Bekijk 2 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Huawei FreeBuds Pro 2 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,5

André76 26-08-2022

Erg goed geluid en veel handige functies.

Geschreven voor: Huawei FreeBuds Pro 2

Tot nu toe heel erg tevreden met de Huawei FreeBuds Pro 2.

Het koppelen van de FreeBuds Pro 2 met mijn P40 Lite ging erg eenvoudig en via de Al Life app zijn veel instellingen naar je persoonlijke wensen aan te passen.
Na het koppelen van de FreeBuds Pro 2 wordt gelijk de laatste versie voor de FreeBuds Pro 2 gedownload en geïnstalleerd,

Ook de functie van het klikken op de FreeBuds Pro 2 voor bijvoorbeeld het opnemen van een telefoongesprek, volgende nummer bij het afspelen van muziek of het aanpassen van het geluid werkt erg goed.
De "Gebaren" zoals deze functie genoemd wordt zijn naar wens aan te passen in de Al Life app op je mobiel.

De ruisonderdrukking is ook een erg mooie functie vooral in drukke ruimtes.

De batterijduur is voor waar ik ze gebruik ruim voldoende en mocht je een paar dagen weg gaan en geen stopcontact bij de hand hebben dan is de functie dat de oortjes weer opgeladen worden als ze in de laadcassette opbergt een mooie bijkomstigheid.

Het voordeel van de FreeBuds Pro 2 in vergelijking met mijn FreeBuds 4 is ook dat de Pro 2 IP54 gecertificeerd zijn waardoor ze tegen vocht kunnen, wat handig kan zijn tijdens een fietstocht in de regen.

Enig aandachtspunt zou kunnen zijn dat als je kleine gehoorgangen hebt de FreeBuds Pro 2 door de in-ear uitvoering, ondanks de verschillende maten opzetstukken, niet altijd goed willen blijven zitten.
Een mooie functie om te kijken of ze goed in je oren zitten is de "Pasvorm van de oordopjes testen" welke te vinden is in de Al Life app.

Pluspunten

• Geluid
  • Persoonlijke instellingen
  • Geluidsonderdrukking
  • Batterijduur

Minpunten

• pasvorm bij smalle gehoorgangen

ielynke Ploeger 24-08-2022

Huawei heeft zichzelf met deze FreeBuds Pro2 overtroffen.

Geschreven voor: Huawei FreeBuds Pro 2

Gelijk als je het case van de FreeBuds Pro 2 open doet, ziet de telefoon ze al en kunnen ze gekoppeld worden. Hoe makkelijk wil je het hebben.

Na het koppelen werd ik gelijk overweldigd door het fantastische warme, heldere geluid.
De laatste FreeBuds, zoals de Lipstick, de Pro en de FreeBuds 4 hadden al een super mooi geluid, maar de Pro 2 overtreft hun allemaal. En dat uit zo iets kleins. Want de FreeBuds Pro 2 zijn de kleinste Huawei FreeBuds.

Het enige nadeel vind ik de tipjes, hierdoor vind ik ze minder comfortabel zitten dan de Freebuds Lipstick. Wel zijn er drie verschillende maten tipjes.

Wat ik ook zo mooi vind, ik ben op mijn tablet aan het film kijken, er komt op mijn telefoon een belletje binnen en gelijk gaat de telefoon op de Freebuds af en dan kan ik met gemak een telefoontje plegen, waarna ik na bellen weer verder kan met het kijken van de serie op mijn tablet.

Dankzij de vier verschillende opties van de ANC, ofwel Geluidsonderdrukking, kan ik me zelfs in de drukste omgevingen terugtrekken, zonder dat ik last heb van het omgevingsgeluid. En wil ik weer deelnemen aan een gesprek maar mijn Freebuds inhouden, dan kies ik voor de Bewustzijns optie en kan ik weer een volwaardige gesprekspartner zijn. Niet alleen voor mensen die goed horen is dit ideaal, maar zelfs voor mensen met gehoorproblemen is dit een geweldige functie want al het geluid wordt door deze optie versterkt.

Door de zeer lange accuduur in de Freebuds kan je toch echt makkelijk vijf uur achter elkaar genieten van je muziek. Hebben je Freebuds dan toch nog wat extra accu nodig, kan je ze snel weer in de case stoppen om daarna al snel weer van je muziek te kunnen genieten. En is je case leeg, is deze in een uur ook weer volgeladen.

Pluspunten: super geluid; lange batterijduur; uitgebreide noise cancelling; meerdere apparaten te verbinden

Pluspunten

• Fantastisch geluid
  • Te verbinden met meerdere apparaten tegelijk
  • Sublieme geluidsonderdrukking
  • Erg lange accuduur
  • Snel opgeladen

Tim Paul 24-08-2022

Freebuds Pro 2: Groots geluid met geweldige accuduur

Geschreven voor: Huawei FreeBuds Pro 2

Inmiddels heb ik deze geweldige Freebuds ruim een maand in gebruik en ik kan wel zeggen dat ik er erg blij mee ben. Na eerder de Huawei Freebuds 4, 3 en de eerste Pro in gebruik gehad te hebben, waren de verwachtingen van deze nieuwe Freebuds hooggespannen maar hij heeft de verwachtingen echt waargemaakt. Wat een heerlijk geluid zit erin.

Na ontvangst van de Freebuds en het openen van de Case kwam er direct een verbinding tot stand met mijn Huawei telefoon en kon het feest beginnen. Na een kleine update waren de Freebuds volledig klaar voor gebruik en kon met hulp van de Huawei AI Life app begonnen worden met het naar mijn wens instellen van de Freebuds.

Direct kon je merken dat de oortjes enorm goed in de oren zaten en ondanks drukke bewegingen met het hoofd, er echt niet uit zouden vallen. Dankzij de extra controle via de app werd bevestig dat de oortjes goed zaten en kon het naar muziek luisteren eindelijk beginnen.

Wauw! Wat een heerlijk geluid! Voor mij is dit de eerste in-ear koptelefoon die qua geluid niet meer onder doet voor een over-ear koptelefoon. De bas is geweldig, het geluid kraakhelder. Dankzij de uitgebreide ‘Noise Cancelling’ (Geluidsonderdrukking) mogelijkheden kan ik zelfs volledig van het muziek, tv of film genieten zonder last te hebben van mijn omgeving. Of ik kies voor de ‘Bewustzijn’ optie om juist meer een onderdeel te zijn van mijn omgeving, terwijl ik de Freebuds nog altijd in mijn oren houd.

Heerlijk is het feit dat deze Freebuds met twee apparaten tegelijk te verbinden is (Via de AI life app kan ik zelfs schakelen tussen nog meer Huawei apparaten). Zit ik op mijn tablet een film te kijken en wordt ik tussendoor gebeld, schakelt de Freebuds automatisch over naar mijn telefoon en kan ik direct het telefoontje opnemen om aan het gesprek te beginnen. Ondanks dat de Freebuds qua formaat klein zijn, kan de beller mij tijdens het hele gesprek goed verstaan en ik hem of haar.

De Freebuds gaan zelf met gemak een ruime 5 uur mee en zijn daarna snel weer opgeladen in de bijgeleverde case. En is de case zelf leeg, is deze in een uurtje weer helemaal volgeladen. In een woord TOP!

Voor liefhebbers van muziek en goed geluid is dit echt een aanwinst die je niet wilt missen.

Pluspunten

• Geweldig geluid
  • Lange accuduur
  • Geluidsonderdrukking werkt zeer goed
  • Met meerdere apparaten tegelijk te verbinden

Vulcan75 24-08-2022

Geweldig mooi geluid en heel stijlvol!

Geschreven voor: Huawei FreeBuds Pro 2

Wat een fijne bluetooth-oortjes zijn dit!
De FreeBuds Pro 2 zitten in een klein mooi doosje verpakt. Het voelt aan of je een mooi sieraad uitpakt. Als je het doosje open doet zie je een mooie, zeer degelijke oplaadcase met daarin de oortjes. Ook zitten er 3 verschillende maten siliconen dopjes bij en een usb-c oplaadsnoertje.
De oortjes zien er heel degelijk en mooi afgewerkt uit.
De oortjes werden direct herkend en gekoppeld door mijn Huawei P20 Pro telefoon en voor mijn Samsung tablet (Tab A7) volstond een korte druk op het knopje aan de zijkant van de oplaadcase.
Het is superhandig dat deze oortjes dual-verbindingen ondersteunt. Je kunt instant switchen tussen je tablet/telefoon of computer.
Bij het telefoneren ben je goed verstaanbaar en worden bijgeluiden goed weggedrukt.

Heel handig is het om de AI Life app te installeren (QR-code zit erbij).
Hierin kan je o.m. zien hoeveel % power je nog hebt en kan je diverse dingen instellen. Ook zit er een test in of de pasvorm oke is, zoniet dan moet je een andere maat dopje gebruiken.
Ook kan je de ANC op 3 sterktes instellen; Gezellig, Algemeen en Ultra. Maar je kan ook Dynamisch kiezen, dan past de ANC zich automatisch aan op basis van de omgeving. Ik liet 'm op Dynamisch staan, dat werkt prima!
Uiteraard kan je de ANC ook uitzetten of op Awareness (bewustzijn) zetten.
Bij deze laatste stand kan je een ander goed verstaan.
Toch doe ik zelf het liefst even een oortje uit. De muziek pauzeert dan direct en bij het weer in het oor steken gaat de muziek direct verder.
In de AI Life app kan je ook geluidseffecten instellen, naast Standaard (ingeregeld door het befaamde Franse Devialet) kan je kiezen voor Lage-tonenversterking, Hoge-tonenversterking en Stemmen.
Ik heb hier niks mee gedaan. de firma Devialet heeft zulk goed werk verricht, dat ik geen behoefte had dit te “verbeteren”.

De oordopjes hebben aan weerszijden een aanraakgevoelig gedeelte, zodat je in de staafjes kunt knijpen om dingen te regelen zoals muziek afspelen en pauzeren of nummers overslaan. Je kunt knijpen en vasthouden om door de ANC aan, uit of op Awareness te zetten. Om het volume aan te passen kan je omhoog of omlaag vegen.

Er valt veel meer te vertellen, maar het belangrijkste is of de oortjes lekker zitten en hoe het geluid is.
Nou, eigenlijk kan ik hier heel kort in zijn: ik kan deze oortjes uren achtereen inhouden zonder irritatie en ze blijven ook heel goed zitten. (komt het door de ovale dopjes?)
Het geluid is ongelofelijk vol en rijk van detail. Ik heb ook een grote, zeer dure headphone van Sennheiser maar deze kleine FreeBuds Pro 2 oortjes doen hier niets voor onder. Zelfs de allerlaagste bastonen worden voelbaar, zeer diep en strak gereproduceerd en dit niet ten koste van het hoog of middengebied.
Deze oortjes behoren tot de absolute top van wat er op dit moment te koop is.

Pluspunten

• Stijlvol
  • Subliem geluid
  • Dual-verbindingen

Jaap 22-08-2022
  • Product gekregen

Goede audio met nauwkeurige ANC

Geschreven voor: Huawei FreeBuds Pro 2

Voor mij zijn dit de perfecte oortjes; zitten goed in mijn oor, de ANC werkt uitstekend maar kan ook uitgezet worden en de oortjes wisselen perfect tussen mobiele telefoon en de PC.

Het klik-mechanisme van het doosje voelt solide aan, ik vind dat wel belangrijk want ik gebruik ze erg veel. En dan gaat de case dus veel open en dicht. De case en de oortjes voelen aan als kwaliteit, geen krakend plastic ofzo.

De verbinding is instant gemaakt. Bluetooth 5.2 is lekker modern en zorgt voor een goede bandbreedte voor audio, een snelle verbinding en ook de beveiliging is beter dan bij de lagere Bluetooth-standaarden.

De muziek klinkt voor mij perfect; niet te hard op de bass maar wel met een lekkere punch. Je kan in de app makkelijk andere profielen pakken (lage tonen, stemmen, hoge tonen) of je eigen maken in een uitgebreide EQ. Voor mij niet nodig maar het werkt goed.

Ik heb een mobiele telefoon aangesloten en mijn PC. Wisselen van audio gaat direct en zonder vertraging. Als ik muziek luister op mijn mobiel en er gaat een Skype-gesprek op de PC dan schakeld ie direct over, en na afloop automatisch weer terug. Perfect.

Er is ook een lage-latency modus voor bij het gamen, kwaliteit van de audio gaat dan iets omlaag maar de latency ook. Verder is er ondersteuning voor LDAC, een van de betere codecs voor Android. (iOS-gebruikers pakken AAC).

Opladen gaat via USB-C of draadloos, beide gaan best wel snel. Ik ben echt blij met dit setje, was een mooi cadeau!

Pluspunten

• ANC werkt erg goed
  • Bluetooth 5.2
  • Laadt snel op
  • Overzichtelijke en uitgebreide app

Minpunten

• Stukken duurder dan Freebud Pro 1
  • Freebuds Pro 1 zijn óók erg goed

Ian Beeldens 22-08-2022

Zeer mooie en fijne oortjes

Geschreven voor: Huawei FreeBuds Pro 2

Ik heb de Freebuds Pro 2 een maand mogen testen de setup hiervan ging perfect op mijn telefoon gewoon de oplaadcase open doen, op verbinden drukken en de rest werd gedaan.
Nu kon ik in de AI Life app verschillende dingen aanpassen zoals de geluidsonderdukking aan of uit zetten.
Dit kan ook via de oortjes wat erg fijn is.
De oortjes filteren alles goed weg op erg drukke plekken ook tijdens en telefoongesprek. De batterij gaat erg lang mee en met draadloos opladen zat ik nooit met een lege batterij.

Pluspunten

• design
  • Geluid
  • Draadloos opladen
  • Geluidsonderdukking