Sony MDR-1RBT zwart

• Test panel 8,4 mrt 2013

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony MDR-1RBT zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Jessica 13-01-2016
Geschreven voor: Sony MDR-1RBT zwart

Ik zocht een koptelefoon bij mijn Ipad om films te kijken met optimaal geluid, zonder dat je last hebt van draadjes. Het is een fijne, stevige koptelefoon. De doppen bewegen mee. Niet allen de dop tov de houder, maar ook de houder tov de hoofdband. Daardoor zit de koptelefoon altijd lekker. Hij geeft een prima geluid.

D Meyer 18-12-2015
Geschreven voor: Sony MDR-1RBT zwart

Sinds twee weken in het bezit van deze koptelefoon. Omdat ik veel naar muziek op vinyl luister, wilde ik graag een koptelefoon die moest voldoen aan een paar eisen.

1. Goede geluidskwaliteit

2. Draadloos, zodat ik ook achter in de tuin kan luisteren naar de muziek

3. Optimaal draagcomfort

4. Goede isolatie van het geluid, zodat anderen in de zelfde ruimte geen last hebben van mijn muziek

Aan alle voorwaarden wordt ruimschoots voldaan. Ik heb ook een Beats Studio, maar daar hebben de anderen wel last van de muziek, voel ik de koptelefoon zitten en deze is niet draadloos.

De Sony laat een mooie plaatsing van het geluid horen, waarbij hoge tonen mooi uitkomen en de bas niet overheersend maar wel aanwezig is.

Draadloos door het hele huis, in de tuin en zelfs op straat een prima bereik. Zou tot 100 meter zijn, heb het tot 50 meter getest en dat werkte.

De koptelefoon voel je amper zitten, want erg licht en gaat ook na langere tijd niet irriteren. Komt omdat hij over de oorschelp valt.

Voor deze prijs vind ik de koptelefoon een absolute aanrader.

saschaaa97 19-02-2015
Geschreven voor: Sony MDR-1RBT zwart

Eergelijk gezegd is dit de eerste review die ik ooit heb geschreven, dus het feit dat ik de moeite neem om een review voor deze koptelefoon te schrijven zegt al heel wat.

Ik ben nu al ongeveer 1,5 jaar in het bezit van deze Sony koptelefoon en ik kan me simpelweg geen betere koptelefoon voor stellen. Het geluid is helemaal prima, goede verhoudingen. Het draagcomfort is ook zeer prettig: de koptelefoon gaat pas na zo'n 2 uur een beetje irriteren en dat vind ik al heel wat vergeleken met de meeste koptelefoons. Ook vind ik het snoer heel handig omdat hij een perfecte lengte heeft: niet te lang en niet te kort. Ook gebruik ik het snoertje vaak om mee te bellen, zodat ik mijn mobiel niet vast hoef te houden, en dat werkt ook helemaal perfect. En natuurlijk mag er ook het design niet vergeten worden. De koptelefoon ziet er namelijk heel simpel en strak uit, prachtig. Kortom: ik zou me geen betere koptelefoon kunnen wensen, zelfs na 1,5 jaar heb ik nog geen enkel minpunt gevonden!

Barry Balls 13-06-2014
Geschreven voor: Sony MDR-1RBT zwart

Heb deze nu al ruim een jaar en ben er nog steeds heel erg tevreden over!
Luister over het algemeen van alles, dus wilde toen der tijd graag een koptelefoon die goed in de breedte is qua lage en ook hoge tonen.
Verder is het design echt geweldig, veel lopen nogal met van die dingen rond en die echt gewoon lelijk zijn en deze ziet er naar mijn mening gewoon stijlvol uit.

Geluidskwaliteit is erg goed, stemmen/zang is allemaal heel erg helder, ja hoort echt alles bij een nummer ook alle achtergrond-instrumenten. Over de bass moet ik zeggen dat, dat persoonlijk is. Ik vind het allemaal wel lekker klinken, maar ik kan me wel voorstellen dat iemand die van harstyle muziek houd liever zo'n dj koptelefoon heeft die echt gericht is op bass. Verder mag de koptelefoon soms wel wat luider, dat het iets meer volume uit zichzelf geeft. (om het zo maar te noemen) Maar dat is ook echt het enige puntje, wat iets beter kan.

Goed materiaal gebruik ook bij deze koptelefoon. Goed stevig gemaakt, zit ook gewoon lekker en ziet er zoals ik al zei gewoon goed uit!

Een top ding!

W. Sengers 30-07-2013
Geschreven voor: Sony MDR-1RBT zwart

Koop geen dr. dre dit produkt is veel beter mooi helder geluid en ook zeer strakke bas, ook bij volume op hoger nivo, als je hem gaat gebruiken met bv. een ipod schaf een hoofdtelefoonversterker aan van Fiio dan geniet je helemaal.

Mauserone 18-03-2013
Geschreven voor: Sony MDR-1RBT zwart

Ik heb deze koptelefoon, de SONY MDR 1R mogen testen voor kieskeurig, waarvoor dank.

Ik drie weken de MDR-1R meegesleept op reis, naar mijn werk, de kroegen in waar ik werk als DJ en hij heeft me geen seconde teleurgesteld.

Hij draagt fijn, ook niet na uren. Wat je vaak bij een koptelefoon hebt, is de zweterige oren. Bij de MDR-1R had ik hier geen last van. Het geluidsbeeld is mooi helder en zuiver. Geen overdreven BASS-tonen. Soms miste ik wel wat power/volume, maar ik moet eerlijk zijn dat dit op momenten was dat het zaalgeluid ook opstandje maximaal heeft gestaan.

Fijne koptelefoon. prima ding voor studio werk, en het lang willen luisteren naar goede muziek. aanrader !!!!

SONY, Complimenten, het is weer gelukt om een toppertje te maken

pepijnc 12-03-2013
Geschreven voor: Sony MDR-1RBT zwart

Ik heb de Sony MDR-1R mogen testen voor het Kieskeurig.nl Testpanel. Hierbij mijn bevindingen:

Mijn algemene indruk van de headphone zijn zeer positief. Het heeft een uitstekende geluidskwaliteit, is prettig om op te hebben en bijgeleverde microfoon kabel is handig voor op mijn telefoon. Naar mijn mening mogen de lagere frequenties iets duidelijker aanwezig zijn, wat goed op te lossen is met de equalizer van mijn telefoon en laptop.

De Sony headphone heeft een uitstekende geluidskwaliteit. De verschillende toonhoogtes komen zeer goed tot zijn recht. Verder hoor ik weinig ruis en sluit de headphone goed af. Hierdoor hoeft de muziek niet hard te staan om geen last meer te hebben van omgevingsgeluid.
De pasvorm is zeer goed. Zelfs met mijn redelijk grote oren krijg ik bijna geen last bij langdurig gebruik. Hij valt goed over de oren, waardoor mijn oren niet verdrukt worden, zoals bij sommige andere headphones. Hij is makkelijk instelbaar en past bijna alle mensen goed die ik had gevraagd om deze ook even te testen. Met uitzondering van een vriend met iets wat uitstaande oren, waarbij zijn oren de binnenkant van de headphone raakte tijdens het dragen, wat hij heel hinderlijk vond.
De bijgeleverde extra kabel met microfoon voor gebruik met een telefoon is zeer handig. Alleen jammer dat de volume regeling niet samenwerkt met Android HTC Sensation, maar alleen met Apple producten (volgens Sony).

De grootste min punt is dat naar mijn mening de Sony headphone niet robuust aanvoelt. Toen ik de headphone voor het eerst vasthield had ik niet het idee dat het een van de betere headphones van Sony zou moeten zijn.
Op de fiets hoor je weinig van de muziek. De wind blaast er zeer hard doorheen, veel meer dan bij mijn in-ears.

Al met al een zeer goede headphone, wat natuurlijk te verwachten viel voor die prijs.

Leon de vos 06-03-2013
Geschreven voor: Sony MDR-1RBT zwart

Ik heb voor Kieskeurig.nl de hoofdtelefoon mogen testen. hierbij mijn review:

De Sony MDR-1r komt mij direct over als een zeer premium product! Er zitten 2 kabels bij welke aan de hoofdtelefoon te koppelen zijn. 1 met en 1 zonder volumebediening.

De Sony MDR-1r is goed aan te passen op ieders hoofd. Hij zit heerlijk comfortabel! Sluit goed aan rondom de oren en heeft omdat het een gesloten hoofdtelefoon is weinig geluidsuitstraling zodat mensen in de omgeving er niet veel hinder van ondervinden. Het geluid gaat van heel diep tot helder hoog! Een prachtig stereo-beeld maakt alles af! Al met al echt een perfecte hoofdtelefoon welke ik iedereen kan aanraden! Wil je niet zoals iedereen een beats audio kopen maar wel premium? Koop de MDR-1r!

De oorschelpen zijn wat aan de kleine kant voor mijn oren geen probleem maar mensen met grotere oren zouden wel eens minder draagcomfort kunnen ervaren. Daarbij is een hoge aankoopprijs ook wel een negatief puntje. Voor de rest echt 100 punten!

Het geluid is fenomenaal! Ook op hoger volume blijft alles in goede proporties! Er gaan geen frequenties overheersen. Ook op hoger volume komt er geen overdreven druk op de oren wat bij bijna alle hoofdtelefoons wel al lang het geval zou zijn. Tel daarbij een geweldig stereo beeld en je hebt de MDR-1r

meeusen58 26-02-2013
Geschreven voor: Sony MDR-1RBT zwart

Er zit een fantastisch geluid in zowel de lage als hoge tonen. Hij gaat ook niet kraken wanneer de tonen heel hoog gaan wat andere koptelefoons zeker doen. Ik vind het een mooie koptelefoon. Ik ben zeer tevreden !
Slechte punten−
Ik heb eigenlijk geen zwakke punten de koptelefoon zit namelijk ook erg lekker.

olaf79 29-01-2013
Geschreven voor: Sony MDR-1RBT zwart

Via kieskeurig mogen testen. Koptelefoon geeft het geluid prima door. Koptelefoon word geleverd met een opbergzak en 2 snoeren. Min puntje is wel dat de bijgeleverde snoeren niet erg lang zijn. Voor diegene die naar dance muziek luisteren. Zeer geschikt!!!

W1984 11-12-2012
Geschreven voor: Sony MDR-1RBT zwart

Ik ging naar de winkel om net als half Nederland een Beats by Dre te kopen. In de winkel heb ik deze Sony headphone geluisterd en heb me laten overtuigen...gelukkig! Ben echt onwijs tevreden! Goed geluid met een breed bereik, een supermooi design en compleet met handig draagtasje...een aanrader voor iedereen die eens wat anders wil dan de rest van Nederland :)