Saeco Aulika Top zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Saeco Aulika Top zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Rondo 12-04-2017

Niet tevreden met Saeco Aulika Top RI HSC

Geschreven voor: Saeco Aulika Top zilver

5 maanden geleden o.a. gekozen voor deze volautomatische machine vanwege de geringe zettijd van de cappuccino (circa 40 sec). De machine is echter niet consistent, het ene moment loopt je kopje over het andere moment krijg je een halve cappuccino. Ook het schuim is niet mooi dik, ondanks dat we gekoelde volle melk gebruiken. Daarnaast blijft de zetgroep een probleem bij Saeco, na een paar dagen ligt er al een aardige hoop koffie naast de zetgroep. Die koffie is dus niet in het product terechtgekomen. Verder lekt de machine ook water, onduidelijk waar dit vandaan komt. In de filmpjes op Youtube hoor je overigens niet hoeveel db de machine maakt bij het opschuimen van de melk, dit is aanmerkelijk hoger dan bv een Jura Impressa X9 of een Novina 831.

Pluspunten

• vaste water aansluiting
  • bediening / ontwerp

Minpunten

• eindproduct niet consistent
  • zetgroep morst veel koffie
  • lawaaiig
  • lekt water