Philips SHX50/00 zwart, goud

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Philips SHX50/00 zwart, goud op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Kogure 27-03-2017

Geveldig voor de prijs

Geschreven voor: Philips SHX50/00 zwart, goud

Ik heb al een tijdje goedkope oordopjes gebruikt, maar ik heb uiteindelijk besloten om iets van een hogere kwaliteit te kopen. Ik heb een aantal goedopere koptelefoons geprobeerd bij de winkel, maar toen ik de SHX50's heb aangezet... Ik zal het zo opsommen: ik wist niet dat muziek zo goed kan kilnken. Voornamelijk de base is heel sterk, en dat voel je echt bij elecronishe/metal muziek. De kabel is ook van een hoge kwaliteit, en de stekker is vrik dij en stevig. Daar is duidelijk veel aandacht aan gegeven. Het geluid van buiten wordt ook vrij goed geisoleerd. Voornamelijk lage tonen, zoals motoren van auto's, kan je nog steeds een beetje horen, maar ze worden wel onderdrukt. Gesprekken van mensen worden bijna helemaal onverstanbaar, zeker als je muziek bent aan het luisteren. Ze hebben ook een microfoon en een start/stop knopje, maar geen volume knop.

Nu de minpunten. Omdat het om on-ear koptelefoon gaat, kunnen je oren uiteindelijk best warm worden. Tot een uur lang luisteren vond ik het eigenlijk niet problematish. Langer heb ik ze niet gebruikt in een sessie. Je oren beginnen uiteindelijk ook een beetje pijn te doen, maar in mijn ervaring moet je dan alleen de positie van je koptelefoon aanpassen. De LED's zijn ook vrij nutteloos. Ik dacht dat ze op toon reageeren, maar dat is niet het geval. Ze gaan aan als er geluid speelt, en bij muziek knipperen ze dus samen met het ritme. Ze kunnen echter alleen aan of uit staan, en ze "pulseren" niet met het toon (hogere tonen = meer LED's). Dat heb ik eigenlijk wel verwacht, maar helaas. Ze branden ook ontzettend fel. Tenzij je knipperende zaklampen op je oren wilt heben, raad ik niet aan om de LED's aan te zetten. De koptelefoon is wel gebruikbaar zonder LED's aan te zetten.

Pluspunten

• Geluidskwalitei
  • Uiterlijk
  • Stevige kabel + stekker

Minpunten

• LED's niet als verwacht
  • Soms warm/pijnelijk bij zeer lange gebruik