Monster Inspiration zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Monster Inspiration zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

Noorman64 03-09-2015
Geschreven voor: Monster Inspiration zwart

Ik heb al heel wat hoofdtelefoons (Shure, Sennheiser, Sony, Philips) mogen ervaren en moet concluderen dat dit toch wel de meest comfortabele is. Ik was op zoek naar een betaalbare hoofdtelefoon voor gebruik in huis en op kantoor. Inmiddels is de Inspiration al weer even op de markt en de prijs is flink gedaald. Zo wordt ie inmiddels door een grote kantoormaterialen handel beneden de € 100,00 aangeboden (in het wit). Voor die prijs is de hoofdtelefoon uitstekend.
Het geluid is typisch 'Monster': een stevige bas en een wat aangezet hoog. Zeker geen neutrale studiomonitor dus! Maar daar zijn genoeg alternatieven voor.
De bouwkwaliteit van de Inspiration is erg goed, ik heb een hekel aan hoofdtelefoons die kraken op het moment dat je ze draagt omdat allerlei vaak plastic delen bewegen. Deze doet dat helemaal niet. Dit heeft een nadeel, het is een robuuste constructie waardoor de koptelefoon groot is en ook opgevouwen nog flink wat ruimte in beslag neemt.
De levering is compleet met een etui, 3 kabels, een reinigingsdoek en 2 AAA batterijen. Helaas ontbreekt een 'normale' jack plug voor bijv. je HIFi installatie, zodat je die er zelf bij moet kopen. De minijack plug is van een haakse uitvoering, dat is handig als de hoofdtelefoon gebruikt bij een GSM of tablet.
De noise cancelling is gemiddeld. Door de goede aansluiting op de oren wordt al veel geluid van buiten tegengehouden. De actieve norse cancelling doet daar nog een schepje bovenop, maar geluiden van buiten blijven hoorbaar. Als je naar muziek luistert storen ze echter niet meer. De Inspiration is ook te gebruiken zonder actieve noise cancelling en dat komt niet zo vaak voor. Het geluid verliest dan wel iets aan dynamiek.
Kortom, een degelijke comfortabele en goed klinkende hoofdtelefoon die nu zeer betaalbaar is geworden. Als je niet het allernieuwste hoeft te hebben, zeker een aanrader.

Claus S 25-01-2015
Geschreven voor: Monster Inspiration zwart

na het beluisteren van een aantal hoofdtelefoons in de hogere prijsklasse ben ik vol overtuiging gegaan voor de Monster Inspiration.Het draagcomfort van deze hoofdtelefoon is van grote klasse. Waar het natuurlijk echt om gaat is de geluidskwaliteit en daar kan ik kort over zijn...UITMUNTEND. Gedetailleerd geluid in midden en hoog en een warme diepe bas wanneer nodig en welke niet vervormd,ook niet bij een hoger volume. tel daarbij de zeer luxe uitvoering van duurzaam materiaal en prachtig afgewerkt met geborsteld aluminnium. Geleverd in luxe draagtas met extra hoofdband.Voor het beluisteren via een thuis hifiset of een i-phone en android toestel zijn 3 verschillende aansluit snoertjes geleverd ieder met de functie welke voor een bepaald toestel verreist is.Verder natuurlijk een groot + punt is de noise canselling functie die alleen op vele duurdere modellen terug te vinden is.