Philips SHB3075RD/00 rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Philips SHB3075RD/00 rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

daverambonnet 28-10-2017

Goed geluid, goede prijs/kwaliteit, leuke extra's

Geschreven voor: Philips SHB3075RD/00 rood

Samenvatting:
Een meer dan prima hoofdtelefoon met een goed prijs/kwaliteitverhouding. De SHB3075 is erg licht in gewicht waardoor deze heel prettig op je hoofd zit. Ondanks dat hij zo licht is, zit het stevig op je hoofd. Leuke extra’s zijn in mijn “oren” dat de accuduur erg lang is, dat de oorkussens bekleed zijn met (nep)leer en dat hij draadloos is. De geluidskwaliteit vind ik erg goed. Met name de sterke bass, maakt dat het geluid erg zwaar en dat vind ik mooi. Kleine nadelen zijn dat hij niet compact is op te vouwen en dat je niet de intensiteit van de bass of treble in kan stellen.
__________

Over de Philips SHB3075 las ik veel uiteenlopende reviews. Op sommige sites wordt er gewerkt met plus en minpunten en dan kan de schrijver ook nog zelf de punten invullen. Persoonlijk vind ik dat lastig meetbaar. Via deze review ga ik proberen een duidelijk beeld te geven van de Philips SHB3075. In mijn geval de rode kleur, maar gelukkig gaat het niet om het uiterlijk, maar om het innerlijk. Hij is verkrijgbaar in zwart, blauw, wit en rood.
__________

Welke afwegingen heb je voordat je een hoofdtelefoon gaat kopen?
- Geluid
- Comfortabel (hoe zit ie)
- Prijs
- Meerwaarde
Voor een bedrag onder de € 50,- durfde ik het risico tot aankoop wel aan. Mede omdat ik veel muziek luister, kan deze altijd ergens van pas komen.
__________

Het eerste wat me opviel bij het uitpakken was dat hij heel erg licht is. Bijna zo licht aan plastic dat ik bang was mijn verwachtingen bij te moeten te stellen. De “Snelle Installatiegids” bestaat uit slechts 4 stappen. De eerste is opladen, dus die telt eigenlijk al niet mee. Na het opladen was verbinden echt heel eenvoudig. Als je de hoofdtelefoon aanzet, zegt een stem “Power On”. Als je daarna verbinding hebt gemaakt zegt ze “Connected”. Perfect! Geen ingewikkelde knipperende lampjes, maar gewoon duidelijke feedback. Wanneer ik hem nu aanzet, verbindt hij automatisch met mijn telefoon en hoor ik dus dat ie ook verbonden is.

Op mijn hoofd zit de hoofdtelefoon echt prettig. Je voelt bijna niet dat je hem draagt. De oorkussen voelen lekker zacht op het oor en zelfs wanneer je met je hoofd beweegt, blijft hij netjes op zijn plaats. Ik kende alleen hoofdtelefoons met een draad, dus hiermee kom ik ook niet meer in de knoop.

Spotify aan en die muziek aan! Ik hoorde direct een intens geluid. De bass zou je aan de zware kant kunnen noemen, maar dat is iets wat ik prettig vind. De geluidskwaliteit is meer dan goed. Het zal vast beter kunnen, maar het is gewoon goed. De volumeknop op de hoofdtelefoon kon ik direct al blind bedienen. Wanneer je het maximale volume hebt bereikt, hoor je dat met een piepje. Je bent natuurlijk ook afhankelijk van het volume wat je op je telefoon hebt, hier kan je ook harder en zachter zetten. Bass of treble kan je niet handmatig instellen. Ook YouTube, TV en MP3 geluid is erg goed. Ik luister vaak muziek op de fiets. Ondanks dat deze hoofdtelefoon geen noise-canceling heeft, moet ik zeggen dat ik met muziek aan, bijna geen omgevingsgeluid kan horen. Ja een beetje wind hoor ik af en toe naar binnenkomen, maar dit is voor mij acceptabel.

Voor mijn gebruik is het dus een meer dan prima hoofdtelefoon. Als ik dan terugkom op mijn afwegingen, zijn die alsvolgt:
- Geluid: Gewoon erg goed. Aanwezige bass
- Comfortabel (hoe zit ie): Heel erg prettig, licht en stabiel
- Prijs: Prijs/kwaliteit erg goed. Voor onder de € 50,- meer dan prima model.
- Meerwaarde: Draadloos, lange accu, zware bass, gesproken feedback.
- Nadelen: Niet heel compact op te vouwen. Bass en Treble niet in te stellen

Pluspunten

• Licht in gewicht
  • Goed geluid
  • Sterke bass +
  • Zit lekker op je hoofd
  • Prijs

Minpunten

• Niet compact op te vouwen
  • Bass en Treble niet in te stellen