Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Linkbuds op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Zaicha 17-06-2022

Mooi geluid uit zo iets kleins!

Geschreven voor: Sony Linkbuds

Mijn eerste indruk van de Sony Linkbuds is positief. Ik gebruik de headset nu ruim een ​​week en ik sta versteld hoe goed het klinkt! De oordopjes worden geleverd in een mooie zwarte case met led-verlichting. Zo zie je direct wanneer de case weer opgeladen moet worden. Heel handig! Synchroniseren met mijn telefoon is heel eenvoudig. Geluidskwaliteit is goed. Vooral het 360-graden geluid, alles klinkt beter. Muziek klinkt warm en helder. Ik gebruik ze vooral voor het luisteren naar muziek en boeken en voor digitale meetings. De batterijen gaan een paar dagen mee en ik kan gemakkelijk aan de behuizing zien of ze moeten worden opgeladen. Het enige nadeel is dat het geen equalizer heeft, zodat ik meer bas kan toevoegen. Ruisonderdrukking werkt goed. Ik kan het indien nodig ook via de app uitschakelen.

Pluspunten

• Makkelijk opladen
  • Led indicator

Minpunten

• Geen equalizer
  • Weinig bass

MFS 24-03-2022

Voor kantoor: Ja! Voor reizen en thuis: Nee!

Geschreven voor: Sony Linkbuds

Ik heb de witte Linkbuds gekocht en deze zien er erg netjes uit. Je ziet dat er gerecyclede materialen in zijn verwerkt en dat geeft een bijzondere touch. Uit het doosje zijn ze redelijk makkelijk te installeren, maar je hebt wel een aparte app nodig wil je ze gebruiken. Vervolgens is het zaak om de oortjes te updaten, dat verbeterd nogal wat dingen zoals meest belangrijk: de verbinding. Ook dit wijst zichzelf. Vervolgens doe je ze in, check je of de standaard maat van de rubbertjes past en anders pas je dit aan. Dat is een beetje een priegelwerkje, maar oke het lukt en er zijn verschillende maten dus zou moeten lukken. Wat echter geen andere maat kan aannemen zijn de oortjes zelf. Die zijn redelijk groot en moet je echt wel geklemd in je oorschelp krijgen. Anders zitten ze los, vallen ze uit en klinkt het geluid niet goed. Daar komen we meteen bij flinke minpunten: je blijft het gevoel hebben dat ze een beetje losjes zitten. Daar wen je aan, maar ik merkte dat ik er toch flink vaak aanzit. Het is zelfs al een keer gebeurd dat ze uitvielen tijdens het fietsen. Overigens: dat is geen juist gebruik je hoort erg weinig door de ruis van de wind. De geluidskwaliteit is sowieso niet echt TOP te noemen, het blijft blikkerig klinken en met name in de onderste bass regio is het niet om over naar huis te schrijven. Voor muziek op de fiets: nee. Voor muziek in het OV: ook niet echt... Gezien je door het open design alles, incl dingen die je niet wilt horen, blijft horen en dat is toch vervelend. Waarin blinken deze oortjes dan wel uit? Gebruik op kantoor waar geen radio aanstaat bijvoorbeeld: waar je wel sociaal naar je collega's wilt zijn en toch ook eigen muziek of een podcast op wilt hebben. Je blijft immers je omgeving ook horen. Ook bellen werkt opzich prima met deze oortjes, zij het dat ze soms out of sync van elkaar klinken (updaten dus). Verbinding met meerdere apparaten tegelijk is echter niet mogelijk, dus niet op je ipad teams en je eigen telefoon muziek. Wat wel kan: schakelen door de Linkbuds aan te klikken op het bewuste apparaat. Deze zijn gewoon te vinden en dan schakelt het makkelijk over. Voor kantoor: ja, voor reizen en muziek: nee.

Pluspunten

• tikken op oor voor bediening
  • open design, omgeving te horen

Minpunten

• geluidskwaliteit slecht in bass
  • open design, omgeving te horen

WendyAlphenaar 18-03-2022

Music was my first love

Geschreven voor: Sony Linkbuds

Ik heb de LinkBuds nu een paar weken in huis . Bij het ontvangen en het passen van de LinkBuds begint het probleem.
De LinkBuds passen slecht in mijn oren en doen gelijk zeer. Na een tijdje hannesen zitten ze oke.
ik vind het prettige aan deze LinkBuds de optie het tappen naast je oor zodat het liedje stopt, en of naar een ander nummer bij drie keer tappen.

Tijdens mijn fietstocht naar school heb ik een muts op voor de koude wind maar dit is ook wel fijn want ben niet zeker van dat ze stevig genoeg zitten.
Het geluid is prima kwaliteit alleen mijn oren doen na afloop dus echt zeer en vind ik het comfort dus niet prettig. Ik zal ze dan ook terug sturen.

Pluspunten

• Tappen voor mute
  • Tappen voor next song
  • Vormgeving

Minpunten

• Zeer in mijn oren
  • Pasvorm

a************@g******** 18-03-2022

Uniek design, maar niet zonder nadelen

Geschreven voor: Sony Linkbuds

Het design is uniek, maar is het ook fijn om ze te gebruiken ? Na een paar weken vind ik het nog steeds lastig hier een eenduidig antwoord op te geven..
-In sommige situaties is het heel veilig om de omgeving te horen zoals buiten. Maar binnenshuis hoor je ook alles en dat is dan vaak weer storend.
-In eerste instantie leken ze vrij stevig in mijn oren te zitten en door het lichte gewicht voel je ze ook bijna niet. Maar toen ik een keer bukte tijdens een wandeling was ik er bijna eentje kwijt, dus dat valt toch tegen.
-Het geluid haalt het niet bij earbuds uit dezelfde prijs categorie, dat is toch wel een zwaar compromis vooral omdat de concurrentie vaak toch wel audio pass-through heeft die je op verschillende settings kan instellen.

Pluspunten

• Omgeving is altijd te horen
  • lichtgewicht

Minpunten

• Omgeving is altijd te horen...
  • Doosje is lastig in gebruik
  • batterijduur is zozo

Ellen 18-03-2022

Goed concept

Geschreven voor: Sony Linkbuds

Ik ben iemand die veel onderweg is, zowel lopend als per fiets en ov. Een beetje muziek hierbij vind ik erg fijn. Echter merk ik dat ik mij vrij snel afsluit van omgevingsgeluid. Dat is niet altijd gewenst. Daarom leken deze oordopjes mij ideaal.
Bij het openen van het doosje had ik mijn twijfels of de oordopjes wel goed zouden blijven zitten. Dit omdat de linkbuds anders van vorm zijn. Eenmaal in, zitten ze erg prettig en doordat je ze niet in je oor duwt blijven ze frisser.
De kwaliteit van het geluid vind ik niet uitzonderlijk te noemen. Met de app kan je dit afstellen naar wens, maar voor mij voldoet het geluid van een goedkoop setje al prima.
Omgevingsgeluid is prima hoorbaar mits je niet de volume voluit hebt staan. Als je buiten loopt en het waait goed, ruizen deze oordopjes minder dan de oordopjes die ik gewend ben.

Wel is mij helaas al een paar keer opgevallen dat de bluetooth verbinding wegvalt.

Pluspunten

• ontwerp

Minpunten

• wegvallen verbinding

Annebertie 16-03-2022

Oordopjes 2.0

Geschreven voor: Sony Linkbuds

Ik gebruik deze nu een paar weken. Ze blijven goed in je oor zitten, ook bij intensief sporten. Er zitten verschillende maten rubberen ringetjes bij dus dit zou bij de meeste mensen goed moeten passen. Ze zijn licht, zonder geluid merk je amper dat je ze in hebt. Je hoort je omgeving dan met een normaal geluid, niet dof. Geluid is warm en goed gebalanceerd, weinig bass. Het is mogelijk om in een app het geluid in een equalizer naar eigen wens aan te passen. De batterij gaat zeker een uurtje of 5 mee en in de oplaadcase laden ze snel weer op (oplaadcase is niet draadloos)
Bellen gaat vanzelf en is heel duidelijk, ook voor de andere kant. In de bijbehorende app kun je zelf instellen wat je met het linker of rechter oortje wilt bedienen.
Je kunt in de app ook aan (of uit) zetten dat zodra je gaat praten de muziek pauzeert.
Deze zijn echt bedoelt om je niet volledig af te sluiten van de buitenwereld, in het verkeer wel zo veilig. Desondanks een goed geluid. Gaat het je puur om de muziek/geluid en wil je geen afleiding dan moet je misschien andere kiezen maar wil je goed geluid en in contact blijven met de wereld om je heen zijn deze een hele goede keuze.

Pluspunten

• Geluid
  • Je hoort omgevingsgeluiden goed
  • Licht van gewicht
  • Passen goed en vallen niet uit
  • Functies zelf in te stellen

Minpunten

• Weinig bass
  • Niet draadloos opladen

Esther 13-03-2022

wel een voldoende, maar niet voor mij

Geschreven voor: Sony Linkbuds

Ik heb de oordopjes nu een paar weken in gebruik. In eerste instantie moest ik even wennen aan hoe ze in mijn oor moesten, maar dat was snel gewend. Wat ik met andere dopjes vaak heb is dat ze uitvallen, dat doen deze absoluut niet. Dat is fijn. Maar als ik ze langere tijd draag gaan ze me wel irriteren.
Het geluid van de dopjes is oke, het is niet het beste, maar zeker ook niet slecht.
Je kan gebruik maken van google assistent, maar dat vind ik eigenlijk meer hinderlijk dan fijn. Ze leest berichten voor als je die binnen krijgt, maar dat is niet altijd gewenst.
De bediening vind ik zelf niet heel prettig, het lijkt niet altijd goed te werken.
Een voordeel is dat je de omgeving nog een beetje kan horen met de oordopjes in. Ook kan je het geluid laten aanpassen op de omgeving, maar dan gaat wel dat voordeel juist verloren. Dus dat heb ik uit gezet.
Eindoordeel dus, wel een voldoende, maar niet wat ik zelf zoek.

Pluspunten

• blijft goed zitten
  • mooie vormgeving

Minpunten

• geluid niet top
  • zitten na langere tijd niet lekker

Sander1973 11-03-2022

Goede oortjes met uniek design

Geschreven voor: Sony Linkbuds

Ik heb deze LinkBuds nu een paar weken in gebruik en ben positief verrast over dit concept.
Ze worden geleverd in een mooi compact doosje waarin je ze ook op kan laden. Door de compactheid van het doosje zijn ze makkelijk mee te nemen.
Het verbinden met mijn telefoon gaat snel en soepel en de verbinding blijft goed.
Ik vind ze comfortabel in mijn oren zitten en ze vallen niet uit.
Ik was erg benieuwd of de open constructie goed zou werken en of het geluid dan wel goed is. Over beiden ben ik zeer tevreden. De omgeving kan ik goed horen en ik voel me niet zo afgesloten als met andere oortjes. Afhankelijk van het volume kun je ook gewoon een gesprek voeren terwijl je muziek luistert. Eventueel kan je ook via de app instellen dat de muziek automatisch stopt als je een gesprek begint. Op zich een handige optie maar ik vindt het wel lang duren voordat de muziek weer start na het gesprek.
Het geluid is prima en valt mij heel erg mee. Ik had verwacht dat het wat schel zou zijn door de open constructie maar het klinkt gewoon goed.
De oortjes zijn te bedienen door naast je oor te tikken. Ik vind dit een stuk fijner dan dat je op de oortjes zelf moet tikken. De bediening is aan te passen via de bijbehorende app. Dat werkt prima.
Ik ben zeer tevreden.

Pluspunten

• Omgeving hoorbaar
  • Geluid

Minpunten

• zeer korte oplaadkabel

JanmetterPet 09-03-2022

Prima oortjes, tof concept maar zelf nog niet overtuigd

Geschreven voor: Sony Linkbuds

De Sony LinkBuds zijn een mooi en uniek vormgegeven oortjes. De verpakking is goed over nagedacht; de beschikbare ruimte is goed gebruikt en alles is er eenvoudig uit te halen met lipjes. De verpakking en het product lijken gemaakt van gerecyclede materialen, waar ik persoonlijk wel blij mee ben. Bij het uitpakken en in de hand nemen van de oortjes voelden de oortjes echter wel goedkoop aan.

De geluidskwaliteit vind ik persoonlijk af-fabriek matig en mist diepgang in het geluid. Na het tweaken van de equalizer krijg ik echter al beter geluid eruit, doch niet overtuigend voor mij. Wel kan ik door de vormgeving het omgevingsgeluid nog aardig horen. Dit is uiteraard wel afhankelijk van het ingestelde geluidsniveau van de oortjes.

Op de fiets vind ik deze oortjes echter prettiger dan mijn Samsung Buds Pro. Dit is enerzijds doordat ik beter het omgevingsgeluid hoor, en anderzijds doordat ik minder last lijk te hebben van windruis met deze oortjes.

Onder de streep ben ik niet overtuigd van dat deze oortjes de juiste zijn voor mij, maar ik begrijp de gedachte achter de oortjes, om verbonden te blijven met de wereld en je niet volledig af te sluiten daarvan.

Pluspunten

• Omgevingsgeluid blijft hoorbaar
  • Prima geluid
  • Aardige bedieningsmogelijkheden

Minpunten

• Beperkte lage tonen
  • Met bediening ook wel foute registraties

Mathieu 08-03-2022

Ultieme gevoel van vrijheid en veiligheid

Geschreven voor: Sony Linkbuds

Ik ben tot nu toe meer dan tevreden over de oordopjes. Ik heb vorig jaar de Sony WF-C500 gekocht en dat waren de eerste draadloze in-ear oordopjes die ik heb. De vrijheid van draadloos is heerlijk. Maar dit concept overtreft dat gevoel dik. Draadloze oortje, maar toch volledig verbonden zijn met je omgeving is voor mij de ultieme vrijheid. Niet meer het gevoel dat je wat mist qua conversaties die om je heen worden gevoerd. Of bang zijn in het verkeer dat je die vrachtwagen niet hoort aankomen. Een veilig gevoel in meerdere opzichten.

Natuurlijk heb je niet dezelfde beleving tijdens het luisteren naar muziek als je earbuds met active noise cancelling zou gebruiken, maar ik ben heel tevreden met het kwaliteit van het geluid. Ook ben ik tijdens vergaderingen goed te verstaan en kunnen deze oordopjes prima op kantoor gebruikt worden.
Daarnaast zijn de oortjes licht en zitten lekker in de oren. Ik zou ze wel de hele dag kunnen dragen, zo comfortabel voelen ze aan. Minpuntje is dat de batterij het niet de hele dag uithoudt en tussentijds opladen in de case wel nodig is.

Wat ook geweldig is, is de bediening van de LinkBuds. Niet door drukknop of touchknop, maar door naast je oor op je wang te tikken. De functies van het tikken zijn middels de app toe te kennen.

Tevens zijn de oordopjes goed beschermd tegen regen of zweet door de IPX4-classificatie. Middels de app op je telefoon kan je nog een equalizer bedienen. Wat ik mis aan de dopjes is om deze aan meerdere apparaten tegelijk te kunnen koppelen. Tijdens het werk switchen tussen vergaderingen op mijn laptop en muziek op mijn telefoon moet ik eerst de dopjes met het apparaat ontkoppelen om vervolgens met het ander apparaat te koppelen. Maar het koppelen gaat verder zonder probleem.

Ook handig is dat je via de app kan instellen dat het muziek stopt zodra je praat en na 15 sec dat je stil bent weer automatisch hervat.

Ik was van te voren al heel enthousiast over het concept en de LinkBuds hebben mij in de praktijk niet teleurgesteld. Dit is niet misschien iedereens cup of tea, maar wat mij betreft een dikke aanrader.

Pluspunten

• Verbonden blijven met omgeving
  • Zeer comfortabel
  • Bediening
  • Subtiel design

Minpunten

• Accuduur kan beter
  • Niet verbinden meerdere apparaten tegelijkertijd

HarrydB 08-03-2022

Voor de juiste doeleinden een prachtige uitvinding

Geschreven voor: Sony Linkbuds

Echt een innovatief concept. Eindelijk kun je met een gerust hart gaan wandelen of fietsen met de oortjes in, zonder de angst te hebben dat je iets niet hoort aankomen. Ook op werk erg handig, niet meer je verplicht voelen om de oortjes uit je oren te peuteren als een collega je iets vraagt. Bij thuiswerken handig omdat je minder mist wat er om je heen gebeurt. In omstandigheden waar er geen achtergrondgeluid is dat uitgefilterd hoeft te worden, of als het juist zeer belangrijk is dat je omgevingsgeluid moet meekrijgen, heb ik ervaren dat dit een heel handige uitvinding is.

Er zijn ook minpunten; Wat een beetje tegenvalt is het feit dat de oortjes, althans de case, niet draadloos kan laden. Daarnaast kun je niet tegelijkertijd met meerdere apparaten verbonden zijn met bluetooth, iets wat ik eigenlijk wel verwacht had voor deze prijsklasse. Immers, juist dit type wil je de hele dag inhouden, en dan wil je niet steeds handmatig op je laptop of telefoon de verbinding opnieuw willen leggen. De case is mooi gevormd, maar wel relatief groot ten opzichte van ander oortjes, zonder dat daar echt reden toe lijkt. Tenslotte; als je ook in luidruchtige omgevingen wil werken waar geluid uitgefilterd moet worden, dan moet je helaas ook nog een ander model er naast kopen.

Pluspunten

• veilig wandelen of fietsen terwijl je ze gebruikt
  • makkelijk te pairen met apparaten

Minpunten

• niet draadloos laden
  • maar 1 bluetooth verbinding tegelijkertijd

RemcoH 08-03-2022

Bijzondere oordopjes met plus- en minpunten

Geschreven voor: Sony Linkbuds

Na een week de Sony LinkBuds gebruikt te hebben, hink ik op 2 gedachten. Ik ben verkocht aan het idee van de LinkBuds, maar ze zijn niet perfect. Ze vervangen dan ook niet op alle plekken mijn andere Bluetooth earbuds, maar op kantoor en bij een wandeling door het bos neem ik voortaan de LinkBuds mee!

Het bijzondere aan de LinkBuds is namelijk dat je nog steeds goed geluid uit de omgeving kunt horen. Waar gewone in-ear oordopjes je oren helemaal afsluiten, kun je met de LinkBuds gewoon meeluisteren op kantoor of de vogels horen fluiten in het bos. Ook ervaar je geen drukkend gevoel meer in je oor. Prettig!

Het geluid van de LinkBuds is prima. Het volume is goed instelbaar, en met de te downloaden app kun je de equalizer eenvoudig naar smaak aanpassen. Voor mij klinkt ook de bass goed genoeg, maar muziek blijft een kwestie van smaak. Maar je hoort soms natuurlijk nog steeds de omgeving, dus houd daar rekening mee.

Ook tof: de bediening van de Sony LinkBuds. Je kunt deze namelijk bedienen door op óf in de buurt van de earbuds te drukken. En het werkt nog goed ook! Dit voorkomt weer wat irritatie op je oor omdat je niet op de earbuds zelf hoeft te drukken.

Wat betreft draagcomfort zitten er voor- en nadelen aan dit ontwerp ten opzichte van de standaard. Je gehoorgang blijft vrij, wat prettig is, en de LinkBuds ook schoon blijven van oorsmeer. Maar door hoe de LinkBuds in je oorschelp moeten klemmen kan het toch een wat irriterend, drukkend gevoel geven. Ik zou ze dan ook niet langer achter elkaar dragen dan een uur of 4, 5 - maar dat is prima, want zolang gaat de batterij ook mee op een volle lading.

Samenvattend ben ik best tevreden met de Sony LinkBuds, vooral dus in specifieke omgevingen of voor mensen die problemen hebben met in-ear oordopjes. Dan zijn de LinkBuds zeker de moeite waard om te proberen!

Pluspunten

• Je kunt nog steeds je omgeving horen
  • Goed (aanpasbaar) geluid
  • Handige bediening
  • Uitgebreid instelbaar
  • Adaptieve volumeregeling voor omgevingslawaai

Minpunten

• Je kunt nog steeds je omgeving horen
  • Kan irriteren in je oorschelp
  • Indoen is soms wat gepriegel

EdNholland 08-03-2022

Perfect geluid voor dagelijks gebruik

Geschreven voor: Sony Linkbuds

De Sony link buds nu ruim 2 weken in gebruik. De reden dat ik deze heb gekocht was dat ik voor het sporten ( Fietsen, CrossFit, hardlopen ,snowboarden )nieuwe ear pods zocht . Maar dan we een model waar ik juist het omgeving geluid wel kon horen , zodat ik niet volledig afgesloten ben van de omgeving, maar wil wel goede geluidskwaliteit met een mooi vol geluid. En deze Sony link buds voldeden aan de omschrijving. En ik moet zeggen ik ben heel erg verrast door de geluids kwaliteit, de pasvorm ( die door losse onderdeeltjes op maat te maken is voor elk type gehoorgang. ) en de levensduur van zowel de buds als het opberg laadstation. De Sony app die je nodig hebt is erg gebruiks vriendelijk . Daarnaast kan je gewoon Google Assistent gebruiken door simpel op je buds te tikken zodat je hands free toegang hebt tot o.a. je favoriete Spotify playlist. Ik ben zeer tevreden over de buds en gebruik ze elke dag .

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Door open systeem hoor je wel je omgeving
  • Levensduur accu

Minpunten

• Als je noisecanceling zoekt is dit niets voor jou
  • In 2 kleuren verkrijgbaar

buisman 07-03-2022

Vergadertijger? Eter? Eindelijk earbuds voor jou.

Geschreven voor: Sony Linkbuds

Wat nou, als je juist níét wil zijn afgesloten van de omgeving en je de bestaande "ambiant sound" modi van afsluitende headsets onprettig vindt? Dan ben je waarschijnlijk aan het vergaderen, aan het eten en luisteren of wil je alert blijven op je omgeving, terwijl je naar je eigen muziek luistert.
Dat is waar de Linkbuds voor zijn. En dat doen ze zeer goed. Het geluid, zowel in als uit, is beter dan dat van de Apple Airpods Pro. Luister maar naar de vergelijking van de microfoons: http://tiny.cc/LinkbudsVergelijking Maar bluetooth neemt toch altijd wat kwaliteit weg. Apple onderdrukt wel iets beter het omgevingsgeluid, ten koste van volheid en natuurlijkheid.
De Sony app is een verhaal apart. Achievements voor het gebruiken van je koptelefoon? OK. Maar alleen in portrait modus bruikbaar zijn, waardoor je je tablet moet draaien? Not so much.
Leuk wel is spotify tap, waarmee je in één tik van waar je ook was naar je favoriete playlist gaat.
Dat tikken zelf is ook goed uitgevoerd: niet op de minuscule oordopjes, maar op je schedel er vlak voor. Het werkt uitstekend en is makkelijker en sneller te vinden dan grijpdrukpookjes op de airpods.

Pluspunten

• Uitstekend geluid in en uit
  • unieke openheid voor omgevingsgeluid

Minpunten

• minder makkelijk in je oor te krijgen
  • Eigenzinnige Sony app
  • Omgevingsgeluid iets meer hoorbaar door microfoon

Jacqie1983 04-03-2022

Mooi design maar blijft niet zitten

Geschreven voor: Sony Linkbuds

Deze linkbuds inmiddels een week in huis. Mooi helder geluid en ook dat je de omgeving hoort terwijl je in de stationshal loopt of in de trein zit vind ik een groot pluspunt.

Helaas blijven ze niet altijd goed zitten, ondanks de goede omschrijving die erbij zit.

Opladen gaat perfect in het bijgeleverde doosje en gaat ook zeer snel. Daarnaast is het design erg mooi

• Opladen

Minpunten

• Blijft niet zitten

WendyAlph86 04-03-2022

Music was my first love

Geschreven voor: Sony Linkbuds

Jaaa hier een mega fan van muziek luisteren onderweg naar werk, school of tijdens het schoonmaken in huis. Een lekker muziekje is het halve werk. Met deze linkbuds kan je in ieder geval op en top genieten van muziek. Het handige aan de linkbuds vind ik dat je door twee maal te tappen vlak naast je oor de muziek stopt, fijn als je even met iemand in gesprek wilt gaan of je even stilte nodig hebt. En ook het drie keer tappen naast je oor om een volgend liedje af te spelen. Heeel fijn! Geen gedoe meer! Het was wel even klungelen om de oortjes goed fijn in mijn oren te plaatsen. Ik had twee verschillende houdertjes nodig maar dan zitten ze ook stevig in je oor. Het kleine formaat en het niet meer hoeven stoeien met de snoertjes is een hele verademing! Zo kan je weer op en top genieten van MUZIEK! Owja ook handig met een telefoontje onderweg op de fiets of auto.

Lotte 01-03-2022

Sony linkbuds

Geschreven voor: Sony Linkbuds

Deze draadloze geluidsdragers heb ik inmiddels 2 weken mogen gebruiken. Het geluid is erg mooi en helder. Echt vernieuwend is het feit dat je achtergrond geluiden kunt horen, bijvoorbeeld in het verkeer. Dit bevorderd de verkeersveiligheid aanzienlijk. Toch hoor je muziek zelf ook heel erg goed.

De pasvorm in het oor is goed. Toch viel hij soms uit, doordat het siliconen ‘lipje’ niet goed in mijn oor geplaatst kon worden. Op de verpakking zag ik dat hiervoor verschillende maten te verkrijgen zijn, dus wellicht dat dit uitkomst biedt.

Verbinding met Bluetooth werkt goed.

Bediening werkt zeer goed met de app. Ook is het apparaat te bedienen door vlak voor je oor te tikken, dan gaat hij bijvoorbeeld op pauze (dit kan je zelf instellen).

Wanneer het oordopje uit valt, gaat het geluid automatisch op pauze.

Pluspunten

• Mooi ontwerp
  • Vernieuwend

Minpunten

• Valt bij mij soms uit

Maurice84 28-02-2022

Erg bijzondere draadloze oordopjes!

Geschreven voor: Sony Linkbuds

Sony heeft tot mijn grote verrassing een probleem opgelost waar ik al jaren tegenaan liep! Oordopjes die toch comfortabel zitten én toch omgevingsgeluid blijven horen zodat je je niet geïsoleerd voelt. Het is wellicht geen oordopjes voor de meeste mensen, maar wel als je werkt in een omgeving waarbij alertheid belangrijk is of als je (zoals ik) de isolatie van de typische "in-ear phones" niet prettig vindt.

Bij het uitpakken trof ik een mooi oplaaddoosje en oordopjes aan welke naar Sony's zeggen volledig van hergebruikt plastic is gemaakt. De oordopjes zien er anders uit dan normaal doordat er een gat in het midden zit en de speaker eromheen zit. Dit geeft dan ook het effect dat je alles kan blijven horen. De oordopjes voelen solide aan en kan tegen een stootje. Daarnaast zijn ze magnetisch waardoor op een bepaalde manier in het doosje zodat deze niet verschuift en altijd op dezelfde manier erin valt als je ze erin doet.

Vervolgens heb ik de oordopjes eruit gehaald en deze begonnen root/blauw te knippen zodat ze gekoppeld kunnen worden met de telefoon en dit ging prima middels Bluetooth. Vervolgens heb ik ze meegenomen naar mijn sportschool en ben ze daar gaan testen met een podcast en muziek. De geluidskwaliteit is prima. Stemmen komen helder/diep over en het muziek klinkt niet schel en geen overstuur. De pasvorm van de oordopjes voelen niet onaangenaam. Ze liggen wat oppervlakkig in het oor en kan daardoor wat schuiven tijdens bewegingen (vooral bij zware oefeningen). Door zijn vorm is de accuduur helaas wel wat beperkter dan andere oordopjes (+/- 4 uur speeltijd).

Extra's wat deze oordopjes onderscheidend maakt is o.a. de Touch Control. Dit is een leuke gimmick waarbij je gebied rond je oren 2 or 3x kan tikken zodat er een actie kan worden uitgevoerd zoals volume/pauze. De app bied daarnaast allerlei opties waaronder de equalizer (die ik wat moest instellen voor meer laag) en adaptieve volume wat in de sportschool met piekgeluiden wat minder goed werkte. Tot slot zijn de oordopjes spatwater dicht.

Als conclusie kan ik met trots zeggen dat deze oordopjes heel fijn in gebruik zijn en ze een praktisch probleem oplossen! Daarnaast zien ze er heel modern uit dankzij de aparte vorm en je krijgt er fraai oplaaddoosje + de extra features bij. Al met al een prima aankoop!

Pluspunten

• Omgeving blijft goed te horen
  • Comfortabel te dragen

Minpunten

• Accu duur is wat kort
  • Volume is wat zacht

Rm 26-02-2022
  • Product gekregen

Perfecte oortjes als je omgevingsgeluiden wilt blijven horen

Geschreven voor: Sony Linkbuds

Ik ben erg verrast door deze oortjes.
Ze zien er niet alleen mooi uit maar ze zitten erg fijn omdat je oorkanaal niet afgesloten is.
Hierdoor kun je de omgeving horen net alsof je geen oortjes in hebt.(bij hoge volume niet meer)
De "boogjes" die in je oorschelp klemmen voel je bijna niet.

De verpakking is plastic vrij en de oortjes en doosje zelf zijn van gerecycled plastic gemaakt.

Het geluidskwaliteit is niet erg goed als je ze de eerste keer opstart maar als je de dsee aanzet en de equalizer op enthousiast zet is het heel erg goed.(zelfs vergelijkbaar met de wf1000xm3)
De bass is net genoeg.(onvoorstelbaar hoe ze dat voor elkaar gekregen met drivers waar het middelste gedeelte ontbreekt)
Er is ook een adaptieve volume regeling die naadloos werkt.(vergeet alleen niet de Sony headphone connect te downloaden)

Telefoongesprekken vloeren gaat erg goed.
Ik hoor de tegenpartij duidelijk en zij mij ook.

De ipx4 rating is geruststellend voor gebruik in de regen.
Ik luister naar muziek tijdens het werk op redelijk lage volume(meer als achtergrond muziek) zodat ik nog goed kan communiceren met de klanten en ik kom mijn werkdag makkelijk door met 1 lading.

De linkbuds hebben mij erg verrast met de geluidskwaliteit.
Verwachtte niet veel ervan door het bijzondere design van de drivers.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Ringvormige ontwerp
  • Compact
  • Gesprekskwaliteit
  • Goede aop

Wouter S. 25-02-2022

Goed oordopjes, lekker open, Comfortabel

Geschreven voor: Sony Linkbuds

Wat een fijne dopjes! De Sony Linkbuds zitten niet in je oor maar geklemd in je oorschelp.

Het geluid is prima te hebben vooral in combinatie met het omgevingsgeluid wat ook doorkomt. desgewenst zo hard te zetten dat je daar overheen gaat. Klank is prima.

Ik heb ze gekozen omdat ik tijdens het motorrijden graag muziek wil luisterne en normale dopjes te afsluitend vind. De Linkbuds doen het goed! ook na enkele uren rijden nog steeds een goed draagcomfort. Al heb ik vanwege het dragen van de helm een grote maat rubbertje moeten plaatsen om de Linkbuds in mijn oor te houden.

De levensduur van de accus is in orde. ik kan meerdere uren rijden zonder me zorgen te maken over de accu. ANders even tien minuutjes in het b doosje doen om weer bij te laden. De Sony linkbuds zitten goed vast in dat doosje trouwens. Zowel een amgneet als een kliksluiting houden ze op hun plaats. De deksel van het doosje kun je vastzetten zodat je dar geen last van heb.

De gesprekskwaliteit is dik in orde, Ik kon mijn gesprekspartner goed horen en mijn geluid was duidelijk zonder al te veel omgevingsgeluid.

Wel heb ik de mogelijkheid tot afstand bediening op je wang naast de linkbuds uitgezet. Als ik mijn integraalhelm ophebt met kinbeugel is dat lastig. een beweging van de helm slaat op een nummer over of stopt je muziek. Dat uitzetten doe je in de verplichte App die je erbij moet nemen. Natuurlijk krijg je dan ook een uitgebreide toonregeling, bass boost en allerlei andere niet perse noodzakelijke dingen bij. Ik bedoel een award omdat ik meerdere dagen achter elkaar de linkbuds heb gebruikt? Kom zeg, doe effe serieus.

Daarom maar 9 van de 10.

Pluspunten

• Laag gewicht, dus goed draagcomfort
  • Goede geluidskwaliteit
  • omgevingsgeluid kan doorfilteren

Minpunten

• uitgebreide, verplichte app op je mobiel