Miele KFN 29133 D edt/cs

• Test panel 7,6 apr 2017

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele KFN 29133 D edt/cs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Marian Willems 26-10-2017

Voldoende ruimte en producten blijven lang vers.

Geschreven voor: Miele KFN 29133 D edt/cs

We zijn erg tevreden over de koelvriescombinatie. We hebben de koelkast gekozen om verschillende redenen. Om het zuinige energie label, namelijk A+++. Scheelt in de vaste lasten met onze oude koelvriescombinatie. De koelkast is lekker ruim waar veel in kan. Gesneden ijsbergsla afgedekt met vershoudfolie blijft 3 dagen in de groentelade vers en zonder verkleuring aan de snijranden. De groente lade is ook erg ruim.
De vriezer heeft 3 mooie diepe lichte lades.
Het makkelijke van de vriezer is dat hij zelf ontdooit. Geen omkijken meer na.
De verlichting in de koelkast is helder wit lucht. Deze is ruim voldoende om de producten goed te kunnen zien.
Het is een ideale koelkast voor gezinnen.

Pluspunten

• Veel ruimte
  • Goede verlichting
  • Mooie uitstraling
  • Producten blijven lang vers
  • Dyna cool systeem

Eelco 24-10-2017

Miele koel/vries combinatie

Geschreven voor: Miele KFN 29133 D edt/cs

Prima koel/vries combinatie met handige onderverdeling in het koel gedeelte en grote lades in het vries gedeelte. Verlichting is prima in orde. Koelzones en anti frost werken naar wens. Signaal wanneer de koelkast deur open staat.
Al met al zeer tevreden.

Pluspunten

• Koelzones
  • anti frost
  • signaal bij open staan koelkast deur

Minpunten

• prijs
  • geen signaal wanneer vriezer deur open staat

Verschuuren 23-10-2017

Mooi design, geluidsarm

Geschreven voor: Miele KFN 29133 D edt/cs

Strakke lijnen, makkelijk schoon te houden. Alleen is itt de foto’s in de productomschrijving het diepvriesgedeelte niet voorzien van verlichting.

Pluspunten

• mooi design
  • geluidsarm

Minpunten

• geen verlichting diepvriesgedeelte

EFD 19-04-2017

Supermooie en goede koelvriescombinatie !

Geschreven voor: Miele KFN 29133 D edt/cs

Ik heb deze koelvriescombinatie gedurende een korte periode mogen testen en ik ben zeer tevreden over de mooie vormgeving en rvs kleur. De combinatie is prettig in gebruik en hij maakt geen geluid. Het heeft binnenin een zeer goede heldere verlichting en een erg verrassend ruim koelgedeelte. De deuropening kan zowel rechts als links open na keuze. Het vriesgedeelte heeft 3 ruime lades. De temperatuur van koel en vriesgedeelte staat bovenaan de koelkastdeur duidelijk aangegeven en is makkelijk instelbaar.
Ik ben meer dan zeer tevreden !

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • Verrassend ruim koelgedeelte
  • Zeer gebruiksvriendelijk
  • Mooie heldere verlichting

Rick 19-04-2017

Ruime energie zuinige koelkast

Geschreven voor: Miele KFN 29133 D edt/cs

Ik heb nu een aantal weken deze koelvriescombinatie van Miele in mijn bezit.
Het is een luxe uitziend apparaat. Ruime koeling, drie vrieslades.
In het koelgedeelte zit een LED verlichting die meer dan genoeg licht geeft.
De glazen platen in de koelkast kun je naar eigen behoefte aanpassen evenals de deurindeling.
De koelkast is van buiten makkelijk schoon te maken. Van binnen kan alles in de vaatwasser.
De temperatuur in zowel het koel als vriesgedeelte zijn makkelijk in te stellen.
Wel is het zo dat je niet beide temperaturen tegelijk kunt aflezen. Het is of het koelgedeelte of de vriezer.
Naar mijn mening een gemiste kans.
In het vriesgedeelte zit daarnaast ook geen verlichting.
Het openen en sluiten van de deuren gaat gemakkelijk. De grepen zijn in de deur verwerkt.
Met het openen en sluiten van het koelgedeelte hebben we geen problemen. Anders is dit bij het vriesgedeelte.
In een gezin met drie kinderen kwam het regelmatig voor dat de deur van de vriezer nog op een kier stond.
Je zag duidelijk condens vorming op de lades. De koelkast zelf gaf geen alarm ( deze mogelijkheid is wel aanwezig en stond ook aan ).
Daarnaast was het vreemd dat de temperatuur van het vriesgedeelte niet opliep. Waarschijnlijk kon de vriezer dit compenseren daar de deur maar op een kier stond. Iets te hard de deur dicht doen, dan veert deze dus terug en blijft op een kier open staan.
De koelkast koelt en vriest goed. Dit konden we gedurende twee weken mooi vergelijken met onze oude Liebherr apparaten. Daar zat duidelijk een verschil in. ( Let wel, deze zijn 15 jaar oud).
Het is een mooie basic koelkast die gewoon zijn werk goed doet. Verwacht verder geen luxe mogelijkheden.
Geluid is met 42dB acceptabel. De koelkast heeft wel meer lawaai dan verwacht.

Pluspunten

• Ruime koel/vries combinatie
  • Mooie ES look
  • LED verlichting
  • Koelt en vriest goed

Minpunten

• Geen verlichting in vries gedeelte
  • Temp KV gedeelte niet tegelijk af te lezen.
  • Deur vriezer veert terug bij harder dichtdoen.

B0mbini 19-04-2017

Miele koelvriescombinatie KFN 28133 D rvs (RVS)

Geschreven voor: Miele KFN 29133 D edt/cs

Hij ziet er mooi en strak uit en vieze vingers zijn niet snel zichtbaar door de textuur van het RVS. Door de led verlichting is alles goed verlicht. Ik was blij verrast over hoe lang mijn groenten en fruit vers blijven in de koellade en hoe goed de frisdranken en dergelijke gekoeld zijn. Het nofrost-systeem is een grote plus want wie wordt er nou blij van handmatig defrosten. Daarnaast vind ik de extra koelopties (luchtcirculatie en de vriesfunctie) om het koel en vriesgedeelte snel op temperatuur te krijgen ideaal. Ik kon mijn spullen binnen no time in de combinatie plaatsen. Hij had geen uren nodig om op temperatuur te komen na aansluiten. Zeker als je veel nieuwe spullen in een keer in de vriezer legt is het erg prettig dat het snel ingevroren wordt zodat het zo min mogelijk andere reeds ingevroren producten aantast. Ik vind dat er veel ruimte beschikbaar is en de bakken en glas platen voelen degelijk aan. Het alarm als de deur open is blijven staan of als hij te lang open staat is ook erg handig, soms duw je hem niet goed genoeg aan en dit zorgt er toch voor dat je zekerheid hebt dat je eten niet bederft en de koelkast onnodig energie verbruikt.

Mijn eerste reactie op het ledlicht was 'oei, te fel'. Ik ben namelijk niet zo groot en kijk dus al snel direct in het lampje als ik iets wil pakken van de bovenste planken. Het zou fijn zijn als je de sterkte naar eigen wens aan zou kunnen passen al ben ik er nu wel gewend aan en stoort het me minder. Ik probeer er nu bewust niet meer direct in te kijken. Ik vind dat vooral de vriezer erg veel lawaai maakt als hij aan het koelen is. Dit duurt in mijn ervaring ook langer dan het koel gedeelte. Met een open keuken ben ik van het geluid zeker geen fan al went het deels wel na verloop van tijd.
Zeker als er flink wat zware flessen in de deur staan sluit deze niet altijd goed als je hem een duw geeft en niet daadwerkelijk volledig sluit. Het zou naar mijn mening erg prettig zijn als het alarm wat op het koelgedeelte zit ook op het vriesgedeelte toegepast kan worden want soms bleef die deur ook open staan en dan komt er snel ijsvorming als je het niet snel genoeg in de gaten heb.

De consumentenprijs voor deze koelkast ligt naar mijn mening redelijk hoog maar daar krijg je ook wel veel kwaliteit en gebruiksgemak voor terug.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Temperatuurregeling
  • Ruimte
  • Deuralarm
  • Led verlichting

Minpunten

• Geluid
  • Prijs

MamaJo 19-04-2017

Wat een kwaliteit!

Geschreven voor: Miele KFN 29133 D edt/cs

Het is een erge mooie koelkast om te zien. Eerste indruk. En wat een binnenruimte. Echt super fijn! Goed verlicht en een erg ruime grote groente lade. De gesneden ijsbergsla werd naar de 4e dag pas bruin. Erg goed dus. Goede luchtcirculatie in de koeling. En ook een erge verlichting.

Wij hebben de koelkast bijna 3 weken in gebruik en wij zouden de koelkast iedereen aanraden die een gezin heeft van 3 of meer gezinsleden.

Pluspunten

• Uitstraling
  • Inhoud van de koelkast
  • Ruime groentelade
  • Verlichting