Hotto Arco Kokend Waterkraan - C-uitloop - Inclusief boiler - Chroom

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Hotto Arco Kokend Waterkraan - C-uitloop - Inclusief boiler - Chroom op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

2,2

r**********@g******** 25-03-2024
De Hotto 3 in 1 boiler boiler gekocht in 2018.
In 2019 vervangen in de garantietijd omdat hij steeds kortsluiting gaf. Eigenlijk nooit echt tevreden geweest, omdat het water nooit kokend was.
Nu in 2024 wordt het water langzaam aan steeds minder warm. Gebeld met Hotto en het voorstel is een nieuwe boiler aanschaffen met 20% korting.
De 3de in krap 6 jaar tijd voor toch nog ongeveer een €600,=.
Je snapt wel dat wij overstappen op een ander merk!

B 06-12-2022

De kraan is nu twee keer vervangen en doet het dan een jaar. Echt waardeloos een lekkende kraan.
Ik zou echt voor een ander merk gaan

Minpunten

• Lekt

J. Pap 23-09-2021

De Hotto in 2018 gekocht bij aanschaf van onze nieuwe keuken bij Super Keukens. Leek ons toch fijn om zo'n kraan te hebben en volgens de adviseur van Super Keukens was dit een goedkoper maar net zo'n goed apparaat als een Quooker. Zolang het apparaat werkt klopt dat natuurlijk maar helaas ging de Hotto na 2 jaar kuren krijgen, geen warm water en kortsluiting. Dan neem je contact op met de klantenservice en vind zij erg amateuristisch. na 6 weken eindelijk een monteur die kwam kijken en deze heeft vervangen. Maar voordat deze afspraak stond heb ik veel moeten bellen en werd ik veel aan het lijntje gehouden.

Sinds een aantal dagen last van een piepende kraan en vanmorgen stond mijn keuken blank. Ik heb gebeld, werd opgenomen door iemand die denk niet veel ervaring heeft in de klantenservice en het leek of zij net wakker was. De situatie uitgelegd en dat ik hem vorig jaar ook al heb moeten laten vervangen. Ze dacht totaal niet mee wat de beste oplossing is en had het gevoel dat zij geïrriteerd was dat ik haar wakker heb gebeld. Ik heb ontzettend spijt van de Hotto, wat ik nu qua tijd en energie kwijt ben geweest om een fatsoenlijk apparaat te kunnen krijgen had ik beter gelijk de meest bekende kunnen aanschaffen waar de service wel goed is.

Mocht je zin hebben in veel frustratie dan is de Hotto een goede aankoop, ik bestel ondertussen maar een ander merk want ik wil niks meer met het bedrijf en het apparaat te maken hebben.

Minpunten

• slechte klantenservice
  • tot 2 keer toe een lekkende boiler

Em 04-07-2021

Hotto: goedkoop is duurkoop

De eerste twee weken stond ons keukenkastjes blank. De monteur had een slang verkeerd aangesloten.
Na ongeveer een jaar was de veer van de heetwaterkraan kapot. De monteur die toen kwam, zei: Ik vervang meteen de boiler, want meestal heeft dat met elkaar te maken. Ik kon het verband niet leggen, maar hij had er verstand van, dus… en het was binnen de garantie, na twee jaar konden we geen warm water meer tappen. Of gloeiend heet, of koud. We hebben geen kleine kinderen meer, dus ik belde Hotto. Het viel niet meer in de garantie, dat ging me (ik geloof) €80 kosten. Nou laat dan maar zitten. Je leert er wel mee omgaan. We hebben de Hotto inmiddels 6jaar. En nu lekt hij aan alle kanten. Overal zit kalk. Het water komt er zelfs aan de bovenkant uit. Ik durf hem niet. Eer te resetten. In dit geval is goedkoop echt duurkoop!

Pluspunten

• Goedkoper
  • Tot aan de garantieperiode goede service

Minpunten

• Slechte kwaliteit
  • Onbetrouwbaar
  • Veel mankementen

Henk 10-06-2021

Matige kwaliteit, slechte service bij reparatie

De Hotto is een budgetvriendelijke oplossing voor de Quoocker kraan. De kwaliteit is echter een stuk minder: binnen 3 jaar al 2 reparaties moeten laten uitvoeren en 2x een lekkage gehad, waardoor de keukenkastjes nat zijn geworden en het hout is gescheurd. Dat mag je niet verwachten van een dergelijk apparaat. De irritatie loopt vervolgens verder op als de service van Hotto ook belabberd is. Het maken van een serviceafspraak duurt belachelijk lang. Ca. 4 weken...Tot die tijd is er geen heet water in de keuken. Enige coulance is ver te zoeken. Als je een kokend water kraan zoekt, spendeer liever iets meer en koop een fatsoenlijk product, maar geen Hotto.

Pluspunten

• Prijs
  • Looks van de kraan

Minpunten

• Service Hotto
  • Kwaliteit

jullus 04-04-2021

Scherp geprijsd alternatief maakt degelijke indruk

Dit alternatief voor e bekende marQtleider ziet er er niet zo gelikt uit zonder rode led, die fraai knippert in het chroom. Deze Hotto kraan is een stuk groter, misschien zelfs lomp, maar komt wel heel degelijk en praktisch over. De bouwkwaliteit is meer dan prima.

De boiler is compact en bevat slechts 2 temperatuur instellingen (70/100 gr) en een fel brandende led die best een tandje zachter had mogen branden. Er treedt natuurlijk altijd warmteverlies op tussen de boiler en het uitlooppunt. Het eerste glas (25cc) meet 80-85 gr, goed voor groene thee. Het tweede 90-95 gr, okay voor zwarte thee. Heb je liever dat laatste, dan gooi je het eerste glas leeg, om het dan met bijna kokend water te vullen. En daarmee is zo'n kokend water kraan, dus helemaal niet meer zo efficient als de marketing ons doet geloven.

Realiseer je dat dit startverlies nog groter is als je een duo-aansluiting maakt, omdat het mengventiel en de (om)weg ernaartoe ook warmte afpikt. En eigenlijk is dit zelfs niet nodig, want je kan koudwater uit de kraan zelf mengen met de kokend water knop, zodat je toch snel je hand met warm water kan wassen.

Inderdaad: hand, want je loopt dan tegen een (klein) nadeel op van de Hotto ten opzichte van de duurdere alternatieven: het gebrek aan een vaste stand om het kokend water te laten stromen. Je hebt dus altijd een extra hand nodig om de knop vast te houden. Dat is gelukkig vooral een kwestie van gewenning. En de bediening gaat kinderlijk eenvoudig, maar gelukkig weer niet zo makkelijk dat een klein kind dit zelf kan doen. Daarvoor is de handeling net iets te complex en de veer te zwaar.

Het opgegeven stllstandsverlies zou 20 Watt zijn, wat betekent dat puur het warmhouden per dag 0,5 KW kost en daarmee de energiekosten op ca. € 40,- per jaar. De "Qoncurrent" stelt 10 Watt te gebruiken, maar ik heb beide opgaven natuurlijk niet kunnen testen, en vermoed dat het in de praktijk nog wel meer verlies oplevert. Want de Hotto boiler voelt ook behoorljk warm aan aan de buitenkant, en dat is geen goed teken. Omdat het een klein cilindertje is had ik gelukkig nog ruimte over in het keukenkastje en kon hem isoleren met biovriendelijke steenwol. Verder heb ik de leidingen geïsoleerd met schuimbepakking. Het zal geen wereld van verschil maken, maar de investering is meestal wel makkelijk terugverdiend.

De installatiehandleiding en het royale pakket met aansluitmateriaal zijn een groot compliment waard. Ik moest een extra koudwatersplitsing maken omdat deze hotto dient ter vervanging van een bestaande close-in boiler met hotfill.. Alles wat ik nodig had zat in de doos, en de gebruiksaanwijzing en tekeningen waren zeer duidelijk. Als gemiddelde klusser was ik in totaal 2 uur aan het ombouwproject kwijt.

Uiteraard kan ik niets zeggen over de duurzaamheid. De ervaringen op deze website beloven niet veel goeds. Omdat de Hotto bij een grote Duitse bouwmarkt te koop is, vertrouw ik er maar op dat ze dit niet zouden doen als het echt een ondeugdelijk product is. De tijd zal het het zeggen.

Pluspunten

• echt (bijna) kokend water uit de kraan
  • zeer compleet doe-het-zelf-installatiepakket

Minpunten

• stilstandsverlies is hoger dan concurrentie
  • niet dírect kokend water

Romy 01-04-2021

Begin er niet aan. Wij hebben echt een heel negatieve ervaring met Hotto. 2 keer enorme lekkage gehad in de keuken door de Hotto. De eerste keer bleek het de leiding te zijn, die blijkbaar niet geschikt was voor kokend water (een KOKEND water kraan!!!). De monteur heeft ons verteld dat dit een bekend probleem was bij Hotto, maarja.. niks mee gedaan. Bij de 2e lekkage was de boiler niet goed, en deze is toen vervangen voor een ge-update versie. Echter wel dus weer een compleet natte keuken (inclusief vervanging van kastjes, vloeren, plinten etc.). Binnen een jaar na vervanging van de boiler opnieuw problemen. Echter zou buiten (!) de garantie vallen want Hotto 4 jaar geleden aangeschaft, terwijl de boiler nog geen jaar oud is. Ze komen ons tegemoet door gratis te komen voor reparatie maar wij wachten nu al 3 weken op het maken van een afspraak..
We zijn het vertrouwen in dit apparaat en de service van Hotto volledig kwijt.

Minpunten

• Service Hotto
  • Apparaat voldoet niet aan de eisen

Hotto niet betrouwbaar 23-11-2020

De eerste keer dat in een review schrijf .Wij hebben nu onze vierde Hotto in 4 jaar. De eerste keer zo dom geweest om bij te betalen voor een nieuwe geupdate versie. Nu krijgen we steeds een gereviseerde herplaatst. "Gelukkig' duurt het vervangen steeds een week of twee en zit je dus zonder warm water in je keuken. Dit weekend veroorzaakte de Hotto steeds kortsluiting en is er weer lekkage. We gaan voor de vijfde.....

Minpunten

• Steeds weer lekkage
  • lange servicetijd

Johanneke 11-02-2019

Onveilig en niet betrouwbaar

Binnen een half jaar zijn we toe aan de derde boiler..! Niet aan beginnen. Eerste stopte ermee, tweede brak de heet water slang waardoor het kokend water de keuken in spoot en de derde lekte , die heeft de monteur bij aansluiten direct weer retour genomen.

Rik 22-01-2019

Meteen kokend water, maar niet voor lang

Afgelopen jaar (september 2018) een nieuwe keuken gekocht en meteen maar een kokend water kraan laten plaatsen. Bij Superkeukens viel de keus al snel op Hotto (huismerk) en voor minder dan 1000 euro heb je een kokend water kraan, goeie deal dachten wij.
Direct na het plaatsen hadden we al last van lekkage (foutje van de monteur). Dit is na 2 pogingen uiteindelijk opgelost, maar de toon was inmiddels gezet.
Vervolgens kwam er geen warm water meer uit, dus maar weer gebeld en een monteur vertelde dat een mengventiel stuk was, boiler werd netjes vervangen. Een paar weken later hield de boiler er helemaal mee op. Lampjes gingen uit, geen warm en geen kokend water meer. Boiler wederom vervangen. Vervolgens hebben we bijna 2 maand kunnen genieten van kokend water, maar afgelopen week sprong de aardlekschakelaar er ineens door. Bleek het opnieuw de Hotto te zijn. Ik heb Superkeukens vriendelijk gevraagd om de Hotto uit mijn keuken te verwijderen en een passende oplossing aan te bieden. Voor mij nooit weer een Hotto!

Pluspunten

• Direct warm en kokend water
  • Thee uit de kraan
  • Sneller koken
  • Goede service

Minpunten

• Slechte kwaliteit
  • Veel storingen
  • Boiler wordt behoorlijk warm
  • Spettert met kokend water

Hans Paternotte 25-01-2018
  • Product gekregen

Hotto overgenomen omdat men ging verhuizen. Zij was er niet tevreden over en nu weet ik waarom. Door de kleine aansluitingen op de kraan nauwelijks waterdruk. De kookkraan doet een minuut over een theeglas kokend water. Hotto gebeld echter zonder bon geen garantie. Te beroerd om op basis van serienummer na te gaan hoe oud die is. Advies om te ontkalken. Ook dat had geen succes. Overigens geen garantie bij kalkaanslag.

Pluspunten

• design

Minpunten

• te weinig waterdruk