De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de ATAG HI8271MT op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,8

jan 22-08-2020

ATAG Hi827MT Kwalitatief zeer slecht.

Geschreven voor: ATAG HI8271MT

Het is een mooie kookplaat , echter het is een ramp De eerste gaf na een jaar of 5 de geest, kookzones vielen uit tiptoetsen werkte soms niet soms wel, Dus een andere gekocht ,weer de zelfde ,je hoopt dat ze na 5 jaar wel wat verbeteringen hebben doorgevoerd , waarom koop je dat een tweede zult u zeggen.
Omdat de uitsparing van het blad alleen deze toelaat, en we anders een ander blad moeten plaatsen. En het is een groot U vormig blad.
Na twee dagen ontplofte de nieuwe kookplaat. Krijg je eerst de opmerkingen van ATAG zal wel verkeerd aangesloten zijn , dus geen garantie , Met veel moeite kwamen ze kijken , En moesten erkennen dat hij wel goed was aangesloten. Dus we kregen een nieuwe. Deze heeft het weer een 5 tal jaren uitgehouden , en weer het zelfde probleem , als bij de eerste. Maar wat moet ik nu , moet ik nu een nieuw keukenblad gaan kopen om van ATAG af te komen, ik denk er hard over om dit te doen.
ATAG bedankt.

Pluspunten

• Uitstraling

Minpunten

• slechtte kwaliteit
  • slechtte service

Officiele reactie van Atag 24-08-2020

Beste Jan,
Wat vervelend om te lezen dat uw ervaring met betrekking tot onze service als teleurstellend is ervaren. Het is natuurlijk nooit onze bedoeling geweest u dit gevoel te geven. Uiterst vervelend dat uw kookplaat opnieuw defect is na 5 jaren. Wij willen u graag spreken hierover. Indien dit gewenst is, kunt u uw naw gegevens via webcare@atagbenelux.com doorgeven.
Chantal Webcareteam ATAG

Peter 15-06-2016

GEEN ATAG PRODUCTEN MEER

Geschreven voor: ATAG HI8271MT

wij hebben in 2006 een complete keuken gekocht waarin 4 artikelen van ATAG zijn geleverd.
De monteur was kind in huis, zag deze persoon vaker dan mijn familie. eerst de over magnetron 4x kapot. Daarna de inductie plaat is vervangen voor een nieuwe maar ook deze geeft nu costand foutmeldingen,
hierna de koelkast motor maakte veel geluid en koelde slecht. inmiddels is alles vervangen op de afzuigkap na.

Karin Jansen 11-05-2014
Geschreven voor: ATAG HI8271MT

Wij hebben onze keuken aangeschaft met Atag-inbouwapparatuur en hebben daar heel veel spijt van. Bij de vaatwasser is inmiddels 5 keer een monteur geweest en hetzelfde geldt helaas voor de combi-magnetron. Ook van de kookplaat hebben wij buitengewoon weinig plezier, aangezien meer dan een kwart van de gebruikstijd de halve kookplaat dienst weigert.
Nee, voor ons nooit meer inbouwapparatuur van Atag.

paulijmker 09-03-2013
Geschreven voor: ATAG HI8271MT

25 jaar geleden kochten wij één van de eerste inductiekookplaten. Dat wil zeggen, 2 inductie en 2 halogeen kookzones. Hoewel het regelen van de inductiezones perfect ging, kookten we toch meestal op de halogeenzones omdat deze gewoon heter werden.
Dit probleem is met de huidige kookplaten volledig opgelost. De inductiezones zijn nu zeer krachtig. Ook wat betreft de inbouw is de techniek sterk vooruitgegaan. Alles is nu direct onder de plaat zelf gemonteerd in een ruimte van ongeveer 4 cm dik. De oude had een aparte unit met (veel) elektronica en er gingen bossen draad heen en terug. De unit lag onder de keukenkastjes. Bovendien zit de bediening nu als touchscreentoetsen in de kookplaat verwerkt. Dat scheelt ook ruimte en bedrading.
Ik zag dat dit soortplaten ook verzonken ingebouwd konden worden. Dat was bij deze plaat helaas niet de bedoeling. Het is een hele dure plaat en volledig daarmee in stijl was de zijkant van het glas beschermd met aluminium lijsten. Werkelijk heel mooi gedaan maar wij wilden de plaat toch liever helemaal integreren met het werkblad (bovenkant kookplaat gelijk met de bovenkant werkblad en de dunne naad rondom met zwarte kit afgedicht.) Daarom heb ik heel voorzichtig de lijsten er af geslepen. Behoorlijk veel werk maar het resultaat is geweldig.
Natuurlijk zouden we gekozen hebben voor een kookplaat die wel bedoeld was voor integreren, als “Keukenwarenhuis” niet 500 euro retour zou geven op deze dure kookplaat. (mits ik een review zou schrijven. Vandaar deze uitgebreide review).
Ik heb geen ervaring met andere kookplaten. In winkels zijn ze immers niet aangesloten. Vergelijken kan ik dus niet maar deze dure kookplaat valt zeker niet tegen. De hitte heb ik al beschreven, het regelen is met 12 standen zeer fijn te doen. Je kunt het met grote stappen en met kleine stappen doen. Elke zone heeft een eigen kookwekker/timer. Dus 5 stuks en dat is best heel handig. Je kunt ze in combinatie met de zone gebruiken maar je kan hen ook als aparte wekker of timer gebruiken.
Er zitten een zestal automatische kookprogramma’s op. Die hebben we nog niet gebruikt en ik betwijfel ook wel een beetje of dat er ooit van gaat komen. Maar wie weet blijkt dat uiteindelijk toch heel bruikbaar.
Wat ik niet goed begrijp is dat deze kookplaat wel een drie fase aansluiting nodig heeft maar daarvan slechts twee fasen gebruikt. Er was een identieke plaat HI8271M (dus zonder de T) die wel alle drie de fasen gebruikt. Door dat verschil is het vermogen van deze plaat maximaal 7400W en die andere was 11100W. Overigens is die 7.4 kW wel voldoende maar door de beperking zijn de zones tot 2 (de ene fase) en 3 (de andere fase) gecombineerd en bij de uitgebreidere zijn ze als 1 en 2 en nog een keer 2 gecombineerd. En omdat de boost alleen maar op 1 van de zones van zo’n combinatie tegelijk kan werken is dat gewoon zonde.
De boost functie is overigens een zeer bruikbare functie. Het vermogen op die ene zone is werkelijk enorm. Bijvoorbeeld: water kookt heel erg snel.
Natuurlijk zouden wij die uitgebreidere versie gekocht hebben ware het niet dat daar die actie ‘500 euro terug’ niet op zat.
Gek genoeg is die uitgebreidere versie nu na een maand al niet eens meer te koop. Soms zijn de heren van de marketing gewoon niet te begrijpen. 
De handleiding is uitermate goed leesbaar.
Tot nu toe hebben wij maar 1 negatieve opmerking. De touchscreentoetsen zijn niet altijd even gehoorzaam. Alleen je vinger er opleggen zou voldoende moeten zijn maar heel vaak moet je een andere vinger of soms zelfs je andere hand gebruiken omdat de toetsen gewoon niet reageren. Bijzonder onhandig als iets over dreigt te koken. Overigens, reageert de inductiekookzone zelf wel meer dan geweldig. Minstens net zo snel als gas. Voor mijn gevoel nog zelfs iets sneller.
Er zat vanuit ATAG als aanbieding ook nog een ATAG pannenset bij. Dat zijn goede pannen, bepaald geen tweede keusjes. En ze passen precies op de zones.