Sennheiser HD 201 zwart, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 36 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sennheiser HD 201 zwart, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Joke Duivenvoorde 13-01-2017

stevig en nog belangrijker het past over mijn hoorapparaten.

prijs en kwaliteit overtreft mijn verwachtingen.
stevig en belangrijkste dat het past over mijn hoorapp.

Pluspunten

• ziet er goed uit
  • stevig
  • goed pasvorm
  • geweldige prijs

Anita 20-08-2016

Zit heerlijk, volume te laag voor mij

De hoofdtelefoon zat heerlijk, sluit ook goed omgevingsgeluiden af, echter bij het uitproberen, viel het volume wat hij aankan erg tegen. Geluid was wel goed. Toch retour gestuurd, en nu een hoofdtelefoon besteld met hogere Ohm.

Pluspunten

• Draagcomfort
  • Licht van gewicht
  • Goed geluid

Minpunten

• Volume te zacht voor mij

Urshurak 09-06-2016

Te goed voor zijn prijs

Heb deze koptelefoon alweer 1,5 jaar. Op zich tevreden mee, maar je denkt dat het altijd beter kan dus heb HD600 besteld, een koptelefoon van €288,-. Nou, ik hoor amper verschil. Ok, de HD600 is misschien ietsje helderder en kan iets luider, maar het verschil is me zeker geen €269,- waard. De HD201 heeft de zelfde typische Sennheiserverdeling van het geluid en dat is voor mij als liefhebber van diverse soorten muziek perfect. Je zou de HD202 nog kunnen overwegen, maar dit is simpelweg de beste koptelefoon van Sennheiser qua prijs-kwaliteitsverhouding. Hij zit ook nog eens lekker, draag hem uren achtermekaar en merk amper dat ik 'm op heb. Een tijdje terug heb ik bij een audiowinkel wat verschillende sets van onder de 100,- beluisterd, dit is gewoon de beste, en dat voor maar 19,-(!)

sven358 28-06-2015

had op school even een dagje meegelopen op de open dag en daar had ik een vvv-bon gekregen nou de volgende dag naar de plaatselijke electronica winkel. meteen gekocht,

op het eerste gezicht leek het wel een redelijk ding want senheisser is ook een goed merk.
maar na twee uur gebruik kreeg in ontzettende pijn aan mijn oren als het gevolg dat ik hem af moest zetten. blijkt dat de binnen kant van hard plastic is gemaakt en dat die kussentjes helemaal niet helpen verder sluit hij geen geluid af en na een half jaar had ik al een breuk in de kabel ik zou deze koptelefoon bij iedereen afraden. wat een slechte kwaliteit voor de prijs had ik zeker niet het beste verwacht maar alle minpuntjes op een rijtje had ik nog beter een action koptelefoon kunnen kopen...

JGJ1964 25-07-2013

In gebruik `m icm I-pod en Micro-set op slaapkamer, goed draagcomfort, voor het geld prima geluidskwaliteit met redelijk wat detail, niet al te veel bass maar hij klinkt lekker neutraal.

Erik W 28-06-2013

Net gekocht voor 19,95. Heb ook een Philips van 15 euro en 19,95 euro getest, en het geluid is iets voller, maar dan heb je dikke kussen TEGEN je oor, en de Sennheiser gaat OM je oor, dat is comfortabeler én geluiden van buiten hoor je niet meer.
Voor 19,95 een goed geluid, en hij zit goed. Ik vond de wat duurdere hoofdtelefoons niet veel beter, en pas bij 80 euro(draadloze Sennheiser) vond ik het geluid en draagcomfort veel beter.

edwinzwart 07-05-2013

Je krijgt waar je voor betaald.
Liever had ik wat meer uitgegeven voor een betere.
Voor 10 euro meer heb je een wereld van verschil
Kwaliteit van het geluid is gewoon redelijk en hij voelt goedkoop aan, ben benieuwd hoelang hij mee zal gaan met het trainen.
Het draad zit ook aan beide kanten, dat is ook zwaar irritant.

Poldermick 23-11-2012

Van mijn Vivanco SR140 brak de beugel. Ik was niet ontevreden over de geluidskwaliteit. Op zoek naar iets nieuws. Ik koop graag bij KIJKSHOP. Die stelt mij eigenlijk nooit teleur. Bovendien kan je je aankoop terugbrengen als die je niet bevalt. Dus daar gekeken wat ze aanboden. Van de Sennheiser 202 II waren de reviews nogal teleurstellend. Dus die viel af. De SENNHEISER HD201 bleef over. De reviews wekten gemengde gevoelens bij me op. Over het algemeen waren ze aan de zuinige kant. Toch deze koptelefoon aangeschaft en ik ben er dolgelukkig mee. Getest met een NIKKEI Discman en de 4e Symphonie van Shostakovitsj door het London Symhony Orchestra olv Berhard Haitink. Een muziekstuk met veel dynamiek. Zware bassen, pauken, piccolo, clarinet, violen. Vlug de bass-boost op mijn discman uitgezet. Toen klonk het allemaal veel mooier . Misschien is de geluidskwaliteit van de HD 201 wat wollig en droog in de lage registers; in de hoge registers is hij glashelder en zuiver. De koptelefoon ook nog aangesloten op de Ipod. Hier merk je duidelijk dat de opnamekwaliteit van CD's een grote rol speelt. Bob Dylan's Tangled up in Blue klinkt ver weg, zacht. Hetzelfde geldt voor I am so Glad van The Cream en een live-versie van Take Five van Dave Brubeck. All of You van het Bill Evans Trio komt er glashelder en met een prima volume uit. Tenslotte speelde ik twee tracks van de CD History: Past Present and Future van Michael Jackson. I wanna be startin' something en Billy Jean beiden met een prima volume, een schitterende dynamiek en vol verrassende effecten die ik nog nooit zo helder hoorde. Kopen dus die HD201.

de_kers 11-04-2012

Betaalbare hoofdtelefoon van gerenommeerd merk met een prettig zitcomfort. Het extra lange snoer vind ik een pré, als is het wel aan de dunne kant. Geluid is redelijk waarbij vooral laag gemist wordt. En de oorschelpen sluiten geluid van buiten nauwelijks af.

Danieltjuh 24-03-2012

Zeker een goede koptelefoon, zit goed op het hoofd en heeft een goed kwaliteit geluid.

Alleen zijn ze bij mij laatst kapot gegaan, deed het nog maar aan één oor. En dat al na 3 à 4 maanden. Gelukkig 2 jaar garantie dus heb ik nu nieuwe, hopelijk houden die het langer uit. Maar de levensduur is dus niet geweldig lang (in mijn geval tenminste niet).

Verder heeft de koptelefoon een 3 meter lang snoer, dat kan af en toe erg vervelend zijn. Snoer zit vaak in de weg.

Maar de koptelefoon zit wel gewoon comfortabel en produceert een goede kwaliteit geluid. De prijs is ook erg aantrekkelijk.

ronaldje 17-03-2012

voor het geld een goedklinkende hoofdtelefoon,het geluid is het beste te omschrijven als warm aangenaam,donker,goed gebalanceerd geluid,het enige minpunt is het hoog,niet het meest gedetailleerde hoog en soms wat rommelig.

ronaldje 17-03-2012

mijn conclusie na een aantal luisteruren:
het ietwat donkere geluid is verdwenen.
Zuiver natuurlijk midden.
Bass is niet erg krachtig maar wel aanwezig en goed te volgen,dus voor mensen die een subwoofer op hun hoofd willen kunnen beter naar iets anders zoeken.
Hoog blijft het enige minpunt,resolutie is niet echt geweldig.
Voor PC gebruik vind ik deze hoofdtelefoon een stuk minder,klinkt niet beter dan mijn oordopjes.

Rolpadje 30-09-2011

Woensdagavond 28 sept bij PiXmania gekocht online, vrijdag 30 sept al in huis.

Goede pasvorm zit lekker ook de draag band boven op het hoofd, zachte oor schelpen.
Transparant helder geluid, met niet te veel bass,
ligt wel aan je instellingen bij je soundcard of direct in een cd speler.
voor deze prijsklasse zeer goede koptelefoon.

Frank365 02-07-2011

Bij de Mediamarkt een hele rij koptelefoons beluisterd, van extreem goedkoop tot extreem duur.

Conclusie: In alle prijsklassen vind je zowel pareltjes als brandhout. Sommige duurdere modellen overdrijven het hoog om zogenaamd "helder" te klinken. Met natuurlijk geluid heeft dit niets te maken. In het middensegment vind je nogal eens vervelende kleuring in het midden of hoog/midden, of juist overdreven veel bas. De goedkoopste modellen klinken vaak als een klokradio.

Niet deze Sennheiser. Hij klinkt opvallend natuurlijk zonder hinderlijke kleuring in het middengebied. Het geluid is aangenaam warm en rustig van karakter met voldoende bas en hoog. Het enige minpuntje is wat gebrek aan oplossend vermogen in het hoog. Ook zul je de ultra-diepe bassen niet horen. Maar geloof me, er zijn in de duurdere segmenten koptelefoons met gebreken die veel hinderlijker zijn.

Qua draagcomfort OK, maar ook niet meer dan dat. Wel prettig dat ze gesloten zijn waardoor je anderen niet hindert en andersom.

Zeker voor deze prijs krijg je een ongelooflijke klankkwaliteit. En de wat duurdere Sennheisers klinken niet eens altijd beter ...

Fresco 23-03-2011

Min: bas onbreekt, inderdaad zoals anderen al opmerkten.
Plus: kwaliteit plastic, groot en relax passend.

- Sennheiser = geen super kwaliteit. Maar echte 'kenners' weten dit al. Het is een goed passende headset, maar niet bedoeld voor muziek.

RuudS18 11-06-2010

Ik had een (goedkope) koptelefoon nodig om muziek te luisteren tijdens het studeren. Ik heb wel 2 draadloze hoofdtelefoons (Philips en Sony), maar die weigeren allebei dienst als ze zijn aangesloten op mijn pc/laptop. Ik herinnerde me de goede kwaliteit van mijn vader's oude Sennheiser (begin jaren '80, ouder dan mij) die ook nu nog altijd goed geluid heeft. Bij de Media Markt was deze HD201 in de aanbieding voor ca. €20. Zowel op de laptop als op diverse versterkers is het geluid (relatief) goed! Ook na verschillende uren dragen irriteert hij niet. Hij ziet er bovendien netjes uit, maar dat interesseert me eigelijk niet, als ik hem draag zie ik hem toch niet! De mensen die klagen dat de Bass niet goed is: Als je een bass wilt horen moet je de hoofdtelefoon uittrekken en gewoon via de speakers van je versterker luisteren, daar is een hoofdtelefoon naar mijn mening niet echt voor gemaakt! De mensen die klagen over het 'te lage volume': ga lekker langs een landingsbaan kamperen, dan heb je volume!

Roel B. 21-05-2010

Al een jaar in bezit en nog steeds tevrede:

Pluspunten:
- mooie vormgeving
- zit lekker en is lekker licht
- sluit perfect af van de buitenwereld
- makkelijk te verstellen
- prima geluid

Minpunten:
- bass is minder --> het volume van de bassfrequentie is hier minder dan die van de tweeter en sqauwker. Dit valt echter perfect te compenseren door in de equalizer de basstonen op te schroeven. Dan is het geluid perfect!!!

ban 29-04-2009

Goed en goedkoop, mijn combinatie! Laat die bassgastjes maar lullen, dit is een goed uitgebalanceerde koptelefoon. Heel helder, duidelijk en ruim. Zou inderdaad niet misstaan als monitorkoptelefoon in een studio zoals iemand hier al zei (misschien probeer ik dat wel eens). Ik heb 'm voor 18 euro gekocht in de aanbieding bij de kijkshop. Prikkie*

Joep-87 20-04-2009

Kost weinig geld, maar daar krijg je dan ook echt niets voor terug.

Je hoort bijna geen lage tonen en de rest klinkt echt karig.

Niet aan te raden als je muziek wilt luisteren of een film wilt kijken!

Ik heb hem net terug naar de winkel gebracht.

joris123 04-04-2009

voor een koptelefoon in deze prijsklasse vind ik hem goed. zelf kan ik hem met een sony hoofdtelefoon uit dezelfde prijsklasse. deze sennheiser is neutraler. iets waar ik wel blij mee ben. verder vind ik het hoog en laag goed verdeeld.

nick-the-greek 02-12-2008

prima headphone voor zijn doel.
Goed voor geluid monitoring en minder goed voor hi-fi audio beleving.
De mensen die krachtige bassen willen moeten wat anders gaan zoeken, deze is een gesloten systeem (monitor) en te veel bass is eigenlijk niet gewenst want dan krijg je gauw hoofdpijn.

jesperveenstra 25-10-2008

Transparant helder geluid, met niet te veel bass, In de standaard line in opsteling van je verstreker(bass en Treble op 12 uur) of direct in een cd speler. voor deze prijsklasse zeer goede koptelefoon. geen aanrader voor mensen die veel laag willen.

benruben 21-10-2008

eerste indruk

zojuist uit de doos gehaald en voor het eerst op gezet.

- eerste indruk is goed
- zit meteen lekker,
- geen overbodige knopjes
- lekker basic
- sluit mooi af van de omgeving
- licht

- geluid is gewoon zoals ik het verwachtte; helder
- de bass was bij mijn eigen oude Philips-koptelefoon wel iets beter

ik wil de 201 overigens alleen voor fun gebruiken, voor mp3 e.d.

koen135 31-08-2008

Ik heb dit ding al een geruime tijd en ben er zeer tevreden mee. Het design en de prijs trokken mij wel aan en ik heb er geen spijt van gehad. Ik kon er goed mee gamen en muziek mixen, omdat hij licht en lekker zit. Een echte aanrader, zeker voor deze prijs.

Henkie59 03-08-2008

Omdat mijn oude (dure Quad) het na 20 jaar begeven had en ik een hoofdtelefoon voor mijn Laptop nodig had zag ik deze liggen bij de computerzaak , daar kun je volgens mij echt geen bult aan vallen. Mooi design, lekker licht, en klinkt voor deze prijs bijzonder goed! Voor diegene die met deze hoofdtelefoon meer bass willen, ff de bass regelaar iets verder omhoog schuiven op je pc of mp3 speler.. mocht je dan nog niet tevreden zijn dan druk maar eens tegen de oorschelpen !! In deze prijsklasse geen betere!
Ben alleen benieuwd hoe lang de kabel het volhoudt, kabelbreuk is een veel voorkomend euvel bij deze dingen.
Mensen die nog betere of de beste (geluids) kwaliteit willen hebben moeten helaas 10 x zoveel uitgeven.

JGD 12-01-2008

In tegenstelling tot andere meningen ben ik overtuigd van de kwaliteit van dit model. Je moet het alleen in het juiste perspectief plaatsen. Een dure topmodel koptelefoon zal bijna altijd een betere sound geven. Maar voor keyboards en mp3-weergave bijvoorbeeld is dit echt een aanrader, vooral gezien de prijs/kwaliteit verhouding. Mooie neutrale ruimtelijke weergave en gelukkig geen bonkerige bassen waar sommigen aan verslaafd lijken te zijn. Komt vooral tot zijn recht op niet te hoge geluidsdruk. Kortom: goed voor de oren en voor de beurs. Het enige minpuntje is het snoer; ik had liever gezien dat men een enkele aansluiting had toegepast met een robuuste kabel in plaats van het wat iele stereo kabeltje.