Moccamaster KBG741 - Reviews

7,9

J.f aalderink 18-05-2016 Product half jaar in bezit

Vieze koffie

5,5
Hoi mensen ik ben ook in het bezit van dit apparaat,maar de koffie smaakt ronduit smerig, heb verschillende koffie merken er in gegooid , van D.E tot echt alles. niks smaakt , hoe ik hem ook ontkalk, of de koffie doseer, het blijft vies, terwijl mijn ma vroeger zo n apparaat van D.E had en de koffie zeer lekker was, loeiendheet en vol en krachtig!!Zoals het hoord, nu smaakt het warm en laf en gooi je er meer koffie in,dan is het meteen te sterk weer. Ik ga dus ook contact opnemen met de fabrikant , want wat is er veranderd van het goede apparaat van toen naar de tegenvaller van nu?? De koffie loopt er ook meteen als een waterval door, hoe kan daar dan smaak aan zitten? Weg 180 euro, ik wil niet langer elke morgen beroerd op staan met vieze koffie. mijn maat naast me heeft een de longhi expresso machine, die zet pas echt koffie, instelbaar op wel 10 sterktes en verdelingen en werkt op bonen. Die zet m wel zoals hij hoord.

tinoz 04-03-2016 Product paar weken in bezit

Mooi en duurzaam apparaat die heerlijke koffie zet! Dit apparaat wordt m.i. standaard gemaakt voor consumenten die 6 tot 10 koppen koffie in een keer zetten. Als je weinig of minder koffie zet, of als je wilt dat het hete water minder snel doorloopt, kan je je filterhouder omruilen bij Moccamaster, die nieuwe filterhouder kan je instellen op halve doorloopsnelheid. Hierdoor wordt je koffie nog beter en sterker van smaak. 5 jaar garantie geeft ook een prettig gevoel :)

Jo100 06-02-2016 Product maand in bezit

9,4
Wij hebben de DE versie van Blokker.
Na veel navraag blijkt alleen het wattage iets lager te zijn, en daardoor is hij 30 sec langzamer dan deze bij een volle pot, maar verder precies gelijk (ook qua temp. garantie, etc etc)
De antraciet versie gescoord met 15% korting.
Ik vind het echt een pracht apparaat en ik vind het juist voordelen dat alles los is, dan ga je echt effe ouderwets koffiezetten.
Hij levert hete koffie die je niet zo gelijk opdrinkt en het smaakt echt beter dan bij ons oude apparaat.
Al met al zeer tevreden en hoop dat nog vele jaren te zijn (en zoals ik gelezen heb moet dat zeker VELE jaren gaan lukken).
Dus elke euro waard in onze ogen. chapeau technomaster !

martienroelofs 28-04-2015 Product paar dagen in bezit

Geen betere, stelt alle andere ver in de schaduw. Mijn oma had er een mijn moeder, mijn dochter en ikzelf. Zelfs op mijn werk heeft ie tientallen jaren in een 24 uurs shift dag en nacht gedraaid. Oke de losse filter is een nadeel (kun je kwijtraken) maar dat is dan ook alles. Degelijk en goede koffie maar vooral een DUURZAAM apparaat

Anoniem 13-12-2014 Product paar dagen in bezit

Als fervente liefhebbers van lekkere pittige koffie keken we vol verwachting uit naar de levering van ons nieuw toestel: de moccamaster KBG 741
Het toestel ziet er speciaal uit en is een aandachtstrekker in de keuken. De materialen zien er degelijk uit en dat voelt men ook aan het gewicht van het toestel.
Bij het doorspoelen van het toestel merkte ik al dat het doorlopen zeer snel gaat en zonder lawaai. Wat niet goed is zijn de losse deksels die de filterhouder en het waterreservoir afdekken. Je moet ze steeds ergens neerleggen en het dekseltje van de filter is snel nat van de koffiespetters ....bij het afnemen druppen deze dan gemakkelijk op het werkblad. Echt ongemakkelijk.
De uitloophals voor het warm water zit vast en kan alleen een stukje opzij zwenken boven de filter. Niet echt makkelijk om de papieren filter te plaatsen en te vullen. Ik vraag me ook af hoe lang de dichting goed blijft doordat de hals telkens moet opzij zwenken en terug.
Maar dan het voornaamste...Bij gelijke hoeveelheid koffie en water als voorheen smaakte mijn eerste brouwsel.....slecht! De koffie had bijlange niet de sterkte en smaak als bij een gewone koffiezet. Dit is eigenlijk ook logisch als men ziet hoe snel het water doorloopt. 6 Tassen zijn op een paar minuten doorgelopen. Hoe kan het water op die tijd de aroma's en smaak uit de koffie halen???... niet dus.
Wij gebruiken nu extra veel koffie. DWZ dat het filterzakje tot de rand toe vol koffie zit na het doorlopen van 6 tassen. De koffie smaakt dan redelijk, maar nog steeds niet als voorheen. 10 tassen zetten, waarvoor het toestel gemaakt is, is dus niet mogelijk tenzij men koffie lust waardoor men de bodem van de tas kan zien. De temperatuur is goed, en de warmhoudplaat met een schakelaar voor het warmhouden voor een kleine hoeveelheid is ook goed.
Maar het voornaamste: een lekker geurende tas sterke koffie is met dit toestel niet haalbaar...tot mijn grote teleurstelling. Kortom een dure miskoop!!!

K. Ouwens 21-08-2014 Product paar dagen in bezit

Een week aan het proberen met diverse koffiemerken nog steeds een hele slappe bak, zelfs met veel grotere hoeveelheid dan aanbevolen. Keurig teruggebeld door Moccamaster. Nu bestempel ik het als een miskoop, maar misschien is er een eenvoudige oplossing.

s-Hertogenbosch 10-05-2013 Product paar weken in bezit

9,6
Na een tegenvallend espressoapparaat (na 3 jaar defect) weer terug naar een oerdegelijk Nederlands product. Fantastisch apparaat, we hebben de KBGC gekocht, idem als deze maar dan met een ontkalkingslampje. Ook handig dat het apparaat automatisch na 2 uur uitschakelt indien vergeten.

Handmade in the Netherlands, 5 jaar garantie en een model wat al sinds vele decennia op de markt is, met die kwaliteit zit het wel goed.

De koffie uit een espressoapparaat is net wat lekkerder maar persoonlijk vind ik deze zeer goed te drinken.

Erik9876 19-11-2012 Product paar dagen in bezit

9,4
Na verschillende cup/pad(o.a. Senseo-Nespresso) apparaten geprobeert te hebben ben ik weer terug bij af, maar nu meteen goed! Ik heb een Technivorm aangeschaft. de recensies op Youtube liegen er niet om en dat blijkt te kloppen! een geweldig mooi apparaat wat perfect presteert. 1 afgestreken maatschepje is voldoende voor 2 koppen koffie( 1 MOK) het apparaat zet heerlijke hete bakjes en in razend tempo. De bediening is erg eenvoudig en het is leuk om te zien hoe hij koffie zet. ik heb gekozen voor het model met glaskan, warmhoudplaat en instelbaar filter(heb er E 174,-voor betaald in nov. 2012)omdat ik meestal 1/2 koppen zet. Het apparaat ziet er erg netjes uit en ik heb er 10 jaar garantie op! ook de charme en betrouwbaarheid van een Nederlands product doet het bij mij goed!

dino50 05-03-2012 Product paar weken in bezit

na uitgebreid rond gekeken te hebben op internet kwam ik uit bij de de Rolls onder de koffiezetters, 10 jaar garantie en bij de fabrikant Technivorm nog goedkoper dan bij de kieskeurig leveranciers n.m.l. 159,= incl.verzenden.
en in tegenstelling met de technische gegevens heeft hij wel een druppelstop.
en een antikalk controle lampje best wel handig.