Bosch KGE39MI40 - Reviews

upside-down koel/vriezer
A+++ energieklasse
Inhoud koelruimte
247 liter inhoud

Beoordeling op basis van 234 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Willem 19-06-2016

Overgang van Miele naar Bosch

Op zoek naar een nieuwe koelkast kwamen we uit bij de testwinnaar van Bosch. Ziet er goed uit, alleen de diepvriesdeur wat kleiner dan we gewend waren. Bij het inrichten merkten we wel dat die ene lade een fors verschil maakt. Je bent gewend aan een invrieslade, een vleeslade, een ijsjes lade en een dierenvoer lade. Dat moet dan anders. De grote lade in het midden is wel gemakkelijk. Een schotje om de lade te verdelen zou ik wel handig vinden.
In het koelkastdeel is de de grote groentelade een gemak. Hierin zit een inzet akje wat gebruikt kan worden om de ruimte verdelen.
De chillerbox lijkt me prima maar ik heb hem te kort om te zeggen of het hadig is.
Het flessenrek kost wel een hoop hoogte waardoor je, als je alle plateaus geinstalleerd hebt nog geen bierflesje rechtop kan zetten. Als je een plateau verwijderd is er ruimte genoeg om ook melkpakken rechtop te bewaren.
Al met al een fraaie combi waarin een betrekkelijk klein vriesgedeelte (tot -24 celcius) en een ruim koelgedeelte waarin met alle plateaus geinstalleerd veel ruimte om dingen neer te leggen. Om wat meer flessen te koelen moest ik een plateau minder installeren.
Wat naar mijn idee beter moet kunnen is de weergave van de huidige temperatuur en de ingestelde temperatuur. Nu zie je alleen in rood de ingestelde temperatuur. Liever zag ik in rood de huidige temperatuur in de kast en in groen de ingestelde temperatuur. Als het altijd groen is dan prima, wordt het te warm dan zie je dat aan de rode temperatuur.

Lina 02-08-2015

Wij hebben deze koelkast maar net. Op zich een prima koelkast, op een paar puntjes na. Jij kan geen 2 rijen flessen boven elkaar in de deur zetten mits jij 1 voorraad plankje eruit haalt. Hetzelfde geldt voor het planken gedeelte. Flessen die een beetje hoger zijn zoals sauzen of mayonaise passen niet rechtop, dus je moet of 1 plank of flessen rek verwijderen. Ik zou meer planken hoogte kies opties in de kast willen hebben. Nog een aandachtspunt het schoonmaken van voorraad plankjes en bakken: er blijft vocht tussen de plank zelf en metalen voorkant zitten. Ook witte plastic zijkanten zijn heel moeilijk te verwijderen als jij het goed schoon en droog wilt maken.

Ilona 12-08-2016

Mooie grote koel-vriescombinatie

Ik heb de koelkast nog niet zo lang, maar tot nu toe ben ik er zeer tevreden over. Hij heeft een groot koel- en vriesgedeelte, koelt snel, maakt nauwelijks geluid ( zoemt zachtjes ) en heeft een alarm als de deur langer dan een minuut open staat. Vreemd genoeg doet hij dit alleen bij het koelgedeelte en niet bij het vriesgedeelte. Als er grote flessen rechtop moeten staan zal er een plankje uit moeten, maar daar kan je dan tenminste zelf voor kiezen. De rekjes in de deur mogen van mij iets hoger zodat de wat grotere dingen er niet uit kunnen vallen als de deur te snel open wordt gedaan. Maar dit heeft volgens mij bijna elke koelkast wel.

Pluspunten

• Grote koelkast
  • Koelt snel

Minpunten

• Lage deurrekjes

Jwijbrans 09-08-2016

Mooie grote ruime koelkast

het is een koelkast met mooie uitstraling, ruim van binnen goede indeling. Flessenrek is erg handig. fijne laden voor vlees en groenten en fruit. fijn in gebruik, maakt iets meer geluid als verwacht, daarom geen 10 maar over het algemeen erg tevreden tot nu toe!

Pluspunten

• ruim
  • mooie uitstraling

Minpunten

• meer geluid als verwacht

Ferdi 16-07-2016

Mooi en praktisch

6,7
Goed ingedeelde koelkast, praktische laden en mooi afgewerkt. De koelkast maakt verrassend veel geluid, lijkt net of het buiten regent.

Anton 07-08-2017

Low frost teleurstellend

Op zich mooie koelvries combinatie, compact maar handig ingericht. Wel maakt de koelkast meer lawaai dan ik had verwacht en de vriezer zou low frost moeten zijn maar die van ons zit toch heel snel weer vol ijs en moet elke 2/3 maand ontdooid worden anders kan er niets meer in de bovenste lade. Kortom, beetje teleurstellend voor een Bosch product.

Nel 01-02-2017

Is ruim , overzichtelijk echteen aanwinst

Groente/fruit blijven langer vers. Ruime schappen, er kunnen 2 grote pannen naast elkaar op een schap.
Middelste diepvries lade is lekker hoog en ruim.

bosch koelkast 24-01-2017

groot koelkast

ben heel tevreden met mijn nieuwe koelkast hij is ruim van binnen en je kan er veel in kwijt omdat hij veel breder is dan de andere koelkast die ik eerst had

Pluspunten

• breed
  • veel opberg ruimte

Cees ten Napel 13-01-2017

Koelkast KGE49B140

Ruimte in koelkast is fenomenaal. Heel weinig geluidshinder (nagenoeg geruisloos). Veel praktische opbergvakken. Vormgeving en kleur heel mooi. Passend in ieder interieur. Enorm tevreden.

Pluspunten

• ruimte
  • kleur en vormgeving
  • geluidsarm

Frans Boleij 12-01-2017

Royale stijlvolle koel/vriescombinatie

Na een uitgebreide zoektocht besloten mijn vrouw en ik te kiezen voor de koel/vriescombinatie van Bosch KGE49BI40. Het is een prachtige ruime koel/vrieskast met een goede indeling en prima verlichting. Ook wat het geluid betreft perfect want je hoort hem bijna niet. Een super aankoop!

Pluspunten

• veel ruimte
  • goede verlichting
  • bijna geruisloos

Peter 06-01-2017

Mooie grote design koelkast

Sinds kort deze mooie roestvrijstalen koelkast in bezit. Veel opbergruimte voor de gekoelde en bevroren etenswaren.

Pluspunten

• Erg stil
  • Genoeg ruimte
  • mooi design

Koelkast groot 05-01-2017

Koelkast extra groot

De koelkast is extra groot dus biedt meer ruimte. Ik moet alleen goed nadenken welke producten ik bovenin en welke producten ik onderin moet neerleggen, want deze koelkast is zo ontwikkelt dat het bovenin iets minder koud is dan onderin. Verder vind ik het alarm systeem wat erop zit geweldig (als je hem open vergeet dat hij gaat piepen) en dat hij een super koelsysteem heeft, Dus als je even snel drinken koud wil laten worden. de uitstraling is ook erg mooi en oogt als zeer luxe in vergelijking met de prijs.

Pluspunten

• superkoelsysteem
  • alarmsysteem
  • groot dus veel ruimte
  • oogt duur en luxe supermooi dus
  • heeft speciale lades voor verschillende producten

Minpunten

• onderin kouder dan bovenin systeem.

Martin_K 03-01-2017

Best groot, op de foto leek wat kleiner

Lekker ruim, je hoort koelkast niet een draaien. genoeg ruimte voor alles. Ik heb geen spijt dat ik voor deze koelkast heb gekozen.

Pluspunten

• lekker groot
  • ruimte voor alles

Dibe 01-01-2017

Geweldig ruime koel/vries combinatie

Dit apparaat is geweldig ruim en erg stil. Staat in een open keuken en je hoort bijna niets. De vakken zijn erg ruim e veelzijdig. Vriezen doet hij erg goed en snel.

PeterB 30-12-2016

Net een winkel als ik de koelkast open doe, super!

Net een winkel die je openzet, ziet er prachtig en overzichtelijk uit.
Goeie prijs, kwaliteit, mooie vormgeving, groot, handige laden, de superkoeler functie en stil,

Pluspunten

• prijs
  • stil
  • super koeler functie
  • vormgeving
  • Groot

A.P. Tros 30-12-2016

Mooie grote koelkast

Wij hebben deze koelkast gekozen om hij geluidsarm is en zeer veel ruimte heeft.
Voor de prijs hoefde we het niet te laten. wij hebben hem nu een maand en zijn uiterst tevreden.

Pluspunten

• zeer stil
  • mooi ruim

Minpunten

• was niet in wit verkrijgbaar

van der Wees 29-12-2016

Zeer fijne koelkast

Zeer ruime koelkast met fijne indeling en oog voor details. Dat deze nog weinig energie verbruikt nemen we graag op de koop toe :-)

Marion Hendriks 25-12-2016

Bosch koel vries combinatie

Mooie grote kast ,design zeer fraai
inhoud fenomenaal groot
indeling binnenin het koel gedeelte ergonomisch goed ,plaats voor diverse flessen 1,5 l ,complete pannen , mooie grote groente la.
vriesgedeelte met 3 lade,s waarvan 1 zeer groot is hele broden kunnen hier makkelijk in.

Pluspunten

• Mooie design
  • veel opbergruimte

Minpunten

• voor kleine mensen hoogste schap te hoog

kenan 22-12-2016

Ik ben er hartstikke tevreden mee.En hij werkt PRIMA!!!

De grootte is perfect. De koelkast verbruikt haast geen energie en maakt geen geluid. hij is heel ruim. en de vriezer werkt perfect.

Pluspunten

• verbruik
  • geluid
  • grootte
  • binnenkant

Jan 22-12-2016

Bosch KGE49BI40 A***

Heb voor dit product gekozen om de grote inhoud van zowel koel als vriesgedeelte en voor het energie verbruik A***
Oude koel/vrieskast met dezelfde inhoud 585 Kwh p/j
Deze Bosch KGE49BI40 175 Kwh p/j

Pluspunten

• Inhoud koel en vries gedeelte
  • energie verbruik
  • RVS uitstraling

Minpunten

• behoorlijke afmetingen
  • geen ijsblok lade