Sennheiser CX 400-II Game Headphones

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Sennheiser CX 400-II Game Headphones op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

madscientist 05-05-2010

Ik heb deze oordopjes ongeveer een half jaar geleden aangeschaft bij de mediamarkt, voor trouwens veel minder dan de 88 euro die er op dit moment als prijs wordt aangegeven (eerder 35 of 40 euro).
Ik weet niet wat het verschil is tussen de verschillende Sennheiser CX 400 II (Precision / Game). Ik heb de Game variant aangeschaft (was de enige CX400-II die ze hadden).

Ik ben in mijn keuze afgegaan op de goede naam van Sennheiser, maar naast positieve punten heb ik helaas ook negatieve punten te melden.

Ik gebruik mijn oordopjes voornamelijk in combinatie met mijn mp4-speler in het OV (dus luide omgeving) en in bed (dus zeer stille omgeving). Voornamlijk voor muziek (gevarieerde smaak), maar ook voor video.

De dopjes zitten prima (er worden verschillende maten meegeleverd) en vallen niet uit. Ze sluiten omgevingsgeluid redelijk goed af, maar niet volledig.
In de trein bevallen ze me goed.

De dopjes zijn ook behoorlijk klein waardoor het zelfs (net) mogelijk is om met een dopje in op je oor te liggen. Met vorige oordopjes is me dit nooit gelukt (doet altijd pijn na een tijdje), maar met deze gaat het redelijk.

De geluidskwaliteit leek me in eerste instantie prima. Echter, als ik in een zeer stille omgeving het volume van mn mp3-speler erg laag zet, maar de volumeregelaar van mn oordopjes maximaal, hoor ik een storende ruis. Je zou misschien denken dat dit aan mn mp3-speler ligt, maar met mn vorige (goedkopere) oordopjes had ik daar geen last van.
Dit mankement is eenvoudig op te lossen door de volumeregelaar van de oordopjes minimaal te zetten en het volume van mn mp3-speler hoger. Dan is het geluid weer prima. Maar eigenlijk hoort dit niet.

Helaas heb ik hem perongeluk stuk gemaakt, dus moet ik op zoek naar nieuwe oordopjes. Die ruis, zal voor sommige mensen misschien geen probleem zijn, maar voor mij is het de reden om deze dopjes niet opnieuw aan te schaffen.