AKG K240 STUDIO zwart

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AKG K240 STUDIO zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

BastiaanW 06-08-2014
Geschreven voor: AKG K240 MKII

Voor mijn muziekhobby zocht ik een degelijke, betaalbare koptelefoon. In de winkel heb ik een vergelijk gedaan tussen een Bayer Dynamic en een Sennheiser van dezelfde prijscategorie: de BD vond ik veel te 'hifi', te mooi en te gekleurd en bij de Sennheiser was het draagcomfort dramatisch. De AKG zit prettig (geen tien, daarvoor heb ik nog wel een paar kleine verbeterideetjes) en het geluid is uitstekend te noemen.
De duurzaamheid is uitstekend: ik gebruik hem minstens twee keer in de week, soms zelfs dagelijks en het enige wat ik onlangs heb moeten doen is een vervanging van de oorkussens.
Deze zijn los te krijgen. Gratis tip: vervang ze gelijk alletwee, ook al is er maar eentje stuk. Je merkt het verschil tussen oud en nieuw goed en voor de kosten hoef je het niet te laten.

Fokkie 18-03-2008
Geschreven voor: AKG K240 MKII

Ik heb hem net een paar dagen, voor mijn verjaardag gekregen.. ik zit nu naar fade to black van metallica te luisteren, maar dat klinkt toch goed!! Wil je goed gebruik maken van deze koptelefoon zul je er toch een amplifier tussen moeten zetten.. op een mp3 speler of iets dergelijk valt het tegen.. Het is ook makkelijk dat onderdelen ervan te vervangen zijn, alleen de kabel hadden ze misschien beter direct coiled kunnen doen :)

jackypee 10-06-2007
Geschreven voor: AKG K240 MKII

Reeds 19 jaar in gebruik en nog steeds geen behoefte om hem te vervangen. De K240 is een model dat al -tig jaren verkocht wordt en dat geeft al aan hoe het zit: een klassieker. Het geluid is zeer goed maar hij is niet helemaal neutraal. Het laag is niet 100% strak maar neigt wat naar vol en warm en het hoog is soms iets teveel benadrukt. Maar hij klink gewoon probleemloos lekker (ik heb een hekel aan dit soort woorden maar het dekt de lading het best). Ik beluister meestal klassieke muziek met CD maar ook veel andere muziek en geluidbronnen. Ik heb een jaar geleden een dun inlegdoekje verwijderd omdat het begon te verpulveren (moet kunnen na 18 jaar), maar dit kan dan ook gewoon omdat het product goed service-baar is. AKG publiceert de documentatie voor onderhoud en vervanging van onderdelen. Kortom een product met eeuwigheidswaarde van een kwaliteitsfabrikant. Ik weet niet hoe het met de huidige versie gesteld is, maar ik zou zeer waarschijnlijk weer een K240 kopen als mijn huidige ooit zijn levenseinde bereikt. Een geweldig product.