Samsung RS68A8831B1 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung RS68A8831B1 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,3

Jan 27-12-2022

Prima koelkast, jammer van het waterfilter

Geschreven voor: Samsung RS68A8831B1

een punt van kritiek: installatie en plek voor waterfilter is echt belachelijk, zeker als je de koelkast koopt met vaste vooraf gemeten afmetingen. Omdat het waterfilter achter de koelkast geplaatst moet worden, komt deze nog verder naar voren te staan. Het zou fijn zijn als dit duidelijk vermeld wordt en/of bij aankoop gezegd wordt.

Pluspunten

• mooi model
  • veel ruimte

Minpunten

• plek en plaatsing waterfilter
  • groot en zwaar als je een trap op moet

Jan Willem 05-09-2022

Koelkast maakt zeer veel geluid

Geschreven voor: Samsung RS68A8831B1

Functioneel prima product, maar maakt zeer veel herrie. Die 36 db opgave van Samsung is onzin. Koelkast produceert zeker de helft van de dag tegen de 50 db (gemeten met decibelmeter). Ik had er 1 in mijn nieuwe keuken. Die is direct vervangen door de verkoper, want kon niet gemaakt worden. En ook de tweede koelkast had exact hetzelfde probleem. Dus koop dit type niet!!!

Pluspunten

• Handige koelkast

Minpunten

• Maakt zeer veel herrie!

Angeline 31-07-2022

Slechte kwaliteit

Geschreven voor: Samsung RS68A8831B1

Wij hebben de RS68N8221B1/EF versie van deze koelkast 2 jaar en 7 maanden geleden gekocht bij de mediamarkt. "Destijds" (2 jaar en 7 maanden geleden!) was dit een A++ uitvoering, inmiddels zijn deze normen aangepast en is dit een F geworden en dit zou een Z mogen zijn. Kortom het stroomverbruik is aanzienlijk hoger dan wordt voorgespiegeld, maar dat is niet geheel onverwacht. Het typenummer is weliswaar veranderd maar de koelkast is exact dezelfde.

Positief is dat de inhoud ruim voldoende is en de koel en vriescapaciteit prima, maar dat is geen prestatie voor een koelkast van dit formaat en prijs.

ECHTER: waar ik mij niet voldoende op georiënteerd heb voor aankoop is de kwaliteit na een paar jaar. Reviews zoals op deze site maar ook anderen gaan meestal over aankopen die beoordeeld worden kort na aanschaf. Nu na 2 jaar en 7 maanden is onze koelkast al grotendeels kapot en maakt deze een lawaai (en ik overdrijf niet) alsof je op een motorcircuit verblijft. Echt een ongelofelijk lawaai.

Ik heb met mediamarkt gebeld en als het goed is belt er binnen 2-3 werkdagen een monteur om een afspraak te maken. Dit kan meer dan een week duren waarbij het resultaat ongewis is. Naar nu blijkt is dit een bekend probleem bij Samsung (!!!) waarbij de compressor vastloopt of zwaar loopt (daardoor veel lawaai). Als dit een bekend probleem was en is waarom verkopen ze deze koelkasten dan? Een tijdelijke - mogelijke - oplossing (dus niet zeker!) is de koelkast 4 dagen uit te zetten met de deuren open waardoor ijs op de compressor kan smelten. 4 dagen zonder koelkast met een gezin van 5 personen, hoe denkt Samsung dat een gezin van 5 personen 4 dagen zonder koelkast moet 'werken'.

Google maar eens: "problemen Samsung Amerikaanse koelkast" en er verschijnen 278000 (!!!) resultaten. Deze gaan uiteraard niet alleen over de door ons ervaren problemen maar schetsen wel structureel beeld van de problemen die Samsung koelkasten kunnen geven na een paar jaar.

Kortom: neem geen risico en koop geen Samsung koelkast of vraag op zijn minst een kosteloze garantie voor minimaal 5 jaar, iets wat Samsung mijns inziens zelf zou moeten aanbieden gezien alle problemen. OF beter nog: verkoop geen koelkasten met dergelijke structurele problemen!

Pluspunten

• ruimte
  • koelt goed

Minpunten

• Deuren zeer gevoelig voor deukjes.
  • Kwaliteit
  • Samsung kent problemen !!

a***@s*********** 20-02-2022

Top koelkast

Geschreven voor: Samsung RS68A8831B1

Mooie koelkast, is zeer stil. Koelkast is ook ruim van binnen. Ook goede verlichting.