Hercules HDP DJ-Pro M1001

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Hercules HDP DJ-Pro M1001 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

S.Vlaar 30-05-2013
Geschreven voor: Hercules HDP DJ-Pro M1001

Allereerst mijn rede waarom ik deze koptelefoon heb aangeschaft. Ik luisterde dagelijks altijd met kleine oortjes naar muziek en had ook redelijk goede in ears die redelijk goed geluid gaven. uiteindelijk ben ik die 3 keer kwijt geraakt en dat was voor mij de rede een grote koptelefoon aan te schaffen die je niet snel kwijt raak en bovendien, vaak beter is voor je gehoor. Deze koptelefoon viel mij op door zijn super vette uiterlijk, en omdat ik altijd wat anders neem dan de rest, en dan heb ik het over de Beats By dre hype. Maar dan nu waar het om gaat, het geluid. Het geluid hangt een beetje af van de audio bron. Via mijn telefoon had ik eerst mijn twijfels maar toen ik de koptelefoon in mijn laptop stopte (Een Acer Aspire) werd ik zeer aangenaam verrast. De bassen bij vooral house muziek zijn heerlijk zwaar en diep, en elke toon is egt hoorbaar. Je mist niks meer van je muziek en je kan er egt helemaal in opgaan. De koptelefoon blijft ook goed helder en gaat niet over zijn nek. Door de oorkussens zitten de schelpen erg comfortabel en je ben gelijk zo goed als doof want je hoor egt niks meer om je heen. Loop er maar eens mee door het station van Amsterdam centraal. je hoor alleen je muziek en ziet evengoed alle mensen lopen maar je hoor het geluid van buitenaf absoluut niet. Ook wel een gerust gevoel als je in het openbaar de koptelefoon gebruik, je kan lekker luid van je eigen muziek genieten zonder dat mensen daar last van hebben. Alleen dit alles klinkt heel mooi, en dat is het eigenlijk ook, maar er is alleen een punt waar ze bij Hercules een grove fout heeft gemaakt. Als je de koptelefoon uitschuif komen er dunne plastic verlengstukjes uit die erg vragiel aanvoelen. Ik heb die van de HDP DJ ADV 501 dus al stuk getrokken. Ze zijn egt veel te slap, en als je de koptelefoon opentrek om hem op te zetten kraakt hij aan alle kanten. Bij de M1001, die ik nu bezit, is er bijvoorbeeld ook een van de 2 kanten geknakt. Nu kan ik weer terug gaan naar de winkel maar ik kan de bon nergens vinden dus sta je nergens. En laat ik duidelijk zijn dit is bij rustig daags gebruik, en dus niet zoals een DJ vaak heel snel op en af zetten wat vaak met redelijk veel trekken gebeurt. Een echte DJ trekt hem egt binnen no time stuk. Al zou Hercules de verlengstukken van ijzer gemaakt hebben in plaats van plastic zou hij gewoon heel blijven en had deze koptelefoon een dikke 10 gehad. Dus om een lang verhaal kort te maken. Waar het allemaal om draait, het geluid, is egt supergoed en zeer zeker waar voor je geld, hetzelfde geld voor het draagcomfort en de isolatie, alleen de constructie is egt te slap en dat is egt heel jammer, Dus als je er HEEEL voorzichtig mee ben egt een aanrader maar voor de echte DJ zou ik naar een Pioneer of een koptelefoon met ijzeren verlengstukjes of volledige ijzeren verbinding tussen de schelpen kijken.