Inventum IKI7831

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Inventum IKI7831 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

p***********@g******** 01-03-2022

Bevalt zeer goed

Geschreven voor: Inventum IKI7831

Een topproduct en een goede service. Het apparaat paste exact in de opening van het granieten keukenblad. Prijs en kwaliteit verhouding zeer goed. Toetssysteem werkt perfect. Duidelijk en correcte uitleg door de winkel en de monteur bij plaatsing van het apparaat. Ga zo door.

Pluspunten

• mooi apparaat
  • functietoetsen overzichtelijk

Minpunten

• Bij installatie meer uitleg over functies
  • specifiek aan-en uitzetten

a*************@h********** 13-11-2021

Van t gas af en een strak design in de keuken

Geschreven voor: Inventum IKI7831

Strak design super snel en makkelijk schoon te houden
Zeer goede garantie voorwaarden met een omruil service
Ik kan geen ander merk verzinnen die de zelfde voorwaarden bied
Gewoon top product

Pluspunten

• Top product
  • Mooi ontwerp

j*************@h********** 21-10-2021

ruime inductieplaat

Geschreven voor: Inventum IKI7831

Ruime inductieplaat waar ik mijn pannen goed op kwijt kan. Tevens makkelijk in gebruik

Pluspunten

• ruime plaat
  • makkelijk in gebruik

Peter 28-09-2020

Ergernis plaat met meest verschrikkelijke servicedesk ooit

Geschreven voor: Inventum IKI7831

Bijzonder om alle goede reviews te lezen op de Inventum website.
Hierbij denk ik aan 2 opties.
Of 1. het betreft enkel reviews van mensen die van gas overgestapt zijn naar inductie en dus geen inductie gewend zijn. Of 2. de plaat die wij hadden en waar "niks mee aan de hand" zou zijn, was wel degelijk defect uit de fabriek gekomen en vervolgens glashard ontkent door jullie zogenaamde "klantenservice".

Wij hebben deze plaat 5 maanden in gebruik gehad en vanaf dag 1 was het 1 grote ergernis en het was een grote opluchting nu we een plaat van een Pelgrim erin hebben liggen.
Ten eerste is ons vermoeden dat de plaat foutief uit de fabriek gekomen is. Want het begon met foutmeldingen omdat de stekker niet goed in de plaat zou zitten. Zo was die bij ons aangekomen.
Keukeninstallateur kon niks vinden en electricien ook niet. Dus helpdesk gebeld.
Inventum servicedesk komt erbij en gooit het op een "aansluitfout" en dat zou onze schuld zijn. Mochten we heel fijn 89 euro afrekenen. Gelukkig terug gekregen van onze keuken leverancier. Maar als ze dit bij iedereen doen waar de stekkeraansluiting niet goed uit de fabriek komt, is dat een mooi verdienmodel.

Vervolgens konden we de plaat zonder foutmeldingen gebruiken. Ene ergernis na de andere ontstond. Water koken op de "Boost" functie ging niet goed: pan vliegt namelijk na een minuut spontaan van de boost functie af.

Pannen moeten op de millimeter nauwkeurig op de plaat gezet worden. Want meerdere malen gebeurd dat een pan "uitvalt" na het roeren en net even iets verschuift. Dan denk je dat je hem met terugschuiven wel weer "aan" kunt krijgen, maar niks van dat. Hele verschuifpartij nodig met alle pannen over alle pitten wisselen en dan hopen dat je pan weer warm "aan" gaat.
En ook veel pannen die het totaal niet deden. Terwijl ze het op de vorige inductie kookplaat wel deden. En op degene die we nu hebben het ook gewoon weer doen.

Servicedesk weer erbij gehaald. Zelfs degene die zich "manager van de servicedesk" noemt heeft mij gebeld. Alles ligt aan ons en aan onze pannen. Dat ik aangaf dat wij het gevoel hadden dat de plaat defect uit de fabriek gekomen was, mocht ik absoluut niet zeggen. Er worden bij jullie nooit fouten gemaakt en alles komt altijd goed uit de fabriek. Meneer had absoluut geen zin om mij daarin klantgericht te woord te staan en begrip te tonen voor onze problemen. Alles lag aan ons. De plaat was zogenaamd goed. Op de vraag hoe het dan kan dat die toch niet werkt zoals je mag verwachten, gezien onze ervaringen met de vorige inductie kookplaat, werd uiteraard weer op ons afgeschoven. Want we zouden zogenaamd geen goede pannen hebben. Terwijl die het gewoon deden op de vorige inductie kookplaat die we al 11 jaar hadden. Dus we weten dat we erop moeten letten de juiste pannen te kopen.

Echt, de servicedesk was een verschrikking. Totaal niet klantgericht. Het enige waar ze op gericht waren was hun gelijk halen en ons de schuld van alles geven.
Zeer bijzonder.
Waarom geven jullie 5 jaar garantie als dat toch niet nodig is, want er gaat bij jullie nooit iets mis immers. En als er wel iets mis gaat ligt het aan de klant. Die dan vervolgens voorrijkosten mag betalen voor iets waar hij geen invloed op heeft en verbijsterd achter blijft.

Nu het leuke over de pannen: Alles werd ons verweten, omdat we zogenaamd geen goede pannen hadden. Via onze keukenleverancier hebben we hiervoor een pannenset gekregen van jawel: Inventum.
Met 4 Inventum pannen zou het toch wel opgelost moeten zijn.
Helaas, ook hier nog steeds dat als je 1 pan aan zet om snel water te koken op Boost, deze spontaan van de boost functie viel.

Nu hadden wij al 11 jaar ervaring met het koken op inductie. Dus dat het aan onze pannen zou liggen was een onzin argument. Als de pannen het op de vorige inductieplaat deden, waarom deden ze het dan niet op de Inventum?

Nu is de Inventum ergernis plaat gelukkig het huis uit en hebben we een Pelgrim. En wat denk je? De pannen waar de Inventum totaal geen zin aan had om mee te werken doen het gewoon weer. Precies zoals op de vorige kookplaat, die van Whirlpool was.

Bij het uitzoeken van een nieuwe kookplaat ook nog bij een witgoed winkel geweest waar we vroegen naar de verschillen van andere merken met Inventum. De beste man zei dat die Inventum niet verkocht, want dat vond die maar rommel.
Ik snap nu waarom. Helaas hebben we nog meer spul van Inventum in huis. Maar zodra dat aan vervanging toe is komt daar geen nieuwe Inventum voor terug.

Als de servicedesk behulpzaam was geweest en begrip getoond had en ook naar ons geluisterd had, dan was het anders geweest. Maar zelfs de manager van de servicedesk was een man waar absoluut niet mee te praten viel over de problemen. Totaal geen begrip tonen en mij gelijk forceren in een wel/niet discussie en dan zeggen dat die daar geen zin aan heeft. Vervang die man toch alsjeblieft eerst voor iemand die wel verstand heeft van hoe je met klanten om moet gaan.

Jullie leveren een defect product, maar als het op oplossen aan komt is het de schuld van de klant.
En als ik dan hier de goede reviews zie. Dan denk ik toch echt dat jullie bij ons een product afgeleverd hebben wat wel degelijk defect was. Helaas werd dat glashard door jullie ontkent door de meest verschrikkelijke servicedesk die ik ooit meegemaakt heb. En heeft dat ervoor gezorgd dat we nooit weer nieuwe producten van Inventum zullen kopen.

Pluspunten

• Je kunt er water op koken

Minpunten

• servicedesk meest verschrikkelijke ooit meegemaakt
  • Zeer slechte panherkenning / doen het vaak niet

Colonna 10-06-2020

Prima inductiekookplaat

Geschreven voor: Inventum IKI7831

Top inductiekookplaat. Makkelijke bediening met veel mogelijkheden Ziet er degelijk uit Prima prijs kwaliteit product

Pluspunten

• Makkelijke bediening
  • Veel mogelijkheden