Tristar KB-7224 Koelbox

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tristar KB-7224 Koelbox op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,6

Michiel 23-07-2017

Lawaaierig en lastig te openen

Geschreven voor: Tristar KB-7224 Koelbox

Gekocht vanwegen de compacte en toch praktische afmetingen, gecombineerd met een betaalbare prijs.

Bij thuiskomst getest en ...bah wat een lawaai. Erg onrustig de heletijd en zeker niet fijn om naast te moeten liggen / zitten in de auto of de tent.
Slaat ook niet automatisch af; je moet zelf besluiten wanneer je t genoeg vind.

Verder zit het snoer op een er onhandige plek. Zodanig dat het *altijd* in de weg zit bij het openen van de deksel. Ontwerpfout - is niet goed over nagedacht.

Koelvermogen is voldoende.
Maar we brengen hem weer terug.

Pluspunten

• Compact, maar practisch vormgegeven binnenkant.
  • Prijs

Minpunten

• Moeilijk te openen
  • Lawaaierig

Jan 06-07-2017

Compacte koeling voor zacht prijsje

Geschreven voor: Tristar KB-7224 Koelbox

Voor reizen met de auto is dit een handig, compact koelapparaat.
Het snoer is lang genoeg met ca. 1,5 meter.
Het zachte zoemen is niet storend in een rijdende auto.
Op de camping gaat het apparaat ' s nachts uit en dan blijft in een gevulde koelbox alles koel.
Het snoer in de ceksel zit in de weg bij het open en dicht doen.
Het is aan te raden een omvormer 220V naar 12V erbij te kopen. Kost ca. €15.

Pluspunten

• Koelt goed
  • Prima prijs
  • Compact, handig bij reis in auto

Minpunten

• Snoer is lastig bij openen

Philip251 23-05-2013
Geschreven voor: Tristar KB-7224 Koelbox

Wat een herriemaker! Net aangesloten en hij gaat meteen terug naar de winkel. Wij wilden hem ook thuis gebruiken als extra koelkastje bij de baby maar het is net of er continue een stofzuiger aanstaat.

Nico s mening 12-08-2010
Geschreven voor: Tristar KB-7224 Koelbox

Wij hebben de Tristar koelbox voor de kampeervakantie gekocht.
Wel tevreden over het koelvermogen. In Spanje was het 2 weken lang overdag zo'n 30 graden en 's nachts zo'n 22 graden.

Erg vervelend is het enorme lawaai dat het apparaat produceert. Alsof er een boer een tractor met draaiende motor naast je tent heeft geparkeerd! Om geen ruzie op de camping te krijgen de koelbox 's nachts maar uitgezet...........

Verder vind ik het openen en afsluiten erg moeilijk gaan omdat het snoer dan steeds in de weg zit.

avloon 21-07-2010
Geschreven voor: Tristar KB-7224 Koelbox

Je zou toch bijna gaan denken dat de vorige review van de maker zelf komt. Zo'n uitgebreid verhaal over een koelbox... maar goed, misschien ben ik gewoon wat kritischer naar het apparaat. Wij zijn zeker tevreden met het apparaat, hoor en hij verdient ook zeker een mooie 7.

Zeker als ik de herrie bekijk, lijkt een 8 me toch echt wat teveel.

Gebruiksgemak is verder prima, maar ja wat verwacht je van een koelbox. Stekker er in en klaar is kees toch?

mpwehendriks 29-06-2010

PRODUCTINFO
Tristar KB 7224 Thermo elektrische koelbox
Met 12V netspanning autoplug
Verbruik: 60 watt
Koelcapaciteit: tot 16 graden onder de omgevingstemperatuur
Snoerlengte circa 75 cm (dit mag wel iets langer)
Garantie: 2 jaar

Emma Goldmanweg 10
5032 MN TILBURG
www.tristar-europe.nl
DESIGN
Een donkerblauwe koelbox met een lichtblauw deksel en ook de binnenzijde is lichtblauw.
In het deksel zit het ventilatierooster, dit mag je niet afdekken tijdens gebruik
Voor het snoer is ook een compartiment in het deksel.

BEDIENING
Je zult de koelbox goed moeten indelen om hem stabiel te houden in de auto, of je moet hem klemzetten tussen de stoel en de bank. De handleiding adviseert om enige ruimte om het apparaat te houden, voor ventilatie
Verder is het aanbevelenswaardig om de producten er gekoeld in te zetten.
Het hengsel van de koelbox is ook het slot, naar links is het "dicht" en naar rechts kun je de koelbox openen.
Het is beter om het apparaat pas aan te sluiten aan de aanstekerfitting als de motor al draait, anders trekt de koelbox misschien je accu leeg.
De koelbox maakt een heel zacht zoemend geluid, maar dit komt eigenlijk niet boven het geluid van de motor uit, dus je hebt hier geen last van.
En koelen doet het ding zeker goed, als de producten eenmaal goed gekoeld zijn, en je haalt de voeding eraf en laat de koelbox goed gesloten, dan blijft alles zeker nog een halve dag koel.
Dit hangt ook een beetje van de inhoud af, wij doen er altijd blikjes drinken bij, die houden de kou goed vast.
REINIGEN
Gewoon met milt schoonmaakmiddel. Ik doe het iedere keer als ik hem leeghaal en omdat wij er alleen drinken en medicijnen in vervoeren zitten er geen "nare" luchtjes in, anders gewoon langdurig het deksel eraf laten.

KWALITEIT
Een stevige koelbox die zonder inhoud 3,8 kg aan materiaal meedraagt.
Het handvat is stevig, de deksel ook en afgezien van een klein krasje (ja dat krijg je als ie van de plank naar beneden valt) mankeert er nog niets aan.
HANDLEIDING
Klein boekje in 7 talen, waaronder Nederlands.
De handleiding is helder, chronologisch en goed leesbaar, ook voor de wat minder goed ziende mens.
Eigenlijk is het meer een "tips" en wat "niet te doen" boekje.

MENING
Omdat een aantal van mijn medicijnen perse gekoeld bewaard moeten worden hebben we deze koelbox aangeschaft.
We hebben namelijk de gewoonte om lange afstanden te overbruggen of impulsief een nachtje ergens te gaan slapen en dan is het altijd weer een gepuzzel hoe je dat doet met die medische rommel.
Zó dus.
Uit voorzorg boeken we altijd al een hotelkamer met minibar, maar dit kan natuurlijk ook wel eens mis gaan en nu voelen we ons toch iets meer safe.
Om de koeling langere tijd te garanderen, hebben we nu altijd blikjes drinken in huis, die we dan koel zetten in de koelkast, overbrengen naar de koelbox incluis koelelementen en medicijnen. Mocht het tijdens de overnachting dan fout uitpakken met de minibar, dan kunnen we er op rekenen dat de blikjes+ koelelementen+ isolatie van de koelbox hun werk goed doen en dat de medicijnen uitstekend gekoeld blijven ook voor een nacht.
Daarnaast hoeven we ons zo geen zorgen meer te maken over een eventueel uitlopende terugreis waarbij je dus wel met gekoelde medicijnen het hotel verlaat, maar die dan in de loop van de dag warm beginnen te worden omdat je koelelementen natuurlijk inmiddels ontdooit zijn en een minibar geen vriezer heeft.
Ideaal dus en het heeft als voordeel dat we nu ook gewoon gekoeld drinken bij ons hebben, al moet ik tot mijn schande bekennen dat we hier niet echt gebruik van maken, tenzij we in een file belanden.
Wat ik zelf wel wat vervelend vind is dat de koelbox te groot is om bij je benen neer te zetten, voorin, maar als deze achterin staat, moet hij achter de stoel, anders kom je met de snoerlengte niet uit en dat betekent weer dat je de hele tijd een irritant snoer tussen de twee stoelen hebt lopen.
We overwegen om een aansluiting achterin de auto te laten maken, maar tot die tijd dit maar even slikken, de voordelen wegen ontegenzeggelijk tegen dit nadeel op en ons kennende zullen we die aansluiting pas gaan realiseren tegen de tijd dat de auto verkocht wordt. (over hele lange tijd dus)

Als we erg impulsief vertrekken gooien we warme blikjes + medicijnen in de koelbox en sluiten deze onmiddellijk aan in de auto. Maar binnen een uurtje zijn de blikjes echt prima gekoeld. Het is dus een ideaal redelijk geluidloos "reiskoelertje" en beslist zijn geld waard!