Acer Swift 3 SF314-57-58TB

• Test panel 8,6 jun 2020

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Acer Swift 3 SF314-57-58TB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

Paul Rouw 22-03-2024

Prima PC

Geschreven voor: Acer Swift 3 SF314-57-58TB

Mijn vorige was ook een Acer Aspire 5732Z die mij goed was bevallen,doordat ik veel met autocad werk zat ik tegen de grens van zijn kunnen.
De huidige met de i5 processor is voor mij de ideale PC, kortom dik te vrede.
Mijn vorige heb nu als stand bij vorige week een nieuwe accu geplaatst zodat hij weer uren kan werken op de accu.

Pluspunten

• snelle opstart
  • lange accu duur.

Minpunten

• Geen DVD speler.

i************@g******** 24-06-2021

Niet doen

Geschreven voor: Acer Swift 3 SF314-57-58TB

Laptop gebruik ik alleen voor mailen, appen, soms wat gericht internetten en ook (een dag per week) thuiswerken. Misschien af en toe wat muziek luisteren via YouTube. Ik kijk er geen films op en ben ook geen gamer. Ik heb deze nog geen half jaar en heb spijt van mijn aankoop. Deze laptop kan zelfs met een verhoginkje om de onderkant te laten luchten zo heet worden, dat ik er (serieus) mijn handen aan brand. Op het moment dat ik dit schrijf, heb ik de laptop op mijn schoot, mijn 'lap' dus, en gloeien mijn bovenbenen onder mijn kleding door inmiddels vuurrood. Tijdens een gemiddelde achturige thuiswerkdag moet ik ivm oververhitting de laptop wel drie à vier keer een kwartier uitschakelen om te laten afkoelen. Tegelijkertijd moet ik tijdens een achturige thuiswerkdag deze laptop minstens drie keer opladen. Waarbij ook de lader nogal gloeiend heet aanvoelt. Het is niet zo dat ik zomaar geld heb om regelmatig een nieuwe laptop aan te schaffen, maar ik ga nu toch maar weer op zoek naar een ander exemplaar.

Pluspunten

• geen

Minpunten

• onwerkbaarheid ivm oververhitting

Daniel Huisman 23-06-2020

De moderne alleskunner

Geschreven voor: Acer Swift 3 SF314-57-58TB

De nieuwe Acer Swift 3 is een erg fijne alleskunner. Het design is fantastisch en is erg strak. De laptop is erg degelijk gebouwd en is tegelijkertijd lekker licht dankzij de behuizing van de laptop die bestaat uit aluminium en magnesium.

Ik heb de laptop voornamelijk als werklaptop gebruikt - dit zowel thuis als onderweg. De laptop heeft een verlicht toetsenbord die erg fijn aanvoelt tijdens het typen en een vingerprint sensor die ervoor zorgt dat je snel aan de slag kunt aan het
begin van je dag of na een pauze.

Ik vind een snelle werkomgeving erg belangrijk. Dankzij de snelle SSD en de nieuwste Intel i5 processor samenwerkend met een ruime hoeveelheid RAM is de laptop altijd ready-to-go als ik intensief aan het werk ben of snel iets wil opzoeken. Wat erg fijn is zijn de USB-C mogelijkheden. Ik gebruik thuis een opslag server en veel andere apparaten die ik allemaal via een USB-C dock heb aangesloten.
Hierdoor kan ik snel wisselen tussen mijn werk- en privéleven.

Aangezien ik thuis werk heb ik veel buiten gezeten met de laptop en het beeldscherm is een absolute pluspunt: de kijkhoek is fantastisch (weinig weerspiegeling van de omgeving), het scherm heeft op de felste stand nog steeds prachtige kleuren door het Full-HD paneel en de accuduur is verbazingwekkend lang! Ik kan de laptop een hele werkdag en zelfs nog op de avond gebruiken zonder dat er merkbaar prestaties worden ingeleverd
Dit thuiswerken en film kijken vergt natuurlijk goede connectiviteit en daar heeft Acer voor gezorgd: WiFi 6 is de nieuwste generatie WiFi antenne die slim gebruik maakt van je netwerk bandbreedte thuis waardoor je snel veel data tegelijk kunt uitwisselen (denk hierbij aan downloads van documenten en video's).

De webcam is een grote vooruitgang vergeleken met mijn vorige laptop - nu kunnen al mijn collega's mij in hoge kwaliteit bewonderen :-) zowel visueel als audiotechnisch ben je dus voor je collega's met deze laptop aan het goede adres. De luidsprekers van de laptop gaan lekker hard waardoor je ook op een grotere afstand goed je films en collega's kunt verstaan. Erg handig als je laptop op je bureau staat en je even koffie wilt halen ;-)
De geluidskwaliteit zou naar mijn mening beter kunnen maar is zeker weten niet heel anders dan andere laptops! Hou er dus rekening mee dat je geen uitgebreid thuisconcert kunt houden als vervanging van de festival's.
Even simpele spelletjes spelen met de kinderen zoals ''Minecraft'' en video's bewerken is absoluut geen probleem door de slimme moderne samenwerking van de onderdelen in de laptop.
De laptop is degelijk in elkaar gezet waardoor je gegarandeerd lang plezier hebt van de laptop. Over het design is goed nagedacht terwijl de laptop nog steeds super praktisch blijft!
Het algemene plaatje wat je van Acer meekrijgt is samengevat dus echt fantastisch: ben je op zoek naar een nieuwe laptop? Dit is zeker een hele goede optie!

Pluspunten

• Accuduur
  • Gewicht
  • Alleskunner

Minpunten

• Geluidskwaliteit

Thomas 22-06-2020

Mooie, compacte laptop met veel vermogen voor werk/studie.

Geschreven voor: Acer Swift 3 SF314-57-58TB

Dankzij het 14 inch scherm Full HD (1.920 x 1.080) display (dat helaas niet het beste op de markt is, maar wel volstaat) en een gewicht van slechts 1,6kg, is deze laptop compact genoeg om overal mee naar toe te nemen, maar heb je ook nog een beeldscherm met voldoende werkruimte. Met 512 GB aan opslagcapaciteit heb je genoeg ruimte om van alles (documenten/foto's) waar je aan werkt op te slaan maar kan je (zware) games achterwege laten. De stabiliteit van de SSD ervoor dat de Swift 3 snel opstart én snel werkt met alle software. Op een volle batterij gaat de laptop zeker een volle werkdag mee, dat is top! Met 4 usb-poorten zijn er ook veel mogelijkheden om de laptop te verbinden met je telefoon of iPad. Omdat ik zelf gebruik maak van een muis heb ik het trackpad niet nodig, maar deze is wat stroef als je er veel gebruik van moet maken.
De luidsprekers zijn helaas het zwakke punt van de Swift 3. Het geluid van de laptop heeft bijna geen lage tonen, waardoor het soms erg hol en plot klinkt.

Pluspunten

• Luxe uitstraling
  • Vingerafdrukscanner
  • Gewicht
  • Batterij

Minpunten

• Wordt warm bij intensief gebruik

Bas 21-06-2020

Super licht en snel

Geschreven voor: Acer Swift 3 SF314-57-58TB

Ik heb deze laptop 2 weken mogen testen. Vooral was ik benieuwd naar de snelheid. Deze is prima in orde. Hij is zo opgestart vanuit koude start. En vanuit de slaapstand is hij helemaal super snel klaar om te gaan.
Wat ik ook fijn vind is het gewicht. Hij is verbazend licht. Maar hij voelt niet plastic of fragiel aan. Ik neem hem graag met me mee. Je steekt hem makkelijk in je tas doordat hij bovendien lekker slank is.
Voordeel wanneer ik hem een dagje mee neem is dat ik geen lader hoef mee te nemen. De accu gaat namelijk makkelijk de hele dag mee. De afgelopen weken had ik hem standaard aan staan in de slaap stand, waarbij hij altijd klaar stond om te gebruiken. 1 keer per dag opladen was meer dan voldoende.
De trackpad met 'multitouch'(heet dat zo?) is ook erg prettig en werkt intuïtief zoals een touchscreen, zoomen scrollen en klikken.
Ik heb meerdere toepassingen uitgeprobeerd, waaronder office toepassingen en internet en video's kijken. Nergens problemen mee gehad.
Ik heb hem vergeleken met mijn luxe (maar dure) laptop van mijn werk. Dan merk ik wel wat verschillen. Vooral het scherm is een stuk minder. Ook is hij iets langzamer, al heb ik daar voor mijn privétoepassingen geen last van. Echter als je kijkt naar de prijs-kwaliteit verhouding, dan is de Acer zeker waar voor zijn geld.
Als ik nadelen moet noemen, dan zou ik de poorten die wat stug zijn noemen, voelt niet altijd heel degelijk. En de gratis software (met irritante po-ups) die zijn meegeleverd vind ik onnodig. Maar die kun je er gewoon af gooien, dus is niet heel erg.
Dit zou voor mij zeker een serieuze optie zijn voor een privélaptop.

Pluspunten

• Snelheid
  • Batterijduur
  • Trackpad

Minpunten

• Geluid
  • Stugge poorten

Djenie Hovestadt 21-06-2020

Acer Swift 3, superfijne en gebruiksvriendelijke laptop!

Geschreven voor: Acer Swift 3 SF314-57-58TB

Ik gebruik de Acer Swift 3 voornamelijk voor (online) werk, administratie en af en toe streamen. Er zijn dan ook een aantal punten waar ik persoonlijk veel waarde aan hecht gezien het feit ik sinds kort bijna volle dagen op kantoor werk. De belangrijkste punten op een rijtje:

Eerste impressie:
De Acer Swift is een heel mooi vormgegeven laptop! Hij ziet er strak uit, en voelt stevig aan. De behuizing is van aluminium en magnesium, zeer degelijk. Hij weegt net wat meer dan een kilo, maar dat is vergeleken met mijn vorige laptop echt weinig. De 14 inch maken hem niet groot, ideaal om in een vrij kleine rugzak met laptopvak te stoppen. Handig voor als je veel onderweg bent, en niet teveel gewicht rond wil sjouwen.

De accuduur:
De accu gaat volgens de beschrijving 10 tot 12 uur mee. Ik ben begonnen met de standaardinstellingen van de accu, en gebruik de Acer Swift 3 voornamelijk om online te werken in de portal van mijn werk. Ik switch tussen 2 a 3 programma's, en heb met de standaardinstellingen dan zo'n 5 uur accuduur. De instellingen heb ik dus wat aangepast om zo langer met de accu te kunnen doen. Nadat ik dat gedaan had, was 1 keer opladen van de accu genoeg voor een volle werkdag van zo'n 8 uur. Ruim genoeg voor alle taken dus! Voor een teammeeting heb ik ruim 3 uur de camera en microfoon aan gehad, geswitcht tussen de meeting en systemen, en ik had daarna nog accu over om door te werken. Op hele lange dagen (meer dan 9 uur werken) heb ik tussendoor de accu wel een keer bijgeladen om daarna nog te kunnen streamen tijdens het reizen. De accu gaat beduidend langer mee dan ik gewend ben, en ben hier dan ook erg over te spreken! Heel fijn dat je echt meters kan maken op 1 keer laden, en niet continu met een kabel zit te kijken.

Vormgeving en gebruik:
De Acer Swift 3 heeft een 14 inch scherm met gebogen randen. Je hebt veel scherm voor een kleine laptop dus. Wat ik persoonlijk superhandig vind is dat het scherm in een hoek van bijna 180 graden kan staan. Ik loop soms nogal wat rond op mijn werk, en zet de Acer soms even neer om wat te overleggen met collega's. Er lopen veel kinderen rond, die zodra ze een scherm zien graag even willen kijken wat er op dat scherm gebeurt. Het scherm buigt dus een heel eind mee, en is flexibel en stevig tegelijk. Echt een pluspunt! De toetsen zijn makkelijk te bedienen, en lichten op in het donker. Ideaal voor iemand die niet blind kan typen zoals ik. Of als het donker is en je je favoriete Netflix serie zoekt. Het touchpad om je muis te bedienen is groot en heeft een prima gevoeligheid. Switchen tussen meerdere programma's gaat simpel, zelfs als ik veel programma's open heb staan. Hij hapert niet en loopt niet vast. Erg fijn in gebruik dus!

Waar ik af en toe wel wat moeite mee had was de vingerafdruksensor. Deze pakte mijn vingerafdruk niet altijd, waardoor ik soms toch aan moest melden met mijn wachtwoord. Dat was eigenlijk het enige minpunt.

Beeld, camera en geluid:
Het beeldscherm is full HD. Voor mijn administratieve taken maakt dat weinig uit, maar voor een teammeeting is dat wel fijn. Ik zag iedereen duidelijk en helder in beeld, en mijn collega's zagen en verstonden mij ook goed. Zelfs in schemering, en bijna donker (met een online pubquiz) was ik nog steeds duidelijk te zien en te horen. Het geluid was ook echt prima te verstaan. Ga je streamen, films of muziek en hecht je waarde aan echt goed geluid, raad ik wel aan om oortjes of headphones op te zetten. Het geluid kan vooral met muziek wat schel zijn. Maar om eerlijk te zijn luister ik muziek ook meestal niet via mijn laptop, en is dit voor mij dus niet storend. Het beeld is met streamen dan wel weer erg goed. De kleuren zijn mooi en helder, en alles goed te zien.

Overige punten:
Ik ben erg blij met de WIFI-6. Ik wist niet of het verschil zou maken, maar dat maakt het dus wel degelijk! In de trein had ik meteen een goede en stabiele verbinding. Op mijn werk hebben we 1 wifi punt, en een vrij groot gebouw. Waar ik normaal met andere apparaten echt moet zoeken naar een signaal had ik dat nu meteen, en ook door het hele pand. Dat was echt verrassend! Er zit een HDMI aansluiting op, en een usb c. Er is genoeg extern op aan te sluiten dus.

Verder heb ik van de voorgeprogrammeerde apps lang niet allemaal gebruik gemaakt. Netflix staat er al op, en dat werkt allemaal meer dan prima. Andere progamma's zoals Dropbox, Norton staan er ook op mocht je daarin geïnteresseerd zijn.

Conclusie:
Ik ben echt fan geworden van de Acer Swift 3. Wat een heerlijk apparaat om mee te werken. Hij ziet er goed uit en is stevig. Erg makkelijk in gebruik, mooi en helder beeld, en weegt amper iets. De accuduur is echt top, aanrader! Perfecte partner in crime voor op kantoor en onderweg!

Pluspunten

• Lange accuduur!
  • Wifi 6, snel verbdinging met Wifi
  • Scherm kan in een hoek van bijna 180 graden
  • Fijn en makkelijk in gebruik

Minpunten

• Vingerafdruksensor werkte niet altijd

Maurice Janmaat 17-06-2020

Mobiel werken zonder beperkingen

Geschreven voor: Acer Swift 3 SF314-57-58TB

Eerste indruk van de laptop was bij het uitpakken meteen “wow”, mooi design en lekker licht. Bij het installeren was meteen duidelijk dat het toetsenbord lekker onder de vingers ligt en het mooie 14” scherm met dunne randen er erg mooi uit ziet. Ik heb de Swift in 2 onderdelen getest, de hardware en software. Ik kan nu al zeggen dat dit een kleine alleskunner is en ben je op zoek naar een klein monster als reisgenoot dan zou ik de test goed lezen.

De behuizing van aluminium en magnesium van de Acer Swift 3 voelt niet goedkoop aan en heeft een chique uitstraling, en weegt bovendien amper 1,2 kg.
Het full hd 14” scherm heeft een grote kijkhoek en met de zeer smalle randen niet meteen het gevoel een kleine laptop te hebben. Het scherm is net iets groter dan vergelijkbare 13" laptops.
De accu is het belangrijkste onderdeel, onderweg heb je niet altijd kans om te laden. Dit is ook bijna niet nodig!! Werken op deze Acer Swift 3 op vol vermogen zal de accu pas écht leeg zijn na 5 uur, en dat is een behoorlijke prestatie! Ook als de energie settings op "Langste levensduur van de accu" staat, zal de CPU op 1.0GHz gaan werken en zullen sync taken zoals MS OneDrive zijn uitgeschakeld. Dit resulteert in een accuduur van maar liefst 8 uur. Dit is getest met de hele dag de Swift intensief te gebruiken zoals de eerdere test op vol vermogen. Het scherm is nauwelijks uit geweest. Tevens heb ik 4 uur lang een Teams meeting mee gehad, dus camera en microfoon aan, ook dit is op het lage vermogen van de Acer Swift 3 écht geen probleem. Ook de test bij normaal gebruik en af en toe een Teams meeting gaat soepel en de accuduur is verbluffend! De accu gaat bij normaal gebruik makkelijk 10 á 12 uur mee. De CPU van de 10e generatie de i5 is een alleskunner, een absolute meerwaarde voor de Acer Swift 3. De geïntegreerde videokaart met gedeeld werkgeheugen pakt dit geheugen pas als deze écht nodig is, bij normaal gebruik is dit nog geen 0,5Gb. WiFi 6 is GEWELDIG! Connectie maken met een wifi punt wat iets verder ligt, en die connectie dan ook behouden is geen probleem. Ook is de stabiliteit erg goed en is de doorvoer sneller, dit merk je vooral bij het streaming video kijken vanaf een netwerk. Voor het actuele thuiswerken zijn de camera, microfoon en speakers erg belangrijk. Het beeld en geluid voor andere deelnemers is erg goed, je bent zonder headset goed te verstaan en scherp te zien. Daarentegen zijn de speakers iets minder helaas, het geluid is wat schel en verdwijnt als de laptop in een standaard staat, of op schoot hebt. Het geluid komt van onder en is als deze op tafel staat wel prima te horen. De standaard SSD van de Acer is een disk met zeer goede prestaties. De Acer Swift 3 heeft een vingerprint knop in de behuizing en is in dagelijks gebruik razend snel en makkelijk in gebruik. De Acer Swift 3 heeft een verlicht toetsenbord en met slimme toetsen onder de F toetsen. Het typen op dit toetsenbord is erg fijn. Acer heeft standaard software geïnstalleerd, Acer Care Center is de meest interessante, een makkelijke tool die meteen overzicht geeft in je Swift. Samen met Cyberlink Photo- en VideoDirector zijn dit de drie standaard software pakketten die ik zou houden, de overige zoals Booking.com, Netflix, Norton, ExpressVPN, GoTrustID en Dropbox hebben mooie aanbiedingen die bij de installatie van de Acer Swift 3 voorbij komen.

Pluspunten

• Mooi 14" scherm
  • Geweldige accuduur
  • Fijn toetsenbord
  • Krachtige CPU
  • WiFi 6

Minpunten

• Speakers