Antec dBs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 45 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Antec dBs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Sastroprawiro 23-09-2014
Geschreven voor: Antec dBs

Ik heb een duo-pack gekocht en beide hoofdtelefoons verliest al geluid aan 1 kant binnen een half jaar. Het geluid is wel erg goed.

labanimal 31-03-2014

Verpakking netjes verzorgd.
Geluid is goed, lekker veel bas. Zitten een drietal rubberen plugs bij, welke voor mij niet de ideale maat hebben Geluid is wel iets minder dan mijn Fischer Plugs....maar die waren ook het dubbele van deze. Dus prijs kwaliteit verhouding is prima.
Duurzaamheid is prima,ik val er regelmatig mee in slaap en vindt ze dan 's morgens ergens terug in mijn bed.
Rode kabel geeft enige geluid, maar dat inherent aan het gebruikte materiaal. Zijn wel makkelijk uit de knoop te halen.

agrior 31-03-2014
Geschreven voor: Antec dBs

Onlangs heb ik deze in-ears aangeschaft omdat mijn oude in-ears van Creative aan vervanging toe waren. Dat is dan ook gelijk mijn vergelijkingsmateriaal.

De oortjes zijn goed verpakt en de doos verklapt het direct: het design is opvallend rood met zwart. Het is een kwestie van smaak, maar het bevalt mij wel. Bij het verder uitpakken blijkt alles goed beschermd te zijn. De oortjes worden met drie siliconen eindstukjes geleverd waarvan de middelste maat al gemonteerd is. Verder zit er een clipje bij om bijvoorbeeld het snoer aan de jas te bevestigen. Als laatste valt op dat het snoer omhult is met touw. Dit is onwijs handig. Mijn vorige dopjes hadden dit niet en bleven regelmatig 'plakken' aan mijn jas waarna ik ze uit mijn oren trok. De dopjes zien er kwalitatief uit en wekken hiermee een goede indruk.

Het aansluiten is 'plug and play'. Je hoort een verrassend diepe bas en de hoge tonen komen ook goed naar voeren. Het middengebied had bij mij wat tuning nodig maar dat kon ook aan mijn equalizer instellingen liggen op mijn MP3 speler. Over de geluidskwaliteit ben ik dus zeer tevreden.

De duurzaamheid heb ik nog niet kunnen beoordelen omdat ik het product nog niet zo lang heb, maar het ziet er kwalitatief uit.

Al met al ben ik zeer tevreden met deze oordopjes en staat deze zeer hoog in de afweging prijs/kwaliteit.

Yerk Krey 31-03-2014

Draagcomfort:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik een hekel heb aan in-ears. Deze lijken (nauwelijks) beter te zitten dan standaard weggooidopjes die je bij de Action haalt. Maar het blijft een gefriemel om ze goed in te drukken.

Vormgeving:
De rode kleur en de nylon draadjes vormen een leuke combinatie.

Geluidskwaliteit:
Prijs/kwaliteit gezien is het erg goed. Ze zijn beter dan standaard goedkope dopjes in de prijsklasse van 10-15 euro, maar voor echte goede kwaliteit zul je toch wat dieper in de portemonnee tasten. Bij mij sluiten de oordopjes redelijk goed de omgeving af, ongetwijfeld ook een factor die meespeelt en iets wat niet voor iedereen opgaat.

Duurzaamheid:
Deze vind ik erg lastig. Door de nylon bedrading denk ik dat de oordopjes erg duurzaam zijn (bij mij gaan oordopjes vaak 1-2 maand mee voordat ze stoppen vanwege kabelbreuk), maar omdat ik ze nog niet lang genoeg in bezit heb, kan ik dit niet zeggen.

bNiels 30-03-2014
Geschreven voor: Antec dBs

Prima oordopjes met een rijke diepe bass. Hierdoor zijn de oordopjes ideaal voor electronische muziek. Maar omdat de kwaliteit van de oordopjes zeer goed is worden andere tonen niet vervormd zodat het beluisteren van alle soorten muziek ook prima kan.

Verder hebben de oordopjes touwtjes i.p.v kunstof koortjes waardoor ze minder snel in een knoop raken.

FantasyGod 28-03-2014

Product:
Doosje en boekjes etc. is wat men er van zou verwachten, en is wat mij betreft ook vrij onbelangrijk. Er zitten zes paar ear-tips in (small, medium, large) van rubberachtig materiaal.
De dopjes zelf zijn gemaakt van een hard plastic wat doet vermoeden dat ze tegen een stootje kunnen. De kabel zelf is vrij dun, er zit een laagje textiel omheen aan de buitenkant waardoor de kabel makkelijker glijd dan de standaard rubberen buitenkant, hierdoor is de kabel ook een stuk makkelijker om uit de knoop te halen.

Geluid:
Persoonlijk vind ik het fantastisch. Als iemand die een geaccentueerde bas waardeert, sluiten deze dopjes perfect aan bij mijn verwachtingen. De bas verpest de mid- en hogere tonen niet. De isolatie van met name de rubberen tips is werkelijk fantastisch. Wanneer je wel eens met het OV reist, of lawaaierige buren hebt, dan kan je al deze irritatie met deze dopjes per direct buiten sluiten.

Prijs:
Hier wordt door verschillende mensen heel verschillend naar gekeken. Sommige mensen vinden 50 euro een groot bedrag voor een paar oortjes, aangezien je ook een paar oortjes vanaf 2 of 3 euro zou kunnen kopen. maar als je toch echt op zoek bent naar oortjes met goede geluidskwaliteit dan durf ik te zeggen dat deze oortjes de prijs zeker waard zijn en zolang je ze gebruikt onder normale omstandigheden kun je er zeker een paar jaar plezier van hebben. Dus als je opzoek bent naar nieuwe oortjes met een goede geluidskwaliteit voor een goede prijs, dan is dit zeker een aanrader!

Chrisler 28-03-2014
Geschreven voor: Antec dBs

Vind ze prima, maar niet top. TIjdens lopen schuurt die mooie gewoven buitenkant van de snoertjes langs je jas of kleren en dat zorg voor een irritant geluid in je oren. De bas uit de oordoppen vind ik ook niet mooi. Verder zijn ze stevig en zien ze er mooi uit.

steef94 27-03-2014

Pro's:
- De oortjes hebben een hele fijne nylon kabel die niet snel in de knoop raakt.
- De bas van de oortjes is fantastisch!
- Naast de bas zijn de mid- en hoge tonen ook voldoende aanwezig, alles van vocale muziek tot deep-house klinkt super

Con's
- De medium maat dopjes is nét iets te groot waardoor er op de fiets veel geruis om je oren is. Dit is uiteraard makkelijk te verhelpen door een ander setje dopjes te kopen.
- Geen volumeregeling (indien je dat fijn vind of gewend bent)

Corescar 27-03-2014
Geschreven voor: Antec dBs

Ik ze besteld via Ibood. Goede weergave van geluid en ze zien er ook nog eens leuk uit. De stof om de draad maakt het geheel af.

Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.

Enige nadeel vind ik dat tikken tegen de draad doorklinken.

Duurzaamheid heb ik een 7 gegeven omdat het geheel er degelijk uitziet maar ik heb nog geen ervaring met hoe het geheel zich gaat houden.