Moccamaster KBG741 zwart, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Moccamaster KBG741 zwart, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

T. Arends 03-11-2019

Topapparaat

Dit is met afstand het fijnste en degelijkste koffiezetapparaat dat ik heb gehad. En ik heb er wat versleten in 40 jaar. Deze is een kleine 2 jaar in gebruik en werkt perfect. Zet lekker vlot koffie, het ziet er mooi professioneel uit en is met kwaliteitsmaterialen gemaakt. De behuizing is van mooi staal gemaakt, heeft lekker degelijke bedieningsknoppen en de warmhoudtemperatuur is perfect. Ook staat het stevig, door prima voetjes en z'n eigen massa.

Pluspunten

• degelijk gemaakt, metalen behuizing
  • mooi professioneel afgewerkt
  • zet snel koffie
  • staat stevig

Minpunten

• warmwaterpijpje boven filterhouder niet geïsoleerd

Robby 19-02-2018

Fantastisch koffiezetapparaat

Ik vond en vind dit apparaat nog steeds de lekkerste koffie zetten. Ik heb meerdere apparaten van verschillende merken in bezit gehad, inclusief volautomatische dure espressoapparaten, die vaak moeilijk schoon te houden zijn. Uiteindelijk weer terug bij grootmoeders koffiezetapparaat. Heerlijk genieten!

Pluspunten

• Doorlooptijd
  • Smaak

Martin 28-10-2017

Moccamaster niet geschikt voor minder dan 10 koppen koffie

juni 2017 hebben wij, via Coolblue , een Moccamaster aangeschaft. Wat opvalt is dat bij het zetten van koffie tot 5 koppen, de koffie erg snel afkoelt. Het lijkt alsof de kan zijn werk niet goed doet. Bij onze vorig koffiezetapparaat hadden we hier geen last van. We hebben de kan van het oude koffiezetter ( ook TechniForm/DE) gebruikt en deze houdt de koffie beter warm. Wij gebruiken gefilterd water en het apparaat wordt conform de gebruiksaanwijzing ontkalkt. Eerder hebben wij met de klantenservice contact gehad. het advies was de kan met het heet water voor te verwarmen en 10 minuten te laten staan, alvorens koffie te zetten. Wij vinden dit echter voor een product van deze prijsklasse een slechte oplossing.
De koffie vanaf 6 koppen komt warmer uit de kan. Het blijkt dus niet mogelijke hete koffie te zetten bij minder dan 5 koppen. Nogmaals, dit kan/mag men toch beter verwachten van een apparaat dat bijna € 200,00 kost. Uiteraard heb ik onze bevinding aan TechniForm voor gelegd. Antwoord van de fabrikant:
Bij apparaten met een thermoskan adviseren wij altijd om de kan eerst om te spoelen met heet water , en een volle pot te zetten.
De binnenzijde is namelijk van metaal en vooral bij kleine hoeveelheden koffie koelt de koffie sneller af wanneer deze met koud metaal in aanraking komt.
Bij kleine hoeveelheden koffie adviseren wij dan ook een apparaat met glaskan en warmhoudplaatje.
Hopende u hiermee voldoende te hebben ingelicht.

M.a.w. indien u warme koffie wil drinken, moet u de kan voorverwarmen met heet water en kunt u alleen een volle pot , = 10 koppen koffie, zetten. Is dit advies op de web site of gebruiksaanwijzing te vinden? Nee. De fabrikant erkent zelfs dat de kan niet geschikt is kleine hoeveelheden koffie, 5 koppen, warm te houden.
Eindconclusie: Het apparaat is alleen geschikt voor 10 koppen koffie, thermoskan voorverwarmen en zo snel mogelijk opdrinken. Voor bijna € 200,00. Een Nederlands kwaliteitsproduct? Tja.......................het is maar hoe je er naar kijkt. Denk goed na voordat u een Moccamaster met metalen kan koopt.

Minpunten

• alleen geschikt voor grote hoeveelheden koffie
  • prijs/kwaliteitverhouding niet in orde
  • koude koffie uit thermoskan

Hans 17-02-2017

Slechte kwaliteit koffiekan

Een mooi koffiezetapparaat de Moccamaster van Technovorm, lekkere koffie, dat zeker, maar we zijn nu aan de vierde pot bezig binnen 5 jaar. Het model met het losse deksel blijf eindeloos heel maar het type wat nu nog als enige te krijgen is met het scharnierende deksel is erg zwak, daar breken of barsten de wandjes van waar het deksel in scharniert en kun je de pot weggooien, helaas, en een apparaat is zo goed of slecht als het zwakste onderdeel.

J.f aalderink 18-05-2016

Vieze koffie

Hoi mensen ik ben ook in het bezit van dit apparaat,maar de koffie smaakt ronduit smerig, heb verschillende koffie merken er in gegooid , van D.E tot echt alles. niks smaakt , hoe ik hem ook ontkalk, of de koffie doseer, het blijft vies, terwijl mijn ma vroeger zo n apparaat van D.E had en de koffie zeer lekker was, loeiendheet en vol en krachtig!!Zoals het hoord, nu smaakt het warm en laf en gooi je er meer koffie in,dan is het meteen te sterk weer. Ik ga dus ook contact opnemen met de fabrikant , want wat is er veranderd van het goede apparaat van toen naar de tegenvaller van nu?? De koffie loopt er ook meteen als een waterval door, hoe kan daar dan smaak aan zitten? Weg 180 euro, ik wil niet langer elke morgen beroerd op staan met vieze koffie. mijn maat naast me heeft een de longhi expresso machine, die zet pas echt koffie, instelbaar op wel 10 sterktes en verdelingen en werkt op bonen. Die zet m wel zoals hij hoord.

Nielojram75 15-07-2016

Misschien als laatste redmiddel, koop filters van melita.
Ik heb hetzelfde apparaat, DE koffie, en sinds een paar maanden deze filters. Superlekker bakkie.

tinoz 22-06-2016

Neem gewoon contact op met de fabrikant, je kan je filterhouder omruilen zodat de koffie niet zo snel doorstroomt.

tinoz 04-03-2016

Mooi en duurzaam apparaat die heerlijke koffie zet! Dit apparaat wordt m.i. standaard gemaakt voor consumenten die 6 tot 10 koppen koffie in een keer zetten. Als je weinig of minder koffie zet, of als je wilt dat het hete water minder snel doorloopt, kan je je filterhouder omruilen bij Moccamaster, die nieuwe filterhouder kan je instellen op halve doorloopsnelheid. Hierdoor wordt je koffie nog beter en sterker van smaak. 5 jaar garantie geeft ook een prettig gevoel :)

Maria 14-06-2016

De verstelbare filterhouder past niet zomaar op het apparaat. Dan zijn ook een andere filterbeugel en een andere glaskan nodig. Bij het bestellen van een Moccamaster, kun je dit aangeven dat je een koffiezetapparaat wilt met een verstelbaar filterhouder. Dan wordt de machine kosteloos aangepast.

Jo100 06-02-2016

Wij hebben de DE versie van Blokker.
Na veel navraag blijkt alleen het wattage iets lager te zijn, en daardoor is hij 30 sec langzamer dan deze bij een volle pot, maar verder precies gelijk (ook qua temp. garantie, etc etc)
De antraciet versie gescoord met 15% korting.
Ik vind het echt een pracht apparaat en ik vind het juist voordelen dat alles los is, dan ga je echt effe ouderwets koffiezetten.
Hij levert hete koffie die je niet zo gelijk opdrinkt en het smaakt echt beter dan bij ons oude apparaat.
Al met al zeer tevreden en hoop dat nog vele jaren te zijn (en zoals ik gelezen heb moet dat zeker VELE jaren gaan lukken).
Dus elke euro waard in onze ogen. chapeau technomaster !

martienroelofs 28-04-2015

Geen betere, stelt alle andere ver in de schaduw. Mijn oma had er een mijn moeder, mijn dochter en ikzelf. Zelfs op mijn werk heeft ie tientallen jaren in een 24 uurs shift dag en nacht gedraaid. Oke de losse filter is een nadeel (kun je kwijtraken) maar dat is dan ook alles. Degelijk en goede koffie maar vooral een DUURZAAM apparaat

K. Ouwens 21-08-2014

Een week aan het proberen met diverse koffiemerken nog steeds een hele slappe bak, zelfs met veel grotere hoeveelheid dan aanbevolen. Keurig teruggebeld door Moccamaster. Nu bestempel ik het als een miskoop, maar misschien is er een eenvoudige oplossing.

tinoz 03-03-2016

Beste k. Ouwens, als je weinig koffie zet, of als je wilt dat het hete water minder snel doorloopt, kan je je filterhouder omruilen bij Moccamaster, die nieuwe filterhouder kan je instellen op halve doorloopsnelheid. Hierdoor wordt je koffie sterker van smaak. Deze machine is standaard ingesteld op 6-10 koppen koffie.

dino50 22-08-2014

een slappe bak ligt nooit aan het apparaat, zelf gebruik ik goudmerk van de aldi, die heb je ook in extra pittig.
2 schepjes met een kop erop voor een flinke beker koffie en echt geen slappe bak, en 100% arabica koffie.

s-Hertogenbosch 10-05-2013

Na een tegenvallend espressoapparaat (na 3 jaar defect) weer terug naar een oerdegelijk Nederlands product. Fantastisch apparaat, we hebben de KBGC gekocht, idem als deze maar dan met een ontkalkingslampje. Ook handig dat het apparaat automatisch na 2 uur uitschakelt indien vergeten.

Handmade in the Netherlands, 5 jaar garantie en een model wat al sinds vele decennia op de markt is, met die kwaliteit zit het wel goed.

De koffie uit een espressoapparaat is net wat lekkerder maar persoonlijk vind ik deze zeer goed te drinken.

binze 15-06-2015

Oudehaske 15-06-2015

Snelfilterkoffie en Espressokoffie zij twee verschillende dingen,onvergelijkbaar.

Erik9876 19-11-2012

Na verschillende cup/pad(o.a. Senseo-Nespresso) apparaten geprobeert te hebben ben ik weer terug bij af, maar nu meteen goed! Ik heb een Technivorm aangeschaft. de recensies op Youtube liegen er niet om en dat blijkt te kloppen! een geweldig mooi apparaat wat perfect presteert. 1 afgestreken maatschepje is voldoende voor 2 koppen koffie( 1 MOK) het apparaat zet heerlijke hete bakjes en in razend tempo. De bediening is erg eenvoudig en het is leuk om te zien hoe hij koffie zet. ik heb gekozen voor het model met glaskan, warmhoudplaat en instelbaar filter(heb er E 174,-voor betaald in nov. 2012)omdat ik meestal 1/2 koppen zet. Het apparaat ziet er erg netjes uit en ik heb er 10 jaar garantie op! ook de charme en betrouwbaarheid van een Nederlands product doet het bij mij goed!

dino50 05-03-2012

na uitgebreid rond gekeken te hebben op internet kwam ik uit bij de de Rolls onder de koffiezetters, 10 jaar garantie en bij de fabrikant Technivorm nog goedkoper dan bij de kieskeurig leveranciers n.m.l. 159,= incl.verzenden.
en in tegenstelling met de technische gegevens heeft hij wel een druppelstop.
en een antikalk controle lampje best wel handig.

dino50 11-09-2012

zie http://www.filterkoffieapparaat.nl/?gclid=CMPdhJ6MrrICFSTHtAods2oArA

Karopi 13-09-2012

Bedankt voor je reaktie. Ik had die site inderdaad ontdekt (de enige die 10 jaar garantie biedt), maar deze machine kost daar - nu - 179 euro. Toch bdeankt voor je moeite!

Karopi 05-09-2012

Mag ik vragen waar je 'm dan besteld hebt? Als ik kijk op technivorm.com zie ik wel (engelse) info, maar niet de mogelijkheid om te bestellen...

Groetjes, Karin