Philips Grind & Brew HD7761

Bekijk alle Koffiezetapparaten

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 42 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

7,1

M2002 29-03-2016

Nog steeds niet tevreden

5,8
We zijn eindeloos bezig om dit apparaat goed koffie te laten maken. Iedere keer blijft de koffie hangen en valt niet in de filter. We hebben alle suggesties van Philips opgevolgd al deden we veel al uit ons zelf: regelmatig schoonmaken, andere maalstand, geen diepvriesbonen. Ook is het apparaat 2x naar de technische dienst geweest. Eerste keer was er niks aan de hand, tweede keer soort update gekregen(denken we). Het blijft een ellende. Het idee van verse bonen malen en dan lekkere filterkoffie is en blijft heerlijk, als ie t wel doet is t echt lekkere koffie( al staat ie nu niet meer op mijn favoriete maalsstand) maar ik kan alleen maar aanraden om een ander apparaat aan te schaffen want al zijn we heel vriendelijk geholpen bij Philips, dit is gewoon waardeloos. We zien dit probleem vaker in de reviews en Philips kan het kennelijk niet oplossen dus: niet kopen.

Hilbert 22-12-2015
  • Product jaar of meer in bezit

Rot ding. 15-11 -13 gekocht . Nog nooit zoveel ergenis gehad als met deze. Van de 10 keer 3 keer goeie koffie. Welke personen die dit ontwikkelt hebben moeten weten ,dat de aanvoer van de gemalen koffie niet met stoom in aanraking mag komen. Daarom verstopt het apparaat steeds. Het apparaat is nu rijp voor de schroothoop.
3 keer weg geweest voor reparatie en niets veranderd.
Nooit geen Philips weer!

krijnen.440 01-09-2015
  • Product kwartaal in bezit

6,8
Gekocht op 18-4-15, tot 10-8-15 in gebruik gehad, apparaat begon water te lekken aan de onderzijde. Is opgestuurd via Blokker naar de Philips fabriek. Ik heb het apparaat nog niet terug gekregen. Op zich heerlijke koffie, maar het apparaat is niet duurzaam vanwege vroegtijdige reparatie.

Geendagzonderkoffie 19-07-2018

Niet helemaal tevreden

Het leek me leuk om versgemalen koffie te kunnen zetten, daarom koos ik begin januari 2017 voor dit apparaat. Uiteindelijk ben ik toch overgegaan op gekochte gemalen koffie omdat het malen erg veel lawaai maakt. Ik sta vroeg op, mijn huisgenoten niet. Dus toen had ik een groot apparaat om gewone filterkoffie mee te zetten.

Ik weet niet of dat er iets toe doet, maar ik heb het apparaat trouw iedere drie maanden ontkalkt met witte azijn, en bij gebruik van het maalsysteem gebruikte ik regelmatig het borsteltje om binnenin in losse koffie weg te vegen.

Toch kon ik het apparaat na anderhalf jaar niet meer gebruiken. Al een hele tijd was de hoeveelheid koffie die werd gezet met dezelfde hoeveelheid water (ik gebruik een maatbeker) wisselend. Soms een hele kop, soms een halve, en alles ertussenin. Sinds enige tijd lekt het apparaat ook nog. Misschien al een tijdje, want eerst viel het me niet op, maar het werd steeds meer. Dat verklaart wel de wisselende hoeveelheid koffie.

Ik ga contact opnemen met Philips, want de garantietermijn is twee jaar. Als het apparaat gerepareerd kan worden, dan geef ik het aan iemand anders. Ik heb nu een Senseo Switch, wel weer van Philips dus. En dan valt meteen het contrast op in het aantal handelingen dat je moet verrichten voor één kop koffie bij dit apparaat en de Senseo.

Pluspunten

• Als hij goed werkt: lekkere koffie

Minpunten

• Slecht te zien hoeveel water je erin doet
  • Veel herrie bij het malen
  • Luide piep als signaal

Michiel 24-07-2016

Fan-tas-tisch apparaat

We hebben de Grind&Brew nu een week of 2 en hij is echt super. Heerlijke koffie en je kunt alle belangrijke dingen instellen (grofheid van de maling en de sterkte van de koffie). Gebeuik is echt heel eenvoudig en gemakkelijk. Echt een aanrader!

A. de Kort 17-02-2016
  • Product jaar of meer in bezit

We hebben deze Grind&Brew ondertussen ruim een jaar in bezit. In het begin was er niets aan de hand en waren we erg tevreden met het apparaat. Langzaam aan kwamen er wat punten aan het licht;
Het venstertje voor de waterhoeveelheid verkleurt met de tijd en blijft dan donker, zodat je niet kunt zien hoeveel water je er in doet. Door het venstertje los te peuteren en schoon te maken, was dit weer even verholpen.
De afstelling van de hoeveelheid koffie verloopt. Hoewel we altijd dezelfde instelling gebruiken voor dezelfde hoeveelheid koffie, moeten we tegenwoordig maar gokken of de koffie gaat smaken. Soms zetten we voor 2 koppen koffie, maar maalt het apparaat genoeg voor vier koppen. Ik hou best van stevige koffie, maar je kunt ook overdrijven...
Het malen gaat trouwens niet altijd meer goed. Sinds een aantal maanden raakt het maalmechanisme steeds verstopt. De gemalen koffie blijft dan in het aanvoerkanaal zitten en er komt geen koffie, maar heet water in de kan. We moeten regelmatig met een stukje ijzerdraad in het aanvoerkanaal porren om de boel weer los te krijgen. Wat hier ook niet aan meehelpt, is het feit dat de stoom van de vers gezette koffie door een opening naar buiten die wordt afgesloten door een dekseltje. Hetzelfde dekseltje geeft toegang tot de opening waar de gemalen koffie in terecht komt. De onderkant van het dekseltje wordt vochtig door de stoom en blijft ook lang vochtig. Als men dan het dekseltje open moet maken om de gemalen koffie weer 'vrij' te maken bij een verstopping, loopt dit vocht dus in het aanvoerkanaal en zorgt ervoor dat de gemalen koffie hier blijft plakken.
Al met al zijn we in het begin erg tevreden geweest, maar de ellende van iedere keer de koffie los te moeten peuteren zorgen er voor dat we dit apparaat niet aanraden. Wijzelf zouden er in elk geval niet meer voor kiezen.

w. baltus 03-03-2016

Deze recensie geeft precies weer wat mijn ervaring met dit koffiezetapparaat is.

Petra 29-01-2016

6,4
Dit is het 2e koffiebonenapparaat dat ik van Philips heb. We vinden vers gemalen bonen koffie echt het lekkerst. Eerste apparaat heeft het anderhalf jaar volgehouden. Dit apparaat is na nog geen jaar ook gestopt met malen. Je kunt er wel filterkoffie in zetten, maar dat is toch minder lekker. Al met al een dure aankoop, want een goed filterapparaat heb je al voor een paar tientjes!Toch maar terug naar de Blokker, ik heb gelukkig de bon nog! Was bij BCC al gewaarschuwd dat deze goedkoper bonenapparaten niet goed werken.

MD 24-01-2016

5,4
Dit is mijn 2e grind and brew. Zijn voorganger gaf het na ruim een jaar op maar daar had ik helaas geen bon meer van. Toch deze versie gekocht omdat ik van vers gemalen koffie hou. Hij is nu net aan een jaar oud en de bonenmaler is er mee gestopt. Verder verstop hij regelmatig (zoals bij vele ) en valt de gemalen koffie niet in het filter. Dit keer heb ik de bon nog dus ga hem terugbrengen naar de winkel.
Zeker geen aanrader!

maxje4 27-01-2016

na al deze berichten, vind ik het teveel een gok om deze grinder te kopen. jammer hoor, deze problemen.

MD 28-01-2016

Ja idd erg jammer, als het apparaat werkt krijg je erge lekkere koffie en deze versie was een stuk beter dan zijn voorganger welke een morsende koffiepot had en een slechte warmhoudplaat en die gaf na ruim een jaar helemaal de pijp aan Maarten. Omdat ik nu dus zonder koffiezetter zat heb ik een goedkope van russel hobbs gekocht en een koffiemolen. Een stuk goedkoper en net zo lekker.

jan 27-12-2015

6,6
Ziet er mooi uit; lekkere koffie, maar raakt verstopt waardoor gemalen koffie niet meer in folter valt. Nu uren proberen eindelijk opgelost.
Lange paperclip rechtgebogen en zowel avn boven als van onder in maler gestoken en wat wroeten. Dit is geen reclame voor Philips.

M2002 02-12-2015

4,4
De koffie valt niet in de filter dus al zijn er tal van mogelijkheden en ziet het apparaat er prachtig uit, het werkt niet. De koffie is zo slap alsof het thee is en als je het opvanggedeelte doorsteekt,wat dagelijks moet, dan is de koffie idioot sterk. Slecht apparaat, niet kopen!

DetlevNeusvraat 04-12-2015

Volgens mij moet dit apparaat worden schoongemaakt. Volgens de instructie moet het apparaat dan uitstaan en is een druk op de knop genoeg. Dat lukte bij ons een hele tijd niet; totdat we ontdekten dat het klepje bovenop (waar je op de gemalen koffie kunt kijken) open moet staan. Ik zou zeggen: probeer het nog een keer, gemalen koffie eruit (apparaat op zijn kop), molen zichzelf laten reinigen en dan zou het goed moeten zijn. Zou zonde zijn om het niet te proberen want het apparaat is echt wel goed. (Wij zijn nu over de twee jaar heen en hij doet het nog uitstekend.) Ik hoop dat het lukt.

M-aria-nne 21-06-2015

4,2
Jammer genoeg al eerder gelezen in een review: de gamalen koffie valt niet in het koffiefilter, maar blijft hangen. Het is bijna onmogelijk om die gemalen koffie eruit te krijgen. Dit kan ik niet accepteren

N. van Drimmelen 27-01-2015

6,5
Gebruiksgemak, waardering een twee, het apparaat weigert regelmatig, gemalen koffie valt niet in het filterzakje maar blijft "hangen" en is niet te verwijderen, dit is de grootste ergernis.Volgens de (duitse) gebruikshandleiding reinig ik regelmatig de molen, ontkalking is ook gedaan, desalniettemin is het resultaat nul komma nul.
Hoe is dit op te lossen?

Bobby 20-01-2015

Niet kopen!!!!!
Waarom...
Geeft lekkere koffie....
Na ruim maand wel malen maar de bonen komen er niet door.. Retour winkel. Ik kreeg netjes een soort gelijke zetter mee...
Binnen een week deed de leen machine het ook al niet meer... Na enkele weken mijn machine retour na 4 x malen deed hij het echter niet mee... Retour winkel.. Deze had de machine al van de plank gehaald en werd er niet meer verkocht... Teveel problemen met de machine.. Nu mijn aankoop laten ontbinden.

maxje4 21-01-2015

wat jammer te lezen. Heeft éen van de andere koffiezetters inmiddels problemen gekregen? Ben er benieuwd naar.

maxje

EmielvanEck 05-11-2014
  • Product maand in bezit

Deze review is geschreven voor mijn opa, hij heeft echter geen internet dus daarom doe ik het. Hij is alleenstaand en drinkt weinig koffie. Hij wil altijd maar 1 kopje en dat kan niet met dit apparaat. Daar komt bij dat hij 86 is, dus het apparaat is iets te ingewikkeld voor hem.

Ina01 24-10-2014
  • Product maand in bezit

Ik heb sinds deze week het koffiezetapparaat in gebruik. Het ziet er mooi strak uit en heeft een makkelijke gebruiksfunctie.
Er zit geen Nederlandse beschrijving bij maar deze valt van het internet te halen.
Na 1 x goed doorspoelen kan je 'm gelijk gaan gebruiken.
Het is mijn 1e bonenapparaat en ik vind dat hij best wel herrie maakt, maar wellicht is dit gewoon voor een bonenmachine?
Al met al een aanrader om te kopen en te hebben. Vanwege z'n mooie uiterlijk staat deze mooi op het aanrechtblad.
Het is wel een apparaat met ouderwetse koffiefilters en een pot, dat vind ik een klein minpuntje, maar gezien de prijs is dit wel logisch.

anjavaneck 15-10-2014

De geur en smaak van vers gemalen koffie is heerlijk. Mooi apparaat al was het even zoeken met de knoppen. Alleen jammer dat je de koffie direct op moet drinken, als je even wacht wordt de koffie te heet en wordt bitter. Maar verder een super koffiezetapparaat.

Koos2011 08-10-2014
  • Product maand in bezit

Het is een robuste, fraaie machine, die overheerlijke koffie zet. Aanvankelijk moesten wij de instellingen m.b.t. maling en sterkte leren en ervaren teneinde koffie te zetten, zoals wij die graag drinken. Het resultaat mag er zijn. Een heerlijk versgemalen kopje koffie. De vormgeving van het toestel is goed en het gebruiksgemak is prima. Over de duurzaamheid kan nog niets gezegd worden omdat het toestel nog relatief kort in ons bezit is.

Mikkig 22-09-2014

mooi apparaat, lekkere koffie. fijn dat de hoeveelheid instelbaar is. altijd verse koffie van versgemalen bonen.

sarijke 21-09-2014
  • Product jaar of meer in bezit

de voorloper 2 jaar in bezit gehad, waarvan 3 x ter reparatie aangeboden met wisselende gebreken. Sinds eind jan 2014 dit apparaat ter compensatie aangeboden gekregen, maar na 8 maanden is de maler al kapot. Ben slecht te spreken over de duurzaamheid van deze apparaten. Mocht blijken dat zich binnen 3/4 jaar wederom een mankement aandient dat wordt dit apparaat naar de schroothoop gestuurd.

J.Kroes-Hoekstra 19-09-2014

voldoet geheel aan onze verwachtingen, nu 3 weken in gebruik en tevreden, lekkere koffie en geen druppende kan.
vreemd dat er geen nederlandse gebruiksaanwijzing bij is, het is toch een Philips.
Bij het warmhouden iets geluid, begonnen na 2 weken.