HP Chromebook x360 14b-ca0350nd

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HP Chromebook x360 14b-ca0350nd op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Els 23-07-2020

Fijne en snelle (en mooie) computer

Dit is een hele fijne, compacte laptop. Ik testte deze Chromebook en hij is me erg bevallen. Je kunt er geen zware progamma's (bijvoorbeeld om filmpjes op te monteren) op draaien. Maar voor al het andere is het een snelle en gebruikvriendelijke laptop. Hij ziet er ook nog eens erg mooi en strak uit. Zonder enige moeite draai je het scherm om en werk je verder op een tablet. Of kijk je zo films op de bank. Dat omdraaien heeft wel een nadeel, dat is dat de boxen ook naar achter klappen en het geluid wat minder wordt. De boxen zijn in de normale stand juist heel goed. Ik heb deze laptop getest, naast mijn andere laptop, maar merkte dat ik hem er erg vaak bij pakte. Het is een heel fijn ding voor ondersteunende, relatief kleine taken. Daar is ie ook erg snel in. Dat begint al bij het opstarten, dat lekker snel gebeurt. Het is een ideale laptop voor onderweg omdat de batterij lang meegaat en de lader klein is. Het scherm is relatief groot. In de zon blijf je wel last houden van reflectie. Het touchscreen is ronuit verslavend, ik zou niet anders meer willen. Ik geef er ook de voorkeur aan boven mijn stylus, want die stylus communiceert nog niet helemaal optimaal, maar ik ga er vanuit dat dat een kwestie is van instellen. Daar moet ik nog even naar kijken. Alles bij elkaar een hele fijne laptiop. Ik overweeg heel serieus om hem ook aan te schaffen.

Pluspunten

• omklapbaarscherm
  • goede accu
  • gebruiksvriendelijk
  • mooi design

Minpunten

• geluid minder bij opklappen
  • beetje beperkt in mogelijkheden
  • alleen online

Franken 23-07-2020

Chromebook met Bang&Olufsen speakers

Dit Chromebook is mijn favoriet ivm lange batterij duur en de goede kwaliteit speakers. Hierdoor is het mogelijk met veel plezier muziek te luisteren of een film te kijken. Alle apps via Google AppStore werken, maar de Microsoft niet allemaal. Hierdoor kan het zijn dat je dit chromebook niet kan gebruiken voor alle vergaderingen.
Beeldkwaliteit is prima. Aangezien ik blind type heb ik geen toetsenbord verlichting gemist.

Pluspunten

• Lange batterijduur.
  • 360 graden scherm
  • Bang&Olufsen speakers

ZwijgerW 20-07-2020

Helder scherm, snel met opstarten

Een mooi vormgegeven lichte laptop die modern oogt. Het beeldscherm is van een goede kwaliteit is extra makkelijk vanwege het 'omklappen'. Daarmee kan het makkelijk op tafel worden neergezet om een filmpje of andere dingen te bekijken. Het is wat dat betreft een ideaal apparaat voor erbij. De verlichte toetsen zijn wat minder praktisch aangezien je licht 'onder' de toetsen ziet en daarmee niet de letters zelf ziet in het donker.
Het apparaat is prima voor klein, huis-tuin-keuken gebruik. Zodra er iets zwaarders op gedraaid moet worden heeft hij er moeite mee. Daarnaast is het gemis aan een HDMI poort wel op te lossen, met een extra hub, maar dat kost dan wel weer gelijk behoorlijk waardoor het voordeel van de prijs minder wordt.

Pluspunten

• Licht
  • Mooi uiterlijk
  • Lange batterij duur

Minpunten

• Alleen voor het lichte huis-tuin-keuken werk
  • Past niet op alle vergaderapparatuur op het werk

Willem1975 12-07-2020

Chromebook

Update:
Ik heb de Chromebook nu geruime tijd in mijn bezit en ik moet zeggen ik ben er over het algemeen erg tevreden over het is een makkelijke laptop Je neemt hem heel simpel mee en ook het werken ermee gaat heel erg goed en snel het is wat mij betreft een ideale laptop voor het huis-tuin-en-keuken gebruik en ook wat betreft het werk kan je er heel goed mee Overweg het grootste minpunt wat ik vind van de Chromebook is dat er dus geen HDMI aansluiting op zit dit houdt dus in dat je alles moet streamen of eventueel moet overzetten op een stickie of wat dan ook Daarnaast vind ik het een heel apart iets dat je dus geen Word document kan openen of Excel document kan openen zonder dat je het abonnement aangeschaft voor Office 365 Dit vind ik een enorm groot nadeel en dit zou voor mij ook een reden zijn om deze niet aan te schaffen.

Eerdere review 5-7-2020:
ik heb de x360 nu 2 werken in huis. Hij is gebruiksvriendelijk, mooi, licht, heeft een heeeeele lange batterijduur Het nadeel vind ik dat er geen hdmi aansluiting op zit. Verder is op het eerste oog en prima alternatief voor een laptop

Pluspunten

• Uitstraling design
  • batterijduur

Minpunten

• geen hdmi

Nikkie 09-07-2020

Leuke betaalbare basislaptop met handig tabletfunctie

Het is een leuke laptop met net iets meer mogelijkheden dan een standaard Chromebook. Ik was op zoek naar een laptop die voor zowel mijzelf als mijn zoontje in de basisbehoeften voorziet zoals even wat opzoeken op internet, of wat online werken in Office365. Maar die ook voldoende scherm heeft om een filmpje te kunnen kijken.

Eigenlijk voldoet de laptop aan al die eisen. Hij start snel op en de batterij gaat lang mee. Een extraatje is het touchscreen. Hoewel ik vooraf dacht er niet veel gebruik van te maken, merk ik dat ik toch af en toe bij het scrollen met de vingers erop tik. Ook misschien omdat de muis niet heel soepel werkt. Dat is een van de mindere punten van de laptop. Wat ook iets beter kan is de robuustheid en stevigheid. Het design is super mooi, stak wit en mooi afgewerkt. Helaas bij het optillen voelt het alsof het toetsenbord er wat los inhangt. Dat is niet echt zo, maar het rammelt wel een beetje. Toetsenbord zelf typt wel lekker, daar is niets mis mee.

Ik wilde er graag ook een filmpje op kijken, daarom keek ik uit naar de speakers van B&O. Ze klinken redelijk vol, maar ik had er misschien meer van verwacht. Het scherm is wel heel mooi en strak. Het enige dat een beetje tegenvalt is de reflectie.

Al met al best een aardige laptop voor huis-tuin-en-keukenklusjes. Ook om een filmpje mee te kijken goed. Ik twijfel alleen of ik hem mee zou geven aan mijn zoontje naar school, omdat ik het gevoel heb dat hij niet erg stevig is voor dagelijks verkeer een en weer van huis naar school en constant in en uitpakken. Wij gebruiken hem nu als computer alleen thuis en dat trekt hij goed.

Het gebruik als tablet valt wat tegen. Merk dat we het toch veel als ‘normale’ laptop gebruiken. Misschien ook omdat er geen zware spelletjes op kunnen waarbij je hem meer als tablet zou gebruiken. Wat wel fijn is, is de klapstand, zodat je echt een ‘schermpje’ hebt om naar te kijken zonder toetsenbord.

Al met al een leuke laptop voor basisgebruik zoals internetten en administratief werk. Verder kun je er prima een filmpje op kijken, maar er zijn zeker laptops met een beter scherm en geluid. B&O ziet er tof uit als sticker op de laptop, maar klinkt niet spectaculair.

Pluspunten

• tabletfunctie
  • touchscreen
  • App Store
  • je kunt er films op downloaden bij Netflix etc.

Minpunten

• touchpad
  • toetsenbordverlichting
  • schermreflectie

Leeuw478 09-07-2020

Snel in gebruik, goede accuduur

Ik mag de Chromebook testen voor de reviewclub. Dit komt goed uit omdat we op zoek zijn naar een device voor onze dochter in het voortgezet onderwijs. De Chromebook is makkelijk in gebruik, zowel als laptop als tablet. Dit voor het VWO erg makkelijk omdat er ook veel verslagen moeten worden gemaakt waarbij een laptop makkelijk werkt dan een tablet. Het touchscreen werkt fijn en soepel. De Chromebook reageert snel en is erg makkelijk te intalleren. Veel van de instellingen neemt de Chromebook over van je google account. In plaats van programma's installeer je apps en deze werken makkelijk en soepel. De mousepad voelt degelijk aan en het toetsenbord typet fijn. Ook is het toetsenbord verlicht wat het werken bij weinig licht vergemakkelijkt. Ik ben benieuwd naar de verdere gebruikersmogelijkheden die ik dan hier zal toevoegen.

Pluspunten

• Goed beeld
  • Goed geluid
  • Accuduur

Minpunten

• Intern geheugen laag

Helen 08-07-2020

Touchscreen, lange batterijduur

Ik gebruik de Chromebook x360 nu een aantal weken en ik ben zeer tevreden! Ik was op zoek naar een tussenoplossing voor een laptop en een tablet. Het relatief grote beeldscherm (14 inch) met 3:2 beeldverhouding én touchscreen samen met de ingebouwde Bang & Olufsen luidsprekers maken deze Chromebook ook geschikt voor het kijken van onder meer Netflix. Het besturingssysteem van Google werkt ook heel prettig. Kortom, ik raad dit zeker product aan!

Pluspunten

• touchscreen
  • geluidskwaliteit
  • beeldkwaliteit
  • batterijduur
  • besturingssysteem

Minpunten

• geen zware programma's op een chromebook
  • geen hdmi aansluiting

WJS 08-07-2020

Goede accuduur

De HP Chromebook heb ik ongeveer twee weken nu in gebruik en ik ben er best positief over. Ik heb niet eerder gewerkt met een chromebook maar het besturingssysteem en de eenvoud sprak mij aan. In het dagelijks gebruik valt mij dit helemaal niet tegen. De laptop is heel snel met opstarten, apps worden snel gedownload en starten snel op en de werking is hetzelfde als een tablet. Dit is de ideale combinatie van een laptop en tablet. Het beeld is mooi helder en scherp. Het touchscreen maakt dat een muis overbodig is. Door het scherm helemaal te draaien heb je een tablet met een groot scherm. Dat was in het begin wat onwennig en dat komt ook omdat de behuizing niet zo sterk lijkt. Dit is dan ook mijn enige minpunt. Het touchpad van de muis lijkt wat los te zitten en in laptopstand veert het scherm een heel klein beetje mee bij het gebruik van touchscreen. Dit geeft in het begin een instabiele indruk.
Het prettige en verlichtte toetsenbord doen dit dan wel weer snel vergeten. Zeker wanneer je tijdens werk muziek luistert. Want er zit wel goed geluid in die Bang en Olufsen luidsprekers. Door het compacte formaat en relatief lichte gewicht gaat de chromebook overal mee naar toe. Ik gebruik deze thuis en op het werk. Handig is dan de lange batterijduur. Een hele dag de laptop gebruiken en ‘s avonds op de bank nog even streamen is gemakkelijk haalbaar. En als je moet opladen is het wel weer zo gemakkelijk dat aan beide kanten van de laptop een aansluitpunt zit voor de oplader.

Pluspunten

• Goede accuduur
  • Goede luidsprekers
  • 360 graden scherm

Minpunten

• Behuizing

Dennis van Scherpenzeel 04-07-2020

Ideale Chromebook

Ik test deze chromebook om te kijken of het wat is voor ons gezin.
De kinderen zijn van school uit gewend te werken op een chromebook, dus we zijn benieuwd of het wat is voor ons huishouden.
Mijn kinderen zijn er laaiend enthousiast over ivm zijn snelheid qua opstarten en spelen er spellen op die onze oude laptop niet kan draaien.
Het besturingssysteem, welke draait op Android, is ideaal. schermgroote is voldoende.
De tabletfunctie gebruik ik veel om op de bank te scrollen op social media.
Omdat hij zo compact is kun je hem eenvoudig meenemen, naar bijvoorbeeld het werk op op reis.
Films en series kijken werkt het best in laptopmodus. Dan komen de B&O boxjes het best tot hun recht.
Al met al zijn we reuze enthousiast over dit apparaat, en overwegen serieus om hem zelf aan te schaffen. De prijs is ook allerzins redelijk, helemaal als je kijkt wat je ervoor krijgt.
Zowel van buiten(mooi !!) als qua functionaliteit een aanrader

Pluspunten

• B&O boxen
  • multifunctioneel door 360 graden draaibaarheid