Philips SHB9250/00 - Reviews

Klankkast
gesloten
Kleuren
zwart

Beoordeling op basis van 9 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

A.O.G 02-05-2015

Ik heb de hoofdtelefoon al enkele weken in bezit en ben er erg tevreden over. De hoofdtelefoon is makkelijk te koppelen via bluetooth met je telefoon, de instructies loodsen je hier ook gemakkelijk doorheen. Qua bedieningsgemak zit er een innovatief touchpad aan de buitenkant van de koptelefoon waarmee je swiped naar een volgend/vorig nummer en het volume aan kan passen. Even oefenen, maar werkt handig!

De kwaliteit van het geluid is erg goed: zuiver en vol en het omgevingsgeluid wordt goed geblokkeerd. Dagelijks gebruik ik de hoofdtelefoon in de trein (spitsuur), en heb geen last van geluiden om mij heen zonder dat ik het volume hoog hoef te zetten. Tevens ben ik zeer tevreden over de duur van de batterij. Ik heb de hoofdtelefoon nauwelijks hoeven op te laten. Mocht de batterij toch op zijn, dan is er een kabeltje bijgesloten om hem alsnog aan je MP3 speler of telefoon te koppelen.

Een minpunt is de microfoon: tijdens het bellen werkt deze niet goed omdat er veel ruis en omgevingsgeluid door komt. Hierdoor is het toch noodzakelijk om, zeker in een drukke omgeving, de telefoon te pakken.

De SHB9250 heeft een mooi design en is licht van gewicht. Door het beugelmechanisme van metaal wat afgewerkt is met leer voelt de koptelefoon solide aan. Alle bewegende onderdelen schuiven ook soepel en het draagcomfort is super.

Kortom; ik kan de hoofdtelefoon zeker aanbevelen!

waall 14-04-2015

Ik heb de koptelefoon nu een paar weken in gebruik en ik kan hem zeker aanraden! Het eerste wat opvalt is het design, mooi strak en modern. Hij is ook niet zo heel groot waardoor hij mooi staat. De koptelefoon is zeer makkelijk in gebruik, korte gebruiksaanwijzing. Verbinden ging soepel en daarna ready for use. Ik heb niet eerder een draadloze koptelefoon gehad maar wat is dit een uitkomst! Geen gedoe met snoertjes, je kunt je helemaal vrij bewegen (al zit er wel een snoertje bij voor wanneer de batterij bijna leeg is of apparaten zonder bluetooth). De verbinding blijft ook goed, zelfs als ik bij m'n Ipod vandaan ga. De kwaliteit van de muziek is ook erg goed, de equalizer knop zou ik zeker adviseren want daarmee verbetert de kwaliteit aanzienlijk. De punten waar ik aan moet wennen zijn klein en niet erg storend maar ik benoem ze wel even: de bediening via swipen is goed bedacht maar ik merk dat ik soms per ongeluk een nummer verder ga. Maar je kunt natuurlijk ook altijd de knoppen op je apparaat gebruiken. Verder zouden de 'pieptonen' iets zachter ingesteld worden bij volgend nummer, pauze, etc. Als laatste nog een belangrijk punt waardoor ik de SHB9250 zou adviseren: de batterij gaat heel lang mee en laadt supersnel op. Zelfs opladen via laptop is zo gepiept en je kunt weer door!

Thomasvv 14-04-2015

Ik was al een tijdje op zoek naar een koptelefoon met Bluetooth. De SHB9250 koos ik uiteindelijk vanwege het design en de mogelijkheden en ik ben er blij mee, wat een topding! Het pairen (verbinding maken) met m'n telefoon en iPad gaat erg simpel en snel. Zeker met NFC is het een fluitje van een cent: je houdt de je telefoon tegen de koptelefoon en klaar! Ook handig dat je door te tappen op de rechter oorschelp muziek kunt pauzeren, een telefoontje aan kan nemen en met omhoog of omlaag swipen kan je het volume aanpassen.

Ik was eerst een beetje bang dat bij vervoer in m'n werktas hij stuk zou gaan maar hij is sterk gebouwd en je kan de oorschelpen een kwart slag draaien waardoor de koptelefoon vrij smal wordt. Ook is hij sterk gebouwd.

Het opladen gaat snel en past ook op standaard micro-usbkabels, dus je kunt vrijwel overal opladen.

En misschien wel het belangrijkst: het geluid. Dat verbaasde me in positieve zin. Ben dure headphones gewend, maar de shb9250 geeft een strakke bas, goed midden en goed hoog. Hij draagt lekker en sluit goed af.

Minpuntje is dat er soms een klein piepje te horen is als je net verbonden bent en muziek luistert, dat zal wel aan Bluetooth liggen.

Ben er heel blij mee en raadt 'm zeker aan!

Qne 10-04-2015

Mooie zeer makkelijk te gebruiken plug and play headphone van Philips. De headphone valt vooral op door het draagcomfort. Het gewicht is niet al te hoog waardoor je nauwelijks door hebt dat je 'm op hebt. Ook als je 'm even om je nek hangt, bijvoorbeeld tijdens het fietsen, is amper merkbaar dat je een apparaat met je meedraagt. De bediening is eenvoudig, maar omdat de zijkanten van de koptelefoon gevoelig zijn voor vingeraanraking is het soms even wennen welke commando's waarvoor gebruikt dienen te worden. Ik heb de headphone op zowel een Macbook als een Iphone 5S aangesloten. Dat was binnen 10 seconden gepiept. Het geluid is zeer prettig. Een mooi diep laag, en ook een prima bereik in het oog. De EQ functie is onduidelijk en het verschil na inschakelen is amper waarneembaar. Gebruik je daarentegen de EQ functie van Spotify zelf bijvoorbeeld dan merk je dat de speakertjes goed reageren op de gegeven commando's. Erg fijn en bruikbaar ding. Eentje die bij de standaard iventaris gaat voor onderweg, maar ook thuis van nut kan zijn. Tijdens het bellen valt de hoeveelheid geluid die de interne microfoon oppakt wat tegen. De beller aan de andere kant van de lijn had moeite me te verstaan. Ik daarentegen kon prima horen wat er werd gezegd. Ander minpunt is de geluidsdichtheid. De schelpen lekken behoorlijk veel geluid, waardoor het je niet in dank zal worden afgenomen als je bijvoorbeeld in een stiltecoupe de headphone op vol volume aanzet. Maar al met al erg tevreden!

Ronny McDoggals 09-05-2017

High res audio, wireless & prima headset voor bellen

Geschikte headphone voor zowel calls (in kantoor omgeving) alsmede voor muziek (dus comfort). Hoewel de verkoper mij probeerde te overtuigen van een goedkopere JBL ging mijn voorkeur uit naar het design van deze Philips BT headphone. Belangrijkste reden, het lightweight design. Uit andere reviews werd wisselend gesproken over de bel kwaliteit. Deze is echt boven verwachting en buitengewoon goed. Evenals de audio kwaliteit. Kortom, top headset voor een zeer goede en eerlijke prijs.

Pluspunten

• Comfort
  • Lightweight design
  • Audio kwaliteit (calls + muziek)
  • Ingebouwde microfoon
  • Meerdere apparaten koppelen

Minpunten

• geen noise cancelling

Leoni 29-08-2016

Fijn product, de oorschelpen zijn alleen snel versleten

De geluidskwaliteit en het draagcomfort zijn prima, ik vind het alleen jammer dat de oorschelpen er (door het zachte materiaal) relatief snel versleten uitzien (terwijl ik altijd zuinig met mijn koptelefoon omga).

AndriesA 24-03-2016

Het geluid van deze hoofdtelefoon is heel goed.

Een mooie hoofdtelefoon. Geluid is uitstekend.
Niet geschikt om op de fiets te gebruiken, daar is de windruis zo hard dat er van geluid weinig overblijft.
Met de bedieningsknopjes is het nog wel even zoeken.
En de functie harder/zachter door over de oorschelp te strijken werkt bij mij nauwelijks; eigenlijk niet.

George80 03-05-2015

De Philips SHB9250 is kwalitatief een goed product

Ik gebruik nu een aantal dagen de Philips draadloze Bluetooth-hoofdtelefoon SHB9250 en mijn ervaring met dit product is zeer goed. Het product is gebruiksvriendelijk en heeft een uitstekende geluidskwaliteit die je heerlijk afsluit van de buitenwereld en laat genieten van muziek!

Verpakking en accessoires
De verpakking van het product is naar mijn mening praktisch ingepakt en de accessoires zijn ook netjes en praktisch verpakt. Ik vind het ook zeer praktisch dat er zowel een micro USB oplaadkabel als een audioaansluitkabel meegeleverd is. Tevens vind ik de bijgeleverde snelstartgids zeer handig om snel de belangrijkste functionaliteiten in te kunnen zien.

Design
Ik ben een productgebruiker die niet veel waarde hecht aan het design van een product, aangezien ik andere aspecten bij een product belangrijker vind. Maar ik moet zeggen dat de Philips SBH9250 een mooie en degelijke design heeft zonder allemaal toeters en bellen. De hoofdtelefoon is praktisch en ziet er mooi uit. Daarnaast vind ik de koperkleurige details aan de oorschelpen mooi en er niet overdreven uitzien. Daarnaast vind ik de grootte van de oorschelpen prima en vooral niet te groot.

Comfort
Ik heb de hoofdtelefoon veel s'avonds gebruikt en tijdens mijn werk. Ik moet zeggen dat ik de hoofdtelefoon ook uren achter elkaar op heb gehad tijdens het luisteren van muziek of tijdens het voeren van telefoongesprekken en dit voelde allemaal heel goed. De hoofdtelefoon is zeer licht van gewicht en geeft je het gevoel dat je nauwelijks een hoofdtelefoon draagt.

Geluidskwaliteit
Dit is voor mij de belangrijkste producteigenschap van een hoofdtelefoon. De geluidskwaliteit van de Philips SHB9250 is naar mijn mening zeer goed! De hoofdtelefoon heeft een helder en scherp geluid. De bass tonen zijn goed en tevens worden de lage en hoge tonen goed bereikt. Om de geluidskwaliteit optimaal te testen heb ik de volgende verschillende muziek genres beluisterd: house, latin house, soul, popmuziek, rap, jazz. Ik moet zeggen dat de diverse genres goed klonken met de hoofdtelefoon op. Mijn buren waren aan het verbouwen, maar ondanks dit heb ik geen hinder ondervonden aan de geluidskwaliteit!

Connectiviteit
Voor de connectie tussen de Philips SHB9250 en mijn Iphone heb ik gebruik gemaakt van de Bluetooth functionaliteit. De Bluetooth connectie werkt zeer goed. Ik heb tevens de afstand getest, zoals vermeld op de doos. De Bluetooth connectie kan een afstand van 10 meter makkelijk bereiken zonder dat dit ten koste gaat van de geluidskwaliteit. Daarnaast heb ik de hoofdtelefoon ook gebruikt voor telefoongesprekken met een Bluetooth connectie en dit werkte ook prima.

Functionaliteiten
De functionaliteiten op de hoofdtelefoon zijn gebruiksvriendelijk en werken goed. In het begin was het wel wennen. Ik moest dan ook de hoofdtelefoon even afzetten om de functionaliteiten op de rechter oorschelp te kunnen bedienen, maar dit went zeer snel. Ik vind het ook heel handig dat je door middel van de rechter oorschelp kan pauzeren, de volume kan regelen en voor- en achteruit kan spoelen met de nummers. De muziekbediening en gespreksbediening zijn naar mijn mening heel praktisch en gemakkelijk voor een gebruiker.

Accuduur
Ik heb de afgelopen dagen de hoofdtelefoon intensief gebruikt en ik moet zeggen dat de accuduur zeer goed is. Op de doos wordt aangegeven dat de stand-bytijd 300 uur is, de spreektijd 16 uur is en de afspeeltijd 16 uur is. Ik denk dat deze resultaten gehaald zullen worden, ook gezien mijn intensieve gebruik van de afgelopen dagen.

Conclusie
De Philips SHB9250 is naar mijn mening een gebruiksvriendelijke hoofdtelefoon met een zeer goede geluidskwaliteit en prestaties. Ik zou dit product zeker aanraden aan mensen die een hoofdtelefoon willen gebruiken thuis, op het werk of tijdens het sporten!

markiiiii 13-04-2015

Op dit moment heb ik deze koptelefoon ongeveer twee weken in mijn bezit. Wat mij als eerste opviel was de korte oplaadperiode van de koptelefoon. Hij is zeer snel opgeladen en hij gaat nu nog steeds mee terwijl ik hem al veel gebruikt heb. Batterijduur is dus zeer goed. Daarnaast is de geluidskwaliteit ook goed te noemen. Hij is zeer licht waardoor je amper het gevoel hebt dat je een koptelefoon draagt. De bass vormt zich heel goed en geluiden van buitenaf zijn afgesloten waardoor je wordt meegenomen in de muziek. De koptelefoon zit daarnaast goed op je hoofd en is makkelijk te verstellen. De verbinding met je telefoon of tablet is erg snel gemaakt en er zijn verder ook geen storingen tijdens de verbinding. De muziek loopt zeer vlot over. Ik vind de bediening van de koptelefoon niet helemaal soepel werken. Hij is zeer gevoelig waardoor je de muziek snel op pauze zet i.p.v. bijvoorbeeld de volume te verhogen of door te spoelen. Het kan zijn dat je hier aan moet wennen maar tot nu toe werkt het bij mij niet helemaal perfect. Al met al ben ik zeer tevreden met dit product, alleen het gebruik van de bediening is niet optimaal, hopelijk wen ik hier nog aan waardoor het wel goed gebruikt kan worden.