Pioneer HDJ-2000

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Pioneer HDJ-2000 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

mediafreak123 23-03-2012
Geschreven voor: Pioneer HDJ-2000

na drie maanden nog een review omdat ik niet tevreden ben. hij heeft echt veel te weinig (voelbaar) laag, en daardoor niet geschikt voor studio. mijn V-Moda Vibe in-ears hebben 10x meer laag dan deze pioneer (!)

voor de on stage DJ is hij wel iets meer geschikt, maar in dat segment is hij echt niet beter dan een gemiddelde en veel goedkopere sennheiser HD. ik overweeg hem te verkopen, doe er niks meer mee. echt een tegenvaller.

mediafreak123 21-12-2011
Geschreven voor: Pioneer HDJ-2000

Over het design natuurlijk niets op aan te merken: Erg mooi, degelijk en licht van gewicht. Hij is ook compacter dan ik dacht. Verder voel ik na een paar uur toch wel mijn oren.

Mij gaat het om het geluid en heb hem voor twee dingen nodig: live performance en studio. Volgens online testen zou deze een vlakke curve moeten hebben (met een bijna onvermijdelijke piek in het hoog), in tegenstelling tot de HDJ 1000 die in het mid een grote dip heeft en een piek in het laag en hoog. De HDJ 1000 is dan ook meer geschikt voor DJ dan voor studio. De HDJ 2000 zou zowel geschikt zijn voor DJ als studio, maar ik moet zeggen dat hij in het laag wat te kort komt. Het klinkt wat te neutraal en dat komt natuurlijk door die vlakke curve dat kenmerkend is voor kwalitatieve speakers. Persoonlijk had ik liever standaard wat meer laag gehad, maar dat kan ook wel geboost worden. Verder zeer tevreden.

DJbob 05-12-2013

wat een onzin, hij zit super!! superzachte kussens en na 10 uur dragen nog steeds top. laag kan ik het half in vinden, als je je laag harder zet op je pc of mixer is dit gewoon goed. niet als beats maar gewoon van goede kwaliteit.
voor de rest is het geluid super helder. kortom slechte review dit. en geen smaak verschil of dat soort onzin. gewoon een slechte review.

fritura 12-10-2011
Geschreven voor: Pioneer HDJ-2000

Na een aantal recensies gelezen te hebben ben ik voor de Pioneer HDJ-2000 Pro gegaan.
Heb hem net een aantal dagen in huis maar wat een genot en wat een kwaliteit. De koptelefoon voelt degelijk en zit lekker op je hoofd.
Natuurlijk is het geluid wat er uitkomt het belangrijkste en hier kom je ook niets te kort.

Kortom wie een goede koptelefoon zoekt moet deze zeker eens uitproberen. Het is geen goedkope koptelefoon maar even kijken op eBay loont de moeite.
Heb hem daar voor nog geen €100,- gevonden!

.jesse. 30-06-2012

vast tweedehands op ebay gekocht pedram91

Pdrm91 12-12-2011

voor 100 euro?

Denk dat U een neppe heeft..

Renelis 14-09-2011
Geschreven voor: Pioneer HDJ-2000

De beste koptelefoon ooit gekocht. Zoals al door vele andere vermeld dat dit een koptelefoon zou moeten zijn voor DJ gebruik. Dit is intieel ook de reden waarom ik hem ook gekocht heb, maar het geluid is domweg niet te overtreffen door alle andere koptelefoons hier in huis dus word hij inmiddels ook voor dagelijks gebruik overal mee naar toe gesleept.

Na ongeveer 1 jaar heb ik mijn eerste HDJ2000 verkocht samen met mijn DJ-set en daar toen een Technics RP1200 voor terug gekocht, die kwa geluidsprestaties niets te klagen geeft maar eenmaal gewend aan de HDJ2000 kun je beter niets anders meer kopen.
De Technics had als grootste probleem dat deze knelde op de oren na het dragen van meer dan 1 uur. Daar heb ik met deze Pioneer helemaal geen last van.

Het geluid is onovertroffen, scherp, zuiver, vol, (kan) hard en sluit de omgeving goed af van bijgeluiden. Het is zelfs even wennen om zoveel frequenties te horen zonder dat er iets overheerst.

Over de duurzaamheid kan ik alleen maar zeggen dat dit ding een onverwoestbare indruk geeft. Met zacht titanium hoofdband en schanierende delen zal het toch wel even duren voordat het versleten is.
Voordeel is dat voor deze koptelefoon bijna al onderdelen welke kunnen verslijten reserve te koop zijn zodat je niet gelijk voor een nieuwe hoeft te gaan. Denk hierbij aan de oorpads en het (afneembare) snoer.

Ik vind het een topproduct en kan het iedereen aanbevelen.
Als er dan toch een nadeel is, dan moet het haast wel de hoge aanschafprijs zijn, maar je krijgt er wel iets goeds voor terug.

Dynamix 06-09-2010
Geschreven voor: Pioneer HDJ-2000

De HDJ-2000 is zo'n beetje de duurste dj-hoofdtelefoon die je zult tegenkomen, maar de prestaties vertellen je waarom.

Nadat ik deze hoofdtelefoon in een winkel heb kunnen uitproberen was ik overtuigd van de kwaliteit en heb ik deze gehaald.

Pioneer staat op dj-gebied bekend om vooraanstaande kwaliteit/functies en dit komt nu (naar mijn mening) voor het eerst terug in een hoofdtelefoon (deze worden nogal eens overgeslagen).

De HDJ-2000 heeft in vergelijking tot de twee hoofdtelefoons die ik hiervoor had (en andere hoofdtelefoons op de markt) grote verbeteringen. Ten eerste is het draagcomfort sterk vergroot door de kalfslederen oorkussens, wat erg belangrijk is als je zo'n ding een paar uur op je kop hebt (zeker tijdens het dj-en). En ook is de duurzaamheid sterk vergroot doordat er magnesium is gebruikt in de headband in plaats van plastic e.d. (mijn beide hoofdtelefoons hiervoor zijn afgebroken door zwak materiaal!!).

De vormgeving is leuk gedaan (zilver en zwart), de hoofdtelefoon is volledig opklapbaar en de kabel is afneembaar (dus vervangbaar, zodat je geen nieuwe hoofdtelefoon hoeft te kopen als je kabel kapot is!). Tevens is de kabel wat stugger gemaakt dat die van andere hoofdtelefoons zodat er minder kans is op verstrengelingen etc.

Een andere leuke functie is de mono/stereo-switch. Hierdoor kun je lekker in stereo muziek luisteren en tijdens het dj-en kun je overschakelen naar mono zodat je niets mist.

Ik heb de hoofdtelefoon nu zo'n 3 maanden en ik heb ik nog geen seconde spijt van gehad dat ik een klein fortuin neer heb moeten leggen. Goedkoop is duurkoop, dus als je twijfelt probeer deze dan ergens uit. Hij is het geld echt waard!

Mikkel 01-02-2010
Geschreven voor: Pioneer HDJ-2000

Heb hem net een paar dagen in bezit. En poeh hey wat een monster! Hij is speciaal gemaakt voor DJ's, maar ik ben geen DJ. Ik gebruik hem vooral voor thuis en op school. Of als ik ergens heen moet.

Hij is helemaal gemaakt van een speciale magnesium legering. Zelfs het draaimeganisme is van metaal dus dit zal neit zomaar afbreken zoals andere hoofdtelefoons wel doen. Vanwege het magnesium is hij erg licht en zeer stevig en daarom ook duurzaamheid een 10. Het plastic dat erop is gemaakt van een zeer duurzaam soort van rubber en voelt goed aan.

De earpads zijn van een speciaal soort kunstleer dat vocht doorlaat en ik kan er ook erg lang mee zitten zonder pijn in mijn oren te krijgen. Ook is al het schuimrubber gemaakt van memoryfoam. Dit zorgt ervoor dat hij goed afsluit en extreem goed zit.

Hij is ontzettend mooi gestijld en ziet er stoer uit. Hij past perfect op je hoofd en ziet er niet lomp uit zoals andere hoofdtelefoons. Er steekt ook niks uit waardoor hij mooi over je hoofd valt.

En dan de geluidskwaliteit. Die is superieur! Goede stevige bas, de highs klinken erg mooi en scherp en de mids zijn goed. Je krijgt ook niet pijn in je oren als je hem hard aanzet.

Ook handig is de kabel die je eraf kan halen zodat je hem makkelijk mee kan nemen. Of als je kabel kapot mocht gaan of iets dergelijks dan kan je er een andere op zetten.

Hij vouwt goed op en je kan hem dus makkelijk meenemen. Ook blijft hij wanneer je hem versteld goed op zijn plaats. Dus je hoeft hem niet telkens te verstellen. Tevens zit er een mono/stereo knop op. Deze heb ik niet nodig maar ik heb me laten vertellen dat DJ's dat soms wel handig vinden.

Al met al dus een zeer goede headphone. En zeker een aanrader! Een probleem: hij is €300. Maar als je zoals ik dat toch al wou betalen voor een Sony V900 (die niet meer gemaakt wordt en bijna niet te krijgen is). Dan is dit zeker een goedere vervanger. Misschien zelfs wel beter!