Medisana Fto

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Medisana Fto op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,3

kees 02-01-2021

als je m nodig hebt doet ie het niet meer

Geschreven voor: Medisana FTO

Dit is mijn tweede Medisana FTO koortsthermometer. Ik heb deze gekocht omdat de oude de temperatuur niet meer goed weergaf, constant onder de 30 graden. Zeker pech gehad. Goed van vertrouwen heb ik gewoon dezelfde gekocht en die werkte aanvankelijk normaal, al schommelde de gemeten termperatuur best wel. Na 10 maanden ongebruikt in de kast te hebben gelegen laat ook deze nieuw zonder reden een te lage temperatuur zien na aflezen: ergens tussen de 26 en 31 graden. Dit is dus rommel. Zeker als je nergens kunt vinden hoe je dat ding opnieuw zou kunnen kalibreren. 2 keer vol vertrouwen gekocht en dus weggegooid geld.

Pluspunten

• makkelijk te bedienen

Minpunten

• weinig duurzaam
  • klein afleesbaar scherm

broe 30-01-2017

slecht

Geschreven voor: Medisana Fto

heb hem een poosje gebruikt temp zijn onjuist kom niet verder dan 32,2 batterij vervangen nog geen goede temp zonde van je geld

Henk 06-03-2012
Geschreven voor: Medisana Fto

De meting is 1 - 1,5 graden te laag en tussen twee opeenvolgende metingen kan wel 0,5 graden verschil zitten. Een koortsthermometer hoort veel nauwkeuriger te werken. Deze meter is onbruikbaar.

Inmiddels hebben we een Braun IRT4020 gekocht. Die is iets duurder, maar meet wél nauwkeurig.

Gerard5431 10-02-2012
Geschreven voor: Medisana Fto

Het apparaat meet niet juist. De buitentemperatuur gaat goed maar als je de temperatuur via het oor wil meten dan varieerd de temperatuur van 33 tot 35 graden C uit.

Mieketjen87 25-01-2012
Geschreven voor: Medisana Fto

Ik moest eert 25 keer op start drukken vooraleeer hij het deed. Dan was hij heel onnauwkeurig. Ene keer meette hij 33.1 en andere keer 38.3!

Arend77 26-02-2010
Geschreven voor: Medisana FTO

De ervaringen van de andere reviewers herkennen wij. Je krijgt met deze thermometer nooit gelijke metingen. En de metingen kunnen ook nog eens een paar graden uit elkaar liggen. Heb je op het ene moment nog heftig koorts met 39,1C, één tel later ben je onderkoeld met 34,6C. Waardeloos.

Reyvda 22-02-2010
Geschreven voor: Medisana FTO

Bij een eerste meting bij mijn duidelijk zeer grieperige zoon kwam de thermometer niet verder dan 35,5 °C. In beide oren. Daarop heb ik ook me zelf en mijn vrouw getemperatuurd. We mankeerden niets, maar bij ons allebei werd ook 35,5° gemeten. Toen lauw water geprobeerd: ja hoor, eveneens 35,5. 2 Dagen later nog een keer geprobeerd. Er kwam alleeen wat gepiep en een flauw indicatiekleurtje uit.Geen enkele temperatuur werd aangegeven. Knoopcel getest: voor nog 90 % vol... Wat heb je hier nu aan?
Later een Braun IRT4520 gekocht. Werkt perfect!

Pauline06 20-01-2010
Geschreven voor: Medisana FTO

Ik heb de oorthermometer FTO twee weken in gebruik.
Mijn beoordeling is helaas rond uit slecht.
Er is geen enkele meting het zelfden, iedere volgende meting is lager dan de voorgaande direct na elkaar.
Dit is na onderzoek te verklaren door de batterij die heel snel is uitgeput.
Ook met nieuwe batterij weer precies hetzelfde.
Pas nadat de thermometer aan een constante voedingbron is aangesloten zijn de metingen wel gelijk.
Dit kan niet de bedoeling zijn.