Kenwood CM024 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 27 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Kenwood CM024 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

f*********@g******** 25-02-2023

Lekkere koffie

Geschreven voor: Kenwood CM024 zwart

Wij zijn aan het derde apparaat in plm. 4,5jaar bezig, de grootte, het design en de smaak van de koffie zijn prima, maar…voor de derde keer dezelfde lekkage onderuit het apparaat. Nu toch maar naar een ander apparaat uitkijken..

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Grootte

Minpunten

• Lekkage na relatief korte periode

HJFM-Stu 08-06-2020

lekkage (oplossen)

Geschreven voor: Kenwood CM024 zwart

Bij mij ook lekkage (op het verwarmplaatje), na 3 jaar. Aan de bovenkant (in het midden) van het deksel van de kan is een soort bolletje. In de rand van dit bolletje is een kleine opening. Ik heb deze opening iets groter gemaakt, en aan de andere kant van deze opening, ook in de rand v/h bolletje, heb ik (ook) een gaatje gemaakt, met een boortje.

Pluspunten

• mooi product qua vormgeving

Minpunten

• lekken na een paar jaar

Rob van den Brink 09-10-2016

Ziet er aardig uiit, maar heeft een grote construktiefout.

Geschreven voor: Kenwood CM024 zwart

het apparaat oogt wel aardig, heeft leuke kleurtjes, maar schandalig vind ik e al jaren bestaande ordinaire constructiefout, waardoor water op de warmhoudplaat terecht komt. met alle gevolgen van dien. Inderdaad als je het apparaat schuin opstelt is het probleem over. ik heb daardoor de achterste pootjes voorzien, van elk 2 zelfklevende viltjes, bedoeld onder stoelpoten . Werkt heel effektief.

Pluspunten

• uiterlijk
  • formaat is prettig

Minpunten

• water op warmhoudplaat
  • duur

Kieskeurig ja 19-06-2015
Geschreven voor: Kenwood CM024 zwart

Mooi vormgegeven apparaat. Lekkere hete koffie. Helaas lekkage uit het handvat, tevens lekkage waar het de pot in moet lopen. Hierdoor staat de pot te pruttelen in het water op de warmhoudplaat. Jammer, wij gaan een ander apparaat kopen.

H. Kruiz 22-01-2013
Geschreven voor: Kenwood CM024 zwart

Het apparaat heeft een te grote opening boven de kan waardoor er water lekt via de U vormige uitsparing waar de kan in wordt geplaatste naar de warmhoudplaat. Gewoon slecht bedacht door de ontwerper. Wanneer de opening kleiner was geweest zou het water gewoon in de kan zijn gelekt, mits ze ook hadden kunnen voorkomen dat het water via de rand op de warmhoudplaat zou kunnen lopen. Ik heb het opgelost door het apparaat scheef te zetten, de achterkant omhoog. Hierdoor loopt het water niet meer via de achterkant naar de warmhoudplaat maar druppelt het in de koffiepot. Jammer.

autofluisteraar 23-01-2013

Ingewikkeld verhaal dat niet terug te traceren is op deze machine. Ondertussen dik twee jaar gebruiker van deze Kenwood, al veel aan het twijfelen gebracht hier op de site en keer op keer vastgesteld dat het ding niks mankeert :-)

autofluisteraar 02-11-2012
Geschreven voor: Kenwood CM024 zwart

Na twee jaar een kort duurtestbericht: Miraculeus apparaat, nog steeds. Draait elke dag wel een keer.

Zoals gezegd, het water komt bij mij op het aanrecht terecht doordat ik de gevulde waterkan iets te schielijk leeg giet in de machine, waardoor er water langs de kan loopt. Tijdens het gieten goed opletten dat het bruine dekseltje dicht blijft, je giet dan niet te hard en er stroomt geen water over!

beusje-2 13-08-2012
Geschreven voor: Kenwood CM024 zwart

Beroerd apparaat. Water loopt net zo snel door als mijn waterkraan. Geen enkele smaak aan de koffie, of heb ik een maandagochtend apparaat gehad?
Prachtige vormgeving, toch wel vrij groot, maar er is heel veel condens wat onhandig is en voor druppels op het werkblad zorgt. Niet echt fijn. Had voor deze prijs toch wel beter gekund!?
Heel heel jammer.

piemelwimus 22-10-2012

Zelfde ervaring maar na ca. 7 weken gebruik. Nieuw apparaat gekregen zonder problemen en zelfs zonder extra kosten. Ben
wel benieuwd hoe lang deze zal meegaan. Wel een zeer positieve vermelding voor megapool voor de prima dienst na verkoop.

toontje2012 15-06-2012
Geschreven voor: Kenwood CM024 zwart

De Nespresso is r.i.p.en ook de senseo,:(
Daarom had ik tijdje lang gewoon met een camping filter,uit de losse hand koffie gezet,wel een beetje opletten met het kokend water maar de koffie was heerlijk.
Ik zag deze kenwood en het is echt een leuk stevig apparaat om te zien, en niet zo groot.

Maar de negatieve lekkage,s had ik zoiets even in de winkel kijken hoe en waarom. De verkoopster vertelde wat ik ook al dacht.(een mogelijke seriefout of teveel koffie in het filter waardoor het water niet snel genoeg doorstroomt en overloopt)

Laat ik nog een nadeel noemen hij is echt geschikt voor max 6 kopjes koffie, dus voor echt twee personen laat het herbruikbare filter in de doos.
En de kopjes op het deksel verwarmen is moet je met een korrel zout nemen.

1200watt,en de onderplaat zorgen ervoor dat de koffie echt goed heet wordt gezet,de bediening is super eenvoudig.Vroeger had ik een D.E en deze hoorde je nooit, stond zachtjes te zijn werk te doen en de koffie loopte in een gestadig tempo door.ik was verrast dat deze dat ook deed.:)

Maar zoals met alles wat komt eruit,ikzelf koop vaak koffie melanches,bij een koffie zaak,en net zoals alles neem de tijd om aandacht te schenken voor een goed kopje koffie (geen senseo klip klap lauwe arme smaakbak)
je bemerkt dat dan filterkoffie waanzinnig lekker kan smaken die een senseo wegblaast,zelfs de nespresso moeilijk maakt.

Tot nu toe ben ik zeer positief,en de koffie is zeer heet en zeer goed van smaak.
Ik heb deze pas,dus kijken hoe deze zich over een een tijdje verhoudt.
Ps de garantie van kenwood is goed,en gemeende klachten worden goed opgelost.

autofluisteraar 14-04-2012
Geschreven voor: Kenwood CM024 zwart

OK, bij mij geen lekkage zoals eerder vermoed. Bij het inschenken van het water in het apparaat valt er soms onder het dekseltje van de kan door en dat geeft de kringen op het aanrechtblad. Het apparaat zelf is nog steeds SUPER.

FRANSSEN1 19-03-2012
Geschreven voor: Kenwood CM024 zwart

Het is een eenvoudig apparaat, dat er mooi uitziet.
Maakt goede koffie. Prima geschikt voor maar 2 kopjes.

nieuwe gebruiker 11-03-2012
Geschreven voor: Kenwood CM024 zwart

Ik vind het een mooi, compact apparaat, maar helaas heb ik sinds 2 maanden lekkage. Zoals al eerder beschreven werd lekt er water langs het filter en de zijkant van de kan op het warmhoudplaatje.
Ik heb al gespoeld met azijn, na het gebruik de klep open laten staan, goed passende filterzakjes gebruikt, maar niets helpt.

En ik dacht dat ik 6 kopjes wel voldoende zou vinden, maar het blijkt bij bezoek toch niet praktisch te zijn. 6 kopjes blijken maar 5 kopjes (de standaard 'senseo-maat') te zijn.

autofluisteraar 26-12-2011
Geschreven voor: Kenwood CM024 zwart

Net als Christien1 heb ik het ding nu een jaar in bezit en het is een absolute topper. Dacht dat ik geen last van de lekkages had, maar nu ik onder het apparaat kijk zie ik wat kringetjes op het aanrechtblad :-)

Hoe erg is de lekkage bij anderen?

Ikzelf kan me er nu geen zorgen over maken want het is me voor het eerst opgevallen vanmorgen :-)

jokevanderveere 09-11-2011
Geschreven voor: Kenwood CM024 zwart

Ik ben niet tevreden over dit apparaat Hij ziet er schitterend uit, maar lekt voortdurend over het aanrecht Na een jaar heeft het apparaat het nu begeven. Wellicht heb ik een maandagochtendapparaat?

frankie36 15-03-2015

Zelfde probleem. Lekkage aan de onderkant. Alleen was ik iets laks met het zoeken van de bestelbon. Ik heb het apparaat in februari 2012 gekocht bij bol.com en al te lang de lekkage, dacht dat ik dit zelf veroorzaakte. Ook geprobeerd met papieren filters, maakt niet uit. Garantie 2 jaar dus ik kan fluiten naar een nieuw apparaat. Ga op zoek naar een ander merk. Zonde van het mooie design, maar als het apparaat niet naar behoren werkt, helpt dat niets.

Christien1 13-11-2011

Ik heb 'm nu bijna een jaar en ik heb nooit problemen gehad met het apparaat. De koffie smaakt nog steeds even goed als in het begin.

Hondafan 22-11-2011

Hallo
Ik heb precies hetzelfde probleem, en Kenwood zegt geen idee te hebben.
Tweemaal omgeruild en geen reactie.
Het water uit/van de deksel loopt in het scharnier en word zo naar achteren weggedrukt, zodat het langs de achterkant omlaag loopt.
Dit kan verkeerd eindigen als het via de stroomkabel naar binnen lekt.
Jammer verder is het apparaat mooi en makkelijk in gebruik.

rigra 30-11-2011

Eind juli 2011 kocht ik dit apparaat. Langzamerhand lekt het ding steeds meer.
Er zit volgens mij een constructiefout in, want het water druppelt ook bij mij langs de filter en glazen kan. Het wordt steeds erger.
Heb alles geprobeerd: De kan vooral GOED onder het apparaat, met alle combinaties van gebruik filter. het helpt niets.
Heb via de klantenservice nu een mail gestuurd. Ben heel benieuwd of dit goed wordt opgelost.
kom er zeker opterug.
Prachtig apparaat overigens en lekkere koffie. Daarom is de teleurstelling erg groot momenteel.

wilba 31-10-2011
Geschreven voor: Kenwood CM024 zwart

Doordat mijn tweede Senseo kuren vertoonde en ik dat behoorlijk zat was, heb ik,afgaande op de bovenstaande enthousiaste reviews, ook deze koffiemachine aangeschaft. Maar ik ben er niet onverdeeld blij mee. De koffie is bepaald niet warm en de smaak viel ook tegen. Echter kan dat aan de soort koffie liggen. Morgen de Aldi Goudmerk gaan kopen, die gebruikte ik voor de Senseo ook en was(is) prima. Verder het beste er maar van hopen.

Corine333 09-09-2011
Geschreven voor: Kenwood CM024 zwart

Ik heb deze koffiezetter nu ruim een kwartaal in mijn bezit en ben er nog steeds helemaal blij mee. Hij zet heerlijke warme koffie en ziet er ook nog eens leuk uit!

van Velsen 03-09-2011
Geschreven voor: Kenwood CM024 zwart

De smaak is super en de koffie is heet. Hij ziet er ook nog goed uit. Binnen no-time een kopje ouderwets lekkere koffie.

Reddingsvestje 31-08-2011
Geschreven voor: Kenwood CM024 zwart

Net als veel mensen waren we he-le-maal klaar met de Senseo en verlangden terug naar een ouderwets bakkie.

Omdat we geen grote koffiedrinkers zijn (alleen 's ochtends 1 of 2 koppen) paste dit kleine koffiezetapparaat erg goed bij ons. Ook vinden we de vormgeving geweldig, retro, maar toch modern en dat maakt het apparaat een sieraad voor ons aanrecht.

Koffie smaakt gewoon ouderwets goed en loopt erg snel door. Geen toeters en bellen, maar ik denk dat dat ook niet past bij een dergelijk apparaat (voor een dergelijke prijs).

rigra 27-08-2011
Geschreven voor: Kenwood CM024 zwart

Na plm. een week koffiezetten met dit apparaat het volgende:
Heb ervaren dat dit apparaat prima geschikt is voor met name kleine hoeveelheden [2 kopjes bijvoorbeeld]
De koffie is goed heet.
Let op: De kan terugzetten op de warmhoudplaat moet recht van voren.[staat niet in de gebruiksaanwijzing]
Koffie zetten met alleen de bijgeleverde nylon filter laat wat drab onder in je kopje achter. Papieren filters gebruiken dus! Dit kan zowel mét als zonder de bijgeleverde losse nylonfilter.
Mooi apparaat en niet al te groot.

Rianne C. 04-07-2011
Geschreven voor: Kenwood CM024 zwart

Fijn apparaat, zeer eenvoudig in gebruik en prachtig vormgegeven. De koffie smaakt goed en is snel klaar. Ik raad de Kenwood CM024 absoluut aan!

Rob Hoofddorp 02-07-2011
Geschreven voor: Kenwood CM024 zwart

Gekocht om de vorm (ook ik viel voor de rode) maar blij verrast door de prima koffie die eruit komt. Vooral met het permanente filter. Apparaat is robuust, de glazen kan is van prettig dik glas. Voor de paar kopjes koffie die wij per dag drinken een goede keuze. En mijn kopjes worden inderdaad lekker warm door ze op het apparaat te zetten terwijl de koffie pruttelt. Prima!

Rema 30-06-2011

---------- update review 30-06-2011 ----------
Heb het koffiezet apparaat nu een paar maanden in gebruik, en het bevalt nog steeds prima.
De koffie goed op temperatuur, smaakt lekker, en het apparaat zie er ook nog eens heel mooi uit.
Gebruik hem zeker vier keer per dag.

---------- oude review 12-03-2011 ----------
Prima koffiezetter, bijna een week in gebruik, hij ziet er prachtig uit, is gemakkelijk in gebruik en schoon te maken, en ook heel belangrijk, de koffie smaakt lekker en is goed op temperatuur.
Werkt ook heel goed als je slechts twee kopjes wilt zetten, bij mijn vorige (grotere) apparaat was dan de koffie niet lekker.

stokvis 26-06-2011
Geschreven voor: Kenwood CM024 zwart

Aanrader. Compacte machine, koffiezetten gaat heel snel en is eenvoudig. Ziet er erg strak en modern uit. Koffie wordt lekker heet gezet en blijft goed warm op de plaat. Fijne schenkkan. Je kan je kopjes bovenop plaatsen zodat ze verwarmd worden, maar erg veel merk ik daar niet van.

SYP 19-02-2011
Geschreven voor: Kenwood CM024 zwart

Na veel reviews over diverse koffiezetapparaten gelezen te hebben, kwam ik op de CM024 van Kenwood uit en heb deze besteld bij Clever Cow in Gorinchem. Op donderdagmiddag besteld en vrijdag om 1 uur dronk ik mijn eerste kop koffie uit dit apparaat. Ik was aangenaalm verrast: wat een heerlijke koffie ! Mooi compact apparaat, leuk design, geen flauwekul, maar een apparaat waar echt goeie koffie uitkomt. Wat wil je nog meer? Over de duurzaamheid kan ik uiteraard na 2 dagen nog niets zeggen, maar ik heb er alle vertrouwen in.

Janneke1323 16-02-2011
Geschreven voor: Kenwood CM024 zwart

Prachtig retro design, heel compact en hij zet ook nog heel snel een goede kop koffie. Met het bijgeleverde maatlepeltje krijg je misschien een hele sterke bak koffie, maar dat is gewoon een kwestie van uitproberen en je eigen smaak(behoefte). Het gebruik is eenvoudig: geen toeters en bellen gewoon water en koffie afmeten en aanzetten. We zijn na heel lang zoeken eigenlijk bij toeval tegen deze Kenwood CM024 aangelopen en er heel tevreden over. Zeker een aanrader.

autofluisteraar 31-12-2010

Dank je Christien.

Ik heb apparaat gekocht en ben er ontzettend tevreden mee.

Het verhaaltje in de gebruikershandleiding over het zetten van goeie koffie lijkt geen bla bla te zijn. Het apparaat is solide in elkaar gezet en voelt degelijk aan.

Ik ben benieuwd hoe ie zich op langere termijn houdt.

Paul Samson 09-06-2012

er zijn geen 'lekken' in het systeem:technisch niet mogelijk; wel is het zo dat door de hittepijp in het deksel er veel condens op het deksel blijft zitten direct bij het zetten vd koffie; als je ddaarna het deksel opent en rechtop naar achteren klapt vallen er veel druppels 'naast de pot'..dichtlaten en pas bij de volgende 'koffiebeurt'openen..? Wel is een minpunt dat het klik-klemsysteem van deksel erg 'zuinig'is uitgevoerd: het plastic nokje aan de voorkant in de binnenrand van het deksel is wel HEEL ERG KLEIN en niet van het sluitvastste plastic. Ik merk het wel wanneer ht deksel niet meer sluit. Deze machine is voor mij no 1, omdat ie precies absoluut de lekkerste koffie zet door een perfecte temperatuur regeling!! TOPPER DUS en bij de Wehkamp nog goedkoper...