Philips Switch HD7892/80 - Reviews

Imro 27-11-2016 Product paar weken in bezit

Gebruiksvriendelijk, lekkere koffie.

De Switch heeft mij bijzonder verrast. Er komt prima pad-koffie uit en nu dus ook heerlijke filterkoffie. Het apparaat werkt goed, koffie smaakt lekker en de bouwkwaliteit voelt goed aan. Met 1 druk op de knop begint het opwarmen en start meteen het zetten van de pad-koffie. Erg handig! De machine heeft een mooie slanke vorm en neemt niet veel plek op het aanrecht in.
Een nadeel van de filterkoffie is eigenlijk alleen het geluid dat het apparaat maakt tijdens het zetten. Dit is een vrij luid, regelmatig terugkerende brom gedurende een paar minuten. De machine werkt verder prima, voelt stevig aan en is gebruiksvriendelijk.

Pluspunten

• Pads
  • Filterkoffie
  • Compact
  • Lekkere koffie

Minpunten

• Geluid bij het zetten van filterkoffie

jo 27-11-2016 Product paar weken in bezit

Prima prijs-kwaliteitverhouding

Wat een handig apparaat! Het scheelt enorm in de ruimte op mijn aanrecht en staat nog eens stijlvol ook. Ook de smaak van de koffie is een verbetering, ik merk duidelijk dat de koffie gemaakt met de Switch van een betere kwaliteit is en ook warmer lijkt. Echt een verbetering ten opzichte van mijn vorige Senseo dus! De prijs-kwaliteitverhouding vind ik dan ook prima. Kleine minpuntjes: het apparaat maakt vrij veel lawaai, heeft geen uitknop (soms onhandig als ik per ongeluk op start heb gedrukt en de pad ben vergeten) en het duurt iets langer dan met het gewone Senseo/filterapparaat. Zou het apparaat echter niet willen inruilen voor een los apparaat, ben er heel blij mee. Mocht deze het na een tijdje opgeven, dan koop ik absoluut een nieuwe SenseoSwitch! Ook onze visite heeft al vaak opgemerkt dat de koffie zo lekker is en het apparaat heel mooi slank en stijlvol oogt. Het apparaat staat bij veel mensen op het Sinterklaaslijstje en is door een aantal zelfs al aangekocht!

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • smaak
  • design

Minpunten

• geluid
  • geen uitknop

Markie23 24-11-2016 Product paar weken in bezit

Prima apparaat

De Senso Switch is een mooi slank apparaat (o.a. te verkrijgen in mijn favoriete kleur: rood) dat relatief weinig gebruik inneemt op je aanrecht. Het geeft zowel de vertrouwde smaak van met pads gezette koffie als van koffie die je met een filterapparaat zet. In onze familie zijn liefhebbers voor beide soorten koffie dus tot op heden hadden we 2 apparaten op het aanrecht staan. Dankzij de Senseo Switch hebben we nu weer wat extra ruimte over.
De switch is perfect voor 1 kopje, maar ook voor een hele kan.
De streepjes op het waterreservoir geven aan hoeveel kopjes koffie je nog met het apparaat kunt maken, wat wel handig is.
Nadelen zijn: Geen warmhoudplaatje: de koffie komt wel in een thermoskan, maar koelt daarin toch nog redelijk snel af. Verder maakt het apparaat vrij veel herrie.
Deze nadelen wegen echter absoluut niet op tegen het gebruiksgemak en het supermooie design.
Zeker een aanrader, dit apparaat!

Pluspunten

• design
  • gebruiksgemak
  • neemt weinig plaats in

Minpunten

• maakt vrij veel geluid

vistavie2013 24-11-2016 Product paar maanden in bezit

lekker makkelijk en zeer mooi, handig toestel

Ik heb het rode toestel en ik vind het echt een mooi toestel. Het toestel is lang en smal waardoor het aangepast is aan de diepte van het werkvlak en in de breedte niet veel plaats neemt.
De isoleerkan houdt de koffie lang warm en het gemak om te schakelen van kop naar kan is super makkelijk.
Geen prutserij en morsen door de bijgeleverde accessoires zoals de koffielepel, de onderzetter waar de gebruikte filter kan in uitlekken, ....

Echt een aanrader voor iedereen.

Pluspunten

• lekker gemakkelijk/ mooi design
  • keuze mogelijkheid tussen tas en kan
  • goede isoleerkan
  • handige accessoires
  • neemt niet veel plaats op aanrecht

Minpunten

• geen courante filtermaat

Marie-Louise 24-11-2016 Product paar weken in bezit

Heerlijke combinatie

De Senseo Switch nu ongeveer een maand in mijn bezit. Na het uitpakken was ik eerst wat sceptisch, het zag er mooi maar wel "plastic" uit. Nu echter erg enthousiast, de pad-koffie is als vertrouwd en de pot koffie is ouderwets lekker. De bediening is erg simpel en het geheel is prettig in gebruikt.

Pluspunten

• ! kop of pot, in een handomdraai wissel je

Minpunten

• De koffie in de themoskan blijft niet lang warm

michelpa 24-11-2016 Product paar weken in bezit

1 week in gebruik, en nu al een succes.

Na een slechte start, reparatie van een losgeschoten slangetje.
Gaat de herkansing perfect.
Ik wil hem echt niet meer kwijt.
Altijd je juiste hoeveelheid koffie zetten met pads of koffiefilter.
Temperatuur blijft lang goed.

Pluspunten

• Snel aangepaste hoeveelheid koffie
  • thermoskan werkt goed

Minpunten

• geluid zou minder kunnen

Maaike 22-11-2016 Product paar weken in bezit

SenseoSwitch is super!

SenseoSwitch is gemakkelijk in gebruik. Ideaal in elke situatie. Als Senseo gebruiker keek ik erg uit naar het toestel dat zowel 1 of 2 kopjes als een kan kon zetten. Mijn verwachtingen werden helemaal ingelost. Het is zeer gemakkelijk te switchen, niet alleen voor mij, maar zelfs mijn dochter van 10j kan dat :-) Op feestjes geen lange wachtrijen meer door mijn gewoon Senseo toestel. Een echte aanrader

Pluspunten

• kan is termos
  • toestel valt uit als het kopje klaar is
  • waterreservoir is gemakkelijk te reiningen
  • Switchen gaat vlot en snel
  • lekkere koffie

Minpunten

• lawaai
  • kan mocht groter (extra kan?)

Steven 20-11-2016 Product paar maanden in bezit

zeer gebruiksvriendelijk 2-in-1 toestel

Dit toestel doet wat het belooft: de combinatie van de gekende Senseo apparaten met een filtersysteem.
- De switch gebeurt heel eenvoudig en gebruiksvriendelijk.
- De koffie wordt heel snel gemaakt, zowel bij de pads als bij de filterfunctie.
- Alle onderdelen zijn vlot te afneembaar en af te spoelen of af te wassen.
- De bijgeleverde thermoskan is voldoende voor kort gebruik, verwacht niet dat de koffie de hele dag heet blijft hierin.
- Geen druppels zodra de koffie is doorgelopen: bij andere koffiezetapparaten blijft dit soms nog eens druppelen.
- De indicatielampen geven duidelijk aan of het toestel aan het werk is. Enig minpuntje misschien is dat er geen lampje brandt indien het toestel nog onder spanning staat (stekker in het stopcontact). Dit is echter geen probleem omdat het heel duidelijk is wanneer het toestel werkzaam is.
- Er zijn 3 knoppen: de keuze tussen 1 tas of 2 tassen met een pad of een knop voor de filter. 1 duw op de knop is voldoende. Dit is een voordeel tov de oudere Senseo apparaten waar je 2 maal moest duwen op dezelfde knop (eerst om op te warmen en daarna om te starten).

Het design is eerder sober en oogt niet zo modern als de Senseo met de ronde en schuine vorm, maar het is wel heel functioneel en neemt niet meer plaats in dan nodig.

Minpuntje: het deksel van het waterreservoir wordt niet vastgeklikt en dat zou misschien op termijn snel stuk kunnen gaan (?). Eén enkele keer is de vlotter (die het waterpeil in het waterreservoir meet) geblokkeerd, maar mits een klein duwtje was dit weer in order gemaakt.

De koffiefilter maakt gebruik van formaat 1x2, hetgeen geen eerder klein en geen courant formaat is. Het gevolg is dat er per keer een 7-tal kleine kopjes koffie gezet worden. Dit is geen probleem omdat het toestel ook niet pretendeert om veel koffie tegelijkertijd te willen maken. Indien nodig, dan maakt het toestel heel snel een volgende lading koffie, via pads of via de filterfunctie.

Conclusie: dit is een zeer gebruiksvriendelijk toestel, handig in onderhoud en - het belangrijkste - het zet lekkere, smaakvolle koffie.

Pluspunten

• snel
  • lekkere koffie
  • zeer gebruiksvriendelijk

Minpunten

• filter voor kleinere hoeveelheden

eef79 19-11-2016 Product paar weken in bezit

flexibel, maar lang

Zeer flexibel toestel. In de week maak je eenvoudig 1 tas en in het weekend maak je een hele kan. De filterkoffie is bovendien heel lekker en de kan houdt alles goed warm.

Handig is dat het toestel zichzelf uitschakeld en dat je toch niet lang moet wachten op een tas koffie.

2 minpunten
- het toestel is heel smal, maar daardoor ook lang. Hierdoor neemt ze in onze keuken toch wel wat plaats in. Maar natuurlijk minder dan 2 toestellen.
- de kan zelf is relatief klein.

Pluspunten

• flexibiliteit
  • goede koffie
  • kan houdt goed warm
  • schakelt vanzelf uit

Minpunten

• relatief kleine kan
  • zeer lang design

STOFELIETJE 18-11-2016 Product paar maanden in bezit

Super toestel

Gezien van reclame op TV. Zeer gemakkelijk te gebruiken, geen handleiding nodig. Lekker koffie, er gaat geen koffie meer verloren. Gaat snel en weinig onderhoud aan het toestel. Mooie kleur.

Pluspunten

• snel
  • gemakkelijk
  • lekker

1980lola 18-11-2016 Product paar maanden in bezit

Senseo

Voordelen van de Senseo switch compact
Mooi design.
Lekkere warme koffie ,gemakkelijk te gebruiken voor jong en oud .
Nadelen: dat de kan steeds moet veranderd worden voordat je een kopje koffie kan maken

steven 17-11-2016 Product paar maanden in bezit

Gewoon perfect

De Switch doet precies wat deze belooft: je zet er net zo makkelijk een kan koffie mee als een kopje Senseo koffie. Deze laatste is niet zo hip meer als vroeger en heeft, heb ik gemerkt, voor sommigen zelfs een wat negatieve associatie. Dat is gek, want de Senseo koffie die eruit komt is net zo lekker als de koffiepads die je erin doet. Dat is dan ook wellicht direct het probleem: je hebt heel veel verschillende soorten pads, ook van verschillende merken, en je moet uiteraard wel lekkere pads kopen. En als je bezoek krijgt, dan is het heel erg fijn dat je ook een kan koffie kunt zetten. De koffie die eruit komt is uiteraard net zo lekker als bij de meeste filterapparaten. Voordeel is wel dat er geen warmhoudplaatje is, maar de koffie in plaats daarvan eindigt in een thermoskan, waardoor je na een tijdje niet van die vieze oude warmgehouden koffie in je kan hebt zitten.
Voordeel: thermoskan i.p.v. warmhoudplaatje, ruimtebesparend t.o.v. twee losse apparaten, handig voor één kopje én voor bezoek

Pluspunten

• Losse thermoskan

kama 16-11-2016 Product paar weken in bezit

Handig 2 in 1 toestel

Praktisch toestel
door kama uit Bonheiden

Dit is echt een super handig toestel. Voor een snelle kop koffie gebruik je een pad. Indien je meerdere kopjes wenst, zet je een kan. De koffie is steeds warm. Het toestel schakelt zichzelf uit. Ik heb de rode variant en vind die echt mooi. Ook wat onderhoud betreft is het een makkelijk toestel. Een minpuntje is wel dat het zetten van een kan wat geluid met zich meebrengt. De inhoud van de kan is ook beduidend kleiner dan die van een gewone koffiezet.

Pluspunten

• design
  • gebruiksgemak
  • onderhoudsvriendelijk

Minpunten

• geluid

Jolanda09 15-11-2016 Product paar weken in bezit

Elegant uiterlijk!

Mooi apparaat, lekker smal en past prima op het aanrecht. Warmt snel (ik vind hem in tegenstelling tot de reviews hieronder vrij stil) op en zet meteen koffie. De smaak is vol met mooie crèmelaag en temperatuur is goed. Ik ben tot nu toe heel tevreden met het apparaat!

Pluspunten

• warmt snel op
  • elegant uiterlijk
  • een of meerdere kopjes zetten

Von37 15-11-2016 Product paar maanden in bezit

Teleurstellend resultaat

We hebben dit apparaat aangeschaft omwille van de 2-in-1 functie. Deze valt echter erg tegen. De meegeleverde thermoskan is erg klein. We kunnen er 4 kleine mokken koffie in 1 keer mee zetten, maar dit is onvoldoende om al het bezoek in 1 keer van koffie te kunnen voorzien. Bovendien maakt het apparaat tijdens het zetten van een kan koffie een hard, irritant brommend geluid. De thermoskan houdt de koffie wel goed warm. De kopjes senseo koffie zijn goed van smaak, maar de koffie koelt snel af. De koffie moet dan ook direct na het zetten van een kopje koffie worden genuttigd, om een koud kopje koffie te voorkomen. Het design van het toestel is prima. Door de slanke vormgeving neemt het apparaat weinig ruimte in beslag op het aanrecht.

Pluspunten

• Slanke vormgeving

• Capaciteit thermoskan
  • Brommend, irritant geluid

estheram 15-11-2016 Product paar weken in bezit

Makkelijk Switchen

Ik heb de Senseo switch nu enkele weken in gebruik.
Het is een erg gebruiksvriendelijk apparaat.
De filterkoffie is makkelijk te zetten, smaakt goed en blijft lang warm door de thermoskan. Bij filterkoffie maakt ie wel wat meer lawaai (hard pulserend geluid) dan een gewoon filterapparaat.
Het switchen is heel simpel, je hebt hierdoor wel wat extra opbergruimte nodig voor de accessoires.
De Senseo functie is super makkelijk in gebruik, eigenlijk weinig verschil met de koffie van een normale Senseo. Behalve dat je nu niet eerst hoeft te wachten tot de Senseo warm is voordat je het knopje in drukt.

Pluspunten

• makkelijk switchen
  • gebruiksvriendelijk
  • thermoskan

Minpunten

• veel geluid bij filter koffie

BjornC 08-11-2016 Product paar maanden in bezit

Senseo switch is de perfecte mix !!

Philips zet opnieuw een stapje voorwaarts met hun Senseo Switch!! Bij het openen van de verpakking zie je onmiddellijk een smal maar wel lang toestel. Ik vind dit superhandig omdat hij zo perfect in de hoek van mijn aanrecht past. Gebruik je hem niet, dan zet je hem tegen de muur en neemt hij, door zijn smal model, weinig plaats in beslag !!

EERSTE GEBRUIK:

Het bijgevoegde kaartje met de Quickstart menu maakt dat je bij het eerste gebruik precies ziet wat je moet doen. Het is namelijk zo dat bij een eerste gebruik de Senseo eerst water moet opzuigen via zijn waterreservoir. De handleiding dus zeker lezen!!

SENSEO functie:

Veel is er niet verandert. Je hebt twee knoppen, eén om één kop koffie en één om twee kopjes koffie te zetten.Vul het waterreservoir (er zit een vlotter in), klik de juiste padhouder erin en duw op de gewenste knop. Na nog geen minuut (opwarmtijd) begint het water te lopen en heb je een overheerlijke Senseo koffie. Super eenvoudig te bedienen!!

FILTERKOFFIE:

Maar wat is het gemakkelijk dat je er ook filterkoffie mee kan zetten. En het is ook even eenvoudig. Je hebt namelijk nog een derde knop. (kan koffie) Opnieuw het waterreservoir vullen, filterhouder op de thermoskan plaatsen, filterzakje erin (type 102 en niet de gebruikelijke 'nr 4' filterzakjes!), gemalen koffie in het filterzakje, plaats het geheel onder de machine en druk op de knop. Het toestel warmt even op en begint dan beetje per beetje het water in de filterzak te spuiten. Het maakt hierbij een wat vervelend lawaai, maar je wordt dit toch snel gewoon hoor.

Een extra gemak is de thermoskan. De filterkoffie loopt meteen in de thermoskan. De koffie is heel heet en blijft nog zeker enkele uren lekker warm in de thermoskan. De thermos schenkt goed uit, dus geen druppels bij het schenken van de koffie!! En wat is het gemakkelijk dat je bij het ontbijt niet meer moet rechtstaan om je kop bij te vullen maar gewoon de thermos neemt en je lekker kan verder eten. :)

HANDIGE EXTRA'S:

Er zit ook een lichtindicator op het apparaat dat begint te knipperen wanneer het toestel moet ontkalkt worden. Handig, want een mens durft dat al eens te vergeten... Het toestel schakelt, na het maken van de koffie, zichzelf ook steeds automatisch uit. Energievriendelijk én veilig. Je kan het toestel nooit meer vergeten uit te schakelen! Ook zijn alle onderdelen vaatwasvriendelijk, dat is in tijden waarbij bijna iedereen een vaatwas heeft geen overbodige luxe!!

NADELEN?

Wel ja, dan misschien twee:
- Je kan slechts zeven tassen filterkoffie zetten in plaats van de gebruikelijke tien tassen in een gewone koffiezetmachine. Dus zit je met wat volk dan is de thermoskan onmiddellijk leeg en moet je nieuwe zetten.
- Je hebt met dit toestel opnieuw veel losse onderdelen die je opnieuw een plaatsje moet geven. (Twee cuphouders, filterhouder, kophouder) Het is de kunst dit niet te laten rondslingeren... ;)

EINDCONCLUSIE:

Ben je alleen dan maak je vlug een Senseo kopje. Komen er vrienden of familie op bezoek dan kan je switchen en met hetzelfde toestel filterkoffie zetten. Ook de eenvoudige bediening, en het feit dat hij weinig plaats inneemt zijn pluspunten! Dit is een super handig toestel dat ook nog eens lekkere, warme koffie maakt!

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Hete koffie
  • Thermoskan
  • 2 in 1 functionaliteit
  • Onderdelen vaatwasbestendig

Minpunten

• slechts 7 tassen filterkoffie
  • veel losse onderdelen

triciapoeh 06-11-2016 Product paar weken in bezit

Zeer makkelijk apparaat

Wat een geweldig apparaat. Het gemak om even snel een kopje koffie te zetten en als je met meerdere mensen bent, dan snel een kan koffie.
Bij het uitpakken valt al op hoe snel je het apparaat kan gebruiken. Kwestie van even door laten lopen en klaar voor gebruik.
Een zeer makkelijk en ideaal apparaat, leuk formaat en een leuke frisse kleur.
Het enige nadeel is dat het apparaat iets lawaai maakt bij het zetten van een pot koffie. Ik vind het niet ergelijk, beslist niet.

Pluspunten

• makkelijk te bedienen
  • niet te groot

Minpunten

• iets lawaai bij het zetten van een kan koffie

McLarenke 02-11-2016 Product paar weken in bezit

Dit is een TOP apparaat !!!

Ik heb dit toestel enkele weken in mijn bezit en ben er volledig weg van!! Zo'n mooi, simpel en goed functionerend toestel!! De Senseo functie is zoals het vroeger was. Eén tas of twee tassen, met elk een aparte knop om te laten starten. De koffie is wel heter dan de 'oude' toestellen van Senseo. Het voordeel is ook dat hij na het maken van de Senseo, het toestel zich automatisch uitschakelt.

Het is ook héél eenvoudig om te SWITCHen van Senseo naar filterkoffie. Je haalt de cuphouder eruit, plaatst de thermoskan en filterhouder onder de machine en klaar. (Gebruik wel '102' filterzakjes, de 'nr4' zakjes zijn te groot voor deze filterhouder!!) Het toestel warmt een minuutje op en begint dan beetje bij beetje (doch even snel als een gewone koffiezetmachine) water in het filterzakje te laten druppelen. Hierbij maakt het toestel echter wel een wat vervelend, buzzerend, lawaai. Storend? Een héél klein beetje dus... Ook hier schakelt het toestel zich automatisch uit. Je vergeet dus nooit nog het toestel uit te schakelen. Praktisch én veilig !!

De Senseo is dus lekker heet, warmer dan vroeger. Ook de filterkoffie is lekker heet. Zelfs als je niet meteen het deksel op de thermoskan plaatst blijft de koffie lekker warm. Een bijkomend voordeel, oké dit is dan gemakszucht, is ook dat je met een thermoskan niet nog eens moet rechtstaan om je kopje bij te vullen. Je kan lekker aan tafel blijven zitten. :)

Voor 2 tot 4 man is dit toestel fan-tas-tisch. Ben je met meer dan is 7 tassen filterkoffie toch wat te weinig. Maar je kan dit oplossen door te combineren, door te SWITCHen met een Senseo. Kortom: Dit is een prachttoestel. Alleen, met twee of met familie en/of vrienden. Dit toestel kan het allemaal aan. Het neemt écht weinig plaats in beslag. Mijn koffiezetapparaat en Dolce Gusto cupmachine staan al op zolder!

Pluspunten

• Warme koffie
  • 2 in 1 functie
  • Eenvoudig gebruik
  • Neemt weinig plaats in
  • Thermoskan

Minpunten

• 'slechts' 7 tassen filterkoffie
  • lawaai bij zetten van filterkoffie

Veerle 30-10-2016 Product paar weken in bezit

De 2-in-1 functie is ideaal!

De SENSEO Switch is dé oplossing voor het probleem dat ik had als er familie of vrienden op bezoek kwamen. Dankzij de SENSEO Switch is het niet meer nodig om een gewoon koffiezetapparaat boven te halen als ik koffie wil zetten voor een groep. Met het apparaat kan ik zowel een kopje voor mezelf zetten als een kan koffie zetten voor een groep.
Het toestel is eenvoudig te bedienen en de koffie is lekker en warmer dan de koffie uit mijn oud SENSEO-toestel.
Het enige nadeel dat ik ontdekte is dat het apparaat redelijk wat lawaai maakt bij het zetten van een kan koffie.
De SENSEO Switch schakelt automatisch uit, wat handig is.
De SENSEO Switch is zeker een aanrader!

Pluspunten

• de 2-in-1 functie
  • warmere koffie dan bij mijn oud SENSEO-apparaat
  • smalle, langwerpige vorm
  • gebruiksgemak
  • schakelt automatisch uit

Minpunten

• lawaai bij het zetten van een kan koffie