Kenwood CM024

koffie
Philips Daily Collection HD7461/40

7,9

Rob van den Brink 09-10-2016 Product half jaar of langer in bezit

Ziet er aardig uiit, maar heeft een grote construktiefout.

het apparaat oogt wel aardig, heeft leuke kleurtjes, maar schandalig vind ik e al jaren bestaande ordinaire constructiefout, waardoor water op de warmhoudplaat terecht komt. met alle gevolgen van dien. Inderdaad als je het apparaat schuin opstelt is het probleem over. ik heb daardoor de achterste pootjes voorzien, van elk 2 zelfklevende viltjes, bedoeld onder stoelpoten . Werkt heel effektief.

Pluspunten

• uiterlijk
  • formaat is prettig

Minpunten

• water op warmhoudplaat
  • duur

Kieskeurig ja 19-06-2015 Product jaar of meer in bezit

6,4
Mooi vormgegeven apparaat. Lekkere hete koffie. Helaas lekkage uit het handvat, tevens lekkage waar het de pot in moet lopen. Hierdoor staat de pot te pruttelen in het water op de warmhoudplaat. Jammer, wij gaan een ander apparaat kopen.

Koffielut 06-02-2015 Product jaar of meer in bezit

Héél ontgoocheld
Mooi design, makkelijk in gebruik maar hiermee is jammergenoeg alles gezegd !!!
Mijn koffiezetapp , nochtans goed onderhouden, lekte onderaan reeds na een jaar en veroorzaakte kortsluiting,
Gelukkig nog onder garantie : dus kreeg ik een nieuwe,......
die nu na 4 (!) maanden hetzélfde probleem vertoonde
en wéér met kortsluiting als gevolg !
een derde gaf ik kado waar hetzélfde probleem zich voordeed !
3 KOFFIEZETAPPARATEN IN AMPER ANDERHALF JAAR !!!

H. Kruiz 22-01-2013 Product paar dagen in bezit

4,6
Het apparaat heeft een te grote opening boven de kan waardoor er water lekt via de U vormige uitsparing waar de kan in wordt geplaatste naar de warmhoudplaat. Gewoon slecht bedacht door de ontwerper. Wanneer de opening kleiner was geweest zou het water gewoon in de kan zijn gelekt, mits ze ook hadden kunnen voorkomen dat het water via de rand op de warmhoudplaat zou kunnen lopen. Ik heb het opgelost door het apparaat scheef te zetten, de achterkant omhoog. Hierdoor loopt het water niet meer via de achterkant naar de warmhoudplaat maar druppelt het in de koffiepot. Jammer.

autofluisteraar 02-11-2012 Product jaar of meer in bezit

Na twee jaar een kort duurtestbericht: Miraculeus apparaat, nog steeds. Draait elke dag wel een keer.

Zoals gezegd, het water komt bij mij op het aanrecht terecht doordat ik de gevulde waterkan iets te schielijk leeg giet in de machine, waardoor er water langs de kan loopt. Tijdens het gieten goed opletten dat het bruine dekseltje dicht blijft, je giet dan niet te hard en er stroomt geen water over!

beusje-2 13-08-2012 Product paar weken in bezit

6,5
Beroerd apparaat. Water loopt net zo snel door als mijn waterkraan. Geen enkele smaak aan de koffie, of heb ik een maandagochtend apparaat gehad?
Prachtige vormgeving, toch wel vrij groot, maar er is heel veel condens wat onhandig is en voor druppels op het werkblad zorgt. Niet echt fijn. Had voor deze prijs toch wel beter gekund!?
Heel heel jammer.

toontje2012 15-06-2012 Product paar dagen in bezit

De Nespresso is r.i.p.en ook de senseo,:(
Daarom had ik tijdje lang gewoon met een camping filter,uit de losse hand koffie gezet,wel een beetje opletten met het kokend water maar de koffie was heerlijk.
Ik zag deze kenwood en het is echt een leuk stevig apparaat om te zien, en niet zo groot.

Maar de negatieve lekkage,s had ik zoiets even in de winkel kijken hoe en waarom. De verkoopster vertelde wat ik ook al dacht.(een mogelijke seriefout of teveel koffie in het filter waardoor het water niet snel genoeg doorstroomt en overloopt)

Laat ik nog een nadeel noemen hij is echt geschikt voor max 6 kopjes koffie, dus voor echt twee personen laat het herbruikbare filter in de doos.
En de kopjes op het deksel verwarmen is moet je met een korrel zout nemen.

1200watt,en de onderplaat zorgen ervoor dat de koffie echt goed heet wordt gezet,de bediening is super eenvoudig.Vroeger had ik een D.E en deze hoorde je nooit, stond zachtjes te zijn werk te doen en de koffie loopte in een gestadig tempo door.ik was verrast dat deze dat ook deed.:)

Maar zoals met alles wat komt eruit,ikzelf koop vaak koffie melanches,bij een koffie zaak,en net zoals alles neem de tijd om aandacht te schenken voor een goed kopje koffie (geen senseo klip klap lauwe arme smaakbak)
je bemerkt dat dan filterkoffie waanzinnig lekker kan smaken die een senseo wegblaast,zelfs de nespresso moeilijk maakt.

Tot nu toe ben ik zeer positief,en de koffie is zeer heet en zeer goed van smaak.
Ik heb deze pas,dus kijken hoe deze zich over een een tijdje verhoudt.
Ps de garantie van kenwood is goed,en gemeende klachten worden goed opgelost.

autofluisteraar 14-04-2012 Product jaar of meer in bezit

OK, bij mij geen lekkage zoals eerder vermoed. Bij het inschenken van het water in het apparaat valt er soms onder het dekseltje van de kan door en dat geeft de kringen op het aanrechtblad. Het apparaat zelf is nog steeds SUPER.

FRANSSEN1 19-03-2012 Product paar weken in bezit

Het is een eenvoudig apparaat, dat er mooi uitziet.
Maakt goede koffie. Prima geschikt voor maar 2 kopjes.

nieuwe gebruiker 11-03-2012 Product half jaar in bezit

6,8
Ik vind het een mooi, compact apparaat, maar helaas heb ik sinds 2 maanden lekkage. Zoals al eerder beschreven werd lekt er water langs het filter en de zijkant van de kan op het warmhoudplaatje.
Ik heb al gespoeld met azijn, na het gebruik de klep open laten staan, goed passende filterzakjes gebruikt, maar niets helpt.

En ik dacht dat ik 6 kopjes wel voldoende zou vinden, maar het blijkt bij bezoek toch niet praktisch te zijn. 6 kopjes blijken maar 5 kopjes (de standaard 'senseo-maat') te zijn.

autofluisteraar 26-12-2011 Product jaar of meer in bezit

Net als Christien1 heb ik het ding nu een jaar in bezit en het is een absolute topper. Dacht dat ik geen last van de lekkages had, maar nu ik onder het apparaat kijk zie ik wat kringetjes op het aanrechtblad :-)

Hoe erg is de lekkage bij anderen?

Ikzelf kan me er nu geen zorgen over maken want het is me voor het eerst opgevallen vanmorgen :-)

jokevanderveere 09-11-2011 Product jaar of meer in bezit

7,6
Ik ben niet tevreden over dit apparaat Hij ziet er schitterend uit, maar lekt voortdurend over het aanrecht Na een jaar heeft het apparaat het nu begeven. Wellicht heb ik een maandagochtendapparaat?

wilba 31-10-2011 Product paar dagen in bezit

Doordat mijn tweede Senseo kuren vertoonde en ik dat behoorlijk zat was, heb ik,afgaande op de bovenstaande enthousiaste reviews, ook deze koffiemachine aangeschaft. Maar ik ben er niet onverdeeld blij mee. De koffie is bepaald niet warm en de smaak viel ook tegen. Echter kan dat aan de soort koffie liggen. Morgen de Aldi Goudmerk gaan kopen, die gebruikte ik voor de Senseo ook en was(is) prima. Verder het beste er maar van hopen.

Corine333 09-09-2011 Product kwartaal in bezit

Ik heb deze koffiezetter nu ruim een kwartaal in mijn bezit en ben er nog steeds helemaal blij mee. Hij zet heerlijke warme koffie en ziet er ook nog eens leuk uit!

van Velsen 03-09-2011 Product half jaar in bezit

De smaak is super en de koffie is heet. Hij ziet er ook nog goed uit. Binnen no-time een kopje ouderwets lekkere koffie.

Reddingsvestje 31-08-2011 Product jaar of meer in bezit

Net als veel mensen waren we he-le-maal klaar met de Senseo en verlangden terug naar een ouderwets bakkie.

Omdat we geen grote koffiedrinkers zijn (alleen 's ochtends 1 of 2 koppen) paste dit kleine koffiezetapparaat erg goed bij ons. Ook vinden we de vormgeving geweldig, retro, maar toch modern en dat maakt het apparaat een sieraad voor ons aanrecht.

Koffie smaakt gewoon ouderwets goed en loopt erg snel door. Geen toeters en bellen, maar ik denk dat dat ook niet past bij een dergelijk apparaat (voor een dergelijke prijs).

rigra 27-08-2011 Product paar dagen in bezit

Na plm. een week koffiezetten met dit apparaat het volgende:
Heb ervaren dat dit apparaat prima geschikt is voor met name kleine hoeveelheden [2 kopjes bijvoorbeeld]
De koffie is goed heet.
Let op: De kan terugzetten op de warmhoudplaat moet recht van voren.[staat niet in de gebruiksaanwijzing]
Koffie zetten met alleen de bijgeleverde nylon filter laat wat drab onder in je kopje achter. Papieren filters gebruiken dus! Dit kan zowel mét als zonder de bijgeleverde losse nylonfilter.
Mooi apparaat en niet al te groot.

Rianne C. 04-07-2011 Product paar dagen in bezit

Fijn apparaat, zeer eenvoudig in gebruik en prachtig vormgegeven. De koffie smaakt goed en is snel klaar. Ik raad de Kenwood CM024 absoluut aan!

Rob Hoofddorp 02-07-2011 Product paar dagen in bezit

Gekocht om de vorm (ook ik viel voor de rode) maar blij verrast door de prima koffie die eruit komt. Vooral met het permanente filter. Apparaat is robuust, de glazen kan is van prettig dik glas. Voor de paar kopjes koffie die wij per dag drinken een goede keuze. En mijn kopjes worden inderdaad lekker warm door ze op het apparaat te zetten terwijl de koffie pruttelt. Prima!

Rema 30-06-2011 Product kwartaal in bezit

---------- update review 30-06-2011 ----------
Heb het koffiezet apparaat nu een paar maanden in gebruik, en het bevalt nog steeds prima.
De koffie goed op temperatuur, smaakt lekker, en het apparaat zie er ook nog eens heel mooi uit.
Gebruik hem zeker vier keer per dag.

---------- oude review 12-03-2011 ----------
Prima koffiezetter, bijna een week in gebruik, hij ziet er prachtig uit, is gemakkelijk in gebruik en schoon te maken, en ook heel belangrijk, de koffie smaakt lekker en is goed op temperatuur.
Werkt ook heel goed als je slechts twee kopjes wilt zetten, bij mijn vorige (grotere) apparaat was dan de koffie niet lekker.