SMS Audio STREET by 50

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de SMS Audio STREET by 50 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Tinus6903 17-02-2015
Geschreven voor: SMS Audio STREET by 50

Het betreft een mooie headphone waarbij erg veel aandacht besteed is aan het design. Het product word mooi aangeleverd in een doosje met daarin een hardcase opberghoesje.

De geluidskwaliteit is vrij goed. de bass is niet overdreven aanwezig en de tonen worden erg afgespeeld.

het draagcomfort vind ik persoonlijk wat minder fijn. de schelpen zijn vrij groot waardoor ze over mijn oren vallen. na een uur luisteren begint het pijn te doen aan mijn oorschelp die tegen de binnenkant van de headphone drukt. hier zal niet iedereen last van hebben want mijn oren zijn gewoon erg klein. de kussentjes zijn wel erg zacht. aan de bovenkant zit een vrij dik kussentje want minder fijn is.

De duurzaamheid vind ik erg slecht. na 4 maanden van normaal gebruik begon hij te scheuren bij de schroefjes. langzamerhand breekt die steeds verder. je kunt hem ook niet ver buigen in vergelijking met bijvoorbeeld beats. de kabel is dik en zal niet snel breken maar het duurde wel 2 maanden voordat hij een beetje soepel werd.

sander1084 14-11-2013
Geschreven voor: SMS Audio STREET by 50

Hallo muziekliefhebbers,

Na de teleurstellende ontdekking van mijn overleden hoofdtelefoon (Sony MDR-V55). Wist ik direct dat ik een nieuwe wou, Ik gebruik de hoofdtelefoon dagelijks.

Toen ik het pakket opende merkte ik al meteen dat er aan de verpakking veel aandacht was besteed, het ziet er allemaal verzorgd uit. Eenmaal het pakket geopend vind je de hoofdtelefoon netjes in het bijgeleverde hard-case opgeborgen. Wat mij meteen opviel was het formaat, echt een klein hoesje waar de hoofdtelefoon net in past (ter vergelijking, de hard-case past gemakkelijk in de UDG Creator Headphone Case Small flightbag). Ook de hoofdtelefoon zelf is erg klein en compact (ligt). Toen ik begon met luisteren was ik in het begin niet heel erg verrast over de geluidskwaliteit, ik vond het een beetje dof. Maar na dat ik de hoofdtelefoon even in had laten spelen en beter ging luisteren stond ik versteld over de kwaliteit, het brengt je muziek echt tot leven!

Alle plus-punten samengevat:
- een erg dynamisch (levend) geluid.
- een volle bas, maar niet te overdreven
- de midden en hoge tonen zijn erg goed weergegeven!
- de lage tonen drukken de midden en hoge tonen niet weg, dit komt nogal eens voor bij hoofdtelefoons.
- erg ligt en compact.
- bijgeleverde hoesje is echt ideaal!
- dikke en stevige afneembare kabel met microfoon.
- erg zachte oorschelpen, je voelt nauwelijks dat je hem op hebt.
- zeer goede noise-cancelling.
- zeer stevige constructie zonder krakende delen
- erg goede afwerking, hier mag je mee gezien worden!

Alle min-punten samengevat:
- de oorschelpen kunnen gaan "zweten"
- de hoofdtelefoon past niet in het hoesje als je de hoofdband hebt versteld.
- op de verlengband zitten geen nummers, zo kun je niet altijd dezelfde instelling hebben.
- in het hoesje zit geen vakje voor de kabel.

Conclusie:
Als je opzoek bent naar een goede en stevige hoofdtelefoon voor toepassingen waar je veel aan het reizen bent dan is dit de perfecte oplossing.

Dus als je twijfelt, gewoon doen!

Groeten,

Sander

EDIT: Ik was nog niet bekend met dit merk en het deed me een beetje denken aan Beats, maar bij Beats wist ik dat de constructie niet erg stevig was en de bass echt overpowered. Dus ik heb toch een gokje gedaan in de hoop dat dit merk beter was en nu kan ik dit bevestigen.