Philips SHL3000/00

Beoordeling op basis van 6 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

7,3

Marijevm 14-07-2014

Zeer goede geluidskwaliteit

Geluidskwaliteit

Het geluid van deze koptelefoon is goed. Er zit een goede bass in waardoor de lage tonen in het geluid goed tot hun recht komen.
Het fijne aan deze koptelefoon is dat het omgevingsgeluid dempt. Daardoor ervaar je de muziek beter.
Ook horen mensen eromheen niks als de muziek op normaal volume geluisterd wordt.

Ten slotte is het een robuust design en de audiokabel is van goede kwaliteit. Ook zit de koptelefoon fijn om het hoofd en is het een zachte band waardoor er geen irritatie ontstaat als er langere tijd naar muziek geluisterd wordt.

Al met al een goede aankoop.

Nadelen: voor het sporten is hij niet bruikbaar, aangezien de koptelefoon bij beweging niet stevig blijft zitten.

LiannevanAlphen 30-06-2014 Product paar dagen in bezit

Onlangs deze headphone aangeschaft en ik moet zeggen, een top aankoop! Deze headphone ziet er stijlvol uit met mooie glanzende oorstukken (die af en toe te flexibel zijn, waardoor het soms moeilijk is om hem goed op te krijgen). Echter kan dit voor een DJ makkelijk zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee. Diepe klanken komen zeer goed tot zijn recht en ook de bass is zeer vol (bij verschillende muziekstijlen). Merk dat er aan de buitenkant, niet super veel geluid doorkomt, maar het is hoorbaar. Ook na langere tijd luisteren krijg je absoluut geen pijn aan je oren. Al met al een zeer goede aanschaf, zeker gekeken naar de prijs/kwaliteitsverhouding!

Vaaa 02-10-2013

Philips SHL3000 koptelefoon

Ik heb deze koptelefoon in juni aangeschaft, één voor mij en één voor mijn zus. De geluidskwaliteit is goed en voldoet aan onze verwachtingen. Mijn zus moest even wennen aan de pasvorm, ze vond de koptelefoon goed zitten, maar als ze voorover buigt (bijv. om veter te strikken, tas dicht te ritsen, enz.) valt hij van haar hoofd af.
Bij mij gebeurde dit ook wel eens, maar niet altijd. Ik vindt het geen groot probleem. Wat ik wel vervelend vindt is dat de hoofdband na een aantal maanden te wijd is geworden; ik heb een vrij smal hoofd en heb de koptelefoon daarom al vanaf het begin op de kleinste stand staan, helaas is de boog in het bovenste stuk van de hoofdband steeds vlakker geworden waardoor de oorschelpen nu een stuk verder uit elkaar staan. Hierdoor valt de koptelefoon tegenwoordig wel erg snel van mijn hoofd af. Ik draag er nu meestal een muts onder zodat hij toch stevig zit. Wel jammer, want dat maakt het wat minder geschikt voor warm weer.
Verder is deze koptelefoon gelukkig wel goed stevig. Naast dat hij dus regelmatig van mijn hoofd af valt, butst de koptelefoon (als hij aan mijn tas hangt) af en toe tegen een smalle deuropening of een stoel in de trein aan. Tot nu toe heeft hij dit goed doorstaan! Een paar kleine krasjes zitten er wel op, maar niks dat vanaf een meter afstand zichtbaar is.

yigit 17-06-2013 Product maand in bezit

5,2
heb dit product gekocht omdat mijn sennheiser hd201 kapot is gegaan, en heb er eigenlijk spijt van. Het geluid van mijn sennheiser was vele malen beter terwijl hij me maar 5 euro meer had gekost. ik had 'm al 3 jaar en was er zeer tevreden mee. (20 euro). Deze koptelefoon is niet super slecht, maar zeker niet goed. In het hoog is deze erg schel en in het laag en midden heel erg slordig. je hebt het gevoel dat alles is samengesmolten. zeker niet aangenaam. Erg jammer. Maarja hoge verwachtingen moet je sowieso niet hebben aangezien hij 15 euro kost. maar als je deze vergelijkt met de sennheiser hd201. is de hd201 vijf miljoen keer beter en hij kost maar 5 euro meer! ik zou zeggen, ga voor die! die zit ook om je oor heen en er niet op, dus je krijgt geen last van je oren. plus hij ziet er veel volmaakter en mooier uit naar mijn mening.

RLav 22-02-2013 Product paar dagen in bezit

Ik heb de Philips SHL3300 koptelefoon in gebruik en ben er uitermate tevreden over.
Het product heeft mijn werkelijk verrast met een superhelder en diep geluid. Bovendien wordt het omgevingsgeluid helemaal geblokt, iets dat mij tijdens het gebruik in bijvoorbeeld een vliegtuig zeer goed bevallen is.

Een erg professioneel ogend product dat werkelijk alle muziekstijlen probleemloos aankan, inclusief knallende bassliners! Topper!

mischagielen 30-04-2013

Hallo RLav,
Ik ben op zoek naar een koptelefoon voor mijn kinderen. Is deze stevig genoeg voor het gebruik door 2 kleuters (6 en 9)?
Gr. Mischa

RuudL 22-02-2013

Werelds geluid met diepe volle tonen, volledig afgesloten van buitenwereld

Ik heb de Philips SHL3300 in gebruik en ben onder de indruk van het verbluffende geluid. Zeer heldere, diepe tonen en een goede bass ondersteuning. Tevens wordt het omgevingsgeluid perfect geblokt (ik gebruik de koptelefoon tevens in het vliegtuig).

Vooral op aansluiting op computerapparatuur is het geluid bijzonder mooi.

Enige punt ter verbetering zou voor mij de pasvorm zijn als je de koptelefoon in je nek draagt, dan is de kleinste stand onvoldoende strak om het product op zijn plaats te houden.