Tefal IT8470 Pro Style Care IT8470 Kledingstomer - Reviews

• Best Reviewed jan 2024

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal IT8470 Pro Style Care IT8470 Kledingstomer op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

g*************@l****** 05-02-2024

Goede kleding stomer

Voorheen hebben wij een handstomer gebruikt, dit is een serieuze upgrade.
De vele functies die het biedt; grote watervoorraad, goede stomer met slang en een stoomplaat /
'plankje' waar je kreukvrij de kleding kan stomen.
De diverse standen werken goed, de opzetstukken zijn eenvoudig te monteren en te gebruiken.

Het stomen zorgt hier voor verlichting qua strijkwerk en wij zijn dan ook dik tevreden. De wieltjes zorgen er voor dat je hem makkelijk in de hoek zet en opruimt.

Pluspunten

• Watervoorraad
  • Opzetstukken
  • Diverse stoomstanden

Minpunten

• Stoomplaat niet altijd even goed te gebruiken

Samelg86 03-02-2024

Snel en makkelijk ontkreuken!

Voor wie geld wilt besparen op de stomerij is dit een zeer goed alternatief. Het apparaat ziet er stijlvol uit en past in vrijwel elk interieur. Het is ook zeker niet te groot om thuis te gebruiken. Het in elkaar zetten is wel een beetje knutselen maar niet al teveel moeite. Het apparaat is binnen no time klaar voor gebruik dus als je smorgens snel een kledingstuk wilt ontkreuken is dat ideaal. Uiteraard haalt het niet voor de 100% alles weg zoals bij een stomerij maar je komt echt een heel eind! Aangezien ik veel lange kleding en gewaden draag is dit voor mij wel een vervanger voor het strijkijzer. Dat scheelt dan ook veel tijd. Tot slot vind ik het een plus dat het apparaat makkelijk in onderhoud is en een groot waterreservoir heeft. Waardoor al met al de was toch een stuk sneller en makkelijker wordt;)

Zoe 01-02-2024

Compacte en complete kledingstomer

Dit apparaat is perfect voor iemand die uit huis gaat en die nog inboedel gaat kopen. Denk aan 1- of 2 persoonshuishouden. Ik zie dit een mooie hybride huis apparaat. Een strijkplank met stomer in 1. Ook zijn er accessoires meegeleverd, bijv. een borstel voor kledingstukken die je niet direct met de stomer langs wil gaan en handschoen om bij kleinere hoekjes of uiteinde van de kledingstukken bij te kunnen. Het apparaat oogt professioneel uit en is vrijwel compact. Hierdoor is hij ook makkelijk uit elkaar te halen en op te bergen. De stapels aan boekjes was iets te veel van het goede, dit had veel simpeler gekund door schematisch op 1 A4 uit te leggen. Het installatie daarentegen ging erg gemakkelijk! De tefal kledingstomer maakt je kleren stomen wat leuker en gemakkelijker.

Pluspunten

• verschillende standen
  • accesoires meegeleverd
  • snelle opwarmtijd
  • compacte doos (materiaal)
  • voldoende lengte van de stomer en snoer

Minpunten

• teveel boekjes

r********@l****** 27-01-2024

Dit product is nu al onmisbaar. Ik heb hem nu een paar dagen in huis en het werkt top.
Het is snel in elkaar gezet en warmt ook super snel op.

Ideaal om even snel je kleding op te frissen of om het kreukvrij te maken. Door de verschillende standen kun je het aanpassen naar elk gewenst resultaat!
Ik kan nu al niet meer zonder.

RKS 26-01-2024

Dit was niet helemaal wat ik had verwacht...

Dit was niet helemaal wat ik had verwacht...

Ik was al heel lang nieuwsgierig naar een kledingstomer. Ik strijk vrij veel met mijn stoomgenerator strijkijzer en het koste me nogal wat tijd om even een overhemd op te frissen en weer kreukvrij te krijgen. Dat moet toch sneller en makkelijker kunnen? Een kledingstomer zou hier de ideale oplossing voor moeten zijn. Dacht ik.

Ik heb dus de meest uitgebreide direct besteld. Natuurlijk van Tefal.
Maar eigenlijk was de ervaring vanaf de ontvangst van de doos al niet zo goed. De doos was beschadigd geleverd. Kan gebeuren, zolang het apparaat maar tiptop is. Maar ondanks dat alles netjes ingepakt zat, vond ik op het apparaat zwarte vegen en vlekken. Alsof hij al veelvuldig gebruikt was. De ervaring was nogal… Tweedehands.

Maar goed, ik laat me niet kennen. Het resultaat zal vast perfect zijn.
Allereerst heb ik de tijd genomen om alles netjes in elkaar te zetten. Alles voelt degelijk aan, en redelijk dummy-proof. Ik vul het waterreservoir en heb zin om aan de slag te gaan.
Het apparaat warmt op, maar wanneer is hij op temperatuur? De doos en de beschrijving leest dat dit maximaal 45 seconden duurt. Maar je krijgt geen bevestiging middels een piepje o.i.d. De kop van de stoommachine begon stoom af te geven, dus ik vermoed dat hij er klaar voor is? Ik dus ook!
Ah daar is het piepje! Wacht even... Dat is best een harde piep. En hij roept ineens WAARSCHUWING. Wacht… Dat zegt mijn kledingstomer helemaal niet. Dat is mijn brandalarm. WAARSCHUWING ROOKONTWIKKELING zegt mijn slimme rookmelder. De kledingstomer geeft zoveel stoom af dat mijn rookmelder van slag is. Dit heb ik met een stoomstrijkijzer nog niet meegemaakt.

Nadat ik alles uit had gezet, was ik klaar voor poging twee. Waarschijnlijk kan ik sneller met stomen beginnen dan ik dacht. Hup daar gaan we.
Ik heb drie type kledingstukken getest:
1. Een overhemd wat ik een dag had gedragen. Kan ik deze weer netjes maken om opnieuw te dragen zonder hem weer te hoeven wassen en strijken?
2. Een trui die ik een dag had gedragen. Kan ik deze opfrissen?
3. Een polo die in de was is geweest en flink gekreukt is. Kan ik deze strak krijgen (in de wetenschap dat een kledingstomer geen stoomstrijkijzer is).

Het resultaat in alle 3 de gevallen was eigenlijk best ok. Het overhemd zag er goed genoeg uit om nog eens te dragen. De trui was niet wasmachine fris, maar in ieder geval zonder nare geurtjes. En de polo was niet kreukvrij (had ik ook niet verwacht), maar acceptabel netjes.

Maar… Heeft me dit nu tijdswinst opgeleverd. Was het eenvoudiger? Handzamer?
Eh… Nee!

Over het algemeen is het vrij goed te doen om de "body' van een kledingstuk te stomen. Aan de kledinghanger van het apparaat zit een soort geweven achterzijde. Daar hangt de body van je kledingstuk overheen en dit biedt dus steun als je dit deel gaat stomen. Echter, de mouwen bungelen dus een beetje in het niet en krijg je niet gestoomd, tenzij je de mouw met je andere hand vastpakt en strak trekt. Gevolg: Druppels heet water kunnen op je hand/arm vallen bij het stomen. Zeer onprettig.
Nog onhandiger wordt het om de achterkant van mijn overhemd te stomen. Aan deze zijde zit namelijk geen steun. Ik loop nu ontzettend te stuntelen mijn overhemd in model te krijgen.
Mijn tip is overigens een handdoek bij de kledingstomer op de grond te leggen, mocht je vloer minder goed tegen water kunnen. Naar mijn mening verliest het apparaat aardig wat vocht.

Goed, je hebt een kledingstuk "gestreken" en dus ben ik klaar voor de volgende. Maar, let op: De kop van de kledingstomer plaats je bovenop de kledinghanger. Aan dezelfde kledinghanger hang je je kledingstuk. Het is praktisch bijna onmogelijk om een kledingstuk te wisselen als het geen knoopjes of rits aan de voorzijde heeft. Een trui of een polo aan de kledinghanger hangen, terwijl je angstvallig hoopt de kop van de kledingstomer niet aan te raken of te laten vallen, was mijn enige uitweg. Ik laat me niet kennen, en blijf gewoon doorgaan. Maar dit design is alles behalve user friendly.
En stevig is het ook niet echt. Een aantal keer kon ik ter nauwer nood de stellage tegenhouden om niet om te vallen. Ik wil nou niet zeggen dat ik over-enthousiast stond te stomen. In tegendeel, ik probeerde het juist voorzichtig te doen. Maar duw dus niet perongeluk tegen de opstelling aan. Het oogt allemaal wat, instabiel.

En hoeveel tijd was ik hier nou eigenlijk aan kwijt? Natuurlijk is het eerste gebruik van een nieuw apparaat wennen. Maar dit kan in mijn ogen onmogelijk een tijdswinst opleveren. Kledingstukken "even snel" opfrissen zou wellicht alleen werken als je daadwerkelijk maar 1 kledingstuk even wil opfrissen. Verder zie ik het nut hiervan eigenlijk niet zo in. Kan je dan niet veel beter uit met zo'n hand-kledingstomer?

Het heeft mij helaas niet gebracht wat ik gehoopt had. En gelukkig voor mijn rookmelders (en kindje die overdag nog slaapt), gebruik ik weer mijn stoomgenerator strijkijzer.

Pluspunten

• Resultaat is prima

Minpunten

• Kleding wisselen is bijna niet te doen
  • Druppelt/lekt vrij veel (heet) water
  • Nieuw uit doos, toch leek hij gebruikt
  • Instabiele opstelling
  • Niet sneller dan strijken

Kuipert123 26-01-2024

Kreuk vrij!

Makkelijk in elkaar te zetten.
Apparaat warmt snel op en is makkelijk in gebruik.
Kleding is weer kreuk vrij met daarbij gelijk een schoner gevoel.

Tips: niet onder de rookmelder plaatsen
Houten kleding hanger gebruik voor kleinere kledingstukken (niet mee geleverd)

Pluspunten

• Warmt snel op
  • Kreuk vrij
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Kleine kledingstukken passen er niet op

r*****************@g******** 26-01-2024

Snel en efficiënt kreukvrije kledingstukken!

Ik draag veel overhemden voor zowel werk als privé en kan je dus het een en ander vertellen over hoe tijdrovend het strijken van overhemden is. De kledingstomer beloofde mij wat verlichting.
Het apparaat bestaat uit een watertank met een aangesloten stoommondstuk. In de watertank is ruimte voor 1,3 liter water die binnen 45 seconden is opgewarmd en je 30 minuten lang kleding kan stomen zonder dat je het reservoir moet bijvullen. Het apparaat beschikt over 4 verschillende instelmogelijkheden om de stoomdruk te regelen en is afhankelijk van welke soort stof het te stomen kledingstuk is gemaakt.

Ik heb nu 5 overhemden in iets minder dan 15 minuten kreukvrij en de tank is nog iets meer dan de helft vol, maar in een programma een niveau hoger. Om de kleding kreukvrij te maken, hang je deze eenvoudig aan de kledinghanger of je laat het kledingstuk in de kledinghanger zitten en hangt deze op aan de haak, de hanger is draaibaar om de kleding in de gewenste positie te zetten.

Om geen brandwonden te krijgendoor de hete stoom is er een hittebestendige handschoen meegeleverd. De hete stoom in combinatie met de zwaartekracht maakt de stof van mijn overhemden in een mum van tijd glad, geen kreukels meer.
Je kan de kledingstomer ook gebruiken om sterke geuren te verwijderen, bijvoorbeeld sigaretten of andere geuren kunnen heel eenvoudig worden geneutraliseerd. De stoom desinfecteert ook de kleding.

Pluspunten

• Korte opwarmtijd
  • makkelijk in de stellen

Minpunten

• onmisbaar!

Sandra 23-01-2024

Strijken wordt beter, sneller en leuker

Ik was heel benieuwd na mijn ervaring met een handzame kledingstomer voor op vakantie. Die kledingstomer deed het redelijk maar onvoldoende om echt goede kreukels te elimineren. Vol vertrouwen deze stomer aangeschaft en dat is een goede keuze! Het apparaat is prima in elkaar te zetten en daarna begint het plezier! Strijken wordt leuk met dit apparaat! Dat is nu al mijn grootste winst!
Het is even zoeken met wanneer welk opzetstuk nodig is, maar dat zal gewenning worden. De stomer is heel snel warm en erg krachtig. De hitte is groot en dat voel je. Dus het handschoentje is onmisbaar. De kracht van het apparaat zorgt dat kreukels snel verdwijnen. Fantastisch!!
Het is even oefenen met broeken (en dan met name het scherm wat ietwat klein is) en dat geldt ook voor bredere kledingstukken die niet helemaal op het scherm passen. Een groot voordeel is dat ik nu ook stoffen kan stomen die niet in de wasmachine kunnen. Door de hitte verdwijnen sommige vlekken. Ook handig voor een stoel, bank of tapijt!
Ik ben verrast en vooral heel blij dat strijken geen 'groot issue ' meer is !

Pluspunten

• snel warm
  • maakt schoon
  • ook handig voor bank of tapijt

Minpunten

• even oefenen met opzetstukjes
  • het scherm had breder gekund

Sam 23-01-2024

Super resultaat

Bijna onmiddellijk opgewarmd en direct bruikbaar, dat maakt deze kledingstomer ideaal om nog snel even een hemd te stomen. Werkt onzettend gemakkelijk en met een heel goed resultaat. Krachtige stoom. Ben er erg tevreden van. Had niet verwacht dat een stomer zo'n goed resultaat kon behalen.

Pluspunten

• Ontzettend snel
  • Makkelijk in gebruik
  • Resultaat beter dan verwacht

Minpunten

• Groot, dus moeilijker op te bergen

Snow 23-01-2024

Tevreden

Ik gebruik de Tefal Pro Style Care IT8440 nu een paar weken en hij bevalt me wel. Het is eventjes wennen, aangezien ik normaal steeds mijn strijkijzer gebruik. Hij is erg makkelijk in gebruik en de kreuken in kleding verdwijnt als sneeuw voor de zon. Het apparaat in elkaar steken, vergt eventjes wat techniek, maar uiteindelijk prima gelukt. Hij blijft ook op zijn geheel staan, anders teveel werk. Er zitten wieltjes aan, dus kan deze makkelijk naar een andere plaats gereden worden. Broeken zijn i.v.m. de lengte niet simpel om goed kreukvrij te maken wanneer je deze aan een hangertje hangt. Ik heb voor allerlei stoffen het product gebruikt, zelfs de delicate stoffen en dat werkte allemaal zeer boven verwachting. Zou deze dus wel aanraden, om aan te schaffen, het is wel prijzig, maar een goed stoomstrijkijzer kost ook een hoop geld.

Dfeld 19-01-2024

Geweldig apparaat maar de handleiding

Wiehoe eindelijk niet meer strijken, maar de handleiding liet te wensen over. Weinig tekst en onduidelijke afbeeldingen. Na wat gepuzzel eindelijk gelukt, direct getest met een overhemd welke gekreukt was door de auto rit en de kreukels verdwenen als sneeuw voor de zon! Ideaal apparaat maar pas alsjeblieft de handleiding aan. Maak desnoods een filmpje want het apparaat is echt super simpel in gebruik.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Niet meer strijken
  • Kreukels verdwijnen als sneeuw voor de zon

Minpunten

• Handleiding erg karig
  • Mis opbergruimte in/aan apparaat

Gebruiksgemak 18-01-2024

Gemak

Fijn in het gebruik/echt een gemak in stomen en kreukvrij krikgen van kleding. Je moet er wel de ruimte voor hebben. Maar echt een aanrader

Pluspunten

• gemakkelijk in het gebruik
  • kreukvrije kledimg

NBS1995 17-01-2024

Wauw!

Wauw! Gebruik de Tefal Pro Style Care IT8470 nu voor een paar weken en hij bevalt ontzettend goed! Snel warm! Dus je hoeft niet lang te wachten voordat je kunt beginnen. Mooi, degelijk apparaat, mooi formaat ook zodat je hem makkelijk op kunt ruimen totdat je hem weer nodig hebt. Hij is makkelijk in elkaar te zetten en ook zeer makkelijk te bedienen. Je kleding is gemakkelijk en snel kreukvrij! Zelfs diepe kreukels krijg je hiermee eruit. Met wat handigheid kan je het apparaat ook als een strijkijzer gebruiken.

c***************@g******** 17-01-2024

Ik mocht dit apparaat testen omdat ik een hekel heb aan strijken: ik heb mijn "inloopkast" op de voorzolder, waar de strijkplank eigenlijk teveel ruimte in neemt. Gevolg: alle mooie blousjes die ik gekocht heb voor mijn werk blijven te lang op een stapel liggen omdat ik geen zin heb om ze te strijken. Met dit apparaat is het zo gefixt! Pro's: het apparaat is écht snel warm, kunt binnen een minuut beginnen, en een minuut later is mn blousjes recht. Ook is het waterreservoir groot, heb het nog geen enkele keer hoeven bijvullen. De stoom kan ook gebruikt worden om kleine vlekken te verwijderen, zo heb ik sommige blazers en mijn stoffen bank een nieuw leven gegeven. Cons: er zit geen scherm voor de achterkant, om daarvan gebruik te maken moet je dus het kledingstuk van het apparaat halen. Het scherm is redelijk smal. Ikzelf ben een maat L en de zijkanten van blousjes zijn daardoor lastiger te stomen. Natuurlijk onderdeel van stomen: het is erg heet, heb de eerste keer de fout gemaakt om de handschoen niet te gebruiken, dat leer je snel af. Al met al ben ik erg blij met het apparaat en zorgt het ervoor dat ik veel meer kleding draag!

m***************@h********** 17-01-2024

Apparaat was makkelijk in elkaar te zetten (eigenlijk bijna geen boekje bij nodig).
Ik had een kleine stoomapparat, die we altijd hebben gebruikt voor de vakantie. Die beviel zo goed, dat ik voor thuis een grote versie van wou. Eindelijk meer plek op de kamer. Grote strijkplank en strijkijzer eindelijk weg.
Ik heb deze apparat al op meerdere stoffen geprobeerd. Spijkerbroeken, blousjes, linnen blousjes - alle kreukels binnen no time weg. Kleiding is ook mooi opgefrist.
Handige opzetstukken voor verschillende stoffen-hoeveligheid stoom.
Een aanrader dus.

Joevanny 16-01-2024

Topper

Ontkreukt en verfris de kleding van mij. Dankzij de 4 standen haal je lichte kreukels uit al je kleren. Snel in gebruik verwarmt zeer snel. Deze kledingstomer heeft een waterreservoir die ongeveer 30 minuten lang kleding stoomt zonder dat je het reservoir bijvult. Dit apparaat heeft een kledingstandaard waar jij je kleren aan ophangt dit is zeer praktisch omdat je handen vrij hebt en werkt ook beter. De kleding blijft dan ook netje en de kreukels verdwijnen. Het stoomijzer is makkelijk in een paar minuutjes in elkaar geklapt en makkelijk op te ruimen. Geeft zeer goede resultaten.

Pluspunten

• makkelijk op te ruimen
  • geweldig resultaat
  • ontsmet en verfrist kleding

firechief1986 16-01-2024

Nooit meer strijken

de Steamer zorgt ervoor dat ik nooit meer hoef te strijken. Het apparaat werkt snel en simpel. De Steamer is super eenvoudig opgezet en wordt geleverd met diverse handige accessoires zoals een warmte werende handschoen. Het product heeft 3 standen zodat je voor elk kledingstuk een geschikte stand hebt. Enige minpuntje is dat hij soms wat vreemde geluiden maakt tijdens het opstarten.

Pluspunten

• handig in gebruik
  • snel warm