Sennheiser RS 120-8

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sennheiser RS 120-8 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

comsubin 25-04-2013
Geschreven voor: Sennheiser RS 120-8

het geluid is erg zacht ten opzichte van mijn eigen philips headset waar het geluid eruit brult..het beschikt niet over Gesloten systeem met ooromvattende oorschelpen..ze liggen als het ware op je oren waardoor het draagcomfort niet goed is,het headsetje zit niet stevig op je hoofd en verschuif te makkelijk...het bereik was slecht erg veel ruis en suis geluiden..als ik door het huis heen liep viel het geluid regelmatig weg.er zit een radio op en dat is denkelijk het euvel..het geluid van de tv moest door dmv draaien aan een bedienigsknopje opzoeken..zeker geen plug-en-play.
het design is mooi al vond ik wel (na plaatsen batterijen) allemaal een beetje gemaakt van goekoop plastic gezien de prijs..
na twee dagen terug gebracht..

josuha 21-02-2012
Geschreven voor: Sennheiser RS 120-8

prima head set makkelijk op te lade en kwa bereik ook heel goed op ope veld zekers een 100 meter hier al thuis en achter groot appartenmentencomplex prima geluid en ruim er achter ook nog ben er best wel happy mee alleen had om de ore beetje steviger moge zitte voor de rest weinig over te zegge prima draadloze head set

josuha 10-06-2012

de senheiser bevalt me nog steeds heel goed weinig op aan te merken en zal ook wel zoo blijfen heel happy meeee

RS120 28-10-2011
Geschreven voor: Sennheiser RS 120-8

Ik ga deze RS120 ,beoordelen naar prijs, en in de categorie draadloos.

De prijs die ik voor deze RS120 heb betaald is gunstig. Over het algemeen zijn draadloze hoofdtelefoons in deze prijsklasse (van omstreeks de 75 euro) niet al te geweldig, echter vind ik dat bij deze niet. (bij lancering van deze R120 was hij wel heel velen malen duurder... )Ik gebruik hem over het algemeen alleen maar voor de tv, s'avonds een paar uur, en daar is hij juist prima geschikt voor. Geluid is voor mij prima te noemen, geen licht goedkoop geluid, maar helder, diepe en lichte klanken, ook de bass is goed te horen! Wel belangrijk goed afstemmen ! via het tune draaiwieltje op de hoofdtelefoon en kanaalschakelaar op de lader! en inderdaad kan de RS120 gestoord worden door sommige bronnen, maar ik heb daar zelf geen last van.

Hij heeft een lichte ruis, maar velen malen minder dan de draadloze infrarood van Sony die ik zo'n 15 jaar geleden heb gehad. Dat was destijds beroerde kwaliteit...Bij normaal volume neem je het bijna niet meer waar, en het verschilt per uitzending/programma.
De RS120 wat zachter en de tv wat harder helpt ook, maar eigenlijk niet echt nodig.

Het draagcomfort vind ik prima, hij zit goed niet te zwaar. Bij mij valt hij absoluut niet van het hoofd zoals ik veel lees bij andere gebruikers. Ik moet zeggen ik heb een niet al te klein hoofd, maar ook niet overdreven groot.. Ik denk dat deze RS120 bij de diegene met een wat groter hoofd goed zal bevallen.

Mensen met een relatief smalle schedel ; niet kopen, tenzij je stil blijft zitten :-)

wouter .. 27-08-2011
Geschreven voor: Sennheiser RS 120-8

hij heeft wel goed geluid
en hij heeft wel ver bereik maar als je loopt niet
op sommige plaatsen ruist hij wel en sommige niet maar hij is wel
goed voor een draadloze koptelefoon niet geweldig
maar goed genoeg

Nootus 01-02-2011
Geschreven voor: Sennheiser RS 120-8

Ik heb deze koptelefoon nu een paar weken, en heb spijt dat ik niet een duurdere/betere heb gekocht.

Het eerste probleem is dat hij niet echt stevig op je hoofd zit. Dus als je bijvoorbeeld bukt terwijl je hem op heb valt hij van je hoofd. En je koopt toch een draadloze koptelefoon voor de bewegingsvrijheid. Het is dus jammer dat de klemkracht niet instelbaar is zodat je het kan aanpassen naar de situatie.

Maar het tweede en ernstigere probleem is toch dat het geluid me erg tegenvalt. Het geluid is erg "bassig", de hoge tonen vallen een beetje weg is mijn indruk.
Daarnaast blijf je toch enige ruis horen. En nog veel storender is dat je soms een soort tikken hoort door de muziek heen. Vooral als je er mee rondloopt en er blijkbaar iets blokkeert tussen de zender en de ontvanger. En ik heb hem alleen gebruikt binnen in een appatement, dus dit probleem doet zich al voor binnen een paar meter. Dit valt me erg tegen, ik had verwacht dat de techniek ver genoeg zou zijn om dit soort problemen te vorkomen.

Op zich is het een degelijk apparaat en handig, maar persoonlijk had ik best het dubbele uit willen geven voor een beter geluid zonder hoorbare storingen.

Bob999 02-01-2011
Geschreven voor: Sennheiser RS 120-8

ik wil burgkop bedanken voor het antwoord.
Ik draag hem nu af en toe, maar heb hem al bijna een jaar geleden gekregen van mijn Nana999.
ik heb volgens mij een gemiddeld hoofd( ga het niet opmeten), maar hij viel bij mij meteen al van mijn hoofd als ik naar beneden keek. Dus veel te slap.
Geluid en ontvangst is oke.

burgkop 18-12-2010
Geschreven voor: Sennheiser RS 120-8

Wij hebben zowel de 120 als de 140.
Ik moet zeggen na bijna 2 jaar gebruik nog steeds erg tevreden over het geluid.
Wij gebruiken ze een uur of 6 per dag, in dezelfde ruimte, storingvrij.
Maar na een paar maanden begon de druk op de oren al duidelijk te verminderen.
Eerst zaten ze goed strak en kon je zowat op je kop gaan staan, bleef goed zitten.
Maar dat aandrukken is in de loop der tijd steeds minder geworden, begon dus al na een paar maanden.
Nu moet je goed opletten om niet te bukken, want dan ligt ie echt op de grond. (bij ons nog niet voorgevallen)
Dat is een tegenvaller.
Wij gaan er voorzichtig mee om en trekken hem niet wijder dan nodig om hem op te zetten, dus eigenlijk op het hoofd schuiven.
Heb ik ook gemeld aan Sennheiser, maar die doen er niets aan.
Slechte service, want dit spul is duur genoeg.
Al hadden ze maar een paar kale beugels gestuurd, had ik de boel wel overgezet.
Snap niet dat die hoofdbeugels niet zijn voorzien zijn van een verenstaal strip, dan bleef de aandrukkracht op de oren gelijk.
Dit zal wel weer Chinees plastiek zijn.
Een ander nadeel: Als je wat aan het doen bent en er is geen signaal, dan gaat hij na een aantal minuten vreselijk ruizen, schrik je je weer rot.
De techniek is heus wel zover dat het zacht kan uitschakelen, maar zal wel weer een paar centen duurder zijn.

patrique12 08-10-2009
Geschreven voor: Sennheiser RS 120-8

Koptelefoon dikweg 3 á 4 jaar in bezit, gekregen voor mijn verjaardag. Heb het altijd wel een goeie koptelefoon gevonden, maar niet super. Ik heb onlangs ook een Creative Aurvana Live! gekocht en daar kan deze dus écht niet aan tippen. Sennheiser beweert dat ie tot 22hz kan. Dit kan dus echter niet bij mijn dus ik weet niet of dit wel waar is. Geluid over het algemeen is redelijk, de midden en hoge tonen zijn goed, alleen de bass is teleurstellend. Ook met dat kleine extra beetje bassboost (31 en 62hz in Windows Media Player omhoog) maakt hem al aan het kraken. De geintregreerde versterker kan ook niet zo hard, maar hard genoeg om mensen mee te laten luisteren alhoewel hij dan wel kraakt. Waar ik wel zeer over te spreken ben is het bereik. Toen ik mijn hond uitliet had ik nog steeds geluid terwijl ik zo'n 100 meter van huis was, en ook nog eens achter een geluidsheuvel. De duurzaamheid is goed, hij is paar keer gevallen en 1 oortje kan nu wat veder draaien, alhoewel dit niet storend is. Word geleverd met oplaadbare batterijen, die worden opgeladen zodra je de koptelefoon weer op z'n plek hangt. Sennheiser is een beetje overrated, ze maken natuurlijk wel goeie producten, maar wil je het best van het best koop 1 met draad.

Fredje. 15-02-2009
Geschreven voor: Sennheiser RS 120-8

De Sennheiser 120 ontvangen.
Ik moet zeggen dat het geluid mij meevalt, gezien de overige reacties.
Het werkte vrijwel gelijk perfect, niks ruis. (althans ik hoor niets, als oudere)
Het bereik is ruim voldoende, kan een heel eind buiten lopen, ook zonder ruis, bij een meter of 60, verder niet geweest.
De koptelefoon ontvangstkabel is verlengd met een meter of 9, is geen bezwaar.
Voorheen een Sony MDR-RF 430 gehad, helaas kapot.
Deze gaf ook perfect geluid, lichter in gebruik, minder lomp, dat wel.
Het oorkussen was alleen beduidend kleiner, waardoor toch wat meer ventilatie.
De Sennheiser wordt na uren dragen toch wel irritant/warm op de oortjes door de druk van de schelpen op het oor.
Ik heb liever op het oor dan er over.
Hoofdomvang over de oren 57 cm.
Zal zomers niet prettig zijn denk ik.
Neem ik misschien zo’n Bluetooth dingetje erbij.
Moet zeggen dat hij in het begin vaster om het hoofd klemde dan nu maanden later, maar zit toch beduidend strakker dan de Sony.
Uiteraard trek ik de schelpen niet overdreven naar buiten bij af en opzetten.
Diep bukken geeft toch een probleem, maar dat kun je verwachten, dan moet je hem vastlijmen op je hoofd, zal ie wel blijven zitten.
Bij normaal gebruik voldoet hij.
Er is wel verschil of je hem kort of uren lang op hebt, zal toch ook wel met lichaamsvocht te maken hebben.
Het volume knopje wat je eigenlijk het vaakst gebruikt, had wel wat duidelijker aanwezig mogen zijn.
En voor je gevoel is normaal gesproken áán naar beneden, zoals bij de meeste wipschakelaars. Hier is het naar boven, onlogisch.
De Tune knop gebruik je in feite maar één keer, die kon meer weggewerkt zijn.
Sony heeft ze net andersom, tune boven geluid onder.

Omdat ik hem veel gebruik hang ik hem elke dag aan/op de lader/standaard.
Het is wel raadzaam om een extra setje oorkussens te kopen, want die hebben niet het eeuwige leven, kosten ex btw en behandelingskosten 7 euri bij Sennheiser.
Wanneer je het tv beeld voor een paar minuten stilzet, of op mute, dan krijg je op een gegeven moment een joekel van een ruis, de zender schakelt dan uit, maar de ontvanger niet, dat is dan een radio ontvanger geworden.
Het kan zijn dat je dan geluid hoort van een andere draadloze RF koptelefoon in de buurt.
Heb ik wel, is dan al of niet duidelijk hoorbaar.
Zodra je echter de geluidsbron van jezelf weer aan zet, schakelt dat weer uit en hoor je storingloos je eigen bron.
Tenminste bij mij.

Voor brildragers is het ook geen probleem, al is het makkelijker om eerst de bril op te zetten en daarna de hoofdtelefoon.
Doe je daarna de bril af en later weer op, dan is het wat friemelen om hem er weer tussen te krijgen.
Beter dus om dan even koptelefoon af/op te zetten anders kan het oorkussen sneller beschadigen.

Tot nu toe dus tevreden.

Alleen valt duidelijk op dat de Sony met 1 batterijlading – zonder laden – veel langer mee ging, bij muziek uiteraard minder lang dan bij tv geluid, meestal alleen spraak, toch een uurtje of 35 á 40.
(kon niet laden, je moest de batterijen dan wisselen, AA)
Deze RS 120 haalt dat bij lange na niet, lijkt er niet op.
Meet een uurtje of 12-16 is dat afgelopen. ( ligt uiteraard aan volume – spraak – muziek)
Maar als je hem dagelijks gebruikt en op de lader hangt gaat het net.
Al is het verschillende keren voorgekomen dat ik toch te kort kwam, zeg maar dat er niet voldoende geladen kon worden.
Dus heb ik altijd wel even een setje oplaadbare AAA batterijen bij de hand, om niet zonder te zitten.
Het is dan toch wel weer prettig de standaard waar je hem op hangt en gelijk lader is.

Sander75 29-12-2008
Geschreven voor: Sennheiser RS 120-8

Rechter kant is met twee batterijtjes een beetje zwaar. Geluid is fantastisch (tonenbereik) en de ontvangst prima. De AAA batterijtjes hebben als voordeel dat je ze kan vervangen als ze op zijn, komt de levensduur van het apparaat dus ten goed.

Je hangt dat ding op een ijzeren beugel en daarmee ontstaat het contact voor opladen; erg praktisch.

paulien3 01-09-2008
Geschreven voor: Sennheiser RS 120-8

In de winkel zeiden ze dat het een van de beste koptelefoons zou zijn. Ik gebruik hem voor een keybord en de computer, maar het valt mij erg tegen. je hoort constant een suis wat mij persoonlijk erg iriteert. ( misschien iriteert het anderen niet ) wel is het handig dat je er overal mee heen kan in het huis, en dat dan het geluid niet verslechterd. Voor de computer en keybord zou ik een met draad kopen, als je wilt rondlopen en je niet zo erg vind om een beetje suis te horen is het een prima koptelefoon.

gizzy 14-08-2008
Geschreven voor: Sennheiser RS 120-8

geluid op zich is wel goed jammer dat de koptelefoon niet hard wil (als ie vol staat hoor je de klok nog slaan )
draagcomfort kan er mee door niet te veel met je hoofd bewegen
voor t.v en radio prima dingetje voor de prijs als je hem wilt gebruiken voor keyboard is een hoodtelefoon met draad beter

Ron de Leeuw 26-07-2008
Geschreven voor: Sennheiser RS 120-8

Mooi geluid met veel detail. Geeft duidelijke ruis in rustige passages, dus minder geschikt voor muziek als klassiek en jazz. Aan de andere kant perfect voor rock, trance, DnB, pop en andere 'drukke' muziek. Ik kan me voorstellen dat het ook een fijn ding is voor films.

Ik hoor sommige mensen zeggen dat hij wat 'los op het hoofd' zit, maar bij mij is het draagcomfort prima (hoofdomvang 62 cm).

De ingebouwde lader vind ik een leuke bonus, maar het is kwalijk voor de batterijen om ze voortdurend bij te laden, dus ik leg hem er vaak schuin op zodat hij niet laadt, en dan laadt ik ze na een week of twee weer een keer helemaal op. Jammer dat je het laadgedeelte niet gewoon uit kunt zetten.

Samenvatting: waar voor je geld als je perse draadloos wilt. Een draadloze blijft een compromis, maar als je eenmaal gewend bent met muziek op te koken of stofzuigen, dan wil je niet meer zonder :)

EDM 09-04-2008
Geschreven voor: Sennheiser RS 120-8

Prima hoofdtelefoon. Goed geluid, en daar gaat het uiteindelijk om, goede prijs/kwaliteit.
Schuift alleen erg gemakkelijk van het hoofd.

ak2 25-03-2008
Geschreven voor: Sennheiser RS 120-8

Dit is voor mij de 3e Sennheiser die ik aangeschaft heb vanwege de zeer goede ervaringen met dit merk. Het grote voodeel van een draadloos model is dat je overal in huis en in de tuin naar muziek kunt luisteren en niet gehinderd wordt door de lengte van een draad.

Vergeleken met de Sennheiser die ik heb met draad is het geluid iets minder (iets meer ruis en storing) en het draagcomfort is ook iets minder (iets zwaarder). Wie voor topkwaliteit geluid gaat moet kiezen voor een met draad, ook van Sennheiser want Sennheiser maakt geweldige hoofdtelefoons met draad. Echter het gemak van draadloos is zo groot dat ik het iets mindere geluid en draagcomfort voor lief neem. Deze hoofdtelefoon geeft gewoon een goed geluid voor een scherpe prijs. Ik ben dus gewoon tevreden met deze aankoop.

Gijsie 24-01-2008
Geschreven voor: Sennheiser RS 120-8

Mooie headset, slim design. Jammer is dat de geluidskwaliteit echt bedroevend is. Ik heb hiervoor een Philips draadloze headset gehad die minder mooi oogde maar kwalitatief goed en beter geluid produceerde dan deze koptelefoon

robertttt 29-10-2007
Geschreven voor: Sennheiser RS 120-8

bedroevende geluidskwaliteit. Wanneer je het volume wat opschroeft vervormt het geluid al erg snel. Dacht dat het een defect was en ben er mee naar Sennheiser geweest; goede service, alles netjes doorgemeten maarrrr niks aan de hand... vervorming schijnt volgens Sennheiser inherent te zijn aan draadloze koptelefoons..... Snap niet dat ze daar hun goede naam aan verbinden.

obiwanjacobi 13-07-2007
Geschreven voor: Sennheiser RS 120-8

Tegenvallende prestaties: het bereik is echt bedroeffend; wanneer je een paar meter wegloopt van de zender begint de ruis. Draagcomfort is ook matig omdat de hoofdtelefoon net iets klemt aan de voorkant van de oorschelpen. Totslot kan hij niet hard. Waarschijnlijk omdat alles op batterijen draait (radio ontvanger en audio versterker). Als ik dit geweten had, had ik hem nooit gekocht. Koop een koptelefoon met een snoer!

PS: er zit wel volume regeling op hoofdtelefoon zelf!

Karll2 03-07-2007
Geschreven voor: Sennheiser RS 120-8

Super wireless koptelefoon, zit aangenaam maar het valt wel heel snel van je hoofd dus ik mis datgene dat het wat spant zodat het beter blijft zitten. Maar voor die prijs vind ik het wel een zeer goede koptelefoon.

Lente 11-05-2007
Geschreven voor: Sennheiser RS 120-8

Geluid is uitstekend, vol en breed, en hij zit heel aangenaam. Hij glijdt wel makkelijk af tijdens bezigheden waarbij je je hoofd beweegt.

Hans Stad 08-11-2006
Geschreven voor: Sennheiser RS 120-8

Binnen een periode van een aantal maanden werkte het rechterdeel niet mee,
reparaties hielp niet en kreeg te horen dat er teveel draadloze apparaten in
huis zijn. Uit de problemen blijkt het dat de soldering van de print heel
slecht is uitgevoerd. Voor mij geen Sennheiser meer

Joost13 30-09-2006
Geschreven voor: Sennheiser RS 120-8

Koptelefoon reeds enkele maanden in bezit. Vanaf het begin zeer enthousiast.
Prettig draagcomfort, licht van gewicht. Perfect geluid, zowel voor muziek
alsook voor de televisie. Met name voor de TV scoort de koptelefoon zeer goed.
Mooi helder geluid, zonder ruis. Het ontvangst over een groot bereik is prima,
de kwaliteit blijft perfect. Alleen maar positieve dingen.