Bosch TKA8653 - Reviews

filterzetter
Soorten koffie
koffie
Ingebouwd display

Beoordeling op basis van 28 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

6,8

coolenton 20-12-2013 Product jaar of meer in bezit

5,2
Bosch TKA 8653 lekte tijden het zetten van koffie. 3 keer voor reparatie opgestuurd. Ná de 3e reparatie was het enkele maanden nadien weer hetzelfde. Toen heb ik een nieuw exemplaar gekregen. Na enkele maanden gebruik begon het verhaal weer opnieuw. Toen dacht ik "dat kan niet". Het aanrechtblad gecontroleerd op waterpas. Het apparaat stond perfect waterpas. Ik leer er maar mee leven, maar leuk is het niet. Dan het gebruiksgemak. Opzich makkelijk in gebruik, doch had ik liever gehad dat de koffiekan gebruikt moet worden om het waterreservoir te moeten vullen. Als je namelijk vergeet de koffiekan te checken en er zit nog een paar kopjes koffie in, dan heb je vette pret. Juist ja, dan heb je een koffie overstroming. Al met al, zo het weer niet mijn keuze zijn een dergelijk apparaat te kopen.

coolenton 09-04-2014

Ben door Kieskeurig nogmaals uitgenodigd om na een half jaar mijn review aan te vullen met ervaringen over de TKA 8652 van Bosch. Ik kan daar heel erg kort over zijn. De aanschaf van het apparaat was een totaal verkeerde keuze. ook het 2e nieuwe apparaat geeft dezelfde problemen. Ik heb het helemaal gehad met dat apparaat en ben voornemens een ander apparaat te kopen, maar jammer genoeg zijn er maar weinig apparaten met een timer functie, waar het me eigenlijk om ging. Bosch, het was een grote flop de KTA 8653.

leon24 03-04-2017

Goede koffiezetter, maar hij kan beslist beter.

Uitstekende koffie, ook kleine hoeveelheden. Los waterreservoir erg makkelijk. Na verwijdering van de kan lekt de druppelstop van de filterhouder regelmatig. De koffie blijft maar een zeer beperkte tijd warm in de thermoskan.

Marga van der Schalie 23-06-2016

lekkere koffie

dit is prima koffie voor "gewoon", een pot vol, daar doe ik de hele ochtend mee.
Hij koelt in de thermopot iets te veel af naar mijn smaak.

Ellies 13-08-2015

Buitengewoon goed

Geweldig apparaat ,alleen ongeacht hoe vaak ik hem gebruikt,iedere drie weken gaat het lampje ontkalken aan,in een gebied van zacht water

BS1973 06-05-2015 Product jaar of meer in bezit

6,8
Voor de derde maal is de sluitmagneet van de filterhouder uitgezet. Ik heb op meerdere manieren contact gehad met bosch, maar ik krijg steeds weer te horen dat ik online een nieuwe kan kopen. De eerste keer is het apparaat voor reparatie opgestuurd en heb ik een nieuwe ontvangen en zou het euvel definitief verholpen zijn. Dus niet.Voor mij geen bosch meer. Binnen de garantie is de service super maar daarna heb je gewoon pech als je een apparaat koopt waar doorlopend wat aan mankeerd.

Rene FF 07-12-2015

2 jaar in mijn bezit, zelfde probleem als BS1973. Sluitmagneet was eerst uitgezet, en vervolgens bij een schoonmaakpoging is het afgebroken. Jammer dat Bosch sinds de introductie van dit apparaat niks heeft gedaan met de klanten feedback. Dit apparaat is de aankoopprijs niet waard.

Ans 20-06-2016

Hier hetzelfde probleem het plastic vervormd gewoon binnen garantie geen probleem daarna € 59,50 onderzoekskosten+ reparatiekosten+ onderdelen koop wel een nieuwe maar zeker geen Bosch meer.

RiaTheunissen 13-07-2014

Koffie apparaat zeer goed

Ik heb het koffieapparaat nog niet zo lang. Tot nu toe vol lof. Koffie is heet, smaak blijft lang goed van smaak en heet. Geen kritiek tot nu toe en het ziet er erg mooi uit

cfkm 09-04-2014 Product jaar of meer in bezit

5,4
Wij zijn waren in bezit van dit koffie zet apparaat,nu terug gestuurd naar bosch.

Kan lekt regelmatig ,vond ik nog niet zo erg .Maar nu wilde de filter niet meer dicht omdat het magneet sluiting stijf was verroest .``als ik eerdere reviews lees is dat dit al langer een probleem is van dit apparaat.
Nu begrijp ik bosch niet dat ze dit niet hebben verbeterd?Weet niet hoelang gaat duren voordat het apparaat terug is,geen ervaring mee.Hier voor een siemens porshe 14 jaar gehad echt een heel degelijk apparaat.

SjKobus 20-08-2013 Product kwartaal in bezit

4,6
Het apparaat zet koffie en daar houdt het mee op.
Wanneer de koffie klaar is en de kan onder het apparaat vandaan wordt gehaald komt er nog een plens water. Bij het inschenken lekt de kan gigantisch. Wie wil hem overnemen, kopen binnenkort wel een andere.

Rene FF 21-08-2013

Hi SjKobus, en anderen,

Het lijkt erop dat als de kan te vol zit, dat het met schenken een bende wordt. Als het coanda efffect eenmaal is ingezet , is er geen houden meer aan :-)
In de waterkan zit een vertikale instulping, het lijkt allemaal goed te gaan als het waterreservoir niet verder gevuld wordt dan de hoogte van de instulping ...

Groet,
Rene

Deeltje 21-08-2013

Ik heb het apparaat terug mogen sturen naar Bosch en kreeg er een nieuwe voor weer, binnen de garantietermijn. Nu lekt de pot niet meer met inschenken. Volgens mij is de schenktuit groter/breder.
De filter sloot met het klikmagneetje niet meer goed. Nu wel weer. Ik ben er weer blij mee en vind deze service van Bosch prima.

ernst3 25-07-2013

jammervan filterhouder (vervolg)

Naar aanleiding van onderstaande opmerking, met Bosch contact opgenomen. Zijn hebben per omgaande een nieuwe filterhouder opgestuurd zonder roest aan de magneet. Heb het zelf vervangen, werkt weer perfect. Bedankt Bosch !!! Nu weer een tevreden koffiedrinker.

Co2_J 16-07-2013 Product jaar of meer in bezit

6,2
Ik las hier de reviews even n.a.v dat ikzelf ook wat problemen ervaar... heb net Bosch wel een mail hierover gestuurd en in afwachting van hun antwoord...

Ik had met de 1ste die ik had al na 1/2 jaar een lek probleem die snel opgelost werd door de serviceafdeling met het vervangen door een nieuwe. Erg content dus... maar
ook bij mij na ruim een jaar deze vervanging in gebruik te hebben is het magneetje van het filter zo verroest dat deze het sluiten bijna onmogelijk maakt. Je kan deze ook niet 100% goed schoon maken/houden omdat deze er dus niet af kan. Erg jammer want de koffie zelf is lekker, heet en prima te zetten i.c.m. de timer.
De inhoudt is bij veel bezoek misschien wat aan de kleine kant maar voor normaal gebruik prima. Dus algemeen wel een leuk cq fijn apparaat maar de duurzaamheid mede door de vormgeving zelf ( niet het uiterlijk) is ver onder de maat helaas.

Co2_J 05-08-2013

Update:
Inmiddels contact gehad met Bosch service-center en het blijkt inderdaad om een bepaalde serie te gaan die niet goed zijn.
Zonder enige moeite de opdracht gekregen om deze terug te sturen naar een antwoordnr. adres. Ik zou een nieuwe opgestuurd krijgen.
Bosch lost dit nu dan ook zeer adequaat op en levert een top service hiermee!!

jb70 06-08-2013

Ik heb mijn 2e koffiezetapparaat (1e problemen met magneet, garantie , ik kreeg een nieuw apparaat)nu ongeveer 1 jaar, magneetje ziet er nog goed uit. Hij sluit ook goed.
Ik heb via bosch een tweede koffiekan gekocht. Dit is handig als er bezoek is. Dan gebruik ik de tweede kan.

Co2_J 12-11-2013

Inmiddels al weer even geleden contact gehad met Bosch zoals hierboven gemeld en het bleek alsnog om een serie te gaan die niet goed gefabriceerd was en mocht hem terug sturen.. Het zwenk filtermagneetje roeste te veel en ging daardoor uitzetten.
Ik zou een nieuwe geleverd krijgen en dat duurde helaas een maand of 2 want hij was niet voorradig.. Die tijd even een reserver gebruikt... euh zonder timer is wel wennen...Nu inmiddels weer een week of 5 in huis naar alle tevredenheid...

Rene FF 05-04-2013 Product jaar of meer in bezit

5,8
Ik heb nu mijn 2e BOSCH koffiezetter TKA8653, bij de 1e was de koffiefilter magneet binnen een jaar verroest en uitgezet, en bij het schenken gaat er veel koffie naast. Deze schenkt nog beroerder dan de 1e. Er valt niet mee te schenken, 50% van de tijd is het een bende waarbij de helft van de koffie naast het kopje ligt.
Hopelijk is de leverancier bereidt dit apparaat terug te nemen en een ander merk te leveren.

Rene FF 07-12-2015

In November 2013 een nieuwe kan ontvangen, nu is de koffiefilter magneet er helemaal afgevallen. Weg ermee, koop dit niet, Bosch heeft in al die jaren 0,0 veranderd aan dit apparaat

kwiebus 10-12-2012

waardeloos apparaat

De koffie is niet echt heet, als hij net gezet is. Daarna koelt hij ontzettend snel af. We gieten de koffie gelijk over in een warmhoudkan

Anoniem 22-10-2012

De druppelstop

Wij hebben dit koffieapparaat vanaf mei 2012. Maar we vinden de druppelstop verschrikkelijk steeds als we koffie gezet hebben en de kan eronderuit halen loopt er nog veel koffie uit. Dus altijd een nat platteau. Dit vinden we een minpunt voor het koffiezetapparaat.

Anoniem 10-10-2012

Prima koffiezetter

Heb dit apparaat 4 maanden en bevalt prima. De koffie blijft ongeveer 'n uur lekker warm in de dubbelwandige thermoskan.Bijna geruisloos koffiezetten. Timer heb ik nog nooit gebruikt. Ontkalkindicator is handig. Waar anderen spreken over het lipje van het filter dat door de hitte uitzet heb ik hier gen last van. Het wordt gewoon niet heet. (andere productielijn?).

Jaap van Dijk 23 29-08-2012 Product paar weken in bezit

Prima apparaat, goede vormgeving, prettig in het gebruik,laatste hoeveelheid koffie schenkt moeilijk uit.

Duurzaamheid kan ik nog niet beoordelen, daarvoor is het apparaat nog tekort in ons bezit.

Arspider 22-08-2012 Product jaar of meer in bezit

Vorige week donderdag dit apparaat na 1 1/2 jaar terug gebracht naar de winkel met de klachten: Filter sluit niet meer en lekt, kan lekt bij inschenken.
Vandaag een geheel nieuwe apparaat gekregen. Goede service van Bosch.!!! Hopelijk gaat deze langer mee en zijn de problemen ondertussen opgelost.
Ik vind het verder een prima apparaat. Goede koffie die lang warm blijft in de kan. Reservoir vullen gaat makkelijk en apparaat slaat af wanneer de koffie klaar is. Het voor programmeren gebruik ik ook vaak. Over het algemeen ben ik best tevreden.

morkie13 18-08-2012 Product jaar of meer in bezit

4,2
ondanks vele artikelen die je moet schoonspoelen, indrukken en verwijderen, blijven er zwarte st. achter in je kopje. Zelfs in het handvat zitten grotere zwarte st.De filterhouder kan er niet af, om die schoon te maken moet je heel moeilijk doen. Op den duur word je er helemaal gek van dat gespoel e.d. De koffie blijft wel lekker warm in de kan.

jb70 19-08-2012

ik hoef helemaal niet vaak te spoelen. alleen ontkalken zo af en toe. En natuurlijk de kan af en toe schoonmaken. Ik spoel wel de kan direct na gebruik na. Wat bedoel je met zwarte st.....
bij mij geen verschil met andere apparaat.
Let wel op dat de filterhouder GOED gesloten is anders krijg je koffie prut in je kan.

morkie13 20-08-2012

reactie JB70 heb 'm 2 jaar in m'n bezit. Filterhouder sluit inderdaad niet helemaal. De zwarte st. zijn geen koffieprut. Als je deksel v.d. kan bovenop 'n paar keer indrukt en aan de onderkant het rubberringetje en veertje verwijderd, zie je de st. tijdens het spoelen. Ook blijven er zwarte st. achter aan de onderkant van de filterhouder (ook 'n veertje). Ondanks het vele spoelen toch nog st. in het kopje

jb70 23-08-2012

Ik heb na 1 jaar een nieuwe gekregen (garantie) omdat de filterhouder niet goed sloot.
(het pennetje in de filterhouder (plastic + metaal) was uitgezet en vies bruin.Ook de sluiting van de kan ging af en toe niet goed. Is door de winkel opgestuurd naar bosch. Ik kreeg een volledig nieuw apparaat. Er is 2 jaar garantie op het koffiezetapparaat.
De nieuwe heb ik nu ong. 2 tot 3 maand. Ik ga de st. in de gaten houden. Heb ze nu nog niet.
Misschien is de garantie bij jou nog geldig dan zou ik terug gaan naar de winkel, of naar Bosch.

famHaverkamp 04-08-2012

Goed koffiezetapparaat

Lekkere koffie, afneembaar waterreservoir is handig, evenals het automatisch uitgaan en de andere functies. Bij minder dan 4 koppen loopt het water inderdaad minder snel door zodat de sterkte goed is. Mooie vormgeving; in combinatie met de waterkoker (ook Styline) een mooi setje.

Gman2oo6 31-07-2012

Zeer mooi en goed wel 1 probleem

Product doet wat hij moet doen Design is gewoon perfect Koffie wordt goed warm en werkt snel Echter ook een punt van kritiek De koffiefilter houder heeft een plastic lipje die vooraan erin gedrukt wordt Deze wordt dikker naarmate van gebruik Dit doordat deze te warm wordt Resultaat : De koffiefilter houder kan niet meer dicht Was dit nou ook van RVS dan was hij gewoon perfect geweest

A.Dagevos 29-07-2012 Product half jaar in bezit

Prima apparaat om goede koffie mee te zetten.Koffie is warm en apparaat ziet er aantrekkelijk uit. Echter een nadeel bij het uitschenken altijd goed opletten anders mors je gegarandeerd koffie.Kan helemaal leeg schenken onmogelijk.Jammer van dit mooie apparaat.