Philips Senseo HD7860/60

Philips Latte Duo HD7855/80

Volautomatisch
ja (koffie+melk)
Soorten koffie
caffe crema, caffe latte, cappuccino, latte macchiato
Philips Latte Duo HD7855/80
8,8 (9)

6,9

• Slecht

hcv 09-04-2015 Product jaar of meer in bezit

5,4
De vlotter die niet goed werkt.
Het klinkt gek, ik heb het probleem opgelost door een plastic plug onder de vlotter te schuiven.nooit meer problemen.alleen opletten dat je altijd water in het reservoir hebt.

Starcopy 08-05-2014 Product jaar of meer in bezit

Hier ligt het ding inmiddels in de vuilnisbak. Voor de 3e keer kapot binnen 2 1/2 jaar. Ik heb het wel gehad met de inferieure kwaliteit en probleem afhandeling van Philips. Dat merk komt hier niet meer in huis.

MBDVL 16-01-2014 Product jaar of meer in bezit

6,6
Dit mijn 2e Senseo, deze is nu net 3 jaar oud en heeft de geest gegeven. De eerste ging ook na 3 jaar defect. Ik vind het ronduit schandalig dat Philips een dergelijk inferieur product op de markt brengt. Philips weet dat de elco (c2) te krap gekozen is; de spanning schommelt normaal rond de vier Volt, en dat is precies waar het aan schort.
De condensator moet de schommelingen op kunnen vangen maar door veroudering gaat dit steeds slechter.
Beneden een bepaalde spanning (

patrickbrinker 12-11-2013 Product jaar of meer in bezit

7,4
Ik heb het apparaat nu bijna 3 jaar in huis. Vanaf de eerste dag supper blij mee. Tot vorig jaar, net na de garantieperiode natuurlijk de eerste problemen zich voordeden.
Ook al zat er voldoende water in het reservoir, dan nog gaf het apparaat aan dat het moest bijgevuld worden.
Aangezien een collega hetzelfde apparaat heeft met hetzelfde euvel en inmiddels 4x(!) het apparaat terug heeft moeten sturen naar Philips heb ik bellen, heb ik Philips ook maar gebeld. Helaas was bij mij de garantie net 2 maand verlopen wel wat nagevraagd ruim een half uur werd mij verteld dat het aan de vlonder in het waterreservoir lag. Die waren wel los te koop, en aangezien de garantieperiode verstreken was, vooruit maar weer.
Ik: kunt u mij ook vertellen waar ze te koop zijn?
telefonist: jazeker ik zal even voor u kijken. Na 3 minuten: moment, ik vraag het even aan een collega. Weer 5 minuten later. Excuses, uitgerekend deze zijn niet leverbaar. Bij elkaar ruim 3 kwartier voor niks aan de 10 cent per minuut-lijn gehangen voor belachelijke service.
Uiteindelijk heb ik het nog een tijd opgelost door de vlotter met een mes omhoog te halen, maar ook dat werkt niet meer.

Het apparaat kan weg, omdat een los onderdeel van het apparaat wat vaker kuren heeft niet los te leveren is.

Veel van mijn apparatuur in huis is van Philips omdat ik het een prima merk vind, maar dit slaat werkelijk alles.

Dit stuur ik nog als laatste redding naar Philips, maar ik heb er geen vertrouwen in.

Wiesjewollepop 01-09-2013 Product jaar of meer in bezit

Ik heb mijn senseo quadrante sinds 30-8-2010. Na 8 maanden was hij al kapot en ben ik terug gegaan naar de zaak waar ik hem had gekocht. De Block!! Nu 3 jaar verder heb ik weer problemen. Ik heb er toen 5 jaar extra garantie bij gekocht, bel ik gisteren Philips krijg ik te horen dat die extra garantie niet voor hun rekening is maar voor rekening van de winkel waar ik hem gekocht heb!! De Block is inmiddels failliet dus daar hoef ik niet meer aan te kloppen...slordige zaak Philips dat je zo met je klanten omgaat en dan ook nog een medewerker aan de telefoon krijgt die gewoon zegt dan heeft U pech mevrouw!!!!! Ik denk dat dit mijn laatste Philips apparaat is!! Gelukkig zijn mijn wasmachine en droger van een ander merk!

Die lange76 17-08-2013 Product half jaar in bezit

Laat staan!!
Echt alleen maar gezeik met deze piece of crap. Na alle eerder beschreven problemen lekt het apparaat nu gewoon! Volledige inhoud watertank loopt er gewoon uit. Nogmaals: slechtste philips ding ooit, NIET kopen deze rotzooi mensen!!

paulishier 30-06-2013 Product jaar of meer in bezit

6,6
Tip voor het blijven knipperen terwijl de waterbak vol is.
Haal het reservoir uit de senseo, in het reservoir zit rechts onder een zwart vlottertje. dat wil wel eens slechter gaan drijven omdat deze verzadigd raakt met water ( zwaarder). haal het metalen klemmetje boven de vlotter los ( dis klemmetje kan buigen en kan je zou weer terugplaatsten) haal de vlotter er uit. De vlotter heeft een dekseltje ( de andere kant dan waar de tekst "up" op staat. Maak het dekseltje open door met een klein schroevendraaiertje de borgingsklipjes in te drukken ( makkelijk gedaan) haal uit de vlotter 1 of twee zwarte schuimvullingkjes , deksel dicht terugplaatsen ( let op de tekst up moet echt omhoog anders loopt de vlotter vol met water). Metalen klipje terug. en klaar

Die lange76 29-04-2013 Product half jaar in bezit

3,2
Wat een buitengewoon slecht apparaat is dit. Ik heb echt van mijn leven niet zon slecht apparaat gehad. Rare geluiden, halve kopjes koffie. Ik zou echt iedereen van harte afraden om deze te kopen. (het is ook niet voor niks dat ze nu voor 4 tientjes bij de Blokker staan gok ik)
Bespaar u een hoop irritatie en geldverspilling en laat deze vooral staan!

Starcopy 28-02-2013 Product jaar of meer in bezit

5,8
Amper 8 maand na de eerste reparatie, is hij alweer kapot. Precies hetzelfde probleem weer. Ik ben benieuwd of het weer een (tijdelijke) reparatie wordt of dat ze het nu omruilen. Dit ding is echt niet aan te raden.

Kiesy 24-02-2013 Product jaar of meer in bezit

5,8
Over de smaak niet te klagen maar het apparaat, Philips Senseo Quadrante HD7860, bevalt mij helemaal niet!

Het eerste euvel was, dat het apparaat steeds uit sloeg terwijl de kopjes nog lang niet gevuld waren.
Terug naar de fabriek geweest maar nu weer een ánder euvel...

Het apparaat slaat nu niet helemaal uit maar het lichtje begint te knipperen, terwijl er nog genoeg water in de vulcontainer zit.

Het duurt sowieso láng voordat een kopje gevuld is, moet wel 4 á 5 keer... soms zelfs nog váker het knopje weer indrukken, terwijl ik al het 2-kops knopje gebruik!

Wát een ellènde heb ik al met dit apparaat gehad, ik heb SPIJT van deze aankoop en zal er zéker nóóit wéér één in huis halen!

jandeman63 18-01-2013 Product jaar of meer in bezit

6,6
ook die van mij is opgestuurt geweest voor het vrijwel meteen stoppen van koffie geven na indrukken knop . Volgende probleem. Nu zakt het nivo magneetje in de watertank naar beneden terwijl er voldoende water in zit.Als je tegen de watertank aanklopt komt ie weer iets omhoog. Ik heb mijn watertank een nacht zonder water op de verwarming gehad en dan drijft de magneet weer een week prima. Het drijvertje is dus lek of poreus.Drijvertje is niet los te koop.
Ik weet niet of er een alternatief is voor een senseo. Misschien zijn die apparaten allemaal storings gevoelig.

Wiggers77 06-01-2013 Product jaar of meer in bezit

5,8
vorig jaar na ca. 8 maand deed het apparaat niet meer. Door Philips netjes een nieuw apparaat toegestuurd en oude retour. Nog geen jaar later wederom apparaat kapot. Dacht, komt vast goed. Nou alles behalve dat. Helaas garantie is vervallen. Hoezo? Hebben hem nog geen jaar. Maakt niet uit! Gaat om aanschafdatum van het eerste apparaat. Dus als ik hem opstuur in ieder geval onderzoekskosten 50 euro en verzendkosten. Komen nog reparatiekosten bij. Belachelijk! Het is dus normaal dat een dergelijk apparaat minder dan jaar meegaat ondanks netjes ontkalken. Nooit meer iets van Philips voor mij!

Diny Vosters 12-12-2012 Product jaar of meer in bezit

5,4
nou ik sluit bij de vele meldingen aan,
2 jaar geleden deze senseo gekocht. Binnen een jaar kapot, 2 x opgestuurd een jaar verder net 2 dagen buiten de garantie !!!!
Ja hoor gaat het apparaat weer kuren vertonen. Altijd netjes om de 3 maanden ontkalt , met het off spul. Kijken wat ze morgen bij de saturn zeggen of dat ik nog garantie krijg anders was dit wel de laaste senseo die ik gekocht heb!

Anoniem 10-12-2012 Product jaar of meer in bezit

Philips, bedankt voor advies. Echter, vraag me af of dit oplossing is. Als je de toetsen klein- en groot- kopje koffie tegelijkertijd indrukt, loopt het apparaat wel goed door totdat je de stopknop indrukt. Ik moet zeggen dat ik met alle apparaten met dit systeem van div. merken, na ca 1jaar gebruik, zeer slechte ervaringen heb.

piet64 09-12-2012 Product jaar of meer in bezit

Beste mensen,
Het koffiezet apparaat HD7860,maakt bij koffiezetten veel herrie,mede oorzaak is het plaatje waarop de kopjes staan.
Onderstaand bericht heb ik naar Philips gestuurd, waarop ik nog geen antwoord op heb gehad.
Als we 2 kopjes koffie willen zetten, gaat de HD7860a altijd 1 kopje zetten en gaat het lampje snel knipperen, en dan moet ik het waterreservoir die vol genoeg is, enkelen keren er uit en inzetten, en dan kan ik het lampje weer indrukken, waarna die gaat opwarmen en het lampje langzaam brand, kan dan ik de rest van de 2 kops cyclus voltooien.
Ik heb het apparaat volgens de voorschriften ontkalkt.
Het water resevoir heb ook ontkalkt enz.
Maar ik heb een sterke magneet een nacht tegen de bestaande magneet aan de buitenkant van waterresevoir gelegen, en dat heeft tot nu toe bovenstaande klacht verholpen.

Jaylynn 09-12-2012 Product jaar of meer in bezit

3 Senseo's gehad en dit was nu echt de laatste! Al 2 keer eerder net buiten de garantie defekt. Nu een Quadrante en ja hoor, zoals zovelen halve bakjes en valt uit. Leeftijd 2 jaar 4 maanden.....! Wij drinken niet veel koffie.In zijn leven waarschijnlijk nog geen honderd kopjes mee gezet en is vrij frequent ontkalkt.

Kiesy 30-11-2012 Product jaar of meer in bezit

6,6
Vanmorgen mijn bewuste HD 7860 Senseo apparaat naar Blokker terug gebracht.
De voor mij nog onbekende klachten, deden mij het apparaat terug brengen.
Nu ik dit zo allemaal lees/gelezen heb, zie ik heel veel herkenning!

Meestal is het met zoiets dat de Garantie net voorbij is maar toevallig is dit, voor mij, nu niet het geval...
Bij Blokker is alles keurig in behandeling genomen, ook al kan het wel enkele weken gaan duren.

Tja, zo met de Feestdagen, kan het ook nog wel eens zijn, dat ik het apparaat na de Feestdagen terug zal krijgen...
Jammer maar het is niet anders...

Nu heb ik het apparaat op 05-01-2011 gekocht, maar vraag mij af, na alles zo gelezen te hebben, of het euvel zich dan niet weer zal gaan herhalen en hoe zit het dan met de Garantie???
Hier hoop ik, van Philips, wel een antwoord op te krijgen...

Ik heb al vanaf het allereerste Philips Senseo apparaat, een Philps Senseo gehad en er al enkele 'versleten', maar bij dit exemplaar valt het even anders uit...
Ik hoop op- en kijk uit naar- een Goede Service van Philips!

Met vriendelijke groet en in afwachting van...

'Kiesy'

Anoniem 23-11-2012 Product jaar of meer in bezit

5,4
Tapte na 1 jr, alleen nog maar mini-bakje. door de 2 tap-knopjes tegelijkertijd in te drukken,blijft het apparaat doorlopen. Je kan zo elke gewenste heoveelheid tappen maar je moet er wel bijblijven ! Nu, na 1 1/2 jaar, smaakt zelfs de sterkste DE-pads bij een normale kop, negens meer naar.

a3klus 18-10-2012 Product jaar of meer in bezit

5,6
Dit was nu echt de laatste keer dat wij iets gekocht hebben van Philips.
Mooi apparaat dat na 11 maanden halve kopjes koffie ging geven. Contact opgenomen met Philips en verteld wat het eufel was. Het defect was bekend en we kregen een nieuwe toegestuurd. Goede service.

Maar, nu weer 11 maanden verder en je mag 1 x raden. Nooit maar dan ook nooit meer komt er iets van het merk Philips in ons huis.

dbx-001 11-10-2012 Product half jaar in bezit

6,8
Mooi design, vooral de lage uitvoering is top, past nu prima onder een keukenkastje. Koffie is warmer dan die van onze vorige Senseo, deze gaf er de brui aan na 6 jaar.
Degelijk laat te wensen over, binnen 6 maanden is de boiler (ondergarantie, snelheid van de reparatie is prima) al 2x vervangen.