LG GSL360ICEV zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG GSL360ICEV zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,6

Gert Jan 20-01-2020

Veel lawaai

Geschreven voor: LG GSL360ICEV zwart

Het apparaat doet wat het moet doen, maar maakt erg veel lawaai. Wij hebben de koelkast in onze open keuken staan, daar is het apparaat gegeven de herrie niet geschikt voor. Vlgs de verkoopinfo is het maximale geluid 39 dB. Dit wordt ruim overschreden.
4 monteurs konden het probleem niet oplossen en communicatie met LG is zeer moeizaam

Minpunten

• lawaai

Lisa 25-07-2018

Fijne koelkast

Geschreven voor: LG GSL360ICEV zwart

Netjes en makkelijk te bedienen.

Snel aan te sluiten en alles word netjes meegeleverd.

Maakt niet veel herrie en je ziet weinig tot geen vlekken erop

Pluspunten

• Duidelijk
  • Zuinig
  • Makkelijk aan te sluiten
  • Vriesvak in de deur

Taco Biesma 04-01-2018

Mooie en goede koelkast

Geschreven voor: LG GSL360ICEV zwart

Goede prijs/kwaliteitsverhouding. Mooi design. Stille motor en geen bijgeluiden. Heel ruim van binnen.

Pluspunten

• Ruimte
  • Gemakt
  • Heel stil qua geluid

Frans de Wit 27-02-2017

TOP: Veel ruimte voor een lage prijs.

Geschreven voor: LG GSL360ICEV zwart

TOP: Veel ruimte voor een lage prijs.

Onze oude LG had geen 0-graden zones en geen reuk afzuiging. Deze functionaliteit werd niet gemist en dit zochten we dan ook niet in de vervanger.
De supercool functie op duurdere versies missen we ook niet, vandaar dat ons oog viel op de GSL360iCEV.

+ Ruim!! 394Ltr (koelruimte), 197Ltr (vriesgedeelte)
+ Geen ijsvorming, al lijkt dat standaard voor nieuwe koelkasten
+ Goede LED verlichting (nachts wel licht)
+ Signaal dat de deur te lang openstaat
+ Ruimere vakken in de deuren
+ Water / IJsmachine (had de oude ook)
+ Stil
+ Lage prijs

- De koelkast is A+ (429KwH) en geen A++ (bijv. Samsung 343KwH).
Scheelt op papier ongeveer EUR 15 extra per jaar. De Samsung is bijv. wel ruim EUR 400 duurder.
- De onderste vrieslade heeft **, hier kun je een maand o.a. vlees in bewaren. Een ding om rekening mee te houden.
- De koelkast heeft geen stelschroeven achter.
- Bij het hard open trekken van de koelkast kunnen bijv. cola flessen omvallen indien deze ‘los’ in het zeer ruime vak staan.

Overig:
• In de oude versie had 3 laden in de koelruimte, nu 2. Ik ben benieuwd hoe dit uitpakt in de toekomst.
• Ja, het kost even tijd om alle stickers te verwijderen, maar alle stickers zijn makkelijk te verwijderen.

Waterfilter:
Het externe waterfilter dient iedere 6 maanden vervangen te worden. Dit geldt voor iedere Amerikaanse koelkast, welke aangesloten is op de waterleiding. Als je googled zijn deze ongeveer 4 stuks voor ongeveer EUR 36 incl. verzendkosten. Bijv. Finerfilters BL9808.
Tip: Houdt bij het installeren van het externe filter genoeg ruimte over tussen de aansluiting van de koelkast en het externe filter.
Iedere keer als je het waterfilter vervangt, kost je dit ongeveer 2cm slang. Na 10 jaar is de slang ongeveer 20cm per kant korter.

Pluspunten

• Ruim!! 394Ltr koelruimte, 197Ltr (vries)
  • Ruimere vakken in de deuren
  • Stil
  • Goede LED verlichting (nachts wel licht)
  • Lage prijs

Minpunten

• De koelkast is A+, kost EUR 15 extra per jaar
  • De onderste vrieslade heeft **

José 12-05-2017

Bedankt voor je uitgebreide review. Wij overwegen ook om deze koelkast aan te schaffen. Hier onder staat alleen een review over een filter die geplaatst moet worden maar dit niet kan en ze nu geen garantie hebben. Zijn jullie hier ook tegenaan gelopen? En bevalt de koelkast nog steeds?

Frans de Wit 17-06-2017

Beste José,

Het filter wordt BUITEN de koelkast geplaatst tussen de water aansluiting en de koelkast zelf.
Ja, de koelkast bevalt nog steeds.

JPH 06-05-2019

Volgens LG is dus dat waterfilter in de Benelux overbodig.

Anne 13-02-2017

Niet doen!

Geschreven voor: LG GSL360ICEV zwart

Bij de aflevering van de koelkast ontvingen wij een filter. Deze MOET in de koelkast geplaatst worden volgens de gebruiksaanwijzing. Doe je dit niet dat raakt de koelkast beschadigd en zijn de kosten voor de consument. Maar waar moet de filter geplaatst worden? geen idee. De gebruiksaanwijzing die wij er bij ontvingen mbt het filter was in het Russisch en nog een paar vreemde talen. Gebeld met LG. Daar wisten ze het ook niet! Aan de achterkant was hun optie ehh... moet ik deze eerst open schroeven? Wij moesten maar foto's sturen. 4 dagen later nog geen antwoord want geen koelkast is toch wel heel vervelend. Gebeld met LG. Mij werd toen verteld dat ik het filter maar aan de achterkant moest hangen, knip de waterslag maar door en hang hem er maar tussen. Maar hoe dan? Dan stroomt mijn huis vol met water. Nou ja dat was dan ons probleem. Deze koelkast koopt u dus zonder garantie want een filter plaatsen is niet mogelijk en als het toestel stuk gaat is het dus uw probleem of u heeft gegarandeerd een natte vloer en uw koelkast staat dan minimaal 10 cm van de muur .

Minpunten

• LG weet niet hoe deze koelkast werkt

JPH 20-10-2017

Heb al 17 jaar een Samsung waar ook zo'n filter bij zou moeten. Met de kwaliteit van het Nederlandse drinkwater was dat volgens mij volstrekt overbodig. Dus ik heb niet eens de moeite genomen om dat filter te plaatsen. Maak dus al 17 jaar water en ijsklontjes zonder dat volgens mij volstrekt overbodige filter. Bovendien betekent dat filter een volume water ongekoeld buiten de ijskast in de wat warmere keuken. Ik kan me niet voorstellen dat zo'n filter dan een verbetering is tov rechtstreeks op de waterleiding.

Johan 25-08-2017

Misschien even goed de handleiding lezen daar staat dat je deze buiten de koelkaat moet plaatsen