Sony MDR-EX650AP zwart

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony MDR-EX650AP zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

Robert 13-09-2018

Goed... voor in ear te zijn

Geschreven voor: Sony MDR-EX650AP zwart

Met de deur in huis vallen: Het is een goed product, zeker voor die prijs. Maar ik vind de oortjes toch niet lekker zitten. Ik krijg er steeds zo een vliegtuig gevoel van (drukverschil). Als ik het geluid vergelijk met m'n koptelefoon (een sony), dan lijken de oortjes deze kwaliteit toch echt niet te evenaren.

Pluspunten

• licht
  • design

Minpunten

• zit niet zo goed
  • het geluid is niet het beste van het beste

pascalkolkman 11-09-2015
Geschreven voor: Sony MDR-EX650AP

Gekochte Sony mdr ex650 oordopjes Pluspunten: + Sprankelend, energetisch, gedetailleerd geluid. + Warme volle, diepe maar ook strakke bas zonder trillerige negatieve vibraties, waarschijnlijk door de koperen 12 mm driver behuizing en koperen goudkleurige diepe oorgang ipv plastic. Tot mijn verbazing klinkt de bas van deze sony oordopjes dieper en krachtiger dan de bas bij vergelijkbare oordopjes van een Nederlands merk met grotere 13,5mm drivers. Waarschijnlijk is de gevoeligheid van de spoel icm met kreachtige neodymium magneetjes groter. Dit hoor je ook terug bij de hoge tonen welke de kleinste details in lossless audio muziek op mijn telefoon hoorbaar maken. Bij mp3 van minder kwaliteit lager dan 320kbps is de bas weergave uiteraard minder maar dat ligt dan niet aan de oordopjes maar aan de kwaliteit van de geluidsbron. Enige nadelen vind ik: - de 90 graden gebogen 3,5mm gold plated jack aansluiting. Voor de mobiel die vaak in de broekzak zit was een rechte aansluiting praktischer geweest. - En het feit dat het lichte koper bij lage temperaturen buiten kouder aanvoelt dan plastic oordopjes. Na het kopen en vergelijken van 2 paar verschillende oordopjes die allebei een goeie basweergave zouden moeten hebben, heb ik dan ook besloten om deze sony's te houden en het andere van Nederlandse goedkopere merk met minder strakke bas te retourneren in originele verpakking waarna het aankoopbedrag door mediamarkt weer is geretourneerd op mijn betaalrekening. Het verschil in geluidskwaliteit was bij het eerste nummer direct hoorbaar. Getest met artiest Marusha - it takes me away (Rave)en instrumentale muziek van Jan Hammer - Crockets theme. Zelfs bij aanpassen van de equalizer instellingen bleef Sony beter klinken dan het andere merk. Maar deze was met €59 dan ook de duurdere. Ik heb er tot slot als accessoire Comply isolation + opzetstukjes maat L van memory foam die zich aanpassen aan de individuele vorm van de oorbuis bijgekocht. Hierbij komt het interne geluid nog beter over en is er ook minder last van windgeruis of andere storende bijgeluiden van buitenaf. Daarmee is het wel oppassen in het verkeer, want naderende auto's hoor je bijna niet meer. Het verbaast mij dat er nog niet veel meer positieve reviews van zijn gepubliceerd.

Luuk1968 23-01-2015
Geschreven voor: Sony MDR-EX650AP

Net binnen en ze bevallen me uitstekend. Zitten zeer comfortabel en blijven (bij niet-sportief gebruik) in mijn oren prima zitten. Prettig snoer dat niet snel in de knoop komt. Geluid is vrij warm en volwassen en omdat ze omgevingsgeluid vrij goed buitensluiten kun je je gemakkelijk 'onderdompelen' in de muziek. Zou misschien iets sprankelender mogen in het hoog. Ze zien er ook nog chique uit. Duurzaamheid zit bij Sony meestal wel goed en ze lijken me degelijk maar kan daar na 2 dagen weinig over zeggen.