Bang & Olufsen BeoPlay H9i beige

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bang & Olufsen BeoPlay H9i beige op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Bob 10-06-2019

Deze koptelefoon is beslist zijn prijs waard!

Ben zeer onder de indruk van het geluid en een mooie koptelefoon om te zien. Hiermee mag je gezien worden op straat. Tot mijn verbazing kan deze koptelefoon zowel hoog als lage tonen krachtig weergeven, eenvoudig naar smaak met de app in te stellen.

Pluspunten

• Ontwerp en materiaal
  • Goede en eenvoudige app
  • Zeer mooi scherp en laag geluid
  • Vervangbare batterij

Minpunten

• Standaard bij het aanzetten staat ANC aan
  • Oorkussens raken je oren

Rob 12-08-2018

Het geluid stuift uit deze compromisloze H9i

Ik ben na een tegenvallende BOSE QC25, opzoek gegaan naar een headphone met BT en ANC die zowel top is op het gebied van draagcomfort, geluidskwaliteit, en die ook nog mooi en degelijk is wat betreft design. Ik heb de top van Sony, B&W, Bose, B&O, en SennH allemaal getest en alleen de B&O scoorde top op de volgende drie punten:
- Draagcomfort vanwege zeer zachte earpads en geen luchtdruk-effect.
- Design (strak, met mooie materialen, aluminum, leer, en degelijk kunststof) gemaakt voor decenia's.
- Performance (Verbazingwekkend veel headroom, details, neutraal, geen gerommel in de bassen of scherpe hoge tonen, timing is dik in orde: alle geluiden zijn er op het juiste moment. De ANC is effectief en dempt omgevingsgeluid naar een niveau waarbij muziek op een laag volume gespeeltd kan worden.)
Alle andere merken lieten het ergens op deze punten toch afweten. Bijv. wel een top ANC, maar een slecht design met veel goedkoop en foei-lelijk kunststof. Of een goede app en ANC, maar een minder, sterk gekleurd, bijna fel geluid.
Andere zaken die van belang zijn bij deze keuze:
- Het touchpad op de rechterluidspreker kostte mij 5min uitprobeertijd om daarna deze probleemloos te gebruiken.
- widely (MPEG) supported AAC codec met lage bitrate codec transparantie in tegenstelling tot single vendor APTX(HD) en LDAC.
- vervangbare batterij en earpads, (earpads zijn van echt leer en accu kan makkelijk vervangen worden)
- USB-C
- 5 jaar garantie (bij hifi dealer) zegt iets over de kwaliteit.
Enigste minpunt is te vinden in de app. Het is bijv. niet mogelijk op de app ANC uit te zetten of transparancy mode aan te zetten. Dit kan uiteraard wel via het touchpad op de rechter luidpreker. Het mooie van apps is dat ze makkelijk uitgebreid kunnen worden met nieuwe features.

Pluspunten

• Geluid
  • Touchpad
  • Verwisselbare accu en earpads
  • Naast ANC ook goede passieve isolatie

Minpunten

• App mag iets uitgbebreider