De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 4 reviews die zijn achtergelaten voor de AEG IKE74440CB op Kieskeurig.nl.

Peter 17-10-2021

Wéér een topproduct van AEG

Geschreven voor: AEG IKE74440CB

mooi design en functionele indeling van deze inductie kookplaat die door zijn afwijkende maat van 68 cm. de plaat groter doet lijken dan dat hij functioneel is in een normale inbouwnis.

Dagmar 08-10-2021

AEG inductie

Geschreven voor: AEG IKE74440CB

Wat was ik blij toen deze AEG kookplaat eindelijk toekwam. De installateurs hadden deze in no time geïnstalleerd. En direct kon ik aan de slag. Paste ook perfect in het werkblad van onze vorige kookplaat die toch kleiner was, beter kon dus niet. De werking wijst zichzelf uit, ik maakte een macaroni, mijn water kookte echt verbazend snel met de boosterfunctie, nog nooit zoiets gezien. Dit gerecht was zeker 2x zo snel klaar dan met mijn keramischee kookplaat. Makkelijk schoon te vegen. Beste aankoop van het jaar!

Pluspunten

• Boosterfunctie
  • Makkelijk schoonste houden
  • Grote pan is geen probleem

Minpunten

• Kruipt wat vuil onder de randen

JipF 13-09-2021

Prachtige kookplaat!

Geschreven voor: AEG IKE74440CB

Mooie kookplaat met fijne knoppen! Vooral de gevoeligheid van de knoppen is top, de plaat springt niet uit als er een spat water of vet op komt. Verder is het formaat echt precies goed, op mijn vorige kookplaat (van de blauw/gele meubelgigant) was eigenlijk net niet genoeg ruimte voor 4 pannen en dat is hier geen enkel probleem.

Installatie was even puzzelen omdat er geen stekker bij zat en het niet een normale 3 fase aansluiting was, maar met een beetje googelen was het zo gepiept.

Verder is het ding lekker snel warm, duidelijke knopjes en verder bijzonder no nonsense.

Aanrader!

Pluspunten

• Goede knoppen
  • Snel warm
  • Erg fijn formaat.
  • Met gemak 4 pannen

Minpunten

• Installatie even puzzelen

Hellen 06-09-2021

Super gebruiksvriendelijk en snel koken

Geschreven voor: AEG IKE74440CB

Een erg gebruiksvriendelijke kookplaat! Ik had verwacht dat ik erg moest wennen aan een inductie kookplaat. Maar dat valt reuze mee, ik moet toegeven: ik wil nooit meer terug naar een gasfornuis. Het eten is veel sneller klaar en het smaakt ook beter. Dat komt waarschijnlijk door het gelijkmatiger verwarmen. De flexibele kookzones passen zich automatisch aan de pan aan. En gelukkig doen al mijn oude pannen het ook goed op deze inductie kookplaat. Doordat alleen het oppervlak van de bodem verwarmt wordt, is het schoonmaken als iets overkookt ook makkelijk. De gehele plaat is van glas, na het afkoelen een vochtige doek erover en het is weer schoon. De bediening is simpel met tiptoetsen. Na het koken is per zone, door streepjes te zien hoe heet de plaat nog is. Verschillende functies maken het koken nog makkelijker: een timer per zone, zodat het uit gaat als de ingestelde minuten verstreken zijn. De Booster-functie waardoor een zone op maximaal vermogen gaat en een pan water binnen een minuut kookt. Een automatisch programma, waarmee je na de Booster, in kan stellen dat de zone naar een lagere stand gaat. Ik gebruik ook een grote grillplaat, deze past op 2 zones, die te verbinden zijn tot 1 grote. Helaas zijn er na een paar keer gebruik een paar kleine krasjes ontstaan in het glas en als er licht op de kookplaat schijnt zijn vingerafdrukken en strepen van het schoonmaken goed te zien. Verder ziet de inductie kookplaat er mooi en chic uit. Ik ga er nog veel plezier van beleven.

JJ 03-09-2021

Geweldig toestel!

Geschreven voor: AEG IKE74440CB

Wat een geweldige kookplaat! Het was even wennen omdat ik nog nooit op inductie had gekookt, maar het valt me ontzettend mee! Met de handige timer maak je in een handomdraai gerechten die een langere gaartijd nodig hebben. De warmte wordt gelijkmatig verdeeld over de kookzones die zich automatisch aanpassen aan de grootte van je pot of pan. Daarnaast breng je in no-time water aan de kook met de boosterfunctie. Als je snel een lekker gerecht op tafel wil toveren is deze kookplaat écht een aanrader. Ik gebruik de kookplaat in combinatie met de AEG grill, dewelke je kan gebruiken door de twee linkse kookzones aan elkaar te koppelen. Ideaal om groenten, vis, vlees,... op te grillen. De kookplaat is zeer intuïtief in gebruik en kan ook gekoppeld worden met een AEG afzuiging. Het design ziet er fraai uit, het toestel is zeer kwalitatief en makkelijk in onderhoud. Ik ben een zeer tevreden gebruiker!

Pluspunten

• Kwalitatief product
  • Kookzones kunnen gekoppeld worden

JJ1995 03-09-2021

Fantastisch toestel

Geschreven voor: AEG IKE74440CB

Wat een fantastisch toestel! De kookplaat ziet er niet alleen ontzettend fraai uit, daarnaast heeft ze me ook ontzettend verrast met uitstekende prestaties. Deze AEG kookplaat past in een relatief kleine opening in je werkblad maar biedt alsnog een ontzettend groot kookoppervlak. De bediening is makkelijk en zeer intuïtief. Het was even wennen in het begin aan de intensiteit van het vermogen, maar na enkele keren gebruik ben je er wel aan gewoon. Voor mij nooit meer een elektrische kookplaat, deze inductie kookplaat is ontzettend krachtig, snel en efficiënt en extreem gebruiksvriendelijk. Met de boosterfunctie breng je in no-time water aan de kook om pasta klaar te maken. De timer is handig als je gerechten maakt met een langere gaartijd. De oppervlak van de kookplaat is makkelijk schoon te houden. Het enige nadeel zijn de randen. Omdat de kookplaat als het ware ‘zweeft’ boven het aanrecht kunnen er kruimels onder de randen terecht komen. De kookplaat overtreft zeker mijn verwachtingen en ik zou ze aan iedereen aanraden!

H2000 01-09-2021

Super kookplaat

Geschreven voor: AEG IKE74440CB

Wat een heerlijke kookplaat. Ik had nog nooit op inductie gekookt en was wel een beetje bang dat het er wennen zou worden. Maar dat viel reuze mee. Natuurlijk kookt het anders dan een gasfornuis. Maar eerder veel beter en makkelijker. Geloof het of niet, het eten smaakt beter, waarschijnlijk omdat de pannen gelijkmatiger worden verwarmd. De kookzones passen zich aan aan de grootte van de pan. Er zitten verschillende functies op: een booster functie, de naam zegt het al. Een pan water is binnen een minuut aan de kook. Een functie die na de booster functie automatisch naar een door jou aangegeven andere ingestelde stand gaat. Dit is handig als je vaak hetzelfde kookt, bijvoorbeeld een ei koken. Het is wel even uitproberen, op welke stand het water goed doorkookt. Er zit ook een timer functie op. Per kookzone kan je aangeven na hoeveel minuten deze uit moet. De kookplaat heeft een brugzone, deze koppelt 2 kookzones samen, zodat er een grote braadslede of grillplaat gelijkmatig verwarmt wordt. Deze gebruik ik in combinatie met de grillplaat van AEG. Super leuk om te gebruiken als binnen bbq. Echter zijn er na een paar keer gebruik kleine krasjes in de kookplaat gekomen. Terwijl de grillplaat ook nieuw was, dus helemaal krasbestendige is de kookplaat niet. Hij is wel goed schoon te maken en ziet er erg mooi strak uit. Als je een afzuigkap hebt van AEG is deze ook te koppelen, hier heb ik geen ervaring mee. Verder werkt hij makkelijk door de duidelijke tip-toetsen. Na het koken geeft de kookplaat per zone, in 3 streepjes, aan hoe heet de kookplaat nog is.