Philips Grind & Brew HD7761 - Reviews

Type
filterzetter
Soorten koffie
koffie

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 80 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

M2002 29-03-2016

Nog steeds niet tevreden

5,8
We zijn eindeloos bezig om dit apparaat goed koffie te laten maken. Iedere keer blijft de koffie hangen en valt niet in de filter. We hebben alle suggesties van Philips opgevolgd al deden we veel al uit ons zelf: regelmatig schoonmaken, andere maalstand, geen diepvriesbonen. Ook is het apparaat 2x naar de technische dienst geweest. Eerste keer was er niks aan de hand, tweede keer soort update gekregen(denken we). Het blijft een ellende. Het idee van verse bonen malen en dan lekkere filterkoffie is en blijft heerlijk, als ie t wel doet is t echt lekkere koffie( al staat ie nu niet meer op mijn favoriete maalsstand) maar ik kan alleen maar aanraden om een ander apparaat aan te schaffen want al zijn we heel vriendelijk geholpen bij Philips, dit is gewoon waardeloos. We zien dit probleem vaker in de reviews en Philips kan het kennelijk niet oplossen dus: niet kopen.

Hilbert 22-12-2015
  • Product jaar of meer in bezit

Rot ding. 15-11 -13 gekocht . Nog nooit zoveel ergenis gehad als met deze. Van de 10 keer 3 keer goeie koffie. Welke personen die dit ontwikkelt hebben moeten weten ,dat de aanvoer van de gemalen koffie niet met stoom in aanraking mag komen. Daarom verstopt het apparaat steeds. Het apparaat is nu rijp voor de schroothoop.
3 keer weg geweest voor reparatie en niets veranderd.
Nooit geen Philips weer!

krijnen.440 01-09-2015
  • Product kwartaal in bezit

6,8
Gekocht op 18-4-15, tot 10-8-15 in gebruik gehad, apparaat begon water te lekken aan de onderzijde. Is opgestuurd via Blokker naar de Philips fabriek. Ik heb het apparaat nog niet terug gekregen. Op zich heerlijke koffie, maar het apparaat is niet duurzaam vanwege vroegtijdige reparatie.

Fred75 28-10-2017

Gebruiksduur valt tegen

Aangeschaft in 2015. Waterlekkage in maart 2017 is hersteld. Nu oktober 2017 [dus buiten de garantie] beweegt de schuif niet meer die het bonenmalen afsluit naar het filter tijdens het koffie zetten. Maar geopend moet zijn tijdens het malen van de bonen. Gevolg de machine is niet meer te gebruiken voor waar hij ontwikkeld is.(verse koffie van gemalen bonen)

irene51 02-10-2016

grote problemen met dit apparaat

Als het apparaat goed werkt is de koffie lekker. Maar helaas, het gootje voor gemalen koffie zit steeds verstopt. Na twee keer koffie zetten moet je dit weer vrij maken, wat niet mee valt omdat de koffie erin aankoekt. Het klepje is niet berekend op vaak open en dicht doen en nu zijn beide lipjes afgebroken zodat het niet meer sluit.

Michiel 24-07-2016

Fan-tas-tisch apparaat

We hebben de Grind&Brew nu een week of 2 en hij is echt super. Heerlijke koffie en je kunt alle belangrijke dingen instellen (grofheid van de maling en de sterkte van de koffie). Gebeuik is echt heel eenvoudig en gemakkelijk. Echt een aanrader!

Rinus57 01-07-2016

Mooi apparaat

Eind januari 2016 gekocht, 4 maanden goed gewerkt en nu binnen 3 weken 3x terug naar de winkel, eerste keer werkte hij niet geen lampjes meer die branden ,tweede keer kwam het water aan de onderkant eruit, vandaag opgehaald en het apparaat piept en piept maar geen water wat er uit zou moeten komen, morgen maar weer terug naar de winkel

Anoniem 23-03-2016

Het meest onbetrouwbare apparaat om koffie te zetten.

De ene keer een sterke bak en de andere keer, met dezelfde instellingen, een slappe bak koffie. Ondanks dat je minimaal twee keer per week het gemalen koffie gootje schoonmaakt en doorsteekt loopt de maler steeds vast omdat de gemalen koffie weer eens in het gootje blijft ophopen. Nu een half jaar ingebruik en we zijn hem helemaal zat. Kortom hij gaat de deur uit. Terug naar de winkel en kijken of we ons geld terug kunnen krijgen, anders gaan we bij Philips zelf klagen.

A. de Kort 17-02-2016
  • Product jaar of meer in bezit

We hebben deze Grind&Brew ondertussen ruim een jaar in bezit. In het begin was er niets aan de hand en waren we erg tevreden met het apparaat. Langzaam aan kwamen er wat punten aan het licht;
Het venstertje voor de waterhoeveelheid verkleurt met de tijd en blijft dan donker, zodat je niet kunt zien hoeveel water je er in doet. Door het venstertje los te peuteren en schoon te maken, was dit weer even verholpen.
De afstelling van de hoeveelheid koffie verloopt. Hoewel we altijd dezelfde instelling gebruiken voor dezelfde hoeveelheid koffie, moeten we tegenwoordig maar gokken of de koffie gaat smaken. Soms zetten we voor 2 koppen koffie, maar maalt het apparaat genoeg voor vier koppen. Ik hou best van stevige koffie, maar je kunt ook overdrijven...
Het malen gaat trouwens niet altijd meer goed. Sinds een aantal maanden raakt het maalmechanisme steeds verstopt. De gemalen koffie blijft dan in het aanvoerkanaal zitten en er komt geen koffie, maar heet water in de kan. We moeten regelmatig met een stukje ijzerdraad in het aanvoerkanaal porren om de boel weer los te krijgen. Wat hier ook niet aan meehelpt, is het feit dat de stoom van de vers gezette koffie door een opening naar buiten die wordt afgesloten door een dekseltje. Hetzelfde dekseltje geeft toegang tot de opening waar de gemalen koffie in terecht komt. De onderkant van het dekseltje wordt vochtig door de stoom en blijft ook lang vochtig. Als men dan het dekseltje open moet maken om de gemalen koffie weer 'vrij' te maken bij een verstopping, loopt dit vocht dus in het aanvoerkanaal en zorgt ervoor dat de gemalen koffie hier blijft plakken.
Al met al zijn we in het begin erg tevreden geweest, maar de ellende van iedere keer de koffie los te moeten peuteren zorgen er voor dat we dit apparaat niet aanraden. Wijzelf zouden er in elk geval niet meer voor kiezen.

w. baltus 03-03-2016

Deze recensie geeft precies weer wat mijn ervaring met dit koffiezetapparaat is.

Wichard 02-02-2016

Eenvoudig te bedienen, zowel voor bonen als snelfiltermaling

Heel tevreden mee. Dat dit apparaat zowel geschikt is voor bonen als voor snelfiltermaling vind ik ideaal.
De koffie is goed heet, zonder bittere nasmaak.

Petra 29-01-2016

6,4
Dit is het 2e koffiebonenapparaat dat ik van Philips heb. We vinden vers gemalen bonen koffie echt het lekkerst. Eerste apparaat heeft het anderhalf jaar volgehouden. Dit apparaat is na nog geen jaar ook gestopt met malen. Je kunt er wel filterkoffie in zetten, maar dat is toch minder lekker. Al met al een dure aankoop, want een goed filterapparaat heb je al voor een paar tientjes!Toch maar terug naar de Blokker, ik heb gelukkig de bon nog! Was bij BCC al gewaarschuwd dat deze goedkoper bonenapparaten niet goed werken.

MD 24-01-2016

5,4
Dit is mijn 2e grind and brew. Zijn voorganger gaf het na ruim een jaar op maar daar had ik helaas geen bon meer van. Toch deze versie gekocht omdat ik van vers gemalen koffie hou. Hij is nu net aan een jaar oud en de bonenmaler is er mee gestopt. Verder verstop hij regelmatig (zoals bij vele ) en valt de gemalen koffie niet in het filter. Dit keer heb ik de bon nog dus ga hem terugbrengen naar de winkel.
Zeker geen aanrader!

maxje4 27-01-2016

na al deze berichten, vind ik het teveel een gok om deze grinder te kopen. jammer hoor, deze problemen.

MD 28-01-2016

Ja idd erg jammer, als het apparaat werkt krijg je erge lekkere koffie en deze versie was een stuk beter dan zijn voorganger welke een morsende koffiepot had en een slechte warmhoudplaat en die gaf na ruim een jaar helemaal de pijp aan Maarten. Omdat ik nu dus zonder koffiezetter zat heb ik een goedkope van russel hobbs gekocht en een koffiemolen. Een stuk goedkoper en net zo lekker.

erwindob 11-01-2016

gemiddeld

het product is snel verstopt geeft regelmatig te veel koffie..
ondanks regelmatig schoonmaken blijft het probleem zich voor doen.
Het is de tweede al de eerste is vijf x terug geweest ,

ikhouvankoffie 28-12-2015

mindere kwalititeit

Ik heb van mijn allereerste grind & brew heel veel jaren plezier gehad. Ik wilde er persé weer een. De reviews waren niet optimaal, maar vanwege het succes van de eerste versie, er toch voor gegaan. Binnen vier maanden doet de bonenmaler het al niet meer. Erg teleurgesteld. Hopend op een oplossing!

Geertje64 28-12-2015

Dit apparaat moet met extra zorg schoongemaakt worden.

het apparaat ziet er luxe uit. De vorm is mooi en degelijk.
Een mooie kleur, je ziet er weinig op. De koffie is heerlijk warm en smaakt uitstekend. De hoeveelheid van het water in het resevoir is heel moeilijk te zien. Iets meer werk om de hoeveelheid van je koffie en sterkte te bepalen. De maat is echt op kopjes gericht en voor een mok moet je het zelf bepalen naar smaak. Het koffieapparaat moet men heel vaak schoonmaken en ontkalken. Het mechanisme van de bonenmaler is al defect geweest. Jammer! De klachten werden serieus genomen. Het koffiezetapparaat is naar de serviceafdeling opgestuurd geweest en naar volle tevredenheid thuis gekomen. Een dikke pluim! Tot op heden kunnen wij nu weer van de koffie genieten.

jan 27-12-2015

6,6
Ziet er mooi uit; lekkere koffie, maar raakt verstopt waardoor gemalen koffie niet meer in folter valt. Nu uren proberen eindelijk opgelost.
Lange paperclip rechtgebogen en zowel avn boven als van onder in maler gestoken en wat wroeten. Dit is geen reclame voor Philips.

DennisO 07-12-2015

Apparaat is defect

Helaas heb is dit mooie koffiezetapparaat terug gestuurd.
Na drie maanden werken koffiebonen niet door de mallemolen meer opgepakt.
Dan maar weer even koffiezetten met de filter met voor gemalen koffie.
Plotseling liep er water onder uit het apparaat.

De koffiezetapparaat worit nu bij Philips onderzocht.
In afwachting.

Philips daarentegen pakt het tot nu toe goed op

M2002 02-12-2015

4,4
De koffie valt niet in de filter dus al zijn er tal van mogelijkheden en ziet het apparaat er prachtig uit, het werkt niet. De koffie is zo slap alsof het thee is en als je het opvanggedeelte doorsteekt,wat dagelijks moet, dan is de koffie idioot sterk. Slecht apparaat, niet kopen!

DetlevNeusvraat 04-12-2015

Volgens mij moet dit apparaat worden schoongemaakt. Volgens de instructie moet het apparaat dan uitstaan en is een druk op de knop genoeg. Dat lukte bij ons een hele tijd niet; totdat we ontdekten dat het klepje bovenop (waar je op de gemalen koffie kunt kijken) open moet staan. Ik zou zeggen: probeer het nog een keer, gemalen koffie eruit (apparaat op zijn kop), molen zichzelf laten reinigen en dan zou het goed moeten zijn. Zou zonde zijn om het niet te proberen want het apparaat is echt wel goed. (Wij zijn nu over de twee jaar heen en hij doet het nog uitstekend.) Ik hoop dat het lukt.

Hans1955 25-10-2015

Zeer slecht

Onze koffiezetapparaten 3 stuks op rij zijn alle 3 regelmatig teruggestuurd i.v.m. storingen. Deze konden dan achteraf niet gerepareerd worden en werden vervangen door een nieuwe. De laatste heb ik ook retour moeten zenden met een storing. Deze werd verholpen en even later was er weer een storing. Na al deze ellende heb ik mijn geld terug gevraagd en ook ontvangen. Ik heb de buik vol van de phillips koffiezetters.

Zwaantje1 05-10-2015

Prima product

Eenvoudiger bediening dan voorgaand type waar we overigens veel plezier aan hebben beleefd, maar die ging defect en was niet meer te maken. Een nieuwe gekocht en hebben daar wederom veel plezier van. Wel goede de gebruiksaanwijzing doornemen want deze wijkt wel veel af van de voorgaande. Water vullen aan voorkant is ook makkelijker en de pot schenk beter. We hopen nog jaren dit product te gebruiken