Apple MacBook Pro 2012

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Apple MacBook Pro 2012 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

elroy90 05-09-2015

Goedenavond.
Ik heb deze MacBook Pro al een aantal maanden.
Ik heb de Mac bij Leapp gekocht.
Er zit standaard een HDD in, met de HDD was 'ie al snel, maar het mocht van mij wel wat sneller.
Ik heb er zelf een SSD ingebouwd, nu is 'ie binnen 16 seconden klaar voor gebruik.
De MacBook Pro werkt gelijk vele maler sneller.
Ik heb de MacBook Pro gekocht omdat Windows nooit mijn systeem is geweest ( heb tien jaar met Windows gewerkt, vanaf versie Windows 95 tot en met Windows 7 ).
Elke keer maar foutmeldingen, programma's die niet meer op gingen starten, blauwe schermen, vastlopers.
Onderhoudt deed ik ook aan Windows, uitgebreide schijf-opruiming, defragmenteren, virussen verwijderen, noem maar op.
Onderhoudt aan de MacBook Pro, dit doe ik, voer ik uit: CCleaner laten draaien, analyseren en schoonmaken, via het Schijfhulpprogramma ( goed programma trouwens ) controleer ik de schijf op fouten en herstel de fouten.
Meer niet.
Het systeem van Apple zit goed in elkaar, alles werkt goed, standaard programma's zijn volledige versies, geen probeer-versies zoals bij Windows wel het geval is.
Geen vastlopers meer.
De mogelijkheden zijn eindeloos, veel heb ik al ontdekt, maar nog niet alles.
iPad en iPhone koppelen aan de MacBook Pro gaat zeer goed.
Heb je veel foto's op je iPad, dan kan je je foto's heel simpel verwijderen met het programma Fotolader, ook weer zo'n standaard programma die zeer goed werkt.
iTunes: Ben ik erg te spreken over, Internet Radio gebruik ik ook, werkt goed, sommige zenders werken niet, maar bijna alle zenders wel.
Kort maar krachtig: Het werkt zoals het bedoeld is, simpel maar doeltreffend.
Ben je je Windows pc/laptop zat, maak die overstap naar Mac, in het beging denk je: Hoe werkt dat en dat, naar een week denk je: Wat heb ik dat gemist, op m'n Windows laptop werkt het langzaam, op m'n Mac werkt het gelijk.
Dan het toetsenbord.
Ik heb altijd met Windows laptops gewerkt die 500/600 kosten.
Dan is zo'n MacBook Pro toetsenbord een wereld van verschil, wat een geweldig toetsenbord, je merkt echt dat daar niet op bezuinigd is, het toetsenbord voelt heel premium aan.
Toetsenbord-verlichting: Wil je het wel of niet?
De keuze is aan jouzelf, het zit er standaard op.
Vindt je het niet nodig, dan kun je de verlichting dimmen.
Ik vind het zelf een waar genot, overdag merk je er weinig van, je ziet het wel.
In de avond, als het heel donker is, kun je nog steeds laptoppen, je ziet nog steeds elke letter, cijfer.
Het toetsenbord van de MacBook Pro vind ik 1 van de beste toetsenborden op laptop-gebied.
Het Trackpad: Zit er standaard op.
Ben ik zeer te spreken over, veel mogelijkheden, helemaal naar wens in te stellen.
Ook weer: Het voelt echt zeer degelijk aan.
Het scherm: Het is geen Retina scherm, heb ik mee gewerkt, zit zeker verschil in, maar dit scherm is ook zeer goed.
Ik zie kleuren die ik nooit eerder zag.
De afwerking: Geen ander merk heeft zo'n mooie afwerking, geen gleuven, voelt zeer degelijk aan.
Je merkt echt dat je met een premium laptop werkt.
Geen toetsenbord die mee veert zoals bij de meeste Windows laptops, Chromebooks wel zo is.
Het is niet de nieuwste MacBook Pro, maar ik heb er geen seconden spijt van.
Ik heb er zeker spijt van dat ik niet eerder een MacBook Pro gekocht heb.
Dan had ik niet al die problemen gehad, die vastlopers, blauwe schermen, deze tekst heb ik al eerder benoemd.
1 nadeel: De prijs, oké goedkoop is een Mac niet, maar eerlijk is eerlijk: Een Mac werkt altijd, op elk moment van de dag, wanneer je dat wilt, waar je dat wilt.
Mijn Macbook gaat op de accu zo'n vier/vijf uur mee, maar, maar, maar: De accu is wel al vier jaar oud, dat zeg ik er eerlijk bij.
Dus een Macbook accu gaat langer mee dan een accu in een Windows laptop.
Conclusie: Niet de nieuwste MacBook Pro, maar deze gaat nog een paar jaar mee, gaat deze het naar een paar begeven, koop ik weer een MacBook Pro, weer bij Leapp.
Over Leapp: Ik ben zeer te spreken over dat bedrijf, ik heb er ook een iPhone 5S 16GB gekocht, status: Als nieuw: Dat klopt ook.
Wil je dus een Apple device tweedehands kopen, maar met een jaar standaard garantie, ga naar leapp.nl.
Einde verhaal.
Getypt via MacBook Pro.
Volg mij ook op Twitter: twitter.com/elroyvandepest

Bahia 29-08-2015
Geschreven voor: Apple MacBook Pro 2012

langzaan, word sneel super heet en de moederbord gaa ook neel op, naar 3 jaar begint al de probeem met de moederbord, en nu naar 4 jaar hij is totaal op. Vooral de macs van 2011 hebben deze probleem. Je betaalt zo veel voor em computer maar toch geniet voor kort tijd

Jeroen884 25-09-2014
Geschreven voor: Apple MacBook Pro 2012

Mooi ding maar ZEER langzaam en je krijgt weinig waar voor je geld, ik raad een laptop van 700 euro aan met Norton, office en een mooie muis met headset. Dan heb je 3 keer zo goede specs. Ik raad wel de OS aan voor oudere mensen/ digibeten gezien het zeer simpel is. Als je ooit plant om een game hierop te spelen KOOP HEM NIET, niks werkt en kan het systeem doen crashen en de specs zijn te slecht om meeste games die wel kunnen te runnen. Hij gaat lang mee, maar is verhoudingsgewijs nog veel te duur.

mobile8 12-01-2015

Dit moet een reactie zijn van iemand die voor Microsoft werkt. Apple is niet bedoeld voor games maar alle andere dingen gaan beter en sneller dan op een windows machine.

ReindeRover 25-01-2015

Inderdaad geen game machine, maar los daarvan zeker ook voor anderen dan digibeten en ouderen geschikt. Zeer goed toetsenbord, zeer goed beeldscherm met nauwkeurige kleurweergave, zeer goed en veelzijdig touchpad, OS updates zijn altijd gratis, Backup/restore zijn super toegankelijk, hij blijft jaren lang zo snel als hij is, dit in schril contrast met Windows machines. Uiterst zorgeloos apparaat, het is elke dag weer een plezier om hiermee te werken, en hij is snel genoeg voor fotobewerking.

niekjansen96 14-01-2014
Geschreven voor: Apple MacBook Pro 2012

Echt een geweldige laptop ga nooit meer terug naar Windows blauwe schermen virussen enzovoort.
De computer doet gewoon wat hij moet doen en is super snel met alles gamen internet alles.
Draadloos internet werkt super snel je haalt echt het maximale uit je verbinding.
Echt een aanrader!

Watergolf 30-08-2013
Geschreven voor: Apple MacBook Pro 2012

Top hebbe dingetje. Foto's bewerken gaat super en behoorlijk snel. Maar word wel super heet. Hoop dat dit met lagere temperatuur minder gaat worden. Maak mij hier wel een beetje zorgen om.

baskroes 31-07-2013
Geschreven voor: Apple MacBook Pro 2012

Heb deze macbook nu een maand. Gewoon een top apparaat als je snel video wil editen muziek wil opnemen of gewoon voor browsen. Dan werkt deze macbook perfect niet voor gaming maar daar is hij niet voor gemaakt. Simpel weg zoek je een degelijke goede kwaliteit systeem en wil je er lang mee kunnen doen neem dan de macbook maar zoek je een systeem wat altijd stil staat en om alleen beetje te browsen neem dan geen apple simpelweg te DUUR! Maar voor wat ik er mee doe perfect!

appllee 04-04-2013
Geschreven voor: Apple MacBook Pro 2012

ik heb deze macbook pro 13 inch een paar dagen in bezit. Hij bevalt me erg goed, geen vastlopers alleen in het begin is hij wat langzaam imv alle bestanden laden enz maar daarna helemaal geen last meer van. Aleen jammer dat de App Store niet veel niet veel apps heeft zoals: rtl gemist, telegraaf, Ziggo TV, enz (niet veel Nederlandse apps). De overstap van windows naar IOS OSX (Apple besturingssysteem) is wel even wennen, maar je komt er snel achter hoe het allemaal werkt. Zelf dacht ik dat er wel veel programma's waren die je niet kon downloaden imv ander besturingssysteem, maar dat valt me erg mee.

De macbook pro heeft een design vormgeving, en is erg compact en dus makkelijk mee te nemen.

Kortom ik ben er erg tevreden mee, alleen denk ik dat je ook wel veel betaalt voor het merk.

ton34 15-04-2013

Quote ''De batterij van de Macbook gaat best lang mee maar als je zwaren spellen doet gaat hij wel snel leeg, en word dan erg warm. ''

...Ja het is ook geen gaming laptop ... appllee

zwaluwnest1 15-06-2013

Een macbook is geen tablet, dus zal je ook geen apps. vinden van Ziggo tv, telegraaf enz.
Het is gewoon een computer, en die linken kan je gewoon opzoeken in Safari, Firefox of Chrome.
Maar kijk eens wat je aan programma's mee krijgt, zoals iLife.
Hij opent alle bestanden, je kan er leuke filmpjes meemaken, muziekjes, foto's bewerken, enz.
En je hebt alle vrijheid om programma's te installeren, daar is het systeem niet in gesloten.
Als je alles omrekent dan betaal je misschien €100 euro meer, maar zeker niet zoals jij het stelt. Ben zelf 6 jaar terug overgestapt op de mac en mis Windows totaal niet, heb in al die jaren nog geen enkele vastloper gehad, wel lopen programma's weleens vast, maar die sluit je gewoon af, het systeem blijft lopen. Wat is met de Mac doe: office taken, video bewerken, foto's bewerken, eigenlijk alles.

appllee 16-04-2013

Sorry hoor, maar ik heb hem ook niet specifiek gekocht voor het gamen. Maar ik scheef het er gewoon even bij ter informatie dat de mac heet werd tijdens het gamen. (ton34).