GROHE Red

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de GROHE Red op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,2

Han IJ 16-04-2024

Heel slecht product: niet kopen!

Geschreven voor: GROHE Red

Ik heb een Grohe Red in 2020 gekocht. Werkte tot na de afloop van de garantieperiode goed. Voor de langere termijn is het echter een waardeloos product. Er kan totaal geen onderhoud/reparatie aan uitgevoerd worden. Bij een (klein) defect is de enige mogelijkheid om een compleet nieuw systeem aan te schaffen, inclusief (dure?) kraan. Google maar even en het wemelt van o.a. lekkende slangen, waar geen nieuwe voor te krijgen zijn. Helaas passen standaard slangen meestal niet.
Bij mij was kalkafzetting de boosdoener. Een losse boiler, zonder kraan, inlaatcombinatie, mengventiel en slangen is niet te krijgen. Alleen alles opnieuw kopen was de enige optie. Ik ben hem toen gaan demonteren en heb hem handmatig ontkalkt. Bij demontage en daarna montage zie je pas hoe slecht dat ding in elkaar zit. Het elektrisch gedeelte/printplaatje zit zonder enige afscherming naast de wateraansluitingen. Die wateraansluitingen zijn een verhaal apart. Een taps toelopende dop met waterslang zit op een taps toelopend buisje op de boiler gemonteerd. De afsluiting wordt bereikt met een rubber ringetje. Is een mogelijkheid, maar bij een systeem, dat onder druk komt te staan moet je dat wel stevig borgen. Dat is bij de Grohe Red gedaan met een klemring van heel goedkoop metaal die grip moet hebben op een minimale ronde ribbel. Na de eerste keer loshalen is die ring zijn grip al kwijt en als het systeem onder druk komt te staan wordt die klemring over die ribbel heen gedrukt. Met als gevolg, dat het hele elektrische gedeelte kletsnat werd. Waarom geen gewone schroefaansluitingen met standaardmaten? Ik heb een en ander weer in orde kunnen brengen, maar om de paar maanden moest het ding weer uit elkaar voor een storing. Ik geef het nu op en ga een ....... kopen. Veel goedkoper, degelijk van constructie en bijna alle onderdelen los verkrijgbaar. Dat systeem van de verlichte heetwaterkraan bij Grohe is wel leuk, maar ook storingsgevoelig. Het elektrische signaal moet omgezet worden in een mechanische “kraan”, die – je raad het al – binnen in de boiler bij alle elektra en wateraansluitingen zit. Met alle storingsmogelijkheden. Bij de is het gewoon een mechanische kraan en alles zit zo veel mogelijk buiten de boiler. Geen storingsgevoelige franje.
Conclusie: ik zou zeker geen .... van Grohe kopen en ik begin me ook af te vragen of de andere producten van dit merk met toch een “degelijke Duitse uitstraling” even gammel in elkaar zitten.

Pluspunten

• geen

Minpunten

• erg storingsgevoelig
  • geen onderhoud/reparatie mogelijk
  • geen vervangende onderdelen

l***********@h********** 11-01-2024

Belachelijk

Geschreven voor: GROHE Red

Ik heb ongeveer acht jaar geleden een Grohe Red gekocht.
Tot nu toe veel plezier van gehad. Tot twee weken geleden.
Zonder dat we het wisten was een aansluitslang gaan lekken. Gevolg: ons keukenkastje stond vol water en was ' opgezwollen'.
Meteen naar Grohe gemaild voor een nieuwe slang. Die hebben we niet en die zijn er ook niet, zeiden ze. Dus, met andere woorden: koop maar een nieuw apparaat. Belachelijk.
Ik vroeg waarom ze geen vervangende slang hadden: wegens brandgevaar lijkheid.
Op mijn vraag: dus we hebben al die tijd een brandgevaarlijk apparaat gehad, werd geen antwoord gegeven en ze wilden niet meer met me mailen.
Mijn advies is daarom: koop geen Grohe Red , want hij is brandgevaarlijk en je keukenkastje gaat eraan.
Voor mij nooit geen Grohe meer.

Pluspunten

• Als ie werkt goed apparaat

Minpunten

• Brandgevaarlijk
  • Slechte Grohe service

s**s@h**l.com 11-01-2024

Geschreven voor: GROHE Red

Ik zou net wat meer geld uitgeven voor een echte quooker. Die wordt warmer en is fijner qua bediening (ervaring mee op het werk). Wij hebben thuis nu 2 jr de Grohe Red. Water kookt (bij lange na) niet. Met name bij zwarte thee geeft dit het witte laagje. Bij kruidenthee maakt het niet veel uit. De tank is mooi om te zien (maar staan in gootsteenkastje) en ook de kraan is mooi. Maar boiler is snel leeg (ook bij warmwater gebruik). De kraan spoelt veel minder krachtig dan onze vorige kraan, ook bij alleen koud water. Een emmer vullen oid duurt dus extra lang. De bediening is ronduit matig. Toen de kraan net nieuw was ging het nog wel, maar nu is het soms niet te doen om er nog kokend water uit te krijgen.

Ben wel heel erg te spreken over de service. Net voordat de garantieperiode (van 2 jr) afliep ging onze boiler kapot. Een monteur is ter plaatse geweest en heeft een nieuwe geïnstalleerd.

m**************@m******* 09-05-2023

Kraan van uitersten

Geschreven voor: GROHE Red

Wij hadden hiervoor wen kokend water kraan van een ander merk. Bij de verhuizing zijn we voor de goedkopere grohe red gegaan. Na 4 jaar ia de conxlusie dat het een irritant ding is. Je kan er wel kokend water uit krijgen en koud water gaat ook.

Wil je echter WARM water hebben dan gaat dat heel moelijk. Het is OF koud of als je hem dan warmer wil zetten van koud naar KOKEND heet. Je handen eens wassen met warm water of een pan met warm water afwassen is onmogelijk.

Echt gevaarlijk als je kleine kinderen hebt zoals wij !

Ik raad het dus echt sterk af deze kraan te kopen.

Pluspunten

• Snel kokend water
  • Goekoper

Minpunten

• Heel klein straaltje
  • Warm water krijgen is extreem moelijk
  • Gevaarlijk voor kinderen

e*******@q********** 06-03-2023
Geschreven voor: GROHE Red

Na 4,5 jaar werkt de touchknop niet meer. Stroom er af en weer op, werkte tijdelijk.

f********@z************ 17-12-2022

Grohe red

Geschreven voor: GROHE Red

Koop nooit een Grohe Red, na 5,5 jaar een slang van boiler kapot. Contact gehad met Grohe; antwoord was dat dit geen spare part is , ze bieden 10% korting op een nieuwe kraan. Belachelijk in deze tijd van geen verspilling!! Voor ons nooit nergens geen Grohe kraan meer.

Ex GROHE fan 13-07-2022

Let op bij aanschaf van de GROHE Red kookwaterkraan..

Geschreven voor: GROHE Red

GROHE Red RVS. Wat een teleurstelling achteraf! Het was een mooi product de GROHE Red maar de kraan die eruitziet en voelt alsof hij de rest van leven mee gaat valt in het niet bij de boiler. De gehele set in een mooie aanbieding gekocht bij de Karwei bouwmarkt voor nog geen € 750,00. Nu, uiteraard vlak na de garantietermijn van 2 jaar, is de boiler na 2,5 jaar stuk en is de enige optie om € 725,00 te moeten betalen voor alleen de boiler terwijl de gehele set nu nog steeds te koop is voor € 825,00. Wat een slechte ervaring is dit. Ik wordt nu gedwongen uit te kijken naar een leverancier die een systeem verkoopt met een betaalbare boiler voor het geval ook deze het begeeft na een paar jaar. Slechte actie GROHE om alleen maar aan de verkoop cijfers te denken maar niet aan de aftersales/ service. Een losse boiler hoeft toch geen € 725,00 te kosten! Erg jammer, gemiste kans en weg klant..

Pluspunten

• Mooie Kraan zeer solide
  • Fijne bediening

Minpunten

• De Boiler! Wel los te koop maar erg kostbaar
  • Als Boiler stuk gaat na paar jaar ben je de klos.

m*********@h********** 04-04-2022

Grohe niet duurzaam

Geschreven voor: GROHE Red

Is opzich een goede koker.
Tot de slang kapot gaat ,en je deze niet nieuw kunt bestellen.
Wat het dus uit eindelijk een duur en milieu vervuilend
Product maakt.

Elizabeth 20-08-2020

Grohe kokend water boiler

Geschreven voor: GROHE Red

We hadden in ons vorige huis een qooker kokend water boiler en hebben nooit problemen gehad. We hebben zes jaar geleden in ons nieuwe huis een keuken laten installeren met een grohe kokend water kraan. Ten eerste raakte de afvoer van de overloop verstopt door zouten uit de boiler. Deze lekkage werd laat geconstateerd omdat het niet de keuken inliep maar naar de muur waar de keuken tegen geplaatst was. Vervolgens begon een aansluiting van de boiler te lekken. De afsluitringetjes zijn vervangen maar een jaar later was er bij een andere aansluiting lekkage. Nu hebben we opnieuw lekkage. Door alle lekkage is de keuken gaan zwellen en verzakken. De zes jaar oude keuken moet worden vervangen.

Goedkoop is duurkoop!!! 29-02-2020

Goedkoop is duurkoop!

Geschreven voor: GROHE Red

Wij hebben nu een ruime tijd de Grohe Red in huis. We wilden graag een kokend water kraan in huis hebben. Dan kom je al snel uit bij Quooker, alleen zijn die producten erg duur. Uiteindelijk dus voor de Grohe Red gegaan.

Goedkoop is duurkoop!

Wat een slecht product is dit. De knop waarmee je de kraan op kokend water moet zetten reageert slecht, waardoor ik al meerdere malen mijn jatten onder het hete water heb gekregen. Soms blijft de kraan met heet water doorstromen omdat de knop niet werkt. Ik durf dus te zeggen dat deze kraan NIET veilig is.

De fabrikant heeft al twee keer een nieuw knop opgestuurd omdat deze kapot is gegaan. De knop gaat er niet beter van werken, NIET veilig dus.

De boiler die wij netjes hebben weggewerkt in de keuken springt regelmatig op een modus waardoor de kraan uitvalt. Dan moet je dus bij de knop op de boiler kunnen, fijn als deze mooi is weg gewerkt, dan kun je alles weer los schroeven. Als je dan de knop omhaalt doet de kraan het weer. Dit gebeurt gemiddeld één keer in de twee weken, het is maar net waar de kraan zin in heeft.

Om hulp te krijgen van de fabrikant moet je een mail sturen, telefonisch doen ze geen zaken met je... De kraan is nu weer stuk, de knop werkt wederom niet. Omdat Grohe alleen maar via de mail met haar klanten communiceert staat de kraan bij ons thuis uit. In afwachting van hulp...

Groot voordeel aan deze kraan is dat er koud water uit komt, lekker voor in de zomer. Even een citroentje snijden en toevoegen, lekker verfrissend.

Arjan 22-04-2020

Hadden gisteren ook een probleem met het kokend water: de kraan ging soms spontaan lopen.
De cartouche eruit gehaald en uit elkaar gehaald. Er was een ringetje versleten.
Met de 3D printer een ABS ringetje geprint van 0.5mm dik, alles weer in elkaar gezet en klaar.

Paul 25-02-2020

Duurzaamheid laat te wensen over

Geschreven voor: GROHE Red

Kraan is na twee jaar gaan druppen. Het probleem aan onze kraan zou de kardoes kunnen zijn. Vrij makkelijk zelf te verhelpen door het vervangen van het kardoes die door Grohe kosteloos werd toegestuurd. Helaas lekt de kraan na vervanging nog steeds. Weer gebeld en dan blijken er (na aanschaf 2,5 jaar geleden) en een garantie van 5 jaar op deze kraan toch hoge kosten te komen om de kraan lekvrij te krijgen. Er kan een monteur langskomen a €80,- en daarbij wordt er dan gekeken of het onder garantie valt. De kraan is open en dichtgedraaid, waar die ook voor bedoeld is, en dan zou er na zo'n korte tijd , bij normaal gebruik door volwassenen, verwacht mogen worden dat deze niet gaat lekken. Van Grohe hebben we al kranen en vonden wij een goed merk. Het vertrouwen in Grohe heeft ons doen besluiten om voor de Grohe kraan te kiezen maar blijkt nu een foute keuze. We zijn teleurgesteld in de duurzaamheid van deze (niet goedkope) kraan.

Pluspunten

• Gedeeltelijk goede services
  • Kraan bevalt verder goed

Minpunten

• Druppelt constant
  • Service na 2,5 jaar valt tegen

geertd 26-12-2016

Direct kokend water en heet water!

Geschreven voor: GROHE Red

De waterkoker kan weg en niet meer 50 seconden wachten op warm water.

De kokend water kraan geeft direct (na 2 seconden) kokend water. Eerst moet natuurlijk het "koude water" uit de toevoerslang en kraan wegspoelen. Een kopje thee maken gaat nu sneller dan de koffie. De theedrinkers moesten met de waterkoker lang wachten.

De warm en koud water mengkraan zit op een andere hendel. Dit is wel zo makkelijk, je kunt je zo niet vergissen. De mengkraan werkt fantastisch, zoals je van Grohe ook verwacht. Let op dit warme water is ook heet, afhankelijk van de stand van de boiler. Direct warm water op temperatuur perfect te mengen is een luxe, vergeleken bij elke keer 50 seconden wachten op warm water. Geen verspilling van water meer.

De hoeveelheden in de boiler zijn flink en ruim voldoende voor het afspoelen van de complete vaat, inclusief de vette pannen en het hygiënisch reinigen van de snijplanken.

Het stroomverbruik zal niet volledig gecompenseerd worden door minder watervelies en het stroomverbuik van de waterkoker, maar deze luxe is onmisbaar als je het eenmaal gewend bent.

Pluspunten

• Zware degelijk kraan
  • Wateruitloop blijft koud
  • Aparte kraan voor kokend- en warm water
  • Ruime hoeveelheid kokend en heet water
  • Complete levering alles inbegrepen

Minpunten

• geen

MariaRoos 25-12-2014
Geschreven voor: GROHE Red

Deze kraan aangeschaft na een super-aanbieding via iBood. De prijs was nu zó aantrekkelijk, dat we dit gewoon niet voorbij konden laten gaan.
We hebben de kraan nu een kleine twee weken in gebruik en zijn bijzonder tevreden. Geen waterkoker meer op het aanrecht; direct kokend water voor een lekker kopje thee, warme chocomel of 4-uurs kopje soep; ideaal om kokend water te tappen voor het koken van pasta of de aardappelen. En bovenal: erg veilig! Vanwege de speciale bediening van de kokend-water-knop kan er niets mis gaan.
Het geheel ziet er erg degelijk uit; of dit ook zo is, zal de toekomst uit moeten wijzen. We hebben even moeten wennen aan de grootte van de kraan, maar ik zou nu niet anders meer willen. Het is, net als de overige nieuwe apparatuur, een blikvanger in de keuken.
Wij hebben de kraan en boiler in gebruik genomen in onze nieuwe keuken die niet op de plek van de bestaande keuken kwam. Het installeren bleek een fluitje van een cent. Door de duidelijke installatie-handleiding sprak alles voor zich. De boiler vervangt nu de gehele warm-water-voorziening. Daardoor hebben wij dus alleen een leiding hoeven te trekken voor koud water. Bevalt (tot nu toe) prima. De inhoud van de boiler is voldoende.
Kortom: een prima keus voor een zeer mooie prijs!

cjavado 30-11-2014
Geschreven voor: GROHE Red

Ik heb de kraan via iBood gekocht: keurig op tijd geleverd en inmiddels in gebruik genomen.
De kraan was redelijk eenvoudig te installeren: we hadden al een close-in boiler, en dan is vervangen door de Grohe Red Duo eenvoudig.
20 minuten na aanzetten van de boiler inderdaad kokend water: thee zetten was nog nooit zo eenvoudig.
En toch is de kraan buitengewoon veilig, je hoeft niet bang te zijn in een onnadenkende bui kokend water uit de kraan te krijgen.
En de kraan is nog mooi ook: onze keuken is bijna 10 jaar oud, maar lekker opgepimpt met deze moderne 'gadget'!
We zijn een dag na in gebruik nemen al tevreden, en gaan op zoek naar nog meer toepassingen met het kokende tapwater!

annettetet 26-11-2014
Geschreven voor: GROHE Red

Ik ben heel erg tevreden over deze Grohe Red 3 in 1 kraan.

Ik merk dat ik nu meer thee drink omdat het zo makkelijk te pakken is. Met koken is het ook een groot gemak.

De kinderen kunnen echt niet per ongeluk het kokend water aanzetten want dit is voor hun niet te bedienen. (kinderen 3 en 5 jaar)

De instelling van hoe warm het warm water is is makkelijk aan te passen, bij ons staat hij niet al te heet ivm de kinderen.

Ik ben erg blij met deze aanschaf!! Een aanrader.

Rien67 26-11-2014
Geschreven voor: GROHE Red

Deze kraan gekocht via Ibood. Voor deze prijs was het wel te doen. De normale prijs heb ik er niet voor over voor het extra comfort.
Gistermiddag de kraan ontvangen en gelijk geïnstalleerd. Dit was in drie kwartier gebeurd. Echter de aansluiting van het overdrukventiel bleef lekken. Toch nog naar de bouwmarkt moeten gaan om wat dikkere ringen te kopen. Hiermee was de lekkage opgelost. Gezien de reviews schijnen met het overdrukventiel meerdere problemen te zijn. Deze is trouwens niet van Grohe maar is een Inventum.
De installatiehandleiding is niet echt duidelijk. Een beetje ervaring in doe het zelven kan geen kwaad.
De kraan doet verder wat hij moet doen. Na een enkele tel kokend water of warm water. Een verademing gelijk warm water. Normaal moest ik zeker 40 seconden wachten tot ik dat had.
Wij zijn er blij mee.
Over de degelijkheid kan ik nog niets zeggen maar als die net zo is als andere Grohe kranen zit dit wel goed.

Geschreven voor: GROHE Red

De kraan is aangesloten werkt alles?

Koud water is uiteraard geen probleem, dit gaat buiten het systeem om. De hoeveelheid water dat uit de kraan komt is als verwacht wel minder dan uit mijn oude kraan, maar dat komt doordat het t-stuk een kleinere diameter heeft. De hoeveelheid water is echter ruim voldoende.

Qua vormgeving is de kraan echt een plaatje, groot, strak, dikke uitloop, valt wel op. De uitloop kan 180 graden wegen en dit voelt stevig aan, je voelt weerstand.

De menghendel voelt mooi stevig en degelijk aan en is super goed te controleren. Van zacht naar naar hard, van koud naar warm, heel gecontroleerd te bedienen, erg prettig.

De kraan op heet geeft direct ook heet water, wat een verademing met mijn vorige kraan (warm water van zolder).
Het warm is ook ENORM heet. Pas dus op.
Met de grote knop op de boiler is max. temperatuur van dit hete water in te stellen. Je stelt niet de temperatuur van de boiler in, maar het lijkt erop dat je in de boiler al een mengverhouding met koud water instelt. De knop voelt ook aan als een soort kraantje en er druppelt iets water langs naar buiten (dit stopt wel overigens).
Wij hebben de max vrij hoog gehouden (rond 70 graden), wel zo prettig met afspoelen e.d.
De kraan is echt super goed te regelen, direct warm water om je handen met te wassen en te temperatuur blijft constant. Je hoeft niet steeds aan de hendel te draaien om een beetje warmer, beetje kouder zoals met mijn oude kraan.. ideaal dit, ben nu al enthousiast.

Dan de 100gr kraan. Daar ging het allemaal om bij aanschaf van deze kraan.
De knop voelt een beetje plastic aan ten opzicht van de rest van de kraan, dat is jammer.
De beveiliging op de knop is eenvoudig maar doeltreffend denk ik. Je moet een schuifje naar links bewegen en tegelijk de hele knop van je af draaien. Er stroomt direct kokend heet water uit de kraan. Dit gebeurd keurig gecontroleerd, zonder gespetter.
Bij mij staat de kraan aan de rechterkant van de spoelbak, de 100gr knop zit aan de linkerkant van de kraan. Het is even goed uitkijken hoe en met welke hand je de knop open draait zonder kokend heet water over je heen te krijgen.
Opvallend is dat de uitloop niet warm wordt na het gebruik van de 100gr kraan.
Ook als je daarna koud water pakt krijg je niet eerst heet water over je handen. Dat is wel zo veilig..

Na een paar dagen gebruik van de GROHE Red zijn wij het er al over eens, beste aanschaf in tijden.
Niet meer lang wachten op warm water, direct superheet water voor de kleine handafwas, kopje thee is gezet in een mum, aardappels en groente koken scheelt veel tijd.

Nu zal zal alleen de tijd moeten uitwijzen hoe degelijk de kraan en boiler zijn op de lange termijn.

Vooralsnog zijn we erg tevreden met deze kraan, het is een behoorlijke investering, maar is het zeker waard.

Geschreven voor: GROHE Red

Installatie van de kraan is vrij eenvoudig en wijst zichzelf. Aan alle slangen zitten labels zodat je precies weet welke slang aan welke aansluiting moeten worden gekoppeld.
Allereerst het water afsluiten in de meterkast, kraan open (ook 1 boven zodat er lucht in kan en de leiding leeg kan lopen).
De GROHE Red is een Cold-Fill boiler, dus de warmwaterleiding hebben we niet meer nodig. Deze maken we dicht met een knelafsluiting.

Wel opvallend dat het bijgeleverde T-stuk 12mm is, terwijl andere slangen 15mm zijn. Ook de aansluiting in mijn muur is 15mm. Dit zal dus ten koste gaan van de hoeveelheid water dat uit mijn kraan komt.

Aan de kraan zelf zitten vrij veel slangen, waaronder ook 1 slang die met een lus de kraan uit en weer in gaat. Deze is wat lastig door het gat in het aanrecht en de ringen te krijgen, maar het lukt wel.

Na het aandraaien van alle aansluitingen voorzichtig het water er weer op. Goed kijken en voelen of nergens een koppeling nat wordt.
Alles blijft droog, mooi.
De kraan open en met veel gespetter en gesputter komt het eerste water uit de kraan.
Ontluchten met de kraan op warm en ook de 100graden knop. Check.
Overdrukregelaar testen door deze open te draaien. Oeps, iets teveel, het water spuit er hard uit over de rand van de trechter. Maar het werkt wel.

Nu de stekker in het stopcontact en een half uurtje wachten tot het water in de boiler volledig opgewarmd is.
Dan kunnen we de kraan testen.

Geschreven voor: GROHE Red

Gisteren is de kraan geleverd. Vandaag aansluiten.
Ik ben geen loodgieter, geen elektricien, wel redelijk handig, dus ik ga dit zelf doen.

Eerst de tekeningen erbij en kijken wat er allemaal moet gebeuren.
- Past de boiler in het keukenkastje? check past.
- Boiler gebruikt max 2100W, moet dus op eigen groep. Hiervoor moet ik een snoer trekken van mijn ongebruikte Perilex aansluiting. Aansluitmateriaal kopen dus
- Overdrukregelaar met op afvoer aangesloten worden. Volgens de tekening ONDER de zwanenhals!!?? dan gaat mijn keukenkastje enorm stinken, lijkt me niet de bedoeling, die doen we VOOR de zwanenhals.
- Alle slangen, ringetjes en ander aansluitmateriaal is aanwezig.

Even de materialen halen voor het elektra, maar dan moet de aansluiting lukken.

Geschreven voor: GROHE Red

Deze mooie kraan besteld in de dagaanbieding op iBood.
Levering als van tevoren door iBood beloofd op 21 November.

De Grohe Red wordt geleverd 1 grote stevige doos die best zwaar is.
In de grote doos zitten 3 kleinere dozen.
- klein doosje met een een overdrukregelaar voor Nederland inclusief bevestigingsmateriaal, afvoerslang, flexibele waterslang en t-aansluiting.
- grote platte doos met daarin de kraan
- grote doos met daarin de boiler

Alles zit goed stevig verpakt, geen transportschade.
De kraan zit er mooi stevig en degelijk uit.

Morgen installeren.

Fritser42 04-11-2014
Geschreven voor: GROHE Red

Grohe is het kwaliteitsmerk voor Kranen.
Ze hebben een lange levensduur, blijven mooi, maar zijn niet spot goedkoop.
Via Ibood een geweldige aanbieding om de Grohe kokendwaterkraan te kopen gehad, super.

De kraan functioneert geweldig, vederlicht te bedienen en veilig met het kokende water.
Hopelijk ga ik er wederom lang plezier van hebben.