Sennheiser PMX 685i SPORTS

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sennheiser PMX 685i SPORTS op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Terry T 20-09-2013
Geschreven voor: Sennheiser PMX 685i SPORTS

Inmiddels heb ik afstand gedaan van de hoofdtelefoon. Ik heb het namelijk al 3x moeten retourneren omdat er vocht (zweet tijdens het sporten) in het bedieningsgedeelte kwam en daardoor defect raakte. Als vervanging heb ik nu de MX685 die wel betrouwbaar is. Verder zit deze ook comfortabeler, en produceert ongeveer hetzelfde geluid.

stepfreak 24-05-2013
Geschreven voor: Sennheiser PMX 685i SPORTS

Ik geef eigenlijk nooit mijn review op een product, echter vond ik dit wel even nodig.
Ik ben na veel vergelijkingen op prijs / kwaliteit en duurzaamheid uitgekomen op deze koptelefoon. Geweldig licht gewicht, zeer goed geluid, ik voel niets aan mijn oren. Ik sport er al een 1.2 jaar mee en ben nog steeds enorm blij! Uiteraard heb je goed, beter, best en superieur.. maar dit is zeker geen miskoop. Een leuke bijkomstigheid is dat je mobiel uitschakelt wanneer je wordt gebeld en weer verder gaat na het gesprek..heerlijk

Terry T 09-05-2013
Geschreven voor: Sennheiser PMX 685i SPORTS

Ik heb lang gezocht naar een goede hoofdtelefoon en had nooit verwacht dat in een sports hoofdtelefoon te vinden.
De geluidskwaliteit is zeer goed!
Het laag gaat heel diep door! Wel is het laag te prominent aanwezig, maar dat kan je makkelijk bijregelen met een equalizer. -7dB van ~45Hz - 200Hz. Waarschijnlijk hebben de Sennheiser engineers gekozen voor de bass-bubble omdat je dat in een buiten omgeving wel nodig hebt. Het midden klinkt zeer gaaf en onvervormd, en het hoog is ook zeer goed. Nooit agressief, en altijd gebalanceerd.
In vergelijking met de populaire noise blocking oordopjes die in het oorkanaal worden gestopt, is het geluid van deze hoofdtelefoon veel meer open en levendig. Ook treedt er totaal geen luister vermoeidheid op. Ik kan echt uren naar muziek luisteren zonder problemen!
De dynamiek van de hoofdtelefoon is ook geweldig. Vooral bij film muziek is er vaak een zeer grote dynamiek aanwezig, en het blijft me verbazen hoe onvervormd alle passages klinken. Ik heb dit nog nooit zo zuiver gehoord in een portable hoofdtelefoon!

Letterlijk alle soorten muziek worden goed weergegeven. Ik heb geluisterd naar metal, jazz, klassiek, pop, dance en trance. Alles wordt gewoon perfect weergegeven (denk aan de equalizer ;-))

Hou er rekening mee dat deze hoofdtelefoon een lange inspeeltijd nodig heeft. Als je deze net heeft aangeschaft klinkt het geluid nog helemaal niet zo goed. Pas na ongeveer 12 uur inspelen (hoeft niet op een luid volume) beginnen ze echt heel goed te klinken.

Het draagcomfort is redelijk. Tijdens het hardlopen heb ik geen moment gehad dat ik ze moest corrigeren. Wel drukken ze tegen je oren aan en dat gaat toch wel licht irriteren, maar wordt nooit echt vervelend.
Wat ook geweldig is, is dat je na het sporten ze gewoon kunt afspoelen onder de kraan.

Dit is een hoofdtelefoon die werkt op de iPhone... Helaas is er (nog) geen versie voor Android... Erg jammer voor die groep gebruikers. Voor de iPhone heb je dezelfde functionaliteit als de standaard bijgeleverde hoofdtelefoon van Apple. Dat is dus prima in orde. Verder kan je de hoofdtelefoon ook gewoon aansluiten op je laptop.

Ik zou echt willen dat ze gelijksoortige hoofdtelefoons zouden fabriceren voor onderweg (travel). De muziek dat deze hoofdtelefoon produceert is zeer natuurgetrouw, alsof je naar hele dure speakers aan het luisteren bent. De enige reden om er niet onderweg naar te luisteren is door het draagcomfort. Maar verder is dit dé hoofdtelefoon waar ik jaren naar op zoek ben geweest! Een echte aanrader!!!

Laaf77 10-05-2013

Werkt deze hoofdtelefoon verder wel met een gewone MP3 speler m.u.v. de controller? Ik heb namelijk (nog) geen iPhone/iPod, maar een Sansa Clip+ MP3 speler en een Android smartphone.

Ik lees dat de hoofdtelefoon compatible is met MP3 spelers enzovoort, maar geoptimaliseerd is voor Apple producten. Betekend geoptimaliseerd puur het volume/mic controllertje of meer?

Van wat ik las op Gizmodo.com werkt stop/start overigens wel met Android, maar het volume/mic gedeelte alleen met iOS.

Terry T 10-05-2013

@Laaf77:

Ik heb helaas geen "gewone" MP3 speler om het te testen. Mijn laptop echter heeft een standaard hoofdtelefoon input (gelijkwaardig aan MP3) en daar werkt het prima op.
Ik heb net de hoofdtelefoon net aangesloten op een HTC smartphone. Het geluid wordt gewoon goed weergegeven en de start-stop werkt ook. De volume knop en mic doen het helaas niet.