Sony WF-1000X goud - Reviews

in oor
Klankkast
gesloten
Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 10 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

5,5

Rick Bos 04-11-2017

Geluid en draagcomfort uitstekend, Connectiveit niet.

Allereerst: Kwaliteit van de oordopjes is top, via de app wordt een aantal opties aangeboden om het geluid aan te passen. Kwaliteit is hierdoor goed aan te passen naar je eigen smaak, bijvoorbeeld versterken van de bass.
De oordopjes passen bij vrijwel iedereen doordat Sony er een grote variatie aan dopjes bijlevert in zowel rubber als schuim.
Nu de negatieve kant:
De noise cancelling is niet wat ik ervan verwacht had. Door de kleine ruimte tussen de oortjes en je oren zou je verwachten dat de actieve noise cancelling erg functioneel is. Echter merk ik geen enkel voordeel van actieve noise cancelling tegenover passieve noise cancelling van bijvoorbeeld mijn Sony MDR XB-70AP.
Hiernaast is het een groot minpunt dat de connectiviteit van het rechteroortje belabberd is. Wanneer ik onderweg ben (fiets, trein of lopen) valt het geluid vaak uit op het rechteroortje. De verbinding herstelt zichzelf binnen enkele seconden maar het blijft storend. Van dit laatste punt had ik wat beters verwacht van Sony in combinatie met deze prijs. Dit is voor mij ook doorslaggevend om het product niet aan te raden en deze te retourneren via de niet goed geld terug actie vanuit Sony.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Opties voor geluid in de bijbehorende app
  • Draagcomfort
  • Uitstraling en afwerking.

Minpunten

• Kwaliteit van noise cancelling
  • Connectiviteit
  • Prijs I.c.m. bovenstaande minpunten

Officiële reactie van Sony 02-01-2018

Beste Rick,

Bedankt voor het schrijven van een review over de WF-1000X.
Mede hierdoor zijn we ons bewust geworden van de connectiviteitsproblemen zoals door jou benoemd.
Inmiddels worden deze problemen volledig verholpen door middel van de nieuwste firmware-update.

Helaas komt deze voor jou te laat, maar hopen we dat je inmiddels een goed alternatief hebt kunnen vinden.

Sony Benelux

Moshe 06-06-2018

Worst headphones I had in my life

Purchased them some days ago. Saw reviews online that warned about disconnections and problems, but the Sony guy in Media Markt was really pushy and said I can try them for 30 days. So I took them even though I planned to buy another model. The sound quality is less than average. The connection gets cut out all the time. Moved too much? Disconnecting. Scratch your ear? Disconnecting. No tweak helped, this model is just bad.

Pluspunten

• Auto connection to phone when taking out of case
  • Case is well designed
  • Price is average for the category

Minpunten

• Fall off the ear
  • Constant disconnections
  • Sound quality is not good. Barely acceptable.

Reinier 21-04-2018

No noise canceling

Noise canceling laat het afweten. Niet te vergelijken met een echte headphone, waar het wel uitstekend werkt. En vergeet niet dat wireless betekent dat je antenne ook afwezig is, dus de radio doet het alleen via internet.

Pluspunten

• wireless

Minpunten

• geen antenne
  • noise canceling werkt niet goed

Jeauhaneauvitsch 19-03-2018

Mooie oortelefoontjes, goed geluid maar buggy!

Ik ben al jaren sony fan, dit product is compleet, met rubber en schuim-achtige dopjes voor 3 tot 4 type / grootte oren is dit goed, ook het geluid is zeer mooi te noemen! De accu heb ik niet langduriger getest dan 2 uurtjes. Ik had, ondanks een firmware update, veel problemen met de bluetooth op zowel mijn iPhone, iPad als mijn Laptop in de trein, op mijn werk en thuis. De oortjes zijn nog niet af voor mijn gevoel. Misschien lost een toekomstige goede firmware dit wel op ? Ik ga er niet op wachten en heb gebruik gemaakt van de keurige actie dat je het product mag proberen voor 30 dagen. Dus toch met dubbele gevoelens teruggestuurd en ik hoop dat er in de nabije toekomst oordopjes komen die net zo en goede bluetooth verbinding hebben als mijn draadloze hoofdtelefoon (1000XM2). Die doet het wel goed namelijk. (misschien zijn de dopjes te klein voor goed bereik?)

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Verpakking en accesoires
  • Opbergdoosje met oplaad-functie
  • Service voor kosteloos retour zenden

Minpunten

• Haperend rechter oordopje
  • Firmware upgraden

Michael37 12-03-2018

Klein, mooi, geweldig geluid

Onvoorstelbaar ik ben al meer dan 1 jaar bezig om voor max 200 euro een geweldige inear hoofdtelefoontjes te kopen. En ik heb ze gevonden, geluid zoals geluid bedoeld is, niet iets voor Sony normaal,veel punch prachtige stemmen en heel mooi op laag volume vooral. Te hard moet je nooit luisteren is voor niemand goed. Ziet er ook nog prachtig uit kortom top en toen las ik what hi-fi die zie de beste head Jones onder de 200 ban 2017 en daar was de bevestiging die mooi meegenomen was.

Pluspunten

• Punch
  • Laag volume gaat hij all-in
  • Ziet er prachtig uit
  • Gaat lang mee met volle Bart.

Minpunten

• Prijs alhoewel....
  • Weer niets meet

Arjan 03-03-2018

Prima oordopjes

Heb hiervoor een Bose quietcomfort 15 koptelefoon gedragen en wilde draadloos gaan luisteren.

Uit de Sony WF-1000NX komt prima geluid. ANC werkt prima, totdat je in het vliegtuig stapt. De ventilatie in het vliegtuig was constant aanwezig en ik erger me eraan. Maar in de trein werkt het perfect.

De accuduur vindt ik wat aan de korte kant als je achter een bureau zit maar tijdens reizen binnen europa is het prima, dan laad je de oordopjes op tijden het overstappen in het bijgeleverde doosje.

Ik heb nu gebruik gemaakt van de retour actie omdat de voornaamste reden om een koptelefoon met ANC te gebruiken voor mij vliegen is.

Pluspunten

• Compact
  • Goed geluid
  • ANC werkt prima in het openbaar vervoer

Minpunten

• ANC werkt slecht in het vliegtuig
  • Accuduur
  • Blauw knipperlicht linker oordopje

Geust 18-01-2018

kort accuduur

Ik vondt het wel professionele look hebben maar kreeg last van mijn oren door 1 dag te hebben gedragen. De accuduur is te kort om ervan te genieten. Je moet de toestel en de headset om de uur / ander half uur opladen anders heb je leeg toestel en niet werkende headset.

Pluspunten

• Mooi uitzien (pro)
  • Mooi Kleur
  • Compact

Minpunten

• Last van oren
  • Slechte Bluetooth verbinding
  • Geluid uit het niets wegvalt en weer terugkomt

Samvel 23-11-2017

Biezonder mooi geluid

Ik was er heel blij mee vooral met de geluid,
maar door dat de verbinding aan de ene oor telkens weg valt.
Heb ik het maar terug gestuurd en telefoneren is ook niet fijn.
Ik vond het heel mooi maar was helaas voor even.

Pluspunten

• Geluidkwaliteit alsof je in de bioscoop zit
  • mooi apparaat

Minpunten

• bellen heel slecht
  • connectie problemen

Officiële reactie van Sony 02-01-2018

Beste Sam,

Bedankt voor het schrijven van jouw review. We hebben hard gewerkt een een firmware-update om de bovengenoemde problemen te verhelpen. Aangezien jij jouw product hebt geretourneerd, komt deze update helaas te laat. Hopelijk heb je een goed alternatief kunnen vinden.

Sony Benelux

Dennis 08-11-2017

Top geluid. Matige batterij. Slechte belfunctie

Ruim een maand heb ik deze koptelefoon nu in gebruik en ik vind het geluid wat eruit komt echt werelds. Het is gewoons alsof je in een concertzaal zit. En dat dan ook nog via Bluetooth. Eerder gebruikte ik altijd van die bedraade koptelefoons. Maar met die draadjes zal ik altijd in. De knoop. Dit is wat dat betreft echt een verademing. Op mij werk. In de auto en gewoon op straat, overal neem ik die dingen mee naartoe. De noisecanceling maakt dat je van je omgeving vrijwel niks meer meekrijgt. Echt top! Wel even opletten in de auto natuurlijk.
Ze zien er mooi uit. Zitten lekker. Vallen er niet uit ofzo en zijn het bijgeleverde oplaad en bewaardoosje makkelijk mee te nemen. Nu valt alleen de batterijduur van die dingen wel tegen. Een hele dag muziek luisteren zit er echt niet in. Ook de belfunctie is waardeloos. Voor de ontvanger klinkt het alsof je in een holle grot zit. Als ze dat beter hadden gemaakt had het echt een topproduct geweest. Ga je echt voor de kwaliteit van het geluid. Dan is deze koptelefoon een goed keus.

• Noisecanceling

Minpunten

• Batterij duur
  • Belfunctie

RonaldNu 06-11-2017

Mooi geluid, goede noise cancelling

De Sony WF1000X bevalt erg goed. Er komt een mooi geluid uit in alle situaties. Of het nu druk is om je heen of stil, het klinkt eigenlijk altijd wel goed. De noise cancelling helpt enorm. Het neemt niet al het geluid weg maar het zorgt er zeker voor dat in drukke en meer luidruchtige omgevingen het geluid ook nog heel mooi klinkt. Met een van de oortjes kun je ook telefoongesprekken voeren. De kwaliteit van dat geluid was ook goed.
Wat ook opvalt is de kwaliteit van de uitvoering. Het is een hoogwaardig product. Het komt verder in een handig metalen doosje waarin je het ook oplaad. Door dit stevige doosje worden de oortjes goed beschermd als je ze niet draagt.
Ik zag dat sommige mensen de batterij het wat kort vonden uithouden. Ik heb ze een paar uur achter elkaar gebruikt en dat was geen probleem.

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Goed geluid
  • Goede noise cancelling

Minpunten

• Nog niet gevonden