AEG HK774400FB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de AEG HK774400FB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Kookplaat gebruiker 29-07-2018

Slecht ontworpen product

Geschreven voor: AEG HK774400FB

Helaas zeer teleurgesteld in dit product en de service van de inductiekookplaatshop.nl.

Twee redenen: het geluid en de maximale diameter van pannen die ondersteund wordt (heel klein met 21 cm).

Na installatie viel ons op dat de ventilatoren in het apparaat wel erg veel geluid maken. We zijn andere inductiekookplaten gewend die geen enkel geluid maken. Inductiekookplaatshop gebeld en die zouden een afspraak bij AEG maken voor controle. Een week later hadden we nog niks gehoord en hebben we zelf maar direct een afspraak gemaakt. Service van AEG is wel goed, een ventilor vervangen, maar niets veranderde en ' het was binnen de geluidsmarge' . Conclusie: als je de afzuigkap maar aanzet (thee zetten met de quooker), dan hoor je hem niet. :(

Het onwerp van zelf aanpassende kookzones klonk zo gaaf, was het niet dat na gebruik je ineens opvalt dat er alleen maar hele kleine koekenpannen op kunnen (max 21 cm). Een pan is al snel 24-28cm en dan bakt de buitenkant dus niet mee. Er zit een bridge functie op waarmee je twee zones aan elkaar kunt koppelen, maar dat redt je dan weer niet met 28cm, dan moet je pan minimaal 31cm zijn om beide kruizen af te dekken. Ik had het moeten lezen in de specificities, maar baal wel dat inductiekookplaatshop me er niet op heeft gewezen toen ik belde en vragen stelde.

Al met al had ik betere functionaliteit verwacht voor een plaat waar ik 719 euro voor betaal.

Pluspunten

• Mooi volledig zwarte plaat om te zien

Minpunten

• Ventilatoren maken veel geluid
  • Niet geschikt voor pannen >21 cm