Princess 249402 Koffiezetter met molen DeLuxe - Reviews

gemalen koffie
Aantal kopjes per keer
Type
filterzetter

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 29 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

6,3

Haensel 05-09-2014

7,4
Als aanvulling op diegenen die last hebben van vocht.

Wij hebben dit apparaat bijna 3 jaar in ons bezit. Ik ontkalk braaf bij elke melding.

Vooralsnog geen problemen met condens achter het bedieningspaneel. Wel een irritante nadrup op de warmhoudplaat als je de pot er onder uit haalt.

Wij zetten meestal 2 of 4 koppen per keer. Bijna nooit hele potten vol. Ik heb het idee dat daar het probleem zit. Als ik wel een volle pot zet, dan zet ik de maalgraad op het grofst zodat de koffie er z.s.m. doorheen loopt.

Als ik de boel ontkalk en 2 keer achterelkaar doorspoel met een volle pot, merk ik wel dat er aan alle kanten stoom uit komt. Bij het ontkalken en doorspoelen haal ik dan ook altijd de filterhouder eruit . Zodoende stroomt het water er bijna doorheen inplaats van langzaam sijpelen met bijbehorende dampen.

eelkedijkstra 12-04-2014

wij hebben hiervoor zijn voorganger gehad ook een princess heeft het net voor de garantie begeven koffie malen wou hij niet meer begon veel te stomen en filter klepje hield niet meer maar wel warme en prima koffie en een heel mooi apperaat met verlichte toetsen en al
dit apperaat kosteloos aan geboden gekregen behalve iets bijbetalen omdat hij €7,00 duurder was verder uitermate tevreden over dit apperaat dus hoop dat ik dat met deze ook een tijdje verder kan

R van der Ark 27-11-2011
  • Product maand in bezit

Ik heb dit apparaat gekocht bij de Hema.Het is een 'heerlijk'apparaat.Het is makelijk omdat de bonen er al in zitten (groot reservoir).Je kunt ook gewoon gemalen koffie gebruiken en de molen uitschakelen.
De smaak is ook perfect.De koffie is ook lekker heet.
R van der Ark

Andel46 02-12-2011

Hij lijkt erg veel op de Philips HD 7740 en die komt er niet zo goed vanaf
Hoe is het met de schenkan gaat dit prima.
Mensen die de Philips gebruiken klagen dat er veel koffie naast wordt gegoten i.v.m de tuit.
Ik sta op het punt om ook deze Pricess te kopen maar als hij hetzelfde is als de Philips
Dan doe ik het niet.
Wat is uw ervaring na een paar dagen

Haensel 30-01-2012

Beste R van der Ark,
U zegt dat u dit apparaat bij de Hema gekocht heeft. Verkoopt Hema dit zelfde apparaat onder haar eigen merk? Het apparaat op de site van Hema ziet er nl. anders uit.
vr. gr.
Hans

Haensel 27-02-2012

Het apparaat van de Hema heeft hetzelfde bedieningspaneel als de voorloper van deze Princess:typenummer 249401. Deze voorloper krijgt veel slechtere recensies dan deze 249402.

japio 06-08-2018

lage levensduur koffiezetmachine

De Princess koffiezetmachine was een goed produkt als deze langer meeging dan 2 jaren. De onze ging precies 22 maanden mee ,daarna weigerde de koffiemaler dienst. Het apparaat dan maar gebruiken met reeds gemalen koffie, naar daarvoor hebben we dit apparaat niet gekocht.
Levensduur buiten beschouwing gelaten dan is het een goed produkt.

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • vormgeving

Minpunten

• levensduur
  • repareren zo goed als onmogelijk, .

Jan van Rootzelaar 09-07-2018

Herhaling review 21.03.2018

Zoals ik eerder vermeldde had ik het apparaat als vervanger van zijn voorganger aangeschaft omdat we daarmee tevreden waren.
Het nieuwe apparaat heeft wat modernere aanpassingen ondergaan, maar per saldo hebben wij de afgelopen periode dezelfde ervaringen als aangegeven op 21.3.2018. Ook de opmerking inzake de watervulopening blijft gehandhaafd. Wat me wel irriteerde was dat bij het ontkalken van het systeem de filter vervangen moet worden. Alleen moet je die bij Princess kopen omdat de winkels ze niet hebben liggen. Een beetje irritant. Moet je naast de aankoop van een set van 3 filters ad €11.95 ook nog eens €3.95 verzendkosten betalen. Dat is een minpuntje.

Sjaak 14-06-2018

Koffie Automaat die uitschakelt na 25 minuten?

Had al zo een ONDING die s'morgens 2 Mokken Koffie moest zetten maar telkens uitging na 20 minuten.
Daarbij was het zeer moeilijk water bij te vullen zonder een plas water er naast te mikken.
Komt bij dat het "WARMHOUDPLAATJE" roeste bij het leven.

Dit kon echt niet langer meer dus de vrouw om een andere "Merk" te kopen.
Wat denk je?
Komt ze weer met ongeveer dezelfde terug volgens Bonnetje.
Winkel komt dat ding straks brengen.

Dus afwachten voor die kuren van die nieuwe PHILIPS Koffie Roest Automaat.
Een Koffie leut die van WARME KOFFIE HOUD.

Op hoop van zegen.

B.Grevenstuk 10-05-2018

Mooie koffie zetter

De koffie die gezet kan worden is prima en lekker, maar een minpuntje is, dat het warmhoud plaatje na een halfuur vanzelf uitschakelde, dat is zeer hinderlijk.
En nergens beschreven staat, dat de tijd veranderd kan worden, of het plaatje opnieuw aangeschakeld kan worden.

Minpunten

• Uitschakelen van verwarmingsplaatje.

roosenhoogh 13-06-2017

slechte klantenservice

ijsblokjes machine,had een paar vragen wat via hun klantenservice e-mail liep,tot drie keer dezelfde vragen gesteld maar nooit een reactie ontvangen,slechte service,nooit meer princess.

Pien van Leeuwen 19-04-2017

Zeer tevreden over dit apparaat. Gebruik al jaren eenzelfde.

Wél een beetje veel herrie tijdens het malen, maar voor de rest een goed instelbaar apparaat voor een heerlijk kopje koffie. Fraaie vormgeving.

Pluspunten

• Keuzeknoppen
  • Mooi vormgegeven
  • Makkelijk te vullen

Minpunten

• Lawaai van het malen.
  • Alleen even aantal koppen

poppie1963 29-01-2017

ondeugdelijk apparaat

De koffie die wordt gemalen blijft 9 van de 10 keer plakken in het apparaat waardoor geen kopje koffie maar water. Als je de bonenmaler niet gebruikt,maar zelf gemalen koffie in het ding doet, krijg je veel te lichte koffie. Dringend advies: niet kopen! Dit apparaat maakt niet waar wat het belooft. Als je het al hebt gekocht: terugbrengen naar de winkel/terugsturen naar leverancier. Als consument heb je recht op een deugdelijk product, zie website consuwijzer.

Minpunten

• apparaat deugt niet

Maarten 12-12-2015

4,4
Het apparaat gaf in 2 weken vervangen koolstoffilter aan.
Na 3 weken totaal geen koffie meer in het filterzakje omdat de schuif niet meer werkte en de koffie zich ophoopte.
Oplossing van Princess, met de stofzuiger leegzuigen en drogere koffie kopen.
Als de schuif niet werkt een oplossing van niets.
Als de schuif niet werkt ligt dat aan het apparaat en niet aan de bonen.
De schuif laat gewoon condens door.
Dit is dus een constructiefout.
Ik koop dit apparaat in ieder geval niet meer.
Terug gestuurd.

Margatjuh 22-05-2015
  • Product half jaar in bezit

3,2
Ook is dit voor mij het tweede apparaat. Ik kreeg de eerste in februari 2014, Na een half jaar deed hij helemaal niets meer. Terug naar de winkel 2 maanden later kreeg ik een nieuwe. Nu inmiddels weer bijna een half jaar verder. Doet hij weer helemaal niets. Terug naar de winkel. Gaat het verhaal weer helemaal van voor af aan. inleveren opsturen een nieuwe halen. Maar ik ben het zat wil geen princess meer. Een aantal jaar geleden had ik hetzelfde met een pad apparaat van princess

andre196 20-10-2014

4,8
In augustus 2012 apparaat gekocht welke in juli 2013 defect raakte na 8 weken "na diverse telefoontjes" nieuw apparaat ontvangen en nu dus weer defect.Volgens winkelier is de garantie van 2 jaar verstreken ondanks dat wij vorig jaar een nieuw exemplaar hebben ontvangen (ongebruikelijke regeling).
Wij zullen geen onderzoekskosten of reparatie kosten gaan betalen op een apparaat wat een gemiddelde levensduur heeft van 1 jaar.
Voor ons geen dus Princess meer

andre196 07-02-2015

na alle narigheid en uiteindelijk in 2 jaar tijd 5 apparaten verder eindelijk na veel ellende met Megapool (afspraken en toezegginge niet na komen) tussen komst van thuiswinkel waarborg eindelijk ons geld retour gekregen.
Waardeloos apparaat, smaak van de koffie goed, na circa 1 maand is de koffie niet meer goed op temperatuur, en na circa 5 maanden worden de bonen niet meer goed gemaald en komt de gemalen koffie in het compartiment i.p.v. het filter duurzaamheid een 1

vwcarfreak 17-10-2014

5,8
We hebben het apparaat al 6 weken. En ja, bij het malen van de koffie maakt hij echt herrie. Maar dat doen ook meerdere apparaten.
Verder is de bediening redelijk. Je moet het even door hebben en goed de smaak proeven als je een bakkie maakt. Er zijn veel instellingen die ervoor kunnen zorgen dat je een lekker bakkie krijgt.
Maar dan, na 6 weken geeft hij aan dat het koolstoffilter vervangen moet worden.
Google is your best friend, maar dat lukt niet echt bij dit kooolstoffilter. Per toeval kom ik achter het artikelnummer Koolstoffilter (3 stuks) 901.249402.027. Prijs 20 euro. Dit zou betekenen dat ik 52/6=8,6 stuks. Dit betekend dus 60 euro per jaar! Apparaat moet 3 jaar meegaan en dat betekend 270 euro. Dus het apparaat kost ons na 3 jaar 90+270= 360 euro!

Ik heb wek contact opgenomen met Princess en die sturen mij een email met daarin vermeldt:
[Voor het bestellen van onderdelen kunt u terecht op de website van Princess, www.princess.nl. Via het kopje ‘Consumentenservice’ kunt u de onderdelen voor uw apparaat bestellen.]
Maar dan loopt het spoor dood!
Ik meld hun dat ik deze hyperlink gevonden heb:
[http://service.princess.info/nl-nl/product/901.249402.027/koolstoffilter-3-stuks.aspx]
En nu geeft Princess aan dat ik de juiste link heb! Vreemd.

Gelukkig heb ik op mp het een en ander gevonden!
Maar waarschijnlijk brengen we de machine retour met als opmerking: koolstoffilter defect, geen nieuwe te verkrijgen en Princess kan dit zelf niet oplossen.

Alexander 24-10-2015

Beste,

Dit apparaat is identiek aan het apparaat dat bij de Aldi wordt verkocht onder het merk Primo. Princess maakt zelf geen producten, maar laat ze (via derden`) maken in Chjna en plakt ddaar hun eigen merk op. Primo electro verkoopt de koolstoffilters voor € 6,- per 4 stuks. kijk op http://www.primo-elektro.be/nl-be/nl-be/catalogue.aspx#!articleId=219459&!groupId=15108&!page=1&!quantityControlName=ArticleRepeater_ctl08_QuantityTextBox

om ze te bestellen.

Succes ermee

josschro 01-09-2014

2,6
Ik heb het apparaat nu twee jaar en het kan nu echt aan de straat gezet worden. In het begin ben je nog wel blij met de smaak van pas gemalen bonen maar na een tijdje ga je je storen aan het lawaai. Als je een volle kan koffie zet, kun je een minuut of zo nergens in huis meer een gesprek voeren door het kabaal. Als je twee kannen of meer achterelkaar zet krijg je condens aan de binnenkant van het LCD-schermpje. Als je de kan met gezette koffie eruit neemt, druppelt het altijd na. Hetzij koffie, hetzij condens, maar het gevolg is dat het warmhoudplaatje zodanig krom trekt dat de kan er bijna niet meer tussen past. De genadeslag is uiteindelijk als het toetsenpaneeltje ermee ophoudt. Na verloop van tijd moet je steeds vaker op de aan-/uittoets drukken voordat hij uiteindelijk 'pakt'. Totdat het helemaal niet meer functioneert.
Het enige dat nog slechter is dan de kwaliteit van dit apparaat is de klantenservice van Princess. Men reageert niet of nauwelijks en heeft inmiddels door de trage reactietijd ervoor gezorgd dat de garantietermijn verlopen is (Ik wacht nu al enkele weken vergeefs op het retourformulier, dat ik aangevraagd heb). Voor mij NOOIT meer een apparaat van Princess.

josschro 21-10-2014

Inmiddels ben ik naar grote tevredenheid overgestapt naar een volautomaat van DeLonghi. Wat schetst mijn verbazing toen ik na enkele weken bericht kreeg van de webwinkel. Mijn Princess viel nog wel onder de omruilregeling. Ongelofelijk dat dit ding nog gemaakt en verkocht wordt. Nu heb ik dus een nog nieuwe Princess in de doos staan. Ik durf 'm niet te verkopen of weg te geven want dan moet ik erbij zeggen dat hij het maar een jaartje doet...

Flip Lang 23-03-2013
  • Product jaar of meer in bezit

in februari 2012 dit apparaat aangeschaft. Hij heeft het een jaar gedaan. we zetten 2 x per dag 2-4 koppen koffie. Geen heavy duty lijkt me. Wel heel veel herrie. 50 decibel of daaromtrent bij het malen. het waterreservoir zit aan de achterkant, dat is onhandig.
Hij trekt heel veel stroom, ook als de koffie warm gehouden wordt. Afijn, na een jaar produceerde het ding alleen nog hete stoom. Kun je je handen aan verbranden. Moet toch een jaar of 3-4 meegaan zo'n apparaat!Dus voor ons geen Princess meer.
De koffie smaakte prima.....

senzanord 22-03-2013
  • Product kwartaal in bezit

Toppertje! Eerst de voorloper hiervan gehad (van Philips) maar dat ging niet goed, lekkende schenkkan en maalgedeelte stuk na half jaar..... Deze heeft een betere schenkkan, gaat niet uit na 20 minuten, geeft aan wanneer er ontkalkt moet worden en heeft een timer. Gebruik nog wel het permanente filter van de Philips. Door een goede kombinatie van maalstand, hoeveelheid water en bonen: een heerlijk bakkie.

Hebron 03-02-2013
  • Product half jaar in bezit

3,4
In april vorig jaar gekocht. Veel geprobeerd om lekkere koffie te zetten. Verschillende soorten bonen, verschillende filters, maar echt lekkere koffie is het niet. Het blijft een slap bakje. Eind van het jaar deed de 'grinder' niets meer.... Inmiddels staat er een ander koffiezetapparaat. Deze Princess is geen aanrader.

Markbos 27-12-2012

Twee van deze koffiezetapparaten versleten binnen een paar dagen, steeds kregen we de E01 melding, dat die gereinigd moest worden. Na de tweede hebben we besloten om maar een heel ander apparaat aan te schaffen.

Tim_koffielover 24-06-2012
  • Product maand in bezit

6,8
Ik ben er matig tevreden over, zet prima en lekkere hete koffie via de normale manier.
over de bonen maal stand ben ik minder tevreden, krijg geen sterke koffie uit het apparaat? hebbonen van DE dark roast (op de achterkant van het pak de sterkste smaak van DE) de maalstand op z'n fijnst ingesteld en het apparaat op strong gezet.....
en met sterke koffie bedoel ik: zet op de normale manier koffie neem 6 water en 4 schepjes koffie met een klein bolletje er op.

omdat het apparaat vrij hoog is is het lastig water bij te vullen als je hem op je aanrecht zet met keukenkastjes er boven.

je vriendin verrassen om een ontbijt op bed te maken met een ferse bak koffie zit er niet in voor mensen met een kleine woning. als de koffie klaar is geeft dit apparaat een aantal piepen dat ze gelijk wakker is :-(

smilie-air 26-06-2012

wij gebruiken hier de stand fijn en strong, daarnaast doen we er voor 2 mokken water in en 4 koffie. De bonen zijn erg belangrijk. misschien eens in een koffiezaak gaan kijken ipv de super???