Stokke Xplory zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 38 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Stokke Xplory zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

kimmvjoanny 28-10-2010
Geschreven voor: Stokke Xplory blauw, zilver

---------- update review 28-10-2010 ----------
Nou.. Ik heb eerder een beoordeling geplaatst over mijn stokke wagen..

Daarin schreef ik na 2 maanden gebruik erg tevreden te zijn..

inmiddels heb ik mijn visie daarin ernstig veranderd en heb ik spijt als haar op mijn hoofd dat ik ooit die wagen heb gekocht..

Ja hij is erg mooi.. Ja hij rijd lekker...

MAAR...

Mijn zoontje is 3 maand nu. En past met opgetrokken knieen nog net in de bak.

Mijn onderstel staat al 4 weken bij stokke omdat ie na 2,5 maand gebruik dusdanig onstabiel werdt dat ik hem ter reparatie moest sturen.

---------- oude review 11-09-2010 ----------
Ik gebruik sinds half juli de stokke..
Ik vind het tot nu toe een erg fijne wagen.

Minpunten heb ik helaas al wel gevonden..
Zo is de kinderwagenbak erg klein.. Mijn zoontje is nu dus bijna 2 maanden oud en ligt al met zijn beentjes tegen de duwstang aan.

Verder hobbelt het ventje dusdanig erg dat ik in het begin bang was voor een hersenbeschadiging ( hihi)

MAAR... Hij rijd waanzinnig... Is met 1 hand te besturen, klapt ( als je even heb geoefend ) heel makkelijk in, hij is heerlijk hoog en verder echt een top wagen...

Service van stokke is super...
De ring van het winddek was gebroken ( na 2 keer gebruik ) kreeg netjes een nieuwe toegestuurd..

De volgende dag had ik het al in huis.. Echt super....

Ik ben erg happy met mijn wagen maar had voor de kinderwagenbak liever de bugaboo gekozen ( al is die weer super laag )

Doordat mijn zoontje bijna niet meer in de bak past ben ik geneigd het zitje erop te zetten maar die is ( volgens de gebruiksaanweizing ) pas geschikt vanaf 6 maand..

Nou zit je dan.. Met een wagen die je 1000 euro heb gekost. Die na 2,5 maand al terug kon ter reparatie en een kindje wat niet meer in de bak kan...

2 pluspunten zijn dus het lekkere rijden en de mooie uitstraling van de wagen..
Maar dat is ook echt het enige waar ik positief over kan zijn...

jockari 28-10-2010
Geschreven voor: Stokke Xplory oranje, zilver

1 min punt vind ik dat je de stokke met zitje naar je toe bijna niet opkunt tillen, b.v met uit de bus stappen. de stokke is hierbij zeer onstabiel.
je weet amper waar je vast moet pakken en buggy neigt hierbij met kind om te vallen, levensgevaarlijk.
Het rijden met deze kinderwagen is verder goed.

Brigitte26 19-09-2010
Geschreven voor: Stokke Xplory rood, zilver

heb deze wagen nu een paar maantjes en onze dochter is morgen 2 weken oud maar wat een heerlijke wagen zeg ideaal ook op wegen die niet even recht zijn is hij stabiel en met 1 hand te lopen en te sturen geweldig

Mr Jaro 03-05-2010
Geschreven voor: Stokke Xplory rood, zilver

Geweldige kinderwagen , in het begin met het inklappen en uitklappen wat gestunt maar we hebben het nu helemaal door.
Hij is meegeweest op vakantie naar venetie en als je de onderkant inklapt is hij goed op de trappen als een soort van steekwagentje te gebruiken en hoef je hem niet te tillen , parapluutje zit bij de hoogste stand wel een beetje in je zicht maar dan doe je hem een standje lager.
Onze dochter lag en nu zit er altijd graag in ze ziet alles en als je even met iemand staat te kletsen kan ze op hoogte gezellig meekletsen,
in de menigte word ze niet omver gelopen want ze zit hoog en in het zicht , de tas onderin kan een heleboel vervoeren iets wat je op het 1ste gezicht niet ziet maar hij kan helemaal uitklappen.
In restaurants heb je altijd je eigen kinderstoel bij dus geen gezeur om een kinderstoel.
het buggygedeelte is ook op viste te gebruiken als wippertje.
Het stuur kan naar voor beneden of achter , hoe je maar het liefste loopt , je kind kan naar je toe of van je af zitten.
geen luchtbanden dus ook geen lekke banden.
Met 1 hand te besturen , ideaal voor smalle winkelpaden , er kan met speciale adapters een maxicosy op.er zit een verkleinkussen voor de buggy bij , wij hadden ook de voetenzak die echt heerlijk warm is in de winter.
Kortom een multifunctionele kinderwagen waarbij je geen aparte buggy nodig hebt, wij hebben er wel 1 voor op de fiets want de stokke vult de kofferbak wel maar als je nooit fietst dan heb je er zeker geen buggy erbij nodig.
Hij rijdt over alle ondergronden , gaan er vaak mee het bos in enz.
en mochten we er nog een kindje in willen vervoeren dan kunnen we hem weer oppimpen met een nieuwe kap , bekleding vor de achterkant en een nieuwe parasol en je hebt weer een hele andere stokke.
Wij zijn superblij met deze wagen !

roos77 14-01-2010
Geschreven voor: Stokke Xplory zwart, zilver

ik ben helemaal stokke fan heb m al weer 2jaar en er zitten wat km op heb er wel alles van adaptors voor maxi c de baby bak alle hoezen en winterzakken want die van de babybak passen niet in de buggy me nieuwe aanwinst de cupholder en natuurlijk voor op vakantie de reiskoffer speciaal voor de stokke reuzehandig mocht mee tot de slurf maar reuzegroot en ruezeduur en naar 1 vakantie ziet ie eruit scheur erin ed en dat voor 100 euro 1 nadeel in de grote kofferbak van mn man past tie met gemak maar een beetle is niet gemaakt voor n stokke maar me kindje is blij ij is bijna 2 en zit lekker hoog en mams is zo in der sas ermee ik rij meestal op verharde wegen in de stad en ideaal voor restaurants hoezo kinderstoel alles kan in de was ja hij is het geld echt waard (ik werk niet voor stokke ben een gewone huismoeder)

karin aka stokkefan 13-09-2009

@ dinges

dit is zo herkenbaar!!!Dat in mekaar zetten,ben er zooo lang mee bezig geweest met de bak,moest weer alles los,zat t niet goed en je moest ook enorme brute kracht gebruiken om die zilveren palletjes erin te klikken.

Voor de rest is de xplory een mega ding,zo wendbaar,makkelijk in winkels vanwege korte draaicirkel en stevig op de weg. hoogte is ook super je kan je kleine goed aan kijken,de regen hoes die je erbij krijgt,zit echt super goed eromheen!
En goed schoon te maken,heb het laatst moeten wassen omdat dochterlief liga had gegeten gewoon om 30 graden gewassen en buiten gehangen was in een mum van tijd schoon!

Jammer dat als je wandelt en een van de voorwielen in een geul terecht komt of blijft hangen tegen een opstaande stoeptegel dat je zo de kinderwagen op tilt en vervolgens kantelt,dat is qua veiligheid niet erg handig.Ook als je veel boodschappen aan je handvat hebt,dan wil hij ook nog wel eens kantelen.

ben alleen benieuwd voor zo'n buggyboard vandaar dat ik op deze site terecht kwam....

groetjes een stokke fan!

dinges 19-08-2009
Geschreven voor: Stokke Xplory groen, zilver

Dus, wij kochten een Stokke want we zijn lang, mijn rug is een zwakke plek maar vooral vond ik het heerlijk dat minimens-in-aantocht lekker hoog de wereld in kan koekeloeren. Eindeloos puzzelen, testen of het ding in de achterbak kan, reviews lezen en een sponsor zoeken (dank schoonpa! en mijn moeder voor de junglestofjesset) uiteindelijk het ding gekocht. Het complete bouwpakket werd geleverd op een karretje en pastte zonder verpakkingsmateriaal in mijn peugeotje 206. Opa en oma een sloot geld armer en ik een hoop onderdelen rijker, begon ik aan mijn strooptocht om die Stokke in elkaar te zetten.

je hebt twee gebruiksaanwijzingen. Halverwege de gebruiksaanwijzingen begint het nederlandstalige gedeelte. Sommige stukken ontbreken in het nederlands, en die moet je dus in het engelstalige gedeelte opzoeken. verder zijn de plaatjes erg klein en leest de instructietekst wat lastig weg. er is ook geen overzicht van het complete aantal onderdelen en wat waarbij hoort. waar je bij de gebruiksaanwijzing van een apparaat snel doorbladert als alle onderdelen genummerd worden in een schema, was het bij de Stokke verrekte handig geweest.

Eerst maar eens de reiswieg, want laten we bij 0 (maanden) beginnen! De bekleding kostte 3 man flink wat denkwerk. Iemand riep nog dat de gebruiksaanwijzing achterstevoren gelezen moest worden. Een ander riep dat alle gebruiksaanwijzingen uit Scandinavië uiteindelijk gelijk hebben (lees: ikeafan). ik schrijf na afloop deze review om jou wat zweetdruppeltjes te besparen.

Een tip bij het aanbrengen van de stof in de reiswieg: begrijp je niet wat er in de gebruiksaanwijzing staat over riempjes, borgpennetjes en klikken en kijk je het stukje stof met netgaas aan alsof je van Mars komt, probeer het dan eerst even van achter (dus aan de stuurstangkant) naar voren zónder die riempjes vast te maken, over de bak te trekken. Daarbij mag je dan als inside information weten dat de lange riempjes straks de draagriempjes worden om de bak te verplaatsen, vandaar dat ze los zitten en ze, niet zoals de voorste riempjes, strak aangespannen zijn als ze vastzitten met de borgpen. Toen ik dat eenmaal had gedaan, kon ik kant voor kant weer los maken om de riempjes met de borgpennetjes in de beugeltjes te rammen met een houten spatel, want ik had met 1 of 2 vingers echt geen kracht genoeg om het borgpennetje met een simpele 'klik' in het houdertje te krijgen. Zucht, die klus was geklaard.

Als laatste stap moet je twee losse dingetjes in elkaar aan iets wat lijkt op een stang vastklikken. De losse dingetjes zijn eerder inderdaad ergens uitgevallen, zijn moeilijk in elkaar te wurmen en het doel was mijns inziens helemaal ver te zoeken. Als ze nu hadden verteld dat het een beschermkapje is om de reiswieg niet achterover te laten klappen en dat die dingetjes aan de stang vastgemaakt moeten worden om naar beneden geschoven te worden tot op de reiswieg, dan had ik sneller begrepen wat het plaatje inhield en wat het doel van de dingetjes waren.

Dan door naar de kap en het windscherm op de reiswieg. De volgorde in de gebruiksaanwijzing is een mengeling van chinees en arabisch, dat wil zeggen, de stappen staan dwars door elkaar. Dit is de enige juiste:
1. Maak de grijze riempjes van het windscherm los en maak de elastiekjes vast aan de O-ringen van de kap. De drukknoopjes gebruik je later weer om het windscherm vast te zetten.
2. maak de O-ringen vast. De kap zit daarbij achter/onder de wagen en niet boven de wagen. het is inderdaad zo dat de pennetjes in de uitsparing moeten vallen. Volgens instructie let je erop dat de rits aan de onderkant zit.
3. Daarna kan je het stof en de baleinen van de kap over de rand van de bak trekken.

Dan door naar het stoeltje. Dat ging, met de ervaring van het reiswiegje in mijn achterhoofd, redelijk soepel. totdat ik bij de laatste stap was; het bevestigen van de zitbeugel. Als je die uitpakt, zie je de schroefjes zitten met een schijfje ervoor. De bedoeling is dat je de schroefjes met schijfje en al in de daarvoor behorende uitsparingen draait, maar bij mij pastte dat voor geen meter. Ik heb uiteindelijk met behulp van een waterpomptang de schijfjes verwijderd om de schroeven er los in te draaien.

het laatste vraagteken kreeg ik toen ik de boodschappentas openmaakte. Ten eerste geen gebruiksaanwijzing hoe dat ding te bevestigen en sinds alles bij Stokke op de specifieke stokke-manier gaat, had ik daar ook graag een dubbel-check in gekregen. verder zaten er twee langwerpige stukjes stof in met klitteband, formaat iets kleiner dan een a5je. geen idee waar deze voor zijn. geen gebruiksaanwijzing daarvoor. ik heb er ééntje gebruikt om de stang van het parasolletje, daar leek hij uitermate geschikt voor. maar die ander .... ?

Nu, het ding staat, ik heb mijn lichaamsbeweging voor vandaag (30 graden hitte en een dikke buik, pfoe) weer gehad en wil één tip aan die Noren meegeven; kijk naar de Zweden, hun gebruiksaanwijzing is een stuk makkelijker! Feit blijft wel dat als je uiteindelijk snapt hoe het in elkaar zit en steekt en klemt, je echt overtuigd bent van het plezier wat je straks van de stokke gaat krijgen! Ik kan niet wachten..... :)

mamavankaylee 20-03-2009
Geschreven voor: Stokke Xplory zwart, zilver

Ik wil graag nog een keertje duidelijk laten weten, hoe het zit met het plankje van Lascal. Uit eigen ervaring weet ik gewoon dat het werkt. Mijn oudste dochter is 1.05 cm. en is dus niet klein en kan nog steeds op het plankje staan. Het is alleen wat zwaarder maar dat komt gewoon door het gewicht en niet door de lengte. Mijn vriendin heeft een ander plankje en een andere kinderwagen en hier loop ik precies hetzelfde achter. Hopelijk kunnen jullie hier iets mee.

snorkel 08-02-2009
Geschreven voor: Stokke Xplory beige, zilver

Ondertussen ben ik naar de sneeuw geweest met de Stokke, en mijn dreumes natuurlijk. Perfecte wagen ook voor tijdens de wintersport. Over de pistes kon ik er ook mee lopen. Nog steeds erg tevreden over deze kinderwagen. Uit eten was ook ideaal met de Stokke. Ze zat mooi op tafelhoogte en een goed tuigje (wat de meeste kinderzitjes niet hebben in restaurants).

Giel1 07-12-2008
Geschreven voor: Stokke Xplory zwart, zilver

We hebben met onze Stokke wagen al twee keer het probleem gehad dat het onderstel heel erg rammelt (de wagen is ook al een keer vervangen, goede service van Stokke!). Echter de nieuwe rammelt ook weer. Het is net een rammelende winkelwagen. Herkent iemand dit probleem en hoe is dat bij jullie opgelost?

Iris B. 28-10-2008
Geschreven voor: Stokke Xplory zwart, zilver

Wij hebben de Stokke Xplory nu 1,5 jaar en zijn er zeer tevreden over. In het begin heeft ons kindje heerlijk in de reiswieg gelegen en vanaf 8 maanden in het zitje. Het in- en uitklappen vereist wel wat handigheid en ingeklapt is de wagen niet echt klein, maar dat zijn kleine dingen vergeleken met alle voordelen. Ze zit altijd fijn hoog, kan met iedereen een praatje maken en dat gebeurd regelmatig omdat mensen zich verbazen over deze wagen. Hij is zo aan te schuiven bij een tafel als kinderstoel (en terras) en wij gaan regelmatig naar het bos, maar dit is echt geen probleem als je op de paden blijft. Ook de tas onderin is enorm groot, er gaat een weekvoorraad boodschappen in. Overall: erg tevreden!

Pascal D 21-09-2008
Geschreven voor: Stokke Xplory rood, zilver

een fijne degelijke wagen.
Tot opheden geen problemen gehad. Elf maand in bezit

plus punt
rij eigenschap (straat)
kan hem met 1 hand invouwen en uitvouwen
past goed in onze kleine auto (mazda 323 met gastank)
makkelijk schoon te maken.
zeer grote tas.
paraplu zeer goed af te stellem
hoogte ideaal (ook bij vrienden je hebt meteen een kinder stoel voor het eten bij je.
zeer goed af te stellen aan de lengte van het persoon
wieg is goed af te sluiten voor wind/regen en kou
beide kanten kunnen zetten van het stoeltje van je af en naar je toe.
de gordel is erg praktisch. makkelijk vast te maken.
steuntje werkt super zelfs zonder gordel durf ik wel op pad. ook handig om speeltjes aan op te hangen.

Min punten

op zeer hobbelig pad hobbelt hij te veel Zeker in het begin als het kindje ligt is nu hij wat ouder is veert hij beter.
As het kind van je af zit dan kun je de tas niet geheel vullen de voeten steun zit dan in de weg.

Femke V 01-08-2008
Geschreven voor: Stokke Xplory zwart, zilver

Nog niets anders dan last gehad met onze stokke kinderwagen; voorwiel was er af gevallen (hebben ze gratis komen maken), ritsen kapot (oa van regenscherm) -_> valt niet onder garantie); nu zijn de achterwielen 't aan 't begeven (maken een klik klak geluid en gaan soms volledig scheef staan). Antwoord van stokke en winkel: kinderwagen is juist 2 jaar oud, geen garantie meer. Dus nu vliegt onze kinderwagen op 't containerpark vrees ik. Hebben nog niets anders dan miserie gehad en er extra kosten aan doen hebben we er niet voor over. Ben echt niet tevreden over de service van stokke.

MariskaM 26-07-2008
Geschreven voor: Stokke Xplory beige, zilver

Superwagen!! Wij hadden hem met reiswieg. Ik was helemaal verliefd op het design en moest en zou hem hebben. Nooit spijt van gehad. Wij zijn allebei lang (1.76 en 1.91) en om onze zoon in en uit de wagen te halen hoefden we niet ver te bukken (minpunt bugaboo).
Rijdt soepel, de boodschappentas onderin vond ik verrassend groot (3 pakken luiers).

Ik heb hem pas moeten verkopen, omdat nr.3 nogal rap achter nr.2 aankwam en wij dus een duowagen moesten kopen, maar hij ging echt met pijn in mijn hart weg (kon er wel om huilen).

Sabineandries 16-07-2008
Geschreven voor: Stokke Xplory beige, zilver

Wij hebben sinds feb dit jaar de stokk explory. Het is een fijne wagen. Rijd super lekker en is heel wendbaar ( groot pluspunt ) Door het bos zou ik niet snel rijden, denk dat ie dan wat teveel trilt. Het is een echte stadswagen. De stokke is snel in te klappen ( na een paar keer oeferen ) Wij hebben wel de reiswieg erbij en onze zoon van bijna 5 maanden ligt er nog in. De Buggy kunnen we binnenkort gaan gebruiken. De reiswieg is zeker aan te rijden, vooral in de winter liggen kleine babytjes beter beschut. De service van Stokke is echt heel goed. Onze parasolletje kon niet buigen en is afgebroken. Wij kregen binnen 2 dagen een nieuw onderdeel opgestuurd per post. We hadden rechtstreeks een mail gestuurd naar stokke. Verder is de hoogte erg fijn als je lang bent. Kortom een hele fijne kinderwagen en dus een aanrader!!

Maggie 03-07-2008
Geschreven voor: Stokke Xplory zwart, zilver

Bij de geboorte van ons eerste kind hebben wij een stokke xplory gekocht en met veel plezier gebruikt. Enige nadeel was dat een van de voorwielen er na ruim een jaar afviel, maar binnen 2 werkdagen was er iemand van Stokke langs geweest om dat te repareren.

Nu in verwachting van ons tweede kind blijkt echter dat er een groot nadeel zit aan het kopen van een Stokke: ze verkopen geen kiddy boards, wat betekent dat je niet met een dreumes en een baby boodschappen kan doen (want waar laat je de dreumes als ze moe is van het lopen? niet in het zitje, want die is nodig voor de baby!). Nu denk ik: hadden we toch maar een Bugaboo gekocht!

Marei 21-04-2008
Geschreven voor: Stokke Xplory zwart, zilver

Ik ben waarschijnlijk de eerste die niet volledig tevreden is over de Stokke. Het heeft mij ook meer dan een jaar gekost om dit toe te geven, want leuk is het niet nadat iedereen er eerst met jaloerse blikken naar keek.

Allereerst moet ik melden dat ik graag bijzondere en meestal ook dure designartikelen voor mijn zoon koop, maar dat het wel praktisch moet zijn. Kortom, ik laat me niet alleen inpalmen door de prijs en design. Zo vind ik ook als een van de weinigen de kinderstoel van Stokke waardeloos; immers, wie verzint er nu een stoelverkleiner van stof en waarom geen handig eetblad?!

Mijn grootste bezwaar van de Stokke is dat hij onnoemlijk klein is en gewoon niet handig werkt. Mijn zoon is nu 16 maanden en voor zijn leeftijd behoorlijk klein. Ik heb deze winter de voetenzak gebruikt en wat een verschrikking. Mijn kleine man met winterjas en schoenen paste er nauwelijk in en officieel zouden ze er tot 4 jaar in moeten kunnen zitten. Een heleboel gepruts om vervolgens de gordel te vinden en dicht te doen. Deze gordel vind ik ook niet handig. Het is allemaal nogal 'stug'.

Daarnaast is de voetensteun een lachtertje. De voeten van mijn zoon hebben deze nog steeds niet bereikt en bovendien moet hij bij het inklappen er elke keer apart worden afgehaald. Mijn zoon zit dus inmiddels al 10 maanden met bungelende voetjes (behoorlijk minpunt mijns inziens).

En hoewel ik wist dat het een stadswagen was, kwam het besef dat je hem ook alleen maar kunt gebruiken op glad wegdek helaas iets te laat. Als je net een kind krijgt, heb je geen idee hoe genant het is als je vrienden met kind (met hun Bugaboo of Urban Jungle) lekker een paadje in het bos afslaan en jij beteuterd staat te kijken, want de Xplory krijgt het niet voor elkaar. Maar zelfs wat ongelijke straatstenen zijn al lastig. Inmiddels hebben wij naast de Xplory dus een terreinbuggy en ook al een MacLaren aangeschaft.

Nu ik terugkijk, kan ik zeggen dat de Urban Jungle mij de meest veelzijdige wagen lijkt. En ja, ik heb spijt van de Xplory. Hij is te duur voor wat hij kan en pretendeert.

De reiswieg vond ik wel in orde en het feit dat ze heerlijk rechtop zitten is natuurlijk heerlijk. Heel jammer alleen dat dit het enige is. Prijs-kwaliteitverhouding is daardoor niet goed.

shana 28-03-2008
Geschreven voor: Stokke Xplory zwart, zilver

Wij hebben de stokke explory, iets langer dan 6 maanden in ons bezit. Heerlijke kinderwagen!!!! hij rijdt zeer comfortable, is heel handig en mooi. Hij kan trappen op trappen af. Hadt hiervoor een ander kinderwagen en ben zeer tevreden dat ik het heb ingeruild voor een stokke.

Vorige weekend in Antwerpen, heel wat trappen op en af geweeest, was een stuk handiger met de stokke, zeker met een kleine van ruim 10 kilo!! geen gesjouw. In het restuarant, dierentuin of ergens anders geen stoeltje nodig, kindje zit al hooggenoeg.

Min punten Oma weet nog steeds niet hoe hij ingeklapt moet worden (20 keer uitgelegd dvd dr bij) Ingeklapt is hij best wel groot, het is niet binnen een handomdraai ingeklapt. Voor het inklappen of achterwieltjes inklappen (voor het traplopen enz) vereist hendigheid maar oefening baart kunst. Zeer tevreden ouders met een stokke.

Stokkerijder 19-02-2008
Geschreven voor: Stokke Xplory zwart, zilver

Wij hebben de XPlory ruim een half jaar in gebruik en zijn hier nog dagelijks blij mee. De wagen stuurt superlicht, doordat onze dochter lekker hoog zit, sparen wij onze ruggen; de wagen is makkelijk in te klappen (enig minpuntje is dat het onderstel ingeklapt nog steeds vrij lang is).
Kortom, een superwagen!

Nicolette1 22-01-2008
Geschreven voor: Stokke Xplory zwart, zilver

Echt een prima wagen. Overal is echt heel goed over nagedacht.

Het is een van de weinige wagens waarbij je de wandelwagen naar je toe kan richten. Als ze wat ouder zijn willen ze de wijde wereld wel inkijken maar het eerste jaar is het het leukste om gewoon naar je kindje te kijken als je wandelt!

Hij is echt supermakkelijk op te klappen en ook in winkels zonder roltrap kan je een paar wielen wegklappen zodat je ermee kunt traplopen!

Als je lekker wat gaat eten in de stad ofzo kan je de wandelwagen omzetten waardoor je kindje gewoon aan tafel kan zitten.
Het enige nadeel is dat iedereen er een mening over heeft. (meestal positief hoor) Maar je valt wel op met deze wagen!

Mike1969 21-01-2008
Geschreven voor: Stokke Xplory zwart, zilver

We hebben voor Stokke gekozen vanwege de zeer praktische hoogte van de wagen. De baby is altijd dichtbij en de peuter kan alles overzien.
De wagen is vooral geschikt voor gebruik op verharde weg, in het bos hobbelt het nogal. In de stad rijdt 'ie super makkelijk, lekker compact door de 4 wielen. (bij wagens met 3 wielen steekt het voorwiel uit).
In en uit elkaar halen is zeer eenvoudig.
Er zat een ontwerpfout in waardoor de voorwielen konden afbreken maar met een terugroepactie is dat hersteld (en kreeg de wagen meteen een grote beurt van de service monteur). Prima service, mag ook wel voor dat geld.

An1972 13-12-2007
Geschreven voor: Stokke Xplory zwart, zilver

Wij hebben de Stokke Explory nu meer dan 2 jaar. En zijn altijd zeer tevreden geweest.
Vooral om wij beide lang zijn hebben we deze aangeschaft.
Wat wij als voordeel hebben ervaren:
Kleine zit lekker hoog, zeker als het nog vrij jong is kan het kind je makkelijk zien. Maar ook nu makkelijk als we bijvoorbeeld naar de dierentuing gaan.
Wagen is makkelijk te besturen.
Makkelijk aan een tafel bij te schuiven
Goede services van Stokke (indien er problemen zijn!)
Enige waar je rekening mee moet houden is dat ingeklapt de wagen niet heel klein is (maar huidige referentie is een Quinny zapp buggy en die is wel heeeel klein)
Dus zeer tevreden bezitter....

Pascal3 14-10-2007
Geschreven voor: Stokke Xplory zwart, zilver

Wij hebben nu 10 maanden de Xplory in gebruik. Het is simpelweg de beste kinderwagen die er is. Dagelijks verwonderen andere (groot) ouders zich over het ergonomsiche design in de praktijk. Woorden als spijt en had ik toch maar.... vallen dan geregeld als wij de wagen laten zien. Dit zegt genoeg over wat te kiezen indien je een wagen zoekt.
Wij zijn er van overtuigd dat onze kleine man zich sociaal veel beter ontwikkeld nu hij veel sneller en directer contact kan maken met de mensen in zijn omgeving. ....Zeker op terrassen, kinderboerderijen etc is het met deze kar een feest.

Toch ook een paar minpuntjes:
De wielen. Ook wij hebben de voorwielen spontaan verloren. Via de terugroepactie is dit verholpen, maar toch.
Ook de achterwielen zijn immidels vervangen omdat ze kraakte. Dit komt door een constructiefout in de velg van het wiel. Iemand bij Stokke heeft bedacht dat de velg uit twee delen moet bestaan, samengeschroeft met een aantal boutjes......je kan dan het bandje vervangen. In de praktijk is het vervangen niet nodig, daar het rubber amper slijt. Door de tweedelige velg heb je kans dat de twee delen op de naad over elkaar schuren met hinderlijk kraken als gevolg. Helaas valt de wagen dan niet meer op door zijn spraakmakende uiterlijk, maar door het tergende gekraak........
Via de uitstekende service van Stokke is dit opgelost, maar ik vraag me af hoe lang dit duurt.....
Verder vind ik het scharnier van het handvat steeds meer speling krijgen.

Gezien het feit dat wij deze wagen zeer intensief gebruiken, zal je deze gebreken (of andere / meer) ook met een andere wagen krijgen, dus overalles zijn we zeer te spreken.

stokke-fan 30-08-2007
Geschreven voor: Stokke Xplory zwart, zilver

Wij hebben de stooke nu twee jaar, en ben er zeker tevreden mee. Als je door een winkel heen rijdt kan je kind niet alle spullen uit de schappen trekken, omdta het kind daarvoor te hoog zit. Wat ook een groot voordeel is, als je in de supermarkt ben kan je makkelijk met 1 hand een boodschappenmandje vast houden terijl je met de ander stuurd. De service van stokke is uitstekend. We hadden een slag in 1 van onze wieltjes en we kregen zonder te betalen een nieue wieletje. Na zoveel positieve dingen hb ik wel 1 min puntje. Zodra je een tweede krijgt, dan moet de oudste naast je lopen, want er is nog geen kiddy-board. Maar ook hier is stokke mee bezig om deze wel op de markt te brengen.

Tonneke2007 09-08-2007
Geschreven voor: Stokke Xplory zwart, zilver

Met de Xplory op avontuur in de stadsjungle. De jongste telg uit het gezin zit sinds kort in het Xplory zit en bekijkt met papa en mama, afzonderlijk of samen de wondere wereld van Amsterdam. Na een aantal maanden in de wieg zit onze jongedame nu fier in haar stoeltje. Vanuit haar karakter is ze erg nieuwsgierig. Ze wil alles zien en overal bij zijn. En daarin voldoet de Xplory op meerdere manieren. Ze zit hoog en kan alles goed zien tijdens het lopen. Zowel in de stand met haar gezicht naar ons toe als met haar gezicht in de looprichting. Aan tafel (eigenlijk op een terras) schuiven we haar bij en doet ze, 6 maanden oud, gezellig mee... met water.

Lopen is ook prettig. De natuurlijke hindernissen van Amsterdam worden moeiteloos omzeild. Steentjes, stoepranden, de amsterdammertjes en zo nu en dan een verdwaalde fietser. Ook de (nieuwe) tram in en uit gaat makkelijk. Papa is erg tevreden over de hoogte van de kar. Hij hoeft niet krom te lopen en dat scheelt weer in de rugpijn. Onze telg is erg tevreden met de hoogte van de kar en haar zitting. Ze zit hoog en veilig boven de uitlaatgassen en daar hebben we in Amsterdam helaas geen tekort van.

Thuisgekomen klappen we Xplory keurig in en staat het onderstel los met zitting tegen de muur op de gang zonder andere bewoners te hinderen.

Dit is de tweede Xplory en met recht vinden wij het de prettigste beschikbare oplossing voor mobiele ouders in de stadsjungle.