Philips SHB9250/00

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHB9250/00 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Hans 13-08-2018

Zeker geen spijt van

Geschreven voor: Philips SHB9250/00

Zonder eerst een keer geluisterd te hebben ben ik overgegaan tot de aanschaf van deze koptelefoon. Ik kende de voorganger van dit model en die was prima. Deze koptelefoon is makkelijk aan te sluiten op je mobiel. Ik gebruik hem bijna altijd voor mijn iPod en dat bevalt me uitstekend. Het geluid is prima, draagcomfort niets op aan te merken en hij is solide genoeg. Er zijn al veel gedetailleerde recensies geschreven en ik kan me daar wel in vinden dus ik zal ze niet gaan herhalen.
Kortom: een aanrader.

Pluspunten

• goed geluid
  • draagcomfort
  • weinig geluid naar de omgeving

Ronny McDoggals 09-05-2017

High res audio, wireless & prima headset voor bellen

Geschreven voor: Philips SHB9250/00

Geschikte headphone voor zowel calls (in kantoor omgeving) alsmede voor muziek (dus comfort). Hoewel de verkoper mij probeerde te overtuigen van een goedkopere JBL ging mijn voorkeur uit naar het design van deze Philips BT headphone. Belangrijkste reden, het lightweight design. Uit andere reviews werd wisselend gesproken over de bel kwaliteit. Deze is echt boven verwachting en buitengewoon goed. Evenals de audio kwaliteit. Kortom, top headset voor een zeer goede en eerlijke prijs.

Pluspunten

• Comfort
  • Lightweight design
  • Audio kwaliteit (calls + muziek)
  • Ingebouwde microfoon
  • Meerdere apparaten koppelen

Minpunten

• geen noise cancelling

A.O.G 02-05-2015
Geschreven voor: Philips SHB9250/00

Ik heb de hoofdtelefoon al enkele weken in bezit en ben er erg tevreden over. De hoofdtelefoon is makkelijk te koppelen via bluetooth met je telefoon, de instructies loodsen je hier ook gemakkelijk doorheen. Qua bedieningsgemak zit er een innovatief touchpad aan de buitenkant van de koptelefoon waarmee je swiped naar een volgend/vorig nummer en het volume aan kan passen. Even oefenen, maar werkt handig!

De kwaliteit van het geluid is erg goed: zuiver en vol en het omgevingsgeluid wordt goed geblokkeerd. Dagelijks gebruik ik de hoofdtelefoon in de trein (spitsuur), en heb geen last van geluiden om mij heen zonder dat ik het volume hoog hoef te zetten. Tevens ben ik zeer tevreden over de duur van de batterij. Ik heb de hoofdtelefoon nauwelijks hoeven op te laten. Mocht de batterij toch op zijn, dan is er een kabeltje bijgesloten om hem alsnog aan je MP3 speler of telefoon te koppelen.

Een minpunt is de microfoon: tijdens het bellen werkt deze niet goed omdat er veel ruis en omgevingsgeluid door komt. Hierdoor is het toch noodzakelijk om, zeker in een drukke omgeving, de telefoon te pakken.

De SHB9250 heeft een mooi design en is licht van gewicht. Door het beugelmechanisme van metaal wat afgewerkt is met leer voelt de koptelefoon solide aan. Alle bewegende onderdelen schuiven ook soepel en het draagcomfort is super.

Kortom; ik kan de hoofdtelefoon zeker aanbevelen!

waall 14-04-2015
Geschreven voor: Philips SHB9250/00

Ik heb de koptelefoon nu een paar weken in gebruik en ik kan hem zeker aanraden! Het eerste wat opvalt is het design, mooi strak en modern. Hij is ook niet zo heel groot waardoor hij mooi staat. De koptelefoon is zeer makkelijk in gebruik, korte gebruiksaanwijzing. Verbinden ging soepel en daarna ready for use. Ik heb niet eerder een draadloze koptelefoon gehad maar wat is dit een uitkomst! Geen gedoe met snoertjes, je kunt je helemaal vrij bewegen (al zit er wel een snoertje bij voor wanneer de batterij bijna leeg is of apparaten zonder bluetooth). De verbinding blijft ook goed, zelfs als ik bij m'n Ipod vandaan ga. De kwaliteit van de muziek is ook erg goed, de equalizer knop zou ik zeker adviseren want daarmee verbetert de kwaliteit aanzienlijk. De punten waar ik aan moet wennen zijn klein en niet erg storend maar ik benoem ze wel even: de bediening via swipen is goed bedacht maar ik merk dat ik soms per ongeluk een nummer verder ga. Maar je kunt natuurlijk ook altijd de knoppen op je apparaat gebruiken. Verder zouden de 'pieptonen' iets zachter ingesteld worden bij volgend nummer, pauze, etc. Als laatste nog een belangrijk punt waardoor ik de SHB9250 zou adviseren: de batterij gaat heel lang mee en laadt supersnel op. Zelfs opladen via laptop is zo gepiept en je kunt weer door!

Thomasvv 14-04-2015
Geschreven voor: Philips SHB9250/00

Ik was al een tijdje op zoek naar een koptelefoon met Bluetooth. De SHB9250 koos ik uiteindelijk vanwege het design en de mogelijkheden en ik ben er blij mee, wat een topding! Het pairen (verbinding maken) met m'n telefoon en iPad gaat erg simpel en snel. Zeker met NFC is het een fluitje van een cent: je houdt de je telefoon tegen de koptelefoon en klaar! Ook handig dat je door te tappen op de rechter oorschelp muziek kunt pauzeren, een telefoontje aan kan nemen en met omhoog of omlaag swipen kan je het volume aanpassen.

Ik was eerst een beetje bang dat bij vervoer in m'n werktas hij stuk zou gaan maar hij is sterk gebouwd en je kan de oorschelpen een kwart slag draaien waardoor de koptelefoon vrij smal wordt. Ook is hij sterk gebouwd.

Het opladen gaat snel en past ook op standaard micro-usbkabels, dus je kunt vrijwel overal opladen.

En misschien wel het belangrijkst: het geluid. Dat verbaasde me in positieve zin. Ben dure headphones gewend, maar de shb9250 geeft een strakke bas, goed midden en goed hoog. Hij draagt lekker en sluit goed af.

Minpuntje is dat er soms een klein piepje te horen is als je net verbonden bent en muziek luistert, dat zal wel aan Bluetooth liggen.

Ben er heel blij mee en raadt 'm zeker aan!

markiiiii 13-04-2015
Geschreven voor: Philips SHB9250/00

Op dit moment heb ik deze koptelefoon ongeveer twee weken in mijn bezit. Wat mij als eerste opviel was de korte oplaadperiode van de koptelefoon. Hij is zeer snel opgeladen en hij gaat nu nog steeds mee terwijl ik hem al veel gebruikt heb. Batterijduur is dus zeer goed. Daarnaast is de geluidskwaliteit ook goed te noemen. Hij is zeer licht waardoor je amper het gevoel hebt dat je een koptelefoon draagt. De bass vormt zich heel goed en geluiden van buitenaf zijn afgesloten waardoor je wordt meegenomen in de muziek. De koptelefoon zit daarnaast goed op je hoofd en is makkelijk te verstellen. De verbinding met je telefoon of tablet is erg snel gemaakt en er zijn verder ook geen storingen tijdens de verbinding. De muziek loopt zeer vlot over. Ik vind de bediening van de koptelefoon niet helemaal soepel werken. Hij is zeer gevoelig waardoor je de muziek snel op pauze zet i.p.v. bijvoorbeeld de volume te verhogen of door te spoelen. Het kan zijn dat je hier aan moet wennen maar tot nu toe werkt het bij mij niet helemaal perfect. Al met al ben ik zeer tevreden met dit product, alleen het gebruik van de bediening is niet optimaal, hopelijk wen ik hier nog aan waardoor het wel goed gebruikt kan worden.

Qne 10-04-2015
Geschreven voor: Philips SHB9250/00

Mooie zeer makkelijk te gebruiken plug and play headphone van Philips. De headphone valt vooral op door het draagcomfort. Het gewicht is niet al te hoog waardoor je nauwelijks door hebt dat je 'm op hebt. Ook als je 'm even om je nek hangt, bijvoorbeeld tijdens het fietsen, is amper merkbaar dat je een apparaat met je meedraagt. De bediening is eenvoudig, maar omdat de zijkanten van de koptelefoon gevoelig zijn voor vingeraanraking is het soms even wennen welke commando's waarvoor gebruikt dienen te worden. Ik heb de headphone op zowel een Macbook als een Iphone 5S aangesloten. Dat was binnen 10 seconden gepiept. Het geluid is zeer prettig. Een mooi diep laag, en ook een prima bereik in het oog. De EQ functie is onduidelijk en het verschil na inschakelen is amper waarneembaar. Gebruik je daarentegen de EQ functie van Spotify zelf bijvoorbeeld dan merk je dat de speakertjes goed reageren op de gegeven commando's. Erg fijn en bruikbaar ding. Eentje die bij de standaard iventaris gaat voor onderweg, maar ook thuis van nut kan zijn. Tijdens het bellen valt de hoeveelheid geluid die de interne microfoon oppakt wat tegen. De beller aan de andere kant van de lijn had moeite me te verstaan. Ik daarentegen kon prima horen wat er werd gezegd. Ander minpunt is de geluidsdichtheid. De schelpen lekken behoorlijk veel geluid, waardoor het je niet in dank zal worden afgenomen als je bijvoorbeeld in een stiltecoupe de headphone op vol volume aanzet. Maar al met al erg tevreden!