft mij in deze prijsklasse positief verrast. De extra functies zoals een fingerprint reader zijn erg welkom en het gewicht en scherm zijn voor mij goed genoeg om de laptop mee op reis te nemen. De laptop is krachtig genoeg voor werk, school en gaming. Ik raad hem aan.

Pluspunten

• SSD Harde schijf
  • Snelle processor/gpu/ram combinatie
  • Ingebouwde webcam shutter
  • Fingerprint reader

Minpunten

• Helderheid scherm

MB 18-11-2021

Een topper!

Geschreven voor: Lenovo IdeaPad 5

Wat een fantastische laptop! Waar ik altijd wel iets te mopperen heb op een laptop... heb ik bij deze niets kunnen vinden! De laptop is ontzettend gebruiksvriendelijk; een fijn scherm op langere tijd op te kijken en een fijn toetsenbord. De snelheid van de laptop is absurd, zelfs met een zwaarder programma als Photoshop lijkt hij geen moeite te hebben. Ik was al verkocht door zijn voorganger, maar deze heeft toch mijn hart wel gestolen!

Pluspunten

• Snelheid
  • Gebruiksvriendelijk
  • Helder scherm
  • Heel fijn toetsenbord

Carlijn 17-11-2021

Hele fijne laptop en makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Lenovo IdeaPad 5

Ik ben erg tevreden over deze laptop! Erg makkelijk en fijn in gebruik. Licht van gewicht en door het formaat erg makkelijk mee te nemen. Laptop ziet er netjes uit, mooi en strak design. Goede processor, de laptop is erg snel en kan goed omgaan met multitasken. De laptop is ook lekker snel met opstarten. De accu gaat zeer lang mee en is snel opgeladen. Wat tevens erg fijn is, is de matte finish over het beeldscherm waardoor je geen last hebt van reflectie of fel zonlicht. De kwaliteit van het beeldscherm is goed, helder en scherp beeld. Het toetsenbord typt erg fijn, fijner dan ik gewend ben van andere laptops. De toetsenbordverlichting (in verschillende sterktes in te stellen) vind ik ook erg fijn, zeker nu de donkere dagen eraan komen en je de toetsen makkelijk ziet. Voor diegenen die niet gewend zijn om een handleiding te lezen, kan ik meegeven dat de vingerafdruksensor in de powerknop zit. Ook ben ik erg fan van de schuif over de webcam voor de veiligheid.

Pluspunten

• Goede processor, erg snelle laptop
  • Fijn toetsenbord
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Een touchscreen scherm is gewenst

Jan 17-11-2021

Erg fijne laptop

Geschreven voor: Lenovo IdeaPad 5

Deze laptop inmiddels een paar weken in gebruik, zowel zakelijk als privé.

• Bouwkwaliteit / Design
o De Lenovo is een nette, antraciet gekleurde laptop met een 15.6” full HD scherm met numeriek toetsenbord.
o Er zitten 2 USB-A, 1 USB-C, 1 HDMI en 1 SD kaartlezer aansluitingen op.
o Er zit een normale laad jack adapter bij, maar de USB-C poort is ook geschikt om de laptop mee op te laden.
o Hij heeft een toetsenbord dat erg fijn typt. Fatsoenlijke travel van de toetsen en een duidelijke feedback zorgen ervoor dat je er prima hele verhalen op kunt typen.
o Hij heeft geen netwerkaansluiting of touchscreen, maar dit is absoluut geen nadeel, dit is gewoon gemeengoed, zeker voor deze prijsklasse.
o Voordelen:
 mooie dunne laptop, niet zwaar
 toetsenbord verlichting in 2 standen in te stellen
 accu gaat prima een werkdag mee
 ingebouwd schuifje om de camera af te sluiten
 toetsenbord
o Nadelen:
 als je het scherm bij beide bovenhoeken pakt, kun je het scherm fors verbuigen. Dit is wel normaal voor laptops met plastic behuizing
 maar 1 USB-C poort
• Beeld
o De laptop heeft een 15.6” IPS scherm, waardoor het beeld helder, scherp en goede kijkhoeken heeft. Niets bijzonders voor een laptop, gewoon een goed scherm. Helderheid had wel iets hoger gemogen.
• Ryzen 5
o De laptop is voorzien van de laatste AMD Ryzen 5 5500U en de daarbij horende Vega RX 7 videokaart. Voor deze prijsklasse is de laptop belachelijk snel. Single core verliest hij het met een paar procent van zijn 100 euro duurdere tegenhanger, de i5-1135G7, maar laat je al zijn geweld los op bijvoorbeeld Photoshop, dan is hij ineens een stuk sneller. Met de Vega 7 videokaart kun je zelfs fatsoenlijk een spelletje spelen, een stuk beter dan op de geïntegreerde Irix XE G7 80EU van zijn i5 tegenhanger.
• OS
o De laptop wordt geleverd met Windows 10 Home. Hij is dus niet geschiklt voor zakelijke (on-prem AD of Azure AD) doeleinden.
o De Ryzen in deze laptop is modern genoeg, dus meteen Windows 11 geïnstalleerd, waar deze laptop geen enkele moeite mee heeft.
o Bij de uit-doos pre-installatie staan maar 2 bloatware programma’s van Lenovo geïnstalleerd. Dit is bijna niets vergeleken met andere merken.

Conclusie is dat wij zeer tevreden zijn met deze laptop.

Pluspunten

• Toetsenbord
  • Heel erg snel
  • Accu snel vol
  • Weinig bloatware

Minpunten

• 1 USB-C poort
  • Maximale helderheid

b***********@g******** 17-11-2021

Lenovo IdeaPad 5

Geschreven voor: Lenovo IdeaPad 5

Ik heb de afgelopen 2 weken de Lenovo IdeaPad 5 mogen testen. Deze Lenovo laptop heeft een mooi helder en scherp beeld. Daarnaast ben ik zeer tevreden over de verlichting in het toetsenbord, waardoor je beter de toetsen kan zien en veel beter kan typen.

Ook heb ik gemerkt dat de laadtijd kort is en de accuduur lang mee gaat, waardoor je de laptop de hele dag kan gebruiken zonder tussendoor nog even op te laden. Het opstarten van de laptop gaat automatisch en zeer snel. Binnen enkele seconden is hij opgestart en kan je gelijk beginnen.

Wat ik minder vind aan de Lenovo IdeaPad 5 is dat hij geen touchscreen heeft, dat krijgt wel eerder mijn voorkeur.

plus punten: minpunten:
+ helder en scherp beeld - geen touchscreen
+ lange accuduur
+ toetsenbordverlichting
+ korte laadtijd

Pluspunten

• toetsenbord verlichting
  • helder en scherp beeld
  • lange accuduur
  • korte oplaadtijd

Minpunten

• geen touchscreen

Michelle 14-11-2021

Kwalitatief goede laptop

Geschreven voor: Lenovo IdeaPad 5

Afgelopen 2 weken heb ik de Lenovo IdeaPad 5 15 Ryzen 5 mogen testen. Deze laptop heeft een mooi en strak design en oogt stevig. Daarnaast heeft deze de IdeaPad ook helder en scherp beeld, die je vanuit alle hoeken kunt ervaren. Ik vind het ook erg fijn dat de laptop beschikt over een ingebouwde camera-kap.

Bij het gebruiken van de Lenovo laptop viel het me op dat de laadtijd kort is en de accuduur lang. Hij kan met gemak een volle werkdag worden gebruikt zonder extra bij te laden. Ook is het handig dat de laptop automatisch opstart zodra je hem open klapt. Dit opstarten gaat ook erg snel, binnen enkele seconden. Tot slot maak ik ook dankbaar gebruik van de toetsenbordverlichting, zeker in deze periode van donkere dagen.

Wat ik jammer vind is dat de laptop best groot en zwaar is, waardoor het geen makkelijke meeneem-laptop is. Daarnaast ben ik ook gewend aan touchscreen op een laptop, dat heeft deze Lenovo IdeaPad 5 15 Ryzen 5 dus niet.

• Bevat camera kap
  • Start op zodra de laptop open klapt
  • Lange accuduur
  • Korte laadtijd

Minpunten

• Groot en zwaar voor een 'meeneem'-laptop
  • Geen touchscreen

Chris 08-11-2021

Degelijke laptop met uitstekende features!

Geschreven voor: Lenovo IdeaPad 5

Scherpte en Helderheid van het beeld zijn degelijk. Scherpte is goed genoeg om een video op 1080 te bekijken, maar veel scherper dan dat is helaas niet veel beter te zien op dit scherm. Qua helderheid helpt het heel erg dat het scherm een anti-glaring laag heeft waardoor tegenlicht wordt verspreid en dus minder weerspiegeld op 1 plek. De kleurweergave van het scherm is ook degelijk, je ziet wat je zou willen zien maar geen bijzonderheden. Het voordeel van het 15 inch scherp is dat de laptop vanuit verschillende hoeken goed te zien is, in combinatie met het anti-glaring laagje op het scherm. Het genoemde 15 inch scherm zorgt ervoor dat je makkelijk 2 of zelfs 3 programma’s tegelijk kan openen naast elkaar en zo makkelijk kan multitasken.

De laptop start binnen 4 seconden gelijk op, wat echt een pluspunt is van het apparaat. Bij Lenovo is het zelfs zo dat wanneer je het scherm opent, hij automatisch al opstart wat dus erg snel gaat. Qua oplaadsnelheid zou ik zeggen, met mijn beperkte ervaring, dat het gewoon normaal is. De laptop is wanneer je hem wel gewoon gebruikt binnen 1 a 1.5 uur opgeladen

Voor een 15 inch laptop is het gewicht zeker een pluspunt. De batterij gaat bij mijn gebruik, ongeveer 3 a 4 schermuren per dag, 2 dagen mee. Zelf vind ik dit zeker een positief punt. Het werkgeheugen is ook voldoende voor activiteiten zoals office-programma’s, licht video-editen en dergelijke. Dit komt ook mede door de sterke en snelle Ryzen 5 processor die er in zit. Ook is een voordeel van de laptop dat het een ingebouwde webcam-beveiliging heeft in de vorm van een schuifje die je over de camera kan plaatsen. Hierdoor kunnen mogelijke hackers in ieder geval niet meekijken.

De laptop is gemaakt van mooi degelijk materiaal. Hij voelt zeker niet aan als een budget laptop waarbij alles van plastic is. Het toetsenbord typt fijn en is responsief. Ook vind ik het een pluspunt dat de laptop te openen is met 1 hand, maar dat kan persoonlijk iets zijn.

Pluspunten

• Scherm
  • Snelheid
  • Bouwkwaliteit

Minpunten

• Maximale schermhelderheid net te laag
  • Geen Ethernet input